Se lahjakortti,yks avaus vain ja toivottavasti jollekin menee perille nyt

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Sairauksia hoitaa lääkäri,avioerosta voi mennä keskustelemaan psykologille...
Huomaa, ettei sulla ole ikinä ollut sellaista tilannetta, jossa joku perheenjäsen, vaikka puoliso tai oma lapsi on vakavasti sairas.

:(

Alkuperäinen kirjoittaja ei viitsi riidellä:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Ja onko oikein hyökätä ihmettelijöiden kimppuun? Että lemmikit pois ja miksi raskaana ja ootko liian ylpeä dyykkaamaan ja keräämään kadulta pulloja. Näin mulle sanottiin kun ihmettelin tätä.
ei ole kiva hyökätä ihmettelijöiden kimppuun, ei ole.
Mutta sulla kyllä' on aika kärjistettyjä jotkut mielipiteet, sellaisia yleistyksiä ja mukatotuuksina kerrot asioita joita et tiedä.
Silloin käy niin että metsä vastaa kuin sinne huudat.
Pelkkä ihmettely mihin ei sisälly arvostelua, ei yhtä usein herätä kimppuunhyökkääjiä.
En ole kyllä tunnistanut tällaista käytöstä itessäni ja olen puhunut yksittäistapauksista mutta ihmiset ovat ottaneet yleistyksinä ne. Mentiin vaan tosi henkilökohtaisuuksiin vaikken mielestäni itse niin ole tehnyt. Eli metsä vastaa kyllä pahemmin kuin sinne huutaa.

kiva
Alkuperäinen kirjoittaja kiva:
mä en ole ikinä kuulutkaan mistään kortista,ilmeisesti meillä ei niitä jaella,
onko korttia pitkään jaettu?

mulla oli todella vaikea vuosi noin 5v sitten,mieheni kuoli äkilisesti jäin aivan tyhjän päälle jouduin ulos kämpästä kun en saanut sossusta minkälaista avustusta menetin työpaikan iski 3kk karenssi jouduin muuttaa äidille asuun lapsen kanssa,sossussa täti vaan ittuili pyydä äitiltäsi rahaa elämiseen kun pyysin toimeentulotukea ja vuokratakuuta uuteen asuntoon.
joulukuun elin vain lapsilisällä en pystynyt ostaan lahjaa lapselle saatikka jouluruokia tuo kortti olisi ollut silloin tarpeelinen.

:hug: :hug: :hug: Tuo on juuri sitä sossun toimintaa mistä olen yrittänyt sanoa.
niinpä,sen takia suorastaan ottaa päähän kuinka joitakin hyysätään sossun toimesta mutta silloin kun oikeasti tarvitsee apua sitä ei tule.
no,tein asiasta valituksen sosiaalijohtajalle joka myönsi vuokratakuu rahat sain asunon ja toimeentulotuen myös hautajaiskuluissa auttoivat.
mutta joulun suhteen oli myöhäistä onneksi mulla on hyviä ystäviä jotka ostivat lapselle pari pakettia

Ja onko oikein hyökätä ihmettelijöiden kimppuun? Että lemmikit pois ja miksi raskaana ja ootko liian ylpeä dyykkaamaan ja keräämään kadulta pulloja. Näin mulle sanottiin kun ihmettelin tätä.
Mutta sulla kyllä' on aika kärjistettyjä jotkut mielipiteet, sellaisia yleistyksiä ja mukatotuuksina kerrot asioita joita et tiedä.
Pelkkä ihmettely mihin ei sisälly arvostelua, ei yhtä usein herätä kimppuunhyökkääjiä.
En ole kyllä tunnistanut tällaista käytöstä itessäni ja olen puhunut yksittäistapauksista mutta ihmiset ovat ottaneet yleistyksinä ne. Mentiin vaan tosi henkilökohtaisuuksiin vaikken mielestäni itse niin ole tehnyt. Eli metsä vastaa kyllä pahemmin kuin sinne huutaa.
Ja puhuin lähinnä sossun toiminnasta jonka vääryydestä tiedän paljonkin, eli mitä oli nämä mukatotuudet ja asiat joista en mitään tiedä..?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä sitä oikeastaan sano, etteikö muut tarvis sitä yhtä paljon tai jotkut varmaan enemmän kuin me. Mutta jotenkin sitä kai vaan toivoo, että itsekin saisi sitä apua joskus :ashamed: Neuvolankaan kautta ei ole mitään tukea saatu.
Mun pointti oikeastaan oli se, että mä en haluakaan olla mikään sossuntäti, joka päättää, kuka saa ja kuka ei. Jos haluaisin, olisin opiskellut it-alan sijasta sosiaalialalle. Kun mä haluan ilahduttaa jotain ihmistä, niin mä haluan tehdä sen murehtimatta sitä, onko se ihminen jollain tavalla "oikeutettu" mun lahjaani. Mä maksan veroni ja se saa riittää multa siihen oikeutukseen. Kun haluan tuottaa jollekin hyvää mieltä, teen sen kyselemättä syitä tai pankkitilin saldoja.

Just
Mä jätin osallistumasta siihen joulumielikeräykseen tänä vuonna, kun tajusin tosiaan sen minkä ap sanoi, että ei niitä mitenkään vähävaraisille tai tuen tarpeessa oleville jaeta, vaan muuten vaan.

En oo kiinnostunu muuten vaan riemastuttaan rahallisesti ihmisiä, joten lahjotin sitten muuta kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Mä jätin osallistumasta siihen joulumielikeräykseen tänä vuonna, kun tajusin tosiaan sen minkä ap sanoi, että ei niitä mitenkään vähävaraisille tai tuen tarpeessa oleville jaeta, vaan muuten vaan.

En oo kiinnostunu muuten vaan riemastuttaan rahallisesti ihmisiä, joten lahjotin sitten muuta kautta.
Samoin :|

Just
Mun mielestä on ihan älyvapaa ajatus, että järjestetään keräys jossa jaellaan lahjakortteja ihmisille koska "siitä tulee hyvä joulumieli", ei siksi että joku tarvitsee.

Naurettavaa. Varsinkin kun on niitä jotka tarvitsee. Ja sitä hyvää joulumieltä voi harrastaa vaikka jakelemalla vitosen seteleitä torin kulmassa, varmasti ilahtuvat saajat.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Mutta jospa joka paikkakunnalla ei saa kortteja jakoon kaikkia niin niitä jaetaan hyvänä joulumielenä. Ymmärrättekö, kyllä ainakin täälä olen kuullut että vähävaraiset ovat saaneet jo, minulle soitettiin kuitenkin vasta viime perjantaina eli viimesiä oli mitä jakoivat kortin nimen mukaisesti hyvänä joulumielenä .

Niin kuin ylempänä jo kirjoitin niin kysyin että onko se nyt varmasti jaettu kaikille oikeasti tarvitseville, oli tääläpäin jaettu!
Mutta toisilla paikkakunnilla niitä tarvitsevia varmasti olisi ollut. Systeemi siis ontuu kun noita annetaan ylimäärin pikkupaikkakunnille. Homma vois mennä niin että palauttavat loput jotka jaettaisiin sitten juuri joulun alla uudelleen. Mutta kiva että tuli hyvä mieli.

=)
Samaa mieltä tämän kanssa, järjestelmä ontuu.

Jos leipäjonossa seisoo päivittäin yhdessä pisteessä 800 henkilöä jotkut kolme tuntia ja enemmänkin jonossa, odottamassa avustuksia, jokunen saa vaivanpalkasi vain maitotölkin tai vain leipää. En itse kehtais ottaa korttia vastaa hyvätuloisena... joulumieltä... :snotty:
Näinpä. :snotty:
Suurimmalla osalla leipäjonossa olevista ihmisistä on tasan varaa ostaa itsekin sitä ruokaa mutta kun rahaa ei osata käyttää niin sitten lähdetään jonottelemaan leipää. Sama sossun jakamien ruokakauppalippujen kanssa, niillä saisi ostettua ruokaa pariksi viikoksi mutta sellaisen käteen saatuaan ihmiset painuvat kauppaan ja ostavat jotain riisifrutteja koko rahalla ja kolme päivää myöhemmin inistään taas ettei ole rahaa eikä ruokaa :headwall:
Joo mut tämä kommentti vasta osoittaa suurta ymmärtämättömyyttä, yök!!!
Asia ei ihan noin ole!

Mun mielestä on ihan älyvapaa ajatus, että järjestetään keräys jossa jaellaan lahjakortteja ihmisille koska "siitä tulee hyvä joulumieli", ei siksi että joku tarvitsee.

Naurettavaa. Varsinkin kun on niitä jotka tarvitsee. Ja sitä hyvää joulumieltä voi harrastaa vaikka jakelemalla vitosen seteleitä torin kulmassa, varmasti ilahtuvat saajat.

:hug:

Keittiönoita

Mä olen aika samaa mieltä. Jos keräys on siis toimeentulotuen jatke, sen pitäisi olla sitä myös. Mistään joulumielestä ei tarvitse silloin puhua ja itse kukin voi nostaa veroprosenttiaan ihan niin paljon kuin haluaa ja veronpalautuksista kieltäytyminenkin on ihan laillista. Itse haluan pitää selvän eron yhteiskuntavastuuni ja hyvän joulumielen välillä. Edellisen hoidan maksamalla veroni, jälkimmäisen ostamalla lahjoja tuntematotmillekin lapsille.

gt
lukisit tarkemmin omia tekstejäsi. Yleistyksissä käytetään sellaisia sanoja kun KAIKKI, AINA, EI KUKAAN, KOSKAAN, IKINÄ, JOKAINEN jne.....näitä sanoja sun teksteistä kyllä voi bongata.
Ei ole kyse siitä että muut ottaisivat sun snaoman jotenkin väärin vastaan.
Ja jos sulta tuntuu siltä niin voit aina uudestaan yrittää paremmin kertoa mitä tarkoititkaan, niin kun olet osittain tehnytkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sairauksia hoitaa lääkäri,avioerosta voi mennä keskustelemaan psykologille...
Huomaa, ettei sulla ole ikinä ollut sellaista tilannetta, jossa joku perheenjäsen, vaikka puoliso tai oma lapsi on vakavasti sairas.

:(
Sä et tiedä mun elämästä mitään,apua saa kyllä ja sitä kannattaa hakea sieltä mistä sitä saa :hug:

en ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Hyvä joulumieli - lahjakortti ei ole tarkoitettu vain semmoisille jotka ovat oikeasti köyhiä .

Me emme ole todella köyhiä, me ei eletä kädestä suuhun, meillä on varaa ostaa se mitä haluamme, jos ei heti niin hetken päästä kun säästää!

Mutta saimme kortin, tiedän miksi sain kortin, sain hyvää joulumieltä vaikean vuoden jälkeen, ja tämän oli varmasti päättänyt sosiaalitoimisto ja neuvola yhdessä.

Tarviiko tästä vielä tapella, sen ovat saanut moni erilainen perhe eri syistä TÄNÄKIN vuonna. Onko se niiltä pois jotka sitä ei saaneet?
Miksi sossulla on teidän tiedot, jos teillä muutenkin varaa ostaa sen minkä haluatte?

Alkuperäinen kirjoittaja hehh:
Alkuperäinen kirjoittaja MIETI SITÄ....jos kykenet:
Mun mielestä se pitäisi mennä ihan tulojen mukaan :ashamed:
kas, hyvinvointia kun ei kaikki mittaa rahassa ; )
Mutta niihin muihin ongelmiin saa apua lääkäriltä jne. Jos on sairautta tai muuta..
ihan oikeestiko???? : D : D
Tuoko se raha sitten onnea ja menestystä heille :eek:

Keittiönoita
Mutta niihin muihin ongelmiin saa apua lääkäriltä jne. Jos on sairautta tai muuta..
Mä olen tuosta eri mieltä. Kun aikoinaan avomieheni kuoli ja likka syntyi vammaisena, olisin varmaan voinut hakea lääkäritltä jotain pillereitä, joilla olisin saanut turrutettua tuskani. Katsoin kuitenkin paremmaksi niin itselleni, likalle kuin läheisillenikin tehdä sen surutyön, mikä tuollaiseen elämänvaiheeseen kuuluu. Se oli pitkä prosessi, joskus olin aivan lopussa. Itsetuhoiset ajatuksetkin pyörivät mielessä. Mutta mun oli pakko käydä se kaikki pohjamutia myöten läpi, koska muutoin en luultavasti olisi tässä missä nyt olen. Siitä vaiheesta on jo yli 20 vuotta, mutta edelleen kauneimpina muistoinani niiltä vuosilta ovat olleet ystävälliset ihmiset. Ihmiset, joiden hyvyyttä en tule koskaan unohtamaan.

Just
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei vaan välittäminen. Tieto siitä, että joku tuntematon jossain ajattelee sinua.
Joku tuntematon jossain on pistäny almun vähävaraisille tarkoitettuun keräykseen, ja paikalliset sossut/MLL/muu vastaava on sitten selaillu rekistereistään sopivia.

Aaaaaaawwwww.

Keittiönoita
Joku tuntematon jossain on pistäny almun vähävaraisille tarkoitettuun keräykseen, ja paikalliset sossut/MLL/muu vastaava on sitten selaillu rekistereistään sopivia.

Aaaaaaawwwww.
No jos se lahjoittaja noin ajattelee, niin sille ei tietenkään voi mitään. Itse teen lahjoituksia vain ja ainoastaan hyvästä sydämestä. Tänäkin jouluna, kun istun läheisteni kanssa joulua viettämässä, mulla on salaisuus. Se salaisuus on lapset eri puolilla Suomea. Lapset, jotka avaavat lahjapakettejaan. Mä tiedän jo nyt, että erityisesti eräs tyttö tulee saamaan tuntemattomalta lahjoittajalta tänä jouluna paketin, jonka sisältö on sellainen, että tämä tyttö ei varmaan osannut edes suurimmissa unelmissaan sellaista toivoa. Almu? No jos noin haluat ajatella, niin mikäpä siinä. Mä taas sitä lahjaa paketoidessani ajattelin juuri tätä tyttöä.

gt
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei vaan välittäminen. Tieto siitä, että joku tuntematon jossain ajattelee sinua.
Mutta ei se raha ole mun mielestä välittämistä vaan muut teot =)
niin, tässä tapauksessa se teko että antaa rahaa. Miten muuten voi ylettää tuon tuntemattoman elämään?
tuntematon lahajkortin saaja voi loihtia lahjarahalla perheelleen joulumman näköisen joulun ja saa näin myös hyvää joulumieltä.

Keittiönoita
Mutta ei se raha ole mun mielestä välittämistä vaan muut teot =)
Mutta kuka meistä oikeasti ehtii joulun alla tehdä niitä muita tekoja? Voisihan sitä tehdä enemmän, jos ei tarttis käydä töissä eikä olisi omaa perhettä huollettavana. Mulla itselläni aika ei tahdo riittää edes oman huushollin siivoamaiseen, muiden perheiden muusta kuin taloudellisesta avustamisesta puhumattakaan =)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä