Hakutulokset

  1. O

    Se lahjakortti,yks avaus vain ja toivottavasti jollekin menee perille nyt

    Minä oikeasti itkin kun sain tuon lahjakortin, itkin ihmisten hyvyyttä ja sitä että joku muistaa kun on vaikeaa. Vielä enemmän itkin kun seurakunnasta tuli 30e lahjakortti, taas sitä ihmisten hyvyyttä. Nyt kun lukee näitä kommentteja tulee oikeasti paha olo, miten kukaan voi olla kateellinen...
  2. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Anoppi ja appi lähtivät nyt aamulla, vierailu lyheni kahdella päivällä, appi ukolla taisi olla tylsää. On aivan älyttömän hyvä olo kun lähtivät eikä tarvi nähdä moneen kuukauteen. Vierailu suju ihan hyvin, nyt ei kaappeja pengottu. Anoppi yritti saada minut torstaina siivoamaan, olin kylläkin...
  3. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Tällä pitäjällä ei ole hotellia mutta muutaman kerran ovat olleet leirintä alueella, jos miehen veljen perhe tulee yhtäaikaa niin silloin anoppi ja appi menee leirintä alueelle, saman katon alle ei voi porukkaa riitelyn vuoksi majoittaa. Kerran loppui heidän vierailunsa lyhyeen. Esikoisemme...
  4. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Tosiaan miehelle on sanottu suorat sanat niin monta kertaa että olisi pitänyt mennä perille. Anopille on sanottu niin monta kertaa että luulisi menneen perille. Nämä menee kausi luontoisesti nämä asiat, alkuun sanoin anopille vastaan kovastikkin, sitten meni aikaa kun annoin olla, taas nousi...
  5. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    En näköjään osaa edes kirjoittaa niin että tulisin ymmärretyksi. Tarkoitin etten ala anopin kuullen päätäni miehelleni aukomaan, jotta anoppi ei saa lisää vettä myllyynsä. Se että anopille sanotaan ettei saa jättää roskiaan pienten ulottuville on tähän mennessä auttanut ehkä puoli tuntia, se...
  6. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Eipä ole muuta mahdollisuutta kuin olla kynnysmatto, olen minä joskus viisi vuotta sitten tehnyt tuonkin mutta paljon pahemmilla sanoilla. Minä karjuin persiistä asti semmoista tekstiä etten uskalla sitä edes tähän kirjoittaa. Se ei auttanut, puoli vuotta ja appivanhemmat oli taas kyläilemässä...
  7. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Minä en ole JÄRKÄNNYT lapsilleni paskoja isovanhempia! Sanon ihan suoraan että jos olisin tiennyt minkalaisia mieheni vanhemmat ovat en olisi koskaan mieheni kanssa yksiin mennyt. Minä jopa ajattelin nuorempana ettei miehen sukulaisilla ole väliä, olin väärässä, niin väärässä että olen...
  8. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Miten se tekee minusta aivottoman jos olen kohta kymmenen vuotta yrittänyt saada miehen ja anopin ymmärtämään? Joku muu on aivoton jos ei suoraa puhetta ymmärrä, sano sinä miten selvemmin sen enää voi sanoa " minä en ole mikään piika, enkä ketään passaa" Tuosta lauseesta on aikaa 10 vuotta...
  9. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Se suoraan sanominenkaan ei oikein auta ei miehelle eikä anopille, molemmat lupaa mutta kumikaan ei pidä lupauksiaan. Muutama esimerkki. Oli tulossa kolmannen lapsen kastajaiset, anoppi soitti että he tulee avuksi kolme päivää ennen kastajaisia, aikoi leipoa ja siivota. He tulivat. Anoppi...
  10. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Normaalisti voin jättää miehelleni lapset. Kun anoppi on paikalla mies jättää lapset anopille, anoppi ei huolehdi lapsista. Anoppi sanoo miehelle että mene vain kyllä minä hoidan ja mies uskoo äitiään. Tästä on tapeltu jo vuosia, miehen ja anopin kanssa, on sanottu hyvällä ja myös pahalla...
  11. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Tuo lasten jättäminen miehen hoidettavaksi on ongelmien kerjäämistä. Mies suostuu hoitamaan lapsia, anoppi sanoo miehelle että voit sinä mennä kavereille minä katon näitä ja mies uskoo, mies ei ilmoita minulle mitään vaan lähtee jonnekkin ja kun minä kotiudun on anoppi lasten kanssa, anoppi...
  12. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Karkuun en voi lähteä, tai lapset on otettava mukaan, anopille ei voi lapsia jättää. Kerrompa tarinan viime keväältä. Olimme anoppilassa lasten kanssa, mies oli hollannissa koulutuksessa. Lapset katsoi pikkukakkosta olohuoneessa, nuorin oli silloin 6kk, anoppi istui sohvalla, minä laitoin...
  13. O

    Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

    Avaudumpa nyt teille kun en muillekaan voi. Appivanhemmat ovat tulossa viikon vierailulle meille tänään mikä on ihan hyvä juttu kun lapset ei usein mummia ja pappaa nää pitkän välimatkan takia. Minä olen jo valmiiksi älyttömässä paineessa kun tiedän jo etukäteen miten viikko tulee...
  14. O

    perhetyö sossusta...

    Meillä kävi myös pojan takia, vajaan vuoden jotta pääsen sitä kuskaamaan tutkimuksissa, terapiassa psykologilla ym. se oli aina toisten lasten kanssa sillä aikaa kotona, yleensä kävi kerran viikossa ja oli sen 1-3 tuntia. Nyt ei enää tarvi kun pääsi psykiatrisen puolen asiakkaksi.
  15. O

    Juteltaisko tytöt ehkäisystä :D

    Mulla on tuo, ja hyvin pelittää, aloitin toukokuussa, kesäkuussa on ollu viimeset menkat, mulle ei sovi mikään muu hormonaalinen ehkäisy, mutta tuon halusin vielä kokeilla ja se on ollu hyvä. Ainut sivuvaikutus on se että finnejä tahtoo tulla mut ei mitenkään häiritsevän paljon.
  16. O

    Atoopikkojen äidit, ois rasvoista kysyttävää :)

    Meillä ei tehonnu mitkään rasvat pojan ihottumaan, mutta kesällä kokeiltiin orionin Hyvä salvaa ja se auttoi, edelleen kutiaa jonkin verran mutta ihottuma on hävinnyt kokonaan. Nuo kortisoni voiteet ei auttaneet kuin hetkellisesti mutta tuosta Hyvä salvasta saatiin apu. Nyt en rasvaa poikaa...
  17. O

    Ilmoitus lastensuojeluun

    Minä en tuomitse ketään, minä en hyväksy väkivaltaa mutta minä ymmärrän vanhempien väsymyksen ja sen että kun ei jaksa on aika epätoivoisessa tilanteessa, kaikki myötätuntoni on ap:n puolella. Ja minusta on todella rohkeaa että hän on uskaltanut kertoa avoimesti asioista. Minä elän lapsen...
  18. O

    Ilmoitus lastensuojeluun

    Tuota mattoon käärimistä käytetään esim psykiatrisella puolella raivokohtausten rauhoittamiseen, ei kai tavis lapsille se ikinä ole tarpeenkaan, meille tuota ehdotti perheneuvola ja sanoin pitäväni sitä väkivaltana ja ikinä en sitä tule tekemään, matto ei ole lattialla oleva likainen matto vaan...
  19. O

    Ilmoitus lastensuojeluun

    En puhunut omasta tilanteestani tuossa arestipenkissä, meillä ei ole semmoista vaan tarkoitin sitä että monilla näin on mitä on nähnyt tuttava perheissä tapahtuvan ja se on laissa hyväksyttyä vaikka se satuttaa lasta, samaan nippuun laitoin tuon kiinni pitämisen sekä mattoon käärimisen joita...
  20. O

    Ilmoitus lastensuojeluun

    En hyväksy lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa missään muodossa mutta mikä on väkivallan ja kurin pitämisen raja? Meillä on todella vaikea erityislapsi, hänellä on paljon käytöshäiriöitä ja empatia kyvyn puutetta, aistiyliherkkyyttä ym. joskus kun hän riehuu ja satuttaa toisia, on todella...

Yhteistyössä