Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

[QUOTE="Uneton";23359062]Olen nyt unettomuuden innoittamana selannut ketjun läpi (tai no lähinnä kuvat) ja kiinnitin huomiota, että mummeliisalla on jännästi ostoksissa yhdistettynä halppistuotteita ja kalliimpia tuotteita.
Yritin löytää ostoksista jotain punaista lankaa, mutta en hoksannut.

Täytyy siis kysyä, että millä perusteella päätät sen, mitkä tuotteet ovat halppismerkkiä ja mitkä kallista? Ajattelin ensin, että ostat jotkut tietyt tuotteet rainbowna tai xtrana, mutta niissä tuntui olevan kovasti heittoa...[/QUOTE]

Huomenta,
Ei minulla ole mitään erityistä merkkiuskollisuutta kuin vain joissain satunnaisissa (ja hyvin harvoissa) tuotteissa. Ostan sitä mikä hyvälle maistuu/vastaa tarpeeseen ja jos halvempi versio samasta on saatavissa niin sitten tietenkin sitä.
:)
 
Mahdanko muistaa kaikki tän päiväset.... Koitetaan :D

(1* pojan parturikäynti)
kirjolohifile, ruodoton, n.700g,
kruunutillinippu
kesäkurpitsa 3kpl
härkälän tomaatti 6kpl
härkälän jäävuorisalaatti, 3kpl
kotimainen kurkku, 2kpl
chiquita-banaani 4kpl poitsulle
conference-päärynä, 4kpl, poitsulle
kotivara valkosipulimetu
2rs atrian sika-nautajauhista, a´400g
1rs rainbow maustamaton broiskun filesuikale
15kpl vapaita munia
2kpl kidius-vanukkaita (pojalle, hui, mä oon huono äiti)
500g rainbow turkkilainen jugu
1prk arla creme fraiche
1prk valio kermaviili 10%
1l kuohukerma, satamaito
luomumajoneesi (varmaan joku 300g)
fazer 100% ruispaahto (pojalle. pakastan tän, ja sulatan sillon tällön siivun. Saa leipää sillon tällön, välillä parikin viikkoa, ettei saa lainkaan, välillä voi saada parikin palaa päivässä.)
arki juustoraaste, 500g
aurajuusto
apetina feta classic
mascarpone
viola maustamaton tuorejuusto
lotus just one -wc-paperi
rainbow vahva alumiinifolio
pampers 4+ teippivaippa
2pss (a´180g) rainbow katkarapuja
valkosipuli, 6kpl
3kpl yleisperuna (pojalle)

ja mä unohdin ostaa maitoa miehelle ja pojalle :p
 
Tänään näin:





Minun piti olemani huomaavainen tilastoijalle, joka laskee paljonko meillä menee maitoa, mehua ja limsaa ja ottaa ne eri kuvaan, mutta sitten yksi "God morgon"-mehu kumminkin lipsahti väärään kuvaan.
Pahoittelen.

:)
 
[QUOTE="hmm";23364545]Mummeliisa tekee hyvää ruokaa, mutta ostosten joukossa on hirveästi sokerisia herkkuja kuten mehua, vanukkaita, makeimpia hedelmiä jne. :eek:[/QUOTE]

Juuh näin on. Ainakin siis tuo jälkiosa että hedelmiä ja mehuja käytetään runsaasti.
Se kuinka hyvää ruokaa teen, on sitten vaikeammin määriteltävä. Makujahan on niin monenlaisia.
 
1111111-lista!
1 litra luomumaitoa (kevyt)
1 iso kukkakaali
1 kurkku
1 bataatti
1 kilo perunaa
1 pkt HK:n sikanautaa
1 pkt savustettua naudanfilettä leikkeleenä
1 pkt maustamatonta broileria
1 muovikassi

:D
 
Pitääpä ens kerralla kuvata itsekin =) Näitä miusta ainenkin kiva kytistellä,että millasta muut ostaa ja saanu hyviä vinkkejäkin siinä samalla :) Mutta joo,mie oon kyllä kanssa huomannut,että Mummeliisalta löytyy aikas paaljon vanukasta ja tosiaan tota limpparia :x Ja juu,juohan ne teini-ikäset toki niitä,mutta huiii....Kyllä mie laittasin omille mukeloilleni jonkun rajan :O
Hihii,ja miekun olen luullut,että meiän ostokset on liiankin "sokeripitosia":D
Mutta kyllä noista Mummeliisan ostoksista on saanu uusia ideoitakin kokkailuun :)
 
Pitääpä ens kerralla kuvata itsekin =) Näitä miusta ainenkin kiva kytistellä,että millasta muut ostaa ja saanu hyviä vinkkejäkin siinä samalla :) Mutta joo,mie oon kyllä kanssa huomannut,että Mummeliisalta löytyy aikas paaljon vanukasta ja tosiaan tota limpparia :x Ja juu,juohan ne teini-ikäset toki niitä,mutta huiii....Kyllä mie laittasin omille mukeloilleni jonkun rajan :O
Hihii,ja miekun olen luullut,että meiän ostokset on liiankin "sokeripitosia":D
Mutta kyllä noista Mummeliisan ostoksista on saanu uusia ideoitakin kokkailuun :)
Joo. Nytkin meni viisi pulloa kuudesta, että humahti, kun teini ja bändinsä ottivat kukin yhden pullon mukaansa tuonne pihanperälle mihin menivät treenaamaan.
Mutta ei. Ei ole tullut mieleen rajoittaa.

Pikemminkin tuntuu mukavalle kun "taas menee paljon colaa" eli teini, joka syksystä asti asunut viikot opiskelupaikkakunnallaan on nyt 4 viikkoa työharjoittelussa täällä ja asuu kotona, mikä tarkoittaa että noita teiniherrojakin lappaa täällä laumoittain iltaisin. Olen jo henkisesti asennoitunut että sikspäkin colaa saa toistaiseksi tuoda kotiin liki päivittäin.

:)
 
Viimeksi muokattu:
:LOL: :LOL: Sun täytyy pitää sille myös kirjaa siitä, että kuinka monta ihmistä teillä kulloinkin syö, ja mikä on syöjien ikäjakauma.
Ai shit. Tästä tule vielä työläs projekti pitää seuraajani ajantasalla...

Tänään syöjiä 10 (45v, 29v, 23 v, 17v, 13v, 5v, 5v, 4 v, 3 v ja 0 v) ja näiden lisäksi ne 17-19 v poikaa, jotka ottivat limsapullon kukin.
 
Ehkä joskus, tänään eilistä linssikeittoa. Oli sekin ihan hyvää :)
Hitsit, kun huomasin vasta kotona, että onkin sieni-misokeittoa. Tarkoitus oli ostaa sellaista perus-misoa. En ole mikään misoasiantuntija...
Kiva, jos joku sai tuosta kuvasta selvää, itselle näkyi sellaisena postimerkinkokoisena.
 
Tänään näin:

Sä oot huippu! :LOL:

Meinasin jo alkaa kirjottaa, että mummeliisa vittuilee nyt tilastoijalle, kun ottaa juomat oikeen erikseen kuvaan, mutta olitki kirjottanut sen tonne alas jo ;)
Teillä on kyllä tänäänki aika paljon maitoa... Vähemmälläki pitäis pärjätä ;)
Me oltiin eilen mun äitillä käymässä, ja sillä oli kans tota mehutiivistettä, mitä sullaki on, päärynää. Mä en oo tolle meen poitsulle oikeen mehuja antanut, kun ne ei sille uppoo. Mutta tosta päärynämehusta se tykkäs. Mies kävi hakemassa sitä kotiinki sitten, ja otti myös mustaherukka. Ne oli tosi hyviä, ku tipat maistoin! Ja noita voi antaa suht hyvällä omalla tunnolla, kun on ihan samaa tavaraa oikeestaan ku itetehtykin :)
 
Ai shit. Tästä tule vielä työläs projekti pitää seuraajani ajantasalla...

Tänään syöjiä 10 (45v, 29v, 23 v, 17v, 13v, 5v, 5v, 4 v, 3 v ja 0 v) ja näiden lisäksi ne 17-19 v poikaa, jotka ottivat limsapullon kukin.
Heihei, aatteleppa nyt vähän tätä sun tilastotieteilijäystävääs... Eihän se tiedä, mitä kukakin juo, ja paljonko... Sun pitää kertoa varmaan seki, ni saadaan tän kuun tilastoon sitten sekin mukaan, tulee vähän tarkempi tilasto ;)
 
Ostokset tänään
Atria jauheliha 400g 2 rs
Atria broilerin fileesuikale 400g,pehmeän pippurinen ja juustoinen
Ingmariini 300 g
Parsakaali pirkka
Maito pirkka 1 tlk joka hajosi ja tyhjenty kaatuessa : /
Porkkana pirkka 1 ps
Mandariini n 5-6 kpl
Appelsiini olisko ollu kg pss
Ruokakerma 10 % pirkka
Jäävuorisalaatti
tomaatti 5 kpl
Vaasan leipä
Hk rypsiporsas kermapippuri fileepihvi 1 rs 360g
 
Viimeksi muokattu:
Joo. Sitä on vaikka minä versiona ja todellakin aika laadukasta eli ei mitään väri tms esansseja mukana. Meillä alkaa pikkuhiljaa kaikki vähän hyytymään noihin Marlin tuoremehuihin ja jotain pitäisi keksiä tilalle. Mieluiten tietenkin sellaista, missä olisi kalkkia ja antioksidanttia lisättynä, mutta jos ei niin sitten kalkkia pillerinä... Käy se niinkin.

Maidon osalta olen vähän nolo. Ajattelin että 1-2 litraa riittää kyllä kahviin, mutta sitten keksin että mitä jos uuslapsenlapsi tulee tuttipulloineen ja mitä jos muksut haluavat kaakaota pihaleikkeihin ja mitä jos...
Niin sitten taas retkahdin ostamaan kolme litraa.
:ashamed:
 

Yhteistyössä