ONKO MUITA JOIDEN RINTAMAIDOLLA OLEVALLA VAUVALLA...

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ei taida nyt sitten palstalta löytyä helpotusta teidän ongelmaan. Kovasti tsemppiä, yleensä mahavaivat helpottaa ajan kanssa. Ja sitten kun kiinteät voitte aloittaa, niin luumusose on varmasti hyvä masulle.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Saatko "autettua" vauvaa kakkaamaan? Helpottaako se?
ei auta.
Mulla oli aikoinaan vauva joka siis kans kakkas harvoin, autoin häntä kuumemittarilla kakkaamaan ja aina sitä kakkaa sai tulemaan mutta jo muutaman tunnin jälkeen oli taas vaivoja. Kokeilin myös vatsan hierontaa ja jalkojen hierontaa ja tämä siis vähäksi aikaa auttoi, mut taas sitten tuli vaivat takasin. Ei kuitenkaan mun mielestä ollut mikään koliikki vauva tää meidän mut jotain omistuista oli mun mielestä.

Neuvolasta en saanut apua, kunnes sitten yks kaunis päivä tuli näppyjä aivan hirveästi ja todettiin et hänellä oli maitoallergia. Näin meillä, usein ei tietysti syytä löydy kuitenkaan vaan on vaan ne masut sellasia että vaivaa on kun ovat niin herkkiä.... Mut just toi voimattomuus on niin tuttua kun haluais et toinen voi hyvin ja kaikkensa tekee...
 
xrex
Meillä auttoi vyöhyketerapia. Neljää kertaa käytiin. Sitten vauvalla alkoi maha toimimaan säännöllisesti, vaikka ennen sitä vauva oli tosi tuskainen, kun kakka tuli useamman päivän välein. Välillä kakkaamisväli oli melkein kaksi viikkoa, vaikka jo parin päivän kakkaamattomuus teki vauvasta tuskaisen. :(
 
Miili harmailee
Voi olla että joku jo ehdottikin, mut ootko koittanu jättää omasta ruokavaliosta mm lehmänmaidon pois? Ruisleivän ja muut masuvaivoja aiheuttavat? Mä sain aikoinaan tälläset ohjeet, muistaakseni kaks viikkoo piti olla maidottomalla ite ja katsoa auttoiko. Ihan lääkärin ohje oli n. neljä vuotta sitten.
 
+
On kokemusta. Meille kans toitotettiin että normaalia on. Poika olis ollu helposti kaksikin viikkoa kakkaamatta, ellen olisi toimittanut vatsaa microlaxilla. Ummetus alkoi jo kahden viikon iässä ja siihen liittyi oksentelua ja saattoi olla jopa kaksikin vuorokautta syömättä kokonaan. Vatsa oli iso kuin jalkapallo. Vatsan ultraäänikin tehtiin, mutta syytä ei löytynyt. Sanottiin vaan että normaalia. Kaikkea kokeiltiin jumppaa, vettä, hierontaa, vyöhyketerapiaa, luumuvettä, mallasuutetta... ei apua. Duphalac meni 10ml/vrk ja tarvittiin 2 microlax pienoisperäruisketta että saatiin toimimaan (viikottain toimitin, heti kun pulauttelu alkoi lisääntyä) ja sitä tavaraa kyllä sitten tulikin. Nyt poika puolivuotias ja vatsa alkanut spontaanisti toimimaan kerta viikkoon. Kiinteitäkin jo syö vähän. Mutta kyllä se oli tuskallista aikaa.
 
+
Lisään vielä että omasta ruokavaliosta jätin kaikki vatsaa kovettavat ruoka-aineet pois ja vedin luumuja yms. vatsaa pehmentäviä senkin edestä.
Nyt viiden kuukauden neuvolassa asiasta taas puhuttiin ja nyt terkkari oli sitä mieltä että suomessa vauvojen ja lasten ummetukseen tulisi puuttua varhain...
 
Meillä lääkäri (yksityisellä) määräsi levolacia, että kyllä sitäkin saa vauvalle antaa, kunhan tietää annostuksen. Ja ikää sillon jotain 2 kk.

Kakka tuli muutenkin tosi harvoin, mutta mallasuutteella ei ainakaan ollut mitään tehoa.

(muoks) Lisään vielä, että kakkaaminen lisääntyi kiinteiden aloittamisen myötä, eli rintamaidolla käytti ruokansa niin hyvin, ettei kakkaamiselle ollut tarvetta. Eikä ollut kyllä tuskainenkaan, voisiko sillä mallasuutteella olla tuskasuuden kanssa tekemistä?
 
vieras
Kuumemittarilla ei saa säännöllisesti auttaa kakkaa tulemaan. Sillä saa aikaan vaan lisää ongelmia, koska lopulta siinä on kierre valmiina ja aina pitää se kakka auttaa sillä ja ehkä lopulta ei auta enää sekään. Ja tämän kerroin, koska joku tässä ketjussa kertoi auttavansa aina kakan sillä.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
mikset kokeilisi Rela Dropseja? sairaalassa antavat niitä mahavaivaisille vauvoille. niitä pitää vaan antaa säännöllisesti, ne ei heti auta!
Sit toinen mitä ite olen kotona käyttänyt ja kuullut muidenkin saavan apua, on apteekin Disflatyl.
Kokeile noita!!!
ei ne auta ummetukseen vaan ilmavaivoihin.meillä käytössä cupalton ja on ihan yhtä tyhjän kanssa.
Maitohappobakteerit on hyväksi kaikelle hyvinvoinnille,suolistosta lähtee kaikki ihmisen hyvinvointi.


 
minä
anna tippoja luumusta keitettyä mehua tai ihan hitusen luumusosetta (ja kaikille intoilijoille tiedoksi,etten tarkoita tässä että aloita kiinteät luumusoseen syöttämisellä)
 
vieras
Meillä alkoi myös noilla paikkeilla pitkät kakkavälit, mutta syynä oli se että rintamaidosta ei jäänyt kakattavaa eli tyttö kulutti sen kaiken. Kakka tuli noin kerran viikossa ja sit oltiin taas viikko kakkimatta. Tyttö kasvoi hyvin (oli iso jo syntyessään), joten mitään lääkkeitä ei tarvittu.
Olen myös kuullut, että vesi vois auttaa.
 
Kippuravarvas
Esikoinen oli, kauheeta se oli sillon :| Ja vieläkin kun ikää on 2,5v niin toisinaan kakkaaminen on hankalaa . Mallasuutetta annettiin ja sit kun lisänä oli ilmavaivoja niin vyöhyketerapiassa käytiin, ei siitä varmaan haittaa teillekään olisi. :hug:
 

Yhteistyössä