Se lahjakortti,yks avaus vain ja toivottavasti jollekin menee perille nyt

Status
Viestiketju on suljettu.
Jos te haluatte takan olevan vuoden niin voin sen teille lahjoittaa.
Sain 3 keskenmenoa, yksi pitemmällä oleva. Serkkuni teki itsemurhan. Todella rankkaa huoltajuuskiistaa narsisti exän kanssa. Seurustelen, se sentään sujuu ja lapset on ihania, mutta kyllä minä tiedän miksi minä kortin sain. Olen siis ollut sosiaalitoimiston ja neuvolan kanssa paljon tekemisissä, he nyt vain halusivat sitä joulumieltä meille. Mutta nyt jätän tämän keskustelun kommentoiniin,koska se on joillekin vaikea ymmärtää miksi toiset saa , miksi toiset ei .
 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja ei jösses..:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja annu:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mun mielestä se pitäisi mennä ihan tulojen mukaan :ashamed:
Just näin! mä olen ainakin käsittänyt, että sen voi saada vähävaraiset perheet...
Myös perheet joissa on vaikeuksia kuten sairautta, avioero jne, tarkoituksena muistaa vaikeassa tilanteessa olevia perheitä pienellä joululahjalla.

Ja jos nyt ruvetaan laskemaan että kuka on tarpeeksi köyhä sen saamaan niin vaadittaisiinko ensi vuonna vaikkapa koko vuoden tiliotteet ja kauppakuitit todisteeksi köyhyydestä? Ettei vaan kukaan pienituloinen ole vuoden aikana törsännyt rahojaan mihinkään turhuuksiin kuten vaikka hiustenhoitoaineeseen tai bussilippuihin alle kolmen kilometrin matkoilla kun niilläkin rahoilla olisi voinut ostaa ne jouluruuat...
Sairauksia hoitaa lääkäri,avioerosta voi mennä keskustelemaan psykologille...
ei voi jukoliste ihminen olla noin kateellinen yhdestä lahjakortista :headwall:
Lähetänkö mä sulle seitsemän kymppiä että voit käydä ostamassa k-kaupasta vähän lanttulaatikkoa ? Sitten ei tarvitse mussuttaa keskustelupalstoilla kateellisena sitä että joku yhdistys on päättänyt lahjoittaa naapurin pirkolle lahjakortin vaikka pirkolla olikin marraskuussa varaa ostaa kaupasta muutakin kuin kaurahiutaleita...
Mä en tarvitse sitä,mutta lahjoittajana haluan tietää minne rahani menevät.
ennenkun lahjoitat, kannattaa kysyä mihin tuotot menee niin ei ole sun varoista pois jos vaikeassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä tuetaan :)
 
vieras
Ja täällä olevan mielipiteen mukaan asiansa hyvin järjestävä säästäväinen ihminen ei olisi oikeutettu tuohon, vaikka on ollut vuosia toimeentulotuen asiakas. Kun kerta on varaa ostaa viihde-elektroniikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miten sairasta tämä on? Keräys millä on ihmisille tarkoitus antaa joulumieltä aiheuttaa suunnatonta raivoa ja katkeruutta? Onko aika helvetin surullista? Kaikki on pilattava, tavalla tai toisella :/ Miä en suutu koskaan mutta nyt vituttaa |O |O

Apua ja joulumieltä voi antaa niille ketkä sitä tarvitsevat, ei siinä mitään hieno homma.

Moni pienituloinen on antanu omistaan auttaakseen jotain jolla menee viekä huonommin huomaa rahansa päätyneen jollekkin jolla asat todella hyvin... se jos mikä suututtaa minua.

Minä en ainakaan lahjoita rahojani enään yhdellekkään hyvätuloiselle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Mutta jospa joka paikkakunnalla ei saa kortteja jakoon kaikkia niin niitä jaetaan hyvänä joulumielenä. Ymmärrättekö, kyllä ainakin täälä olen kuullut että vähävaraiset ovat saaneet jo, minulle soitettiin kuitenkin vasta viime perjantaina eli viimesiä oli mitä jakoivat kortin nimen mukaisesti hyvänä joulumielenä .

Niin kuin ylempänä jo kirjoitin niin kysyin että onko se nyt varmasti jaettu kaikille oikeasti tarvitseville, oli tääläpäin jaettu!
Mutta toisilla paikkakunnilla niitä tarvitsevia varmasti olisi ollut. Systeemi siis ontuu kun noita annetaan ylimäärin pikkupaikkakunnille. Homma vois mennä niin että palauttavat loput jotka jaettaisiin sitten juuri joulun alla uudelleen. Mutta kiva että tuli hyvä mieli.

=)
Samaa mieltä tämän kanssa, järjestelmä ontuu.

Jos leipäjonossa seisoo päivittäin yhdessä pisteessä 800 henkilöä jotkut kolme tuntia ja enemmänkin jonossa, odottamassa avustuksia, jokunen saa vaivanpalkasi vain maitotölkin tai vain leipää. En itse kehtais ottaa korttia vastaa hyvätuloisena... joulumieltä... :snotty:
Meillä on kortti ja käydään lisäksi ruoka-avussa.
 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miten sairasta tämä on? Keräys millä on ihmisille tarkoitus antaa joulumieltä aiheuttaa suunnatonta raivoa ja katkeruutta? Onko aika helvetin surullista? Kaikki on pilattava, tavalla tai toisella :/ Miä en suutu koskaan mutta nyt vituttaa |O |O

Apua ja joulumieltä voi antaa niille ketkä sitä tarvitsevat, ei siinä mitään hieno homma.

Moni pienituloinen on antanu omistaan auttaakseen jotain jolla menee viekä huonommin huomaa rahansa päätyneen jollekkin jolla asat todella hyvin... se jos mikä suututtaa minua.

Minä en ainakaan lahjoita rahojani enään yhdellekkään hyvätuloiselle.
se, että ei ehkä ole pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa, ei tarkoita sitä että on automaattisesti kaikki asiat hyvin ja onnellinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miten sairasta tämä on? Keräys millä on ihmisille tarkoitus antaa joulumieltä aiheuttaa suunnatonta raivoa ja katkeruutta? Onko aika helvetin surullista? Kaikki on pilattava, tavalla tai toisella :/ Miä en suutu koskaan mutta nyt vituttaa |O |O

Apua ja joulumieltä voi antaa niille ketkä sitä tarvitsevat, ei siinä mitään hieno homma.

Moni pienituloinen on antanu omistaan auttaakseen jotain jolla menee viekä huonommin huomaa rahansa päätyneen jollekkin jolla asat todella hyvin... se jos mikä suututtaa minua.

Minä en ainakaan lahjoita rahojani enään yhdellekkään hyvätuloiselle.
se, että ei ehkä ole pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa, ei tarkoita sitä että on automaattisesti kaikki asiat hyvin ja onnellinen.

Juu ja silloinhan lahjakortti ruokakauppaan auttaa?
 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miten sairasta tämä on? Keräys millä on ihmisille tarkoitus antaa joulumieltä aiheuttaa suunnatonta raivoa ja katkeruutta? Onko aika helvetin surullista? Kaikki on pilattava, tavalla tai toisella :/ Miä en suutu koskaan mutta nyt vituttaa |O |O

Apua ja joulumieltä voi antaa niille ketkä sitä tarvitsevat, ei siinä mitään hieno homma.

Moni pienituloinen on antanu omistaan auttaakseen jotain jolla menee viekä huonommin huomaa rahansa päätyneen jollekkin jolla asat todella hyvin... se jos mikä suututtaa minua.

Minä en ainakaan lahjoita rahojani enään yhdellekkään hyvätuloiselle.
se, että ei ehkä ole pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa, ei tarkoita sitä että on automaattisesti kaikki asiat hyvin ja onnellinen.

Juu ja silloinhan lahjakortti ruokakauppaan auttaa?
no kyllä taatusti tulee hyvä mieli, siitä jos joku muistaa (sitten vaikka sillä lahjakortilla) jos elämä on vaikeaa ja läheinen on kuollut. Taatusti tulee hieman parempi mieli. ja tämän keräyksen tarkoituksenhan kertoo jo sen nimi: HYVÄ JOULUMIELI keräys.
 
no niin kuin ylemmäs kirjoitin vuodestamme. okei,vaikeampaakin olisi voinut olla, mutta olin vain vaikeuksieni kanssa paljon tekemisissä sossun ja neuvolan kanssa, päättivät tarjota ja en minä sitä siis noin vain ottanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä en tarvitse sitä,mutta lahjoittajana haluan tietää minne rahani menevät.
http://www.avustus.fi/?p=178 Tuolta lainatussa seuraavassa lauseessa sanotaan oleellinen: Keräyksen tuotto käytetään lyhentämättömänä 70 euron arvoisiin lahjakortteihin, jotka jaetaan apua tarvitseville lapsiperheille. Tavoitteena on jakaa 10 000 lahjakorttia, jotka saajat voivat käyttää ruokaostoksiin.

=)
Mä taidan kuitenkin pysyä omassa linjassani ja olla lahjoittamatta tonne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
no niin kuin ylemmäs kirjoitin vuodestamme. okei,vaikeampaakin olisi voinut olla, mutta olin vain vaikeuksieni kanssa paljon tekemisissä sossun ja neuvolan kanssa, päättivät tarjota ja en minä sitä siis noin vain ottanut.
Kyllä mä ymmärrän että sulla on ollut vaikeaa :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mamizuukkeli, tässä nyt ei varmaankaan (pelkästään) sua kritisoida, vaan järjestelmää yleensä!!!

öö ja minä en saa kommentoida oman kokemukseni pohjalta. :whistle:
Sanoinko niin? Ajattelin vain, että alat ottaa niin henkilökohtaisesti joka kommentin, että kannattaisi muistaa että puhutaan näistä avustuksista yleensä.

Toisaalta, sinähän tämän aloituksen teit. En usko että ihan täysi yllätysw oli nämä vastauksetkaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Jos te haluatte takan olevan vuoden niin voin sen teille lahjoittaa.
Sain 3 keskenmenoa, yksi pitemmällä oleva. Serkkuni teki itsemurhan. Todella rankkaa huoltajuuskiistaa narsisti exän kanssa. Seurustelen, se sentään sujuu ja lapset on ihania, mutta kyllä minä tiedän miksi minä kortin sain. Olen siis ollut sosiaalitoimiston ja neuvolan kanssa paljon tekemisissä, he nyt vain halusivat sitä joulumieltä meille. Mutta nyt jätän tämän keskustelun kommentoiniin,koska se on joillekin vaikea ymmärtää miksi toiset saa , miksi toiset ei .
Tässä oli hyvä kertomus, miksi kortteja jaetaan myös muille kuin vähäisillä tuloilla eläville, vaikka se onkin tärkein peruste. Myös ylivelkaantuminen on perusteena, joten kortin voi saada myös siinä hienossa okt:ssa asuva perhe. Voiko toisten asioista tietää niin paljon, että voisi sanella sen, miksi juuri ko. perhe sai lahjakortin?

Ja se, että jos joku on sen saanut, ja sanoo, ettei olisi välttämättä tarvinnut - on myös mahdollisuus kieltäytyä vastaanottamasta korttia. Sos.tsto esim. vain ehdottaa kortille saajaa, ja jakava taho (SPR tai MLL) sitten jakaa kortit tarvitseville jos saaja on suostunut vastaanottamaan sen.
 
Keittiönoita
Mä en osallistu keräyksiin, joissa jotkut ihmiset katsovat olevan toimeentulotuen jatke. Omissa lahjoituksissani teen selvän eron lahjan ja veroeurojeni välillä. On hyvä, että niitä mun veroeurojani on vahtimassa ammatti-ihmiset, mutta lahjoituksia teen kenelle tykkään. En edes mieti, onko lahjan saaja varmasti se kaikista vaikeimmassa asemassa oleva tai onko hän jollain tavalla oikeutettu saamaan multa lahjan. Koska kukaan ei ole oikeutettu saamaan multa yhtään lahjaa eikä mulla ole mitään velvollisuutta ostaa kenellekään mitään. Kun joulun alla näitä lahjoja kuitenkin ostan ja lähetän tuntemattomille ihmisille, teen sen tuottaakseni heille jouluiloa. En mistään muusta syystä.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Apua ja joulumieltä voi antaa niille ketkä sitä tarvitsevat, ei siinä mitään hieno homma.

Moni pienituloinen on antanu omistaan auttaakseen jotain jolla menee viekä huonommin huomaa rahansa päätyneen jollekkin jolla asat todella hyvin... se jos mikä suututtaa minua.

Minä en ainakaan lahjoita rahojani enään yhdellekkään hyvätuloiselle.
Niin, sitä miä tässä hain. Nimenomaan. Minkä helvetin takia jonkun pitää tulla lällättelemään tähän että meilläpä ei mene huonosti mutta sain ison kasan rahaa |O Hyvä juttu. Ole onnellinen. Eipä käy mielessä että tuolla tyylillä se on kaikilta niiltä pois jotka oikeasti tarvitsee. Monikohan tässäkin ketjussa päätti ettei ikinä lahjoita mitään noihin? |O Sori, ketuttaa :ashamed:
 
Niin, haluaisin itsekin, että Pelastusarmeija tutkisi sen ihmisen taustat tarkkaan, jolle annetaan ruokaa tms. lahjoittamallani rahalla.
Alkoholistit, tupakoivat tai narkomaanit eivät luonnollisestikaan käy. Kouluttamattomille ei, koska ovat tavallaan itse syypäitä tilanteeseensa. Lainaa ottaneetkin ovat itse aiheuttamassaan suossa, ellei kyse ole äkillisestä sairastumisesta, mutta sairastuminen ei saa millään tavalla olla itse aiheutettua. Työttömälle vain, jos hän kykenee todistamaan hakevansa aktiivisesti töitä ja olevansa valmis ottamaan minkä työn tahansa eikä silti ole töitä saanut.
Lapsiperheelle vain, jos eivät ole olleet köyhiä lapsia hankkiessaan. Lahjoitukseni kohteella ei saa tietenkään olla mitään ylimääräisiä luksusesineitä, esim. tietokonetta tai telkkaria, ellei ole jokin ikivanha kierrätyskeskuksesta saatu. Hän ei saa matkustaa, ei syödä eineksiä ja vaatteet pitää hankkia kirpparilta. Apuni kohteen pitää olla luonteeltaan nöyrä ja kiitollinen. Hänen pitää kärsiä mahdollisimman paljon ja vuodattaa onnenkyyneliä saadessaan avustuksen. Silloin voin todella tuntea, että hän ansaitsee apuni. Kiitos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä taidan kuitenkin pysyä omassa linjassani ja olla lahjoittamatta tonne.
Ymmärrettävää ja hyväksyttävää =) Jokainen päättää toki itse mitä lahjoittaa ja minne vai lahjoittaako mitään. Töissä ollaan myös keräämässä pottia tuonne ja eräs työkaverini sanoi, että hän haluaa lahjoittaa omasta puolestaan pelastusarmeijan joulupataan. Se on myös yksi hyvä avustuskohde =)
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Niin, haluaisin itsekin, että Pelastusarmeija tutkisi sen ihmisen taustat tarkkaan, jolle annetaan ruokaa tms. lahjoittamallani rahalla.
Alkoholistit, tupakoivat tai narkomaanit eivät luonnollisestikaan käy. Kouluttamattomille ei, koska ovat tavallaan itse syypäitä tilanteeseensa. Lainaa ottaneetkin ovat itse aiheuttamassaan suossa, ellei kyse ole äkillisestä sairastumisesta, mutta sairastuminen ei saa millään tavalla olla itse aiheutettua. Työttömälle vain, jos hän kykenee todistamaan hakevansa aktiivisesti töitä ja olevansa valmis ottamaan minkä työn tahansa eikä silti ole töitä saanut.
Lapsiperheelle vain, jos eivät ole olleet köyhiä lapsia hankkiessaan. Lahjoitukseni kohteella ei saa tietenkään olla mitään ylimääräisiä luksusesineitä, esim. tietokonetta tai telkkaria, ellei ole jokin ikivanha kierrätyskeskuksesta saatu. Hän ei saa matkustaa, ei syödä eineksiä ja vaatteet pitää hankkia kirpparilta. Apuni kohteen pitää olla luonteeltaan nöyrä ja kiitollinen. Hänen pitää kärsiä mahdollisimman paljon ja vuodattaa onnenkyyneliä saadessaan avustuksen. Silloin voin todella tuntea, että hän ansaitsee apuni. Kiitos.
:D :D :D
 
nanna
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en osallistu keräyksiin, joissa jotkut ihmiset katsovat olevan toimeentulotuen jatke. Omissa lahjoituksissani teen selvän eron lahjan ja veroeurojeni välillä. On hyvä, että niitä mun veroeurojani on vahtimassa ammatti-ihmiset, mutta lahjoituksia teen kenelle tykkään. En edes mieti, onko lahjan saaja varmasti se kaikista vaikeimmassa asemassa oleva tai onko hän jollain tavalla oikeutettu saamaan multa lahjan. Koska kukaan ei ole oikeutettu saamaan multa yhtään lahjaa eikä mulla ole mitään velvollisuutta ostaa kenellekään mitään. Kun joulun alla näitä lahjoja kuitenkin ostan ja lähetän tuntemattomille ihmisille, teen sen tuottaakseni heille jouluiloa. En mistään muusta syystä.
tämän takia sitä pitäisikin lahjoittaa, minä ainakin saan hyvän mielen siitä, että tiedän jonkun muun saavan hyvän mielen. Eli täysi peesi!!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä