Hakutulokset

  1. D

    <3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

    Aurinkoista ja lämmintä aamua. Täällä mittari näyttää 20´C.. Neuvolakuulumisia tulin antamaan. Kaikki suht ok. Paino laskenut yli kilon. Jee. Tähän asti ollaan menty keskikäyrällä, mut nyt sitten noustiin lähes yläkäyrälle :ashamed: Sf mitta 35cm. Jos ensiviikolla vielä ollaan...
  2. D

    <3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

    Heissan! Vielä en oo poksahtanut... Käytiin viikonloppureissulla Oulussa ja eilen kotiuduttiin. Käytiin sukuloimassa. Mies on Oulusta lähtösin. Anoppi oli sitä mieltä, et tyttöä odotan, saas nähä sitten.. Neuvola oli tos aamusella. Sijainen oli paikalla. Paino oli noussut vain 300g/vk...
  3. D

    12 h ajomatka vauvan kanssa

    Me ollaan kans elokuussa lähdössä näillä näkymin häihin Itä-Suomeen. Vaavi on silloin n. 1 kk ikäinen. Hiukan jännittää etukäteen miten matka menee, mut eiköhän se onnistu.
  4. D

    Kuin varma kuparikierukka todellisuudessa on? Onko joku tullut raskaaksi?

    :wave: Täällä yksi, joka tullut raskaaksi kuparikierukasta esikon jälkeen. Olihan tuo yllätys. Noin puoli vuotta oli..
  5. D

    <3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

    Ei ole tosi. Toistamiseen sählään tässä kirjoittamisessa ja saan tekstit katoamaan :( Neuvolassa käyty. Kaikki ok, paitsi verensokerit. Joudun niitä nyt mittaamaan viikon ajan joka päivä ruokailun yhteydessä ja samalla joudun miettimään mitä suuhuni laitan.. Jos se ei auta, joudun...
  6. D

    Hankkisitko 9 vanhalle parvisängyn?

    Minä hankin muutama kuukausi sitten 8-vuotiaalle parven. Nukkuu olohuoneessa. Meillä on myös kerrossänky, mutta vanhempi ei halunnut enään nukkua pikkuveljen kanssa samassa huoneessa.. Sen näkee sitten kuinka vanhaksi nukkuu parvessaan. Itse vaihtaa petivaatteet, koska minä en voi ylös...
  7. D

    Jouduimpa sitten tilaamaan jatkettavan sängyn.. hiukan aikasemmin ku "suunnittelin"

    Meillä pojat siirtyneet pinniksestä jatkettavaan n. 11kk ikäisinä. Nukkuivat aina jalat ulkona. Eli sänky kävi liian pieneksi. muoks. lähtivät tuossa iässä kävelemään
  8. D

    ***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

    Kesäheinä07 ja muillekin neuvoksi: Jos seuraavan kerran pukama vaivaa ja on kipeä, laita hiukan kädenlämpöistä vettä vatiin ja istu siihen -> lievittää kipua. Jos taas pukama iso (häiritsevä ) , laita kylmäkalle pyllyn alle niin, että osuu pukamaan -> pienentää pukamaa. Itsellänikin vaivasi...
  9. D

    ***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

    Tervehdys taas! Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Mitä nyt turvotus vaivaa ja painoa tullu lisää :ashamed: Verensokereita joudun vielä mittailemaan. Siellä oli eri neukkatäti ja vaavi päätti tehdä samat temput mitä ekallakin kerralla, kun sydänääniä kuunneltiin.. Täti tunnusteli missä...
  10. D

    Tikku lapsen kädessä

    Oletko kokeillut aukaista ihon tikun menosuunnasta vaikka nuppineulalla? Toki kannattaa desinfioida neula ensin...
  11. D

    ONKO MUITA JOIDEN RINTAMAIDOLLA OLEVALLA VAUVALLA...

    Meillä kiinteät aloitettiin 2 kk iässä ja luumua annoin lusikallisen päivässä, jos vatsa oli kovalla..
  12. D

    Vi*un Itella ja ihmiset jotka eivät halua ymmärtää!!!

    Sulla on sentään ne löytynyt.. Mun maksikirjettä ei löytynyt mistään. Vastaanottaja oli hiukan käärmeissään (Mulla oli kohde myös huutonetissä, mut ostaja otti yhteyttä vasta kohteen mentyä kiinni, joten palautetta en saanut). Tein reklamaation, mut maksikirjettäni ei muka löytynyt mistään...
  13. D

    Milum lapsella

    http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=milium http://www.kauneusjaterveys.fi/kysy-vastaa/15/700/9898 Nämä löytyi netistä, mut näytä terkkarille
  14. D

    ***HEINÄVAAVAT toukokuussa***

    Tiistaita kaikille! Tulin juuri neuvolasta. Pelkäsin kauheasti, et täti siellä valittaa mun painosta, mut eihän se ollut noussu kuin vajaa 300g/vk :snotty: Nelisen kiloa tähän mennessä noussut paino. Rautatabletit imeytyy hyvin. Verenpaineet normaalit, vaikka turvotusta onkin. Pissa...
  15. D

    Viiva navasta alaspäin

    Kaksi poikaa ja linea negra molemmista. Nyt navan ympärys vaalea, ei linea negraa. Ultrassa sanoi ettei tästä poikaa saa, mut varma ei ole. Joten tiedä sitten kumpi tulossa. Tyttöolo kuites on..
  16. D

    Elatusapu, vähennetäänkö se toimeentulotuesta?

    Elatusmaksut lasketaan myös päiväkotimaksun määrittelyssä tuloksi, kuten myös kotihoidontuen lisäosaan.. Mutta päiväkotimaksut otetaan huomioon toimeentulotuessa
  17. D

    Miksi odottavat äidit tupakoi?

    Minä en ole polttanut raskausaikoina ollenkaan. Ennen raskautta kylläkin. Nyt siis kolmas tulossa. Ja lopettaminen ei ole ollut vaikeaa enkä ole kärsinyt vieroitusoireista. Lapset olleet normaalikokoisia. Mies kehuu minua siinä et ajattelen lasta lopettamalla tupakoinnin. Ensimmäinen meni...
  18. D

    <3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

    Raskausarvista: Mulle ei ole vielä tullut raskausarpia. Esikon aikana niitä kyllä tuli runsaasti ja näkyvät vaaleina masussa. Maksaläiskiä huomasin tässä yksi päivä, ei ollut poikia odottaessa. Napa täälläkin ulkona ja lisäksi vaalea ympyrä siinä ympärillä. Se on kyllä ollut mun syntymästä...
  19. D

    <3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3

    Olipa mukava nukkua viime yö, kun paikkoja ei juuri kolottanut.. Olisko vain johtunu siitä kun menin vasta kahden aikaan nukkumaan. Muuten olo on ollut hyvä, mitä nyt pari kertaa olen joutunut halailemaan pönttöä jostain syystä. Toki ummetus ja turvotus vaivaa.. Täällä rinnat kasvoi heti...
  20. D

    Viivästynyt puheenkehitys, mitkä kriteerit siihen on?

    Meidän 6.v.lla on tuore diagnoosi puheen viivästyksestä. Ei vielä 3-vuotiaana puhunut paljon ja saatiin neuvolan kautta aika puheterapiaan. Siellä on käynyt siis 3-vuotiaasta lähtien ainakin vuoden loppuun. Jos ei olisi saanut puheterapiaa, hällä olisi dysfasia. Puheen kehitys ollut myöhässä...

Yhteistyössä