Hakutulokset

  1. G

    ClearBluen herkät testit

    Ohjeissa tosiaan muistaakseni sanotaan, että x-ajan jälkeen tulos ei ole enää luotettava. Siksi en ehkä luottaisi siihen, että tulos on positiivinen, vaan tekisin uuden testin parin päivän päästä. Aamuvirtsassa taitaa olla niitä hormoneita eniten, mutta itse tein testin ihan illalla siten, että...
  2. G

    Miksi kaikki mammat haluaa karjavankkurit?

    Minä taas en halunnut Emmaljungia, koska jotakuinkin kaikilla taloyhtiössämme on sellaiset. :o Siksi hankimmekin Gessleinit. Sellaiset nelipyöräiset, johon on vaihdettavissa tarpeen vaatiessa pienemmät kääntyvät etupyörät. Muutenkin Gessleinit vastasivat ominaisuuksiltaan enemmän meidän...
  3. G

    Onko Lidlin pizzat hyviä?

    Sellaiset slice-tyyppiset pakastepizzat on ainakin tosi hyviä :p
  4. G

    Omistusasuja ei pääsekään vuokralaista halvemmalla

    Itse asiassa Taloussanomat on yleisestikin ottaen talouspuolen Iltasanomat eli ei ihan kaikkien juttujen kohdalla kovin uskottava lehti. Sitä ei siis kannata lukea kuin piru raamattua.
  5. G

    Omistusasuja ei pääsekään vuokralaista halvemmalla

    Muistaakseni ainakin Sveitsissä verotetaan omistusasumista "oletetun" vuokratulon perusteella, jos asuntolainaa ei ole enää jäljellä. Eli oletetusta vuokratulosta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse asuisi asunnossa eikä asunnosta olisi mitään tuloja. Ei siis mitään järkeä! Siksi siellä lähes...
  6. G

    Onko liikaa kofeiinia odottavalle?

    Olen monesti miettinyt, että paljon on deseissä yksi kahvikupillinen? Eli kuinkan monta desiä kahvia saa juoda päivässä? Entä teetä? :whistle:
  7. G

    Mitä hitsiä?! Ebay:stä U.S.A:sta tilaamanistani kengistä joutuu maksamaan TULLImaksua.

    Et joudu maksamaan siitä tullia, koska ostamiesi kenkien arvo on alle 150 euroa. Sen sijaan joudut maksamaan alvia. Alv peritään, jos sen määrä on vähintään 10 euroa. Alv on 22 %, joten alv peritään noin 45 euroa ylittävistä ostoista. Omien laskujeni perusteella joudut maksamaan alvia vajaa 20...
  8. G

    Pitääkö Oriflame-myynnistä ilmoittaa?

    Onko myyntitoiminta harrastamista vai ei, sen päättää verottaja. Jos toiminta on vuosi toisensa perään tappiollista, voi verottaja tulla tulokseen, että toiminta on harrastustoimintaa, mutta heti jos toiminta muuttuukin voitolliseksi, voi tilanne kääntyä päinvastoin. Kuten Jaanuska sanoi, olet...
  9. G

    Omistusasuja ei pääsekään vuokralaista halvemmalla

    Ainakin suuremmissa kaupungeissa omistusasunnossa asuminen maksaa kuukautta kohti huomattavasti enemmän kuin vuokralla asuminen johtuen lainasta johtuvista maksuista. Toki poikkeuksiakin on. Osakkeissa yhtiövastike ja omakotitaloissa hoitokulut (jätemaksut ym.) todennäköisesti nousevat ajan...
  10. G

    Pitääkö Oriflame-myynnistä ilmoittaa?

    ^ Jos tulo maksetaan palkkana, niin silloin TyEL:iä maksetaan mielestäni aina, palkan määrästä riippumatta. Yrittäjän lakisääteistä eläkevakuutusmaksua yli YEL:iä maksetaan sen sijaan ainoastaan noin 6500 euron työtuloista. Alvia maksetaan tosiaan vasta kun liikevaihto on yli 8500 euroa.
  11. G

    Sain eilen tosi huonoa palvelua verotimistossa!

    Ei pidä yleistää. Kuten kaikenlaisessa asiakaspalvelussa, riippuu ihan asiakaspalvelussa töissä olevasta henkilöstä, millaista palvelua hän antaa. Itse ainakin häpesin joskus silmäni päästä nähdessäni jonkun kollegan antamaa palvelua, mutta pääosin oman toimistomme palvelu oli mielestäni hyvää. :)
  12. G

    Pitääkö Oriflame-myynnistä ilmoittaa?

    Ilmeisesti saat kuitenkin siitä jonkinlaista tuloa? Ellei Oriflame ole pidättänyt tuloista ennakonpidätystä, pitäisi sinulla olla toiminimi.
  13. G

    Sain eilen tosi huonoa palvelua verotimistossa!

    Laita verohallinnon sivujen kautta palaute. Olen ollut vielä pari vuotta sitten verotoimistossa töissä ja ainakin silloin palautteeseen reagoitiin, tai ainakin meidän toimistossa.
  14. G

    Kissatietäjiä? Ovien raapiminen..

    ^ Kissallasi on ollut tuolloin talvella kiima. Yleensä talvi on kiimojen kannalta rauhallisinta aikaa pimeyden takia, mutta valon lisääntyessä keväällä ja kesällä voi alkaa kiimaputki. Vuosi sitten kissallamme oli kiima kahden viikon välein eli viikon huusi ja viikon oli taukoa, sitten taas sama...
  15. G

    Maksaisitko tästä talosta lähellekään pyyntiä?

    Maksaisin varmasti, jos asunto sijaitsisi täällä missä asun eli pääkaupunkiseudulla. Omasta 77-neliöisestä uudesta rivarikolmiostamme maksoimme vain muutaman tonnin vähemmän kuin mitä tuo talo maksaa. :whistle: Mutta en osaa verrata talon hintaa Oulun hintatasoon, joten en osaa sanoa...
  16. G

    Kissatietäjiä? Ovien raapiminen..

    Ihan suotta pelkäät leikkauttamista. :) Naaraskissoille kiimat ovat fyysisesti rasittavia ja voivat aiheuttaa turhia kohtutulehduksia, jotka voivat pahimmassa tapauksessa ilman hoitoa johtaa naaraan kuolemaan. Onko kissallasi ollut vielä kiimaa? Meidän leikkaamaton naaraamme, joka on...
  17. G

    Turvakaukaloista

    Ainakin vielä viime viikonloppuna (kuten myös muutamaa viikkoa aikaisemmin) oli Vantaan Lastentarvikkeessa Maxi-Cosin muutamaa väriä hintaan 100 ?. Halvallakin voi saada laadukasta, jos osuu hyvä tarjous vastaan. =)
  18. G

    Paras ruoka ikinä?

    Isäni valmistama lampaanliha kera äitini valmistamien valkosipulikermaperunoiden + hyvä punkku. :p Harmi, että tuota viimeistä ei voi ottaa näin raskaana ollessa.
  19. G

    Rintapumppu hankinnassa: Avent vai Tommee Tippee?

    Aion kyllä imettää, mutta todennäköisesti minulla tulee maitoa runsain mitoin. Esimaitoa on tullut ties kuinka pitkään ja äitini mm. kärsi rintatulehduksen runsaan maidontulon takia (ei pystynyt lypsämään edes isäni avustuksella tarpeeksi) ja tältä haluan välttyä. Toisekseen lapseni isä haluaa...
  20. G

    Rintapumppu hankinnassa: Avent vai Tommee Tippee?

    Aion hankkia rintapumpun ennen lapseni syntymää. Olen katsellut jo jonkin aikaa eri rintapumppuvaihtoehtoja ja olin jo päätynyt Aventiin. Nyt on myös Tommee Tippee alkanut kiinnostamaan. Tommeen pullot taitavat ainakin olla todella hyviä, mutta miten on pumpun laita. Kumpi noista kannattaisi...

Yhteistyössä