Se lahjakortti,yks avaus vain ja toivottavasti jollekin menee perille nyt

Status
Viestiketju on suljettu.
muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en osallistu keräyksiin, joissa jotkut ihmiset katsovat olevan toimeentulotuen jatke. Omissa lahjoituksissani teen selvän eron lahjan ja veroeurojeni välillä. On hyvä, että niitä mun veroeurojani on vahtimassa ammatti-ihmiset, mutta lahjoituksia teen kenelle tykkään. En edes mieti, onko lahjan saaja varmasti se kaikista vaikeimmassa asemassa oleva tai onko hän jollain tavalla oikeutettu saamaan multa lahjan. Koska kukaan ei ole oikeutettu saamaan multa yhtään lahjaa eikä mulla ole mitään velvollisuutta ostaa kenellekään mitään. Kun joulun alla näitä lahjoja kuitenkin ostan ja lähetän tuntemattomille ihmisille, teen sen tuottaakseni heille jouluiloa. En mistään muusta syystä.
Hyvin taas kiteytit asian keittis :)
On aika kurjaa, että tällasella vatvomisella viedään väkisilläkin ilo niiltä, jotka ovat lahjan saaneet ja aletaan kyseenalaistamaan oliko oikeus ottaa lahjaa vastaan. Menee se alunperänen tarkotus eli joulumielen tuominen hukkaan hommasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Apua ja joulumieltä voi antaa niille ketkä sitä tarvitsevat, ei siinä mitään hieno homma.

Moni pienituloinen on antanu omistaan auttaakseen jotain jolla menee viekä huonommin huomaa rahansa päätyneen jollekkin jolla asat todella hyvin... se jos mikä suututtaa minua.

Minä en ainakaan lahjoita rahojani enään yhdellekkään hyvätuloiselle.
Niin, sitä miä tässä hain. Nimenomaan. Minkä helvetin takia jonkun pitää tulla lällättelemään tähän että meilläpä ei mene huonosti mutta sain ison kasan rahaa |O Hyvä juttu. Ole onnellinen. Eipä käy mielessä että tuolla tyylillä se on kaikilta niiltä pois jotka oikeasti tarvitsee. Monikohan tässäkin ketjussa päätti ettei ikinä lahjoita mitään noihin? |O Sori, ketuttaa :ashamed:
Peesi ja halaus! :hug: Toivottavasti ketutus laantuu!
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
lueppa koko ketju Miä
Olen lukenut, ihan alusta asti jokaisen viestin. Jostain syystä nyt vaan raivostuin, anteeksi. En siua tarkoittanut. Toivottavasti en siun mieltäs pahoittanut. Miua on hankala provosoida, miten lie nyt onnistui :whistle: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Niin, haluaisin itsekin, että Pelastusarmeija tutkisi sen ihmisen taustat tarkkaan, jolle annetaan ruokaa tms. lahjoittamallani rahalla.
Alkoholistit, tupakoivat tai narkomaanit eivät luonnollisestikaan käy. Kouluttamattomille ei, koska ovat tavallaan itse syypäitä tilanteeseensa. Lainaa ottaneetkin ovat itse aiheuttamassaan suossa, ellei kyse ole äkillisestä sairastumisesta, mutta sairastuminen ei saa millään tavalla olla itse aiheutettua. Työttömälle vain, jos hän kykenee todistamaan hakevansa aktiivisesti töitä ja olevansa valmis ottamaan minkä työn tahansa eikä silti ole töitä saanut.
Lapsiperheelle vain, jos eivät ole olleet köyhiä lapsia hankkiessaan. Lahjoitukseni kohteella ei saa tietenkään olla mitään ylimääräisiä luksusesineitä, esim. tietokonetta tai telkkaria, ellei ole jokin ikivanha kierrätyskeskuksesta saatu. Hän ei saa matkustaa, ei syödä eineksiä ja vaatteet pitää hankkia kirpparilta. Apuni kohteen pitää olla luonteeltaan nöyrä ja kiitollinen. Hänen pitää kärsiä mahdollisimman paljon ja vuodattaa onnenkyyneliä saadessaan avustuksen. Silloin voin todella tuntea, että hän ansaitsee apuni. Kiitos.

Voihan sen vetää ihan tuohon toiseen laitaa jos haluaa pelleillä. :hug:
 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Niin, haluaisin itsekin, että Pelastusarmeija tutkisi sen ihmisen taustat tarkkaan, jolle annetaan ruokaa tms. lahjoittamallani rahalla.
Alkoholistit, tupakoivat tai narkomaanit eivät luonnollisestikaan käy. Kouluttamattomille ei, koska ovat tavallaan itse syypäitä tilanteeseensa. Lainaa ottaneetkin ovat itse aiheuttamassaan suossa, ellei kyse ole äkillisestä sairastumisesta, mutta sairastuminen ei saa millään tavalla olla itse aiheutettua. Työttömälle vain, jos hän kykenee todistamaan hakevansa aktiivisesti töitä ja olevansa valmis ottamaan minkä työn tahansa eikä silti ole töitä saanut.
Lapsiperheelle vain, jos eivät ole olleet köyhiä lapsia hankkiessaan. Lahjoitukseni kohteella ei saa tietenkään olla mitään ylimääräisiä luksusesineitä, esim. tietokonetta tai telkkaria, ellei ole jokin ikivanha kierrätyskeskuksesta saatu. Hän ei saa matkustaa, ei syödä eineksiä ja vaatteet pitää hankkia kirpparilta. Apuni kohteen pitää olla luonteeltaan nöyrä ja kiitollinen. Hänen pitää kärsiä mahdollisimman paljon ja vuodattaa onnenkyyneliä saadessaan avustuksen. Silloin voin todella tuntea, että hän ansaitsee apuni. Kiitos.
hyvin sanottu :D :D
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Niin, haluaisin itsekin, että Pelastusarmeija tutkisi sen ihmisen taustat tarkkaan, jolle annetaan ruokaa tms. lahjoittamallani rahalla.
Alkoholistit, tupakoivat tai narkomaanit eivät luonnollisestikaan käy. Kouluttamattomille ei, koska ovat tavallaan itse syypäitä tilanteeseensa. Lainaa ottaneetkin ovat itse aiheuttamassaan suossa, ellei kyse ole äkillisestä sairastumisesta, mutta sairastuminen ei saa millään tavalla olla itse aiheutettua. Työttömälle vain, jos hän kykenee todistamaan hakevansa aktiivisesti töitä ja olevansa valmis ottamaan minkä työn tahansa eikä silti ole töitä saanut.
Lapsiperheelle vain, jos eivät ole olleet köyhiä lapsia hankkiessaan. Lahjoitukseni kohteella ei saa tietenkään olla mitään ylimääräisiä luksusesineitä, esim. tietokonetta tai telkkaria, ellei ole jokin ikivanha kierrätyskeskuksesta saatu. Hän ei saa matkustaa, ei syödä eineksiä ja vaatteet pitää hankkia kirpparilta. Apuni kohteen pitää olla luonteeltaan nöyrä ja kiitollinen. Hänen pitää kärsiä mahdollisimman paljon ja vuodattaa onnenkyyneliä saadessaan avustuksen. Silloin voin todella tuntea, että hän ansaitsee apuni. Kiitos.
Unohdit listalta perheet, joissa äiti meikkaa. Jos on varaa meikata, on varaa ostaa itsekin jouluruokansa :D

 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Niin, haluaisin itsekin, että Pelastusarmeija tutkisi sen ihmisen taustat tarkkaan, jolle annetaan ruokaa tms. lahjoittamallani rahalla.
Alkoholistit, tupakoivat tai narkomaanit eivät luonnollisestikaan käy. Kouluttamattomille ei, koska ovat tavallaan itse syypäitä tilanteeseensa. Lainaa ottaneetkin ovat itse aiheuttamassaan suossa, ellei kyse ole äkillisestä sairastumisesta, mutta sairastuminen ei saa millään tavalla olla itse aiheutettua. Työttömälle vain, jos hän kykenee todistamaan hakevansa aktiivisesti töitä ja olevansa valmis ottamaan minkä työn tahansa eikä silti ole töitä saanut.
Lapsiperheelle vain, jos eivät ole olleet köyhiä lapsia hankkiessaan. Lahjoitukseni kohteella ei saa tietenkään olla mitään ylimääräisiä luksusesineitä, esim. tietokonetta tai telkkaria, ellei ole jokin ikivanha kierrätyskeskuksesta saatu. Hän ei saa matkustaa, ei syödä eineksiä ja vaatteet pitää hankkia kirpparilta. Apuni kohteen pitää olla luonteeltaan nöyrä ja kiitollinen. Hänen pitää kärsiä mahdollisimman paljon ja vuodattaa onnenkyyneliä saadessaan avustuksen. Silloin voin todella tuntea, että hän ansaitsee apuni. Kiitos.
Unohdit listalta perheet, joissa äiti meikkaa. Jos on varaa meikata, on varaa ostaa itsekin jouluruokansa :D
niin, meikkeihin menee kyllä aika paljon rahaa. sillä sais monta lanttulaatikkoa.. ja vielä jos tupakoi!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
tämän takia sitä pitäisikin lahjoittaa, minä ainakin saan hyvän mielen siitä, että tiedän jonkun muun saavan hyvän mielen. Eli täysi peesi!!
Juuri se hyvän mielen tuottaminen jollekin toiselle on mulle koko lahjojen hankinnan pääidea. Olipa sitten kyse mulle vieraista ihmisistä tai vaikka omista lapsistani. Kun itse ne lahjat ostan ja postitan, ei myöskään kukaan tule mulle narisemaan, että miks toi sai ja mä en =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aina Marina:
Onnea kortista, toivottavasti se tuo perheellesi joulumieltä vaikean vuoden päätteeksi!
Kyllä se tuo :xmas:
Joku muisti meitä ja ihana joulu on tulossa,laitetaan puhelimet kiinni ja ollaan ihan vaan nelistään ja rentoudutaan. :xmas:
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Aina Marina:
Onnea kortista, toivottavasti se tuo perheellesi joulumieltä vaikean vuoden päätteeksi!
Kyllä se tuo :xmas:
Joku muisti meitä ja ihana joulu on tulossa,laitetaan puhelimet kiinni ja ollaan ihan vaan nelistään ja rentoudutaan. :xmas:
Miä laitoin siulle yyveen ja pyydän tässäkin anteeksi =)
 
Minä oikeasti itkin kun sain tuon lahjakortin, itkin ihmisten hyvyyttä ja sitä että joku muistaa kun on vaikeaa.
Vielä enemmän itkin kun seurakunnasta tuli 30e lahjakortti, taas sitä ihmisten hyvyyttä.
Nyt kun lukee näitä kommentteja tulee oikeasti paha olo, miten kukaan voi olla kateellinen tai kritisoida sitä kenelle ne lahjakortit on jaettu? Vaikka meillä on taloudellisesti todella tiukkaa ei ne lahjakortit siksi tulleet, kysyin neuvolantädiltä miksi meille se annetaan ja tähän lahjakorttiin oli muut syyt kuin suoranaisesti raha.

Meillä on ollut todella rankkaa viime vuodet, useinmiten tuntuu että sitä rämmitään vain eteen päin vaikeuksien loputtomassa suossa. Minä itken nytkin kun kirjoitan tätä ja olen todella kiitollinen heille jotka näitä lahjoituksia tekee, olen todella kiitollinen siitä että näillä lahjoituksilla saadaan sitä hyvää mieltä, tulee tunne että joku edes välittää ja haluaa auttaa.
 
Mie oon vain sitä mieltä että tällaiset lahjakortit yms. kannattais pitää vain omassa mielessä koska nämä jutut tahtovat paisuta, ja tältäkin palstalta löytyy ikävä kyllä niitä katkeria jotka eivät saa moista.
 
tossuliini
Itse sain kanssa tuon kortin ja käytin sen tänään kun kävin tytön kanssa kaupassa. Mä asun vuokralla, mulla ei ole autoa enkä tarttiskaan kun joka paikkaan on lyhyt matka ja pääsee kävellen tai pyörällä. Ainoat ylellisyydet mitkä mulla on niin tää tietsikka ja telkku tai 2 joista toinen oli jo kun tähän muutettiin ja toisen osti mies tuparilahjaksi. Meille ei tule lehtiä kun ei ole varaa tilata niitä. Olen eläkkeellä eikä se eläke nyt mikään hääppönen ole, tietysti tulee asumistuki, lapsilisät ja elarit, siinä mun tulot. Mutta eläminen vaan on nyt niin kauhean kallista, meilläkin nousee vuokra vuoden alusta muttei onneksi kovin paljon. Sähkön hinta on nousussa. Mieli tekisi säästää mutta ei se ole tähän mennessä onnistunut kun ei ole rahat riittäneet. Vaatteita ostan sitä mukaa kuin niitä tarvitaan, neiti kun on kasvavassa iässä niin vaatteet jää tosi nopeasti pieniksi eikä kirpparilta tahdo enää löytyä 11-vuotiaalle sellasia vaatteita mitkä olisi sopivia.
Olen käynyt kesästä asti Vapaakirkolla hakemassa ruokakassin pari kolme kertaa viikossa mitä k-kauppa on sinne lahjottanut. Mulla ainakin oli oikeus se saada vaikka voihan joku olla toista mieltä mutta miksi kadehtia toisten kortteja?
 
vieras
Mä en ole katkera niille perheille, jotka saavat noita kortteja.

Mutta mä myönnän olleeni välillä vähän surullinen ja kateellinenkin kai tavallaan, koska me ei olla missään vaiheessa saatu mitään tuollaista apua. Oltiin pienituloisia, mies jäi työttömäksi ja yksi meidän lapsista oli vakavasti sairas. Ja on vieläkin. Nytkin kun mies on jo töissä, ollaan selkeästi alle keskituloisia, mutta pärjätään omilla.

Kaikki apu mitä ollaan saatu, on ollut sellaista että oon joutunut itkien ja hammasta purren sen taistelemaan meille. Rahallinen siis, muuta apua ei olla edes saatu. Jotenkin vaan tuntuu välillä siltä, että en jaksaisi enää. Mä tiedän, että ei ole yhteiskunnan vastuu huolehtia meistä tai edes auttaa meitä mitenkään, mutta mä olen jotenkin pettynyt ja surullinen siihen, että sai huomata sen että sitä apua ei todellakaan saatu, ja sekin mitä jouduttiin sosiaalitoimistosta hakemaan joskus, oli sellaista että virkailijat tahallisesti nöyryyttivät ja saivat tuntemaan olon sellaiseksi että mä yritän rahastaa sillä että lapsi on vaikeasti sairas :(

Mutta joskus mä toivon aina välillä, että joskus joku ajattelisi meitäkin, silloin kun halutaan antaa hyvää joulumieltä :ashamed: Ei se muiden saama ole multa pois, mutta varmaan vähän lapsellisesti toivon, että mekin saataisiin joskus jotain hyvää takaisin tän kaiken keskelle :ashamed:
 
No täytyy kyllä sanoa, että ainakin minun lahjoitushalut ovat kaikonneet näiden ketjujen jälkeen. Mielestäni tuo kortti on hyvä olla, enkä ole ollenkaan katkera. Kaksi ystävääni ovat sellaisen saaneet ja tarpeeseen tuli. Systeemi kuitenkin kusee. Minä kun tosiaankin haluaisin auttaa niitä oikeasti vähävaraisia tuolla rahalla, mielestäni heille, joilla on muuten vaikea elämäntilanne, voisi järjestää muunlaista apua. Ja tämä ei sitten ollut kritiikiksi aloittajaa tai muitakaan kortin saaneita kohtaan, ihan yleisesti vain mielipiteenä asiasta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ole katkera niille perheille, jotka saavat noita kortteja.

Mutta mä myönnän olleeni välillä vähän surullinen ja kateellinenkin kai tavallaan, koska me ei olla missään vaiheessa saatu mitään tuollaista apua. Oltiin pienituloisia, mies jäi työttömäksi ja yksi meidän lapsista oli vakavasti sairas. Ja on vieläkin. Nytkin kun mies on jo töissä, ollaan selkeästi alle keskituloisia, mutta pärjätään omilla.

Kaikki apu mitä ollaan saatu, on ollut sellaista että oon joutunut itkien ja hammasta purren sen taistelemaan meille. Rahallinen siis, muuta apua ei olla edes saatu. Jotenkin vaan tuntuu välillä siltä, että en jaksaisi enää. Mä tiedän, että ei ole yhteiskunnan vastuu huolehtia meistä tai edes auttaa meitä mitenkään, mutta mä olen jotenkin pettynyt ja surullinen siihen, että sai huomata sen että sitä apua ei todellakaan saatu, ja sekin mitä jouduttiin sosiaalitoimistosta hakemaan joskus, oli sellaista että virkailijat tahallisesti nöyryyttivät ja saivat tuntemaan olon sellaiseksi että mä yritän rahastaa sillä että lapsi on vaikeasti sairas :(

Mutta joskus mä toivon aina välillä, että joskus joku ajattelisi meitäkin, silloin kun halutaan antaa hyvää joulumieltä :ashamed: Ei se muiden saama ole multa pois, mutta varmaan vähän lapsellisesti toivon, että mekin saataisiin joskus jotain hyvää takaisin tän kaiken keskelle :ashamed:
:hug: :hug: :hug: Nää on kieltämättä vaikeita juttuja. Ja musta on vaikeaa myös se, kuka on "oikeutettu" saamaan joltain vapaaehtoiselta jotakin. Siksi mä en näihin joulumieli - yms keräyksiin mielelläni lahjoitakaan vaan lahjoitan suoraan ihmisille. Silloin voi nauttia vain siitä hyvästä mielestä eikä tarvitse murehtia sitä, menikö lahja nyt varmasti eniten sitä tarvitsevalle.
 
kiva
mä en ole ikinä kuulutkaan mistään kortista,ilmeisesti meillä ei niitä jaella,
onko korttia pitkään jaettu?

mulla oli todella vaikea vuosi noin 5v sitten,mieheni kuoli äkilisesti jäin aivan tyhjän päälle jouduin ulos kämpästä kun en saanut sossusta minkälaista avustusta menetin työpaikan iski 3kk karenssi jouduin muuttaa äidille asuun lapsen kanssa,sossussa täti vaan ittuili pyydä äitiltäsi rahaa elämiseen kun pyysin toimeentulotukea ja vuokratakuuta uuteen asuntoon.
joulukuun elin vain lapsilisällä en pystynyt ostaan lahjaa lapselle saatikka jouluruokia tuo kortti olisi ollut silloin tarpeelinen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
:hug: :hug: :hug: Nää on kieltämättä vaikeita juttuja. Ja musta on vaikeaa myös se, kuka on "oikeutettu" saamaan joltain vapaaehtoiselta jotakin. Siksi mä en näihin joulumieli - yms keräyksiin mielelläni lahjoitakaan vaan lahjoitan suoraan ihmisille. Silloin voi nauttia vain siitä hyvästä mielestä eikä tarvitse murehtia sitä, menikö lahja nyt varmasti eniten sitä tarvitsevalle.
En mä sitä oikeastaan sano, etteikö muut tarvis sitä yhtä paljon tai jotkut varmaan enemmän kuin me. Mutta jotenkin sitä kai vaan toivoo, että itsekin saisi sitä apua joskus :ashamed: Neuvolankaan kautta ei ole mitään tukea saatu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiva:
mä en ole ikinä kuulutkaan mistään kortista,ilmeisesti meillä ei niitä jaella,
onko korttia pitkään jaettu?

mulla oli todella vaikea vuosi noin 5v sitten,mieheni kuoli äkilisesti jäin aivan tyhjän päälle jouduin ulos kämpästä kun en saanut sossusta minkälaista avustusta menetin työpaikan iski 3kk karenssi jouduin muuttaa äidille asuun lapsen kanssa,sossussa täti vaan ittuili pyydä äitiltäsi rahaa elämiseen kun pyysin toimeentulotukea ja vuokratakuuta uuteen asuntoon.
joulukuun elin vain lapsilisällä en pystynyt ostaan lahjaa lapselle saatikka jouluruokia tuo kortti olisi ollut silloin tarpeelinen.

:hug: :hug: :hug: Tuo on juuri sitä sossun toimintaa mistä olen yrittänyt sanoa.
 
ei viitsi riidellä
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Ja onko oikein hyökätä ihmettelijöiden kimppuun? Että lemmikit pois ja miksi raskaana ja ootko liian ylpeä dyykkaamaan ja keräämään kadulta pulloja. Näin mulle sanottiin kun ihmettelin tätä.
ei ole kiva hyökätä ihmettelijöiden kimppuun, ei ole.
Mutta sulla kyllä' on aika kärjistettyjä jotkut mielipiteet, sellaisia yleistyksiä ja mukatotuuksina kerrot asioita joita et tiedä.
Silloin käy niin että metsä vastaa kuin sinne huudat.
Pelkkä ihmettely mihin ei sisälly arvostelua, ei yhtä usein herätä kimppuunhyökkääjiä.
 
uhhh
Alkuperäinen kirjoittaja ei jösses..:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mun mielestä se pitäisi mennä ihan tulojen mukaan :ashamed:
Just näin! mä olen ainakin käsittänyt, että sen voi saada vähävaraiset perheet...
Myös perheet joissa on vaikeuksia kuten sairautta, avioero jne, tarkoituksena muistaa vaikeassa tilanteessa olevia perheitä pienellä joululahjalla.

Ja jos nyt ruvetaan laskemaan että kuka on tarpeeksi köyhä sen saamaan niin vaadittaisiinko ensi vuonna vaikkapa koko vuoden tiliotteet ja kauppakuitit todisteeksi köyhyydestä? Ettei vaan kukaan pienituloinen ole vuoden aikana törsännyt rahojaan mihinkään turhuuksiin kuten vaikka hiustenhoitoaineeseen tai bussilippuihin alle kolmen kilometrin matkoilla kun niilläkin rahoilla olisi voinut ostaa ne jouluruuat...
Sairauksia hoitaa lääkäri,avioerosta voi mennä keskustelemaan psykologille...
ei voi jukoliste ihminen olla noin kateellinen yhdestä lahjakortista :headwall:
Lähetänkö mä sulle seitsemän kymppiä että voit käydä ostamassa k-kaupasta vähän lanttulaatikkoa ? Sitten ei tarvitse mussuttaa keskustelupalstoilla kateellisena sitä että joku yhdistys on päättänyt lahjoittaa naapurin pirkolle lahjakortin vaikka pirkolla olikin marraskuussa varaa ostaa kaupasta muutakin kuin kaurahiutaleita...
ja naapurin jarkko kävi vaimonsa kanssa risteilyllä....tosi varakkaiden hommaa tuo miniristeily...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä