Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

:hug: Voimia raskaaseen viikkoon! Auttaisko, jos näyttäisit miehelles nää tekstit? Ymmärtäiskö se sitten, miltä susta oikeasti tuntuu ja että tilanne ja anoppis ei todellakaan ole normaalit? Koita jaksaa!
 
Päiväkahvin aikaan
Ap, SINULLA on nyt tässä jonkinlainen asennevamma. Minä kyllä ymmärrän sen, että kaikenlaista anoppia ja appea mahtuu tänne Suomen maahan ja jos sun omat tosiaan on tuota tyyppiä josta kerroit, niin jään ihmettelemään syvästi tätä kysymystä: MIKSI olet antanut asian mennä noin pitkälle? Olet omien sanojesi mukaan yrittänyt tuoda kantasi esiin puhumalla ja raivoamallakin, turhaan. Ajattelen itseäni vastaavassa tilanteessa. Jos mun nätisti sanomiset ja raivolla sanomiset eivät toisi tulosta, niin anoppivirailut saisivat jäädä. Sinun miehessäsi on vikaa ja häneltä et tule koskaan saamaan tukea tuossa asiassa. Mutta tiedätkö, sinä ITSE olet nyt avainasemassa! Sinusta itsestäsi on kiinni, miten tulevaisuudessa tulee menemään. Ryhdistäydy hyvä ihminen! Toisaalta... miten minusta tuntuu, että saatat jopa pikkuisen nauttia kynnysmattona olemisesta...?
 
En näköjään osaa edes kirjoittaa niin että tulisin ymmärretyksi.

Tarkoitin etten ala anopin kuullen päätäni miehelleni aukomaan, jotta anoppi ei saa lisää vettä myllyynsä.
Se että anopille sanotaan ettei saa jättää roskiaan pienten ulottuville on tähän mennessä auttanut ehkä puoli tuntia, se että sanoo toisen kerran voi auttaa hetken pitempään ja siitä seuraa se suuttuminen.
Se että anopille sanoo nuista ruoka asioista ja että korjaisitko jälkesi auttaa ehkä seuraavaan aamuun.
Eli se että niistä sanoo ei auta tippaakaan.

Miehen mielestä kohtelen hänen äitiään huonosti, silti olen sanonut ja sanon edelleen miehelleni tästä asiasta. Me käydään mieheni kanssa anoppi keskustelu ehkä kerran kuussa, sekin on turhaa.

Minä olen turtunut ja niin loppu tähän tilanteeseen että on helpoin tapa olla hiljaa, silloin ei tarvi kuunnella anopin levittelemiä juttuja muilta, silloin ei tarvi kuunnella miehen valitusta asiasta ja ei tarvi tuhlata aikaa turhaan tappeluun. Se että olen piikana on helpompi kuin se että viikko menee tappeluksi, varsinkin kun tiedän miehen asettuvan anopin puolelle.
Syy miksi aloitin ketjun oli se että halusin purkaa pahaa mieltäni, joka tähän verrattuna tulee olemaan monin kertainen ennenkuin viikko on ohi.
Vaikka minä uskallan sanoa mitä ajattelen, myös anopille, en halua sitä turhaa riitaa haastaa, en myöskään miehelleni. Mies ja minä ollaan tässä niin vastakkain että tiedän sen aiheuttavan paljon pahaa parisuhteellemme. Tämä anoppi asia tekee minut katkeraksi, sen tähden että mies ei minua puollusta, mies näkee äitinsä aivan toisin.
Paljon on tullut hyviäkin kommentteja mutta jos ainut keino on katkaista välit kokonaan anoppiin en ole siihen valmis. Tämä ketju on myös saanut minut tajuamaan että kokonaisuus on pahempi kuin olen luulluut, nämä asiat näyttää pahemmalta kirjoitettuna kuin elettynä. Joten luulempa että jollain tavalla minun on tehtävä myös miehelleni selväksi se että hänen on pakko tukea minua, sitä tosin en tiedä miten se onnistuu kun olen sitä vuosia yrittänyt.
 
Tipu Topakka
Minun käy sinua aivan tosissaan sääliksi. Näytä oikeesti sun miehelle nämä tekstit ja sano, että sinä et jaksa. Että mies me ollaan sinun perhe ja avaa silmät sille miten anoppi sinua kohtelee. Sano, että sinä kärsit ja sinua ahdistaa ja olet aivan loppuunajettu ja surullinen. Ja mies jos vaimosi näyttää tekstit: MIES,jumalauta aukase ne silmäsi ja ala pitämään vaimosis puolia! äitisi on ihan epäinhimillisen järkyttävän huonosti kohdellut vaimoasi! Ja miehenä sinun pitäisi suojella vaimoasi! Minkälainen tossukka oikein sulkee silmänsä, kun joku kohtelee omaa vaimoa huonosti! Ota itseäsi niskasta kiinni ja ole kuin mies! Jos rakastat vaimoasi, myös seisot hänen rinnallaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Minun käy sinua aivan tosissaan sääliksi. Näytä oikeesti sun miehelle nämä tekstit ja sano, että sinä et jaksa. Että mies me ollaan sinun perhe ja avaa silmät sille miten anoppi sinua kohtelee. Sano, että sinä kärsit ja sinua ahdistaa ja olet aivan loppuunajettu ja surullinen. Ja mies jos vaimosi näyttää tekstit: MIES,jumalauta aukase ne silmäsi ja ala pitämään vaimosis puolia! äitisi on ihan epäinhimillisen järkyttävän huonosti kohdellut vaimoasi! Ja miehenä sinun pitäisi suojella vaimoasi! Minkälainen tossukka oikein sulkee silmänsä, kun joku kohtelee omaa vaimoa huonosti! Ota itseäsi niskasta kiinni ja ole kuin mies! Jos rakastat vaimoasi, myös seisot hänen rinnallaan!
Hyvää tekstiä.
 
ugh!
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Suurin ongelma on tosiaan toi sun miehen suhtautuminen. Jotenkin sun olis saatava kommunikoitua sille mitä tää ongelma saa sut tuntemaan.


:hug:
Samaa mieltä.
Minä nostan sinulle hattua kun olet jaksanut tsempata. Jos anoppi tai joku on ääliö, niin antaa olla. Vain omaa toimintaa voi muuttaa, ei muiden. Mikä ratkaisu se välien katkaiseminen olisi? Tai naama punaisena huutaminen? Tässä ei kuitenkaan ole kyse mistään väkivallasta tms henkeä uhkaavasta. Usea tässä ketjussa sanoo, ettei olisi kynnysmattona hetkeäkään. Minusta sinä et ole mikään kynnysmatto vaan vaikutat järkevältä ongelmaa objektiivisesti käsittelevältä naiselta. Toimi niinkuin itse parhaaksi näet äläkä kuuntele palstan neuvoja.

 
Taidat olla melkoisen kiltti ihminen ja toisten miellyttämisen halu on kova. En sano tätä nyt pahalla, mutta KUKAAN ei pakota sinua raatamaan hullunlailla koko ajan vaan voit ottaa ihan uuden asenteen kehiin ja käyttäytyä kuin muutkin aikuiset käyttäytyvät eli istua perseellään ja katsoa sitä telkkaria. Se on ihan takuu varma et, kun appivanhemmillasi nälkä iskee ja sinä istut vaan tekemättä mitään niin he tarttuvat itse tuumasta toimeen ja viesti menee perille.

Hoida vain itsesi ja lastesi ruokailut, sotkut yms. ja jätä kaikki muu miehellesi, hänen vieraitahan teillä on!!!

Liika kiltteys ei kannata, eikä ketään aikuista tarvitse passata!
 
Mulla on kysymys kaikille "hyvien neuvojen" antajille. Esim. nämä: Sanoisin miehelle suorat sanat, tekisin anopille selväksi että.. ja blää blää mitä näitä nyt esiintyy ketjussa. Mitäs kun olet sanonut, tehnyt selväksi ja kertonut sen 1000 kertaa? Eikös AP niin sanonut tehneensä? Että sikäli ihan turha jauhaa.

Kaikki ei vaan usko vaikka kuinka "tekisi selväksi".
 
memmu
Mä kyllä ilmottaisin suoraan, että tämä ei ole täysihoitola ja jokainen korjaa sitten jälkensä ja jääkaapista voi itse hakea mehut ym. Ja miehelle pitäisin puhuttelun etukäteen, että jos ei hommat luista ja meinaa taantua 5v tasolle niin on sitten vihon viimänen kerta kun anoppi ja appi tulee kylään.
 
Tosiaan miehelle on sanottu suorat sanat niin monta kertaa että olisi pitänyt mennä perille.
Anopille on sanottu niin monta kertaa että luulisi menneen perille.
Nämä menee kausi luontoisesti nämä asiat, alkuun sanoin anopille vastaan kovastikkin, sitten meni aikaa kun annoin olla, taas nousi kapina ja meni vuosia että välit oli kireät ja tuli raivottua anopille ihan kunnolla, nyt on mennyt taas niin että annan olla ja olen hiljaa, vältän sitä riitaa että edes lapset nauttisi heidän vierailustaan.
Kun mikään ei auta. Anoppi on loukannut minua todella paljon näiden vuosien aikan, niin miehenikin kun on antanut anopin loukata.

Tässä pieni loppu kevennys:
Anoppi ja appi tietää että luen paljon kirjoja, ne tietää myös etten osaa sanaakaan ruotsia.
Arvatkaapa mitä saan aina tuliaisiksi?

Ruotsinkielisiä harlekiin pokkareita :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja omituinen höpöttäjä:
Tosiaan miehelle on sanottu suorat sanat niin monta kertaa että olisi pitänyt mennä perille.
Anopille on sanottu niin monta kertaa että luulisi menneen perille.
Nämä menee kausi luontoisesti nämä asiat, alkuun sanoin anopille vastaan kovastikkin, sitten meni aikaa kun annoin olla, taas nousi kapina ja meni vuosia että välit oli kireät ja tuli raivottua anopille ihan kunnolla, nyt on mennyt taas niin että annan olla ja olen hiljaa, vältän sitä riitaa että edes lapset nauttisi heidän vierailustaan.
Kun mikään ei auta. Anoppi on loukannut minua todella paljon näiden vuosien aikan, niin miehenikin kun on antanut anopin loukata.

Tässä pieni loppu kevennys:
Anoppi ja appi tietää että luen paljon kirjoja, ne tietää myös etten osaa sanaakaan ruotsia.
Arvatkaapa mitä saan aina tuliaisiksi?

Ruotsinkielisiä harlekiin pokkareita :LOL:
Siis voi jösses mitä porukkaa! Voisko ne olla hotellissa yötä vierailun ajan ja käydä vaan teillä päivisin? Vai onko se aivan mahdoton ja pöyristyttävä ajatus sun anopille? Tsemppiä tulevaan viikkoon, voima :hug: vielä kerran.
 
Tipu Topakka
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mulla on kysymys kaikille "hyvien neuvojen" antajille. Esim. nämä: Sanoisin miehelle suorat sanat, tekisin anopille selväksi että.. ja blää blää mitä näitä nyt esiintyy ketjussa. Mitäs kun olet sanonut, tehnyt selväksi ja kertonut sen 1000 kertaa? Eikös AP niin sanonut tehneensä? Että sikäli ihan turha jauhaa.

Kaikki ei vaan usko vaikka kuinka "tekisi selväksi".
No tässä kyseisessä tilanteessa minä sanoisin anopille, että kiva kun tulette meitä tapaamaan ja lapset odottaa yhteistä aikaa. Te voitte mennä hotelliin/tai teille on varattu hotellihuone, että saa kaikki sitä omaa rauhaa ja lepoa (kun anoppi sitä näyttää niin tarvitsevan) ja oikein mielellään voidaan olla yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Alkuperäinen kirjoittaja omituinen höpöttäjä:
Tosiaan miehelle on sanottu suorat sanat niin monta kertaa että olisi pitänyt mennä perille.
Anopille on sanottu niin monta kertaa että luulisi menneen perille.
Nämä menee kausi luontoisesti nämä asiat, alkuun sanoin anopille vastaan kovastikkin, sitten meni aikaa kun annoin olla, taas nousi kapina ja meni vuosia että välit oli kireät ja tuli raivottua anopille ihan kunnolla, nyt on mennyt taas niin että annan olla ja olen hiljaa, vältän sitä riitaa että edes lapset nauttisi heidän vierailustaan.
Kun mikään ei auta. Anoppi on loukannut minua todella paljon näiden vuosien aikan, niin miehenikin kun on antanut anopin loukata.

Tässä pieni loppu kevennys:
Anoppi ja appi tietää että luen paljon kirjoja, ne tietää myös etten osaa sanaakaan ruotsia.
Arvatkaapa mitä saan aina tuliaisiksi?

Ruotsinkielisiä harlekiin pokkareita :LOL:
Siis voi jösses mitä porukkaa! Voisko ne olla hotellissa yötä vierailun ajan ja käydä vaan teillä päivisin? Vai onko se aivan mahdoton ja pöyristyttävä ajatus sun anopille? Tsemppiä tulevaan viikkoon, voima :hug: vielä kerran.
Ap, jos mä olisin sä niin heittäisin kirjan samantien roskiin.. :LOL:
 
Tällä pitäjällä ei ole hotellia mutta muutaman kerran ovat olleet leirintä alueella, jos miehen veljen perhe tulee yhtäaikaa niin silloin anoppi ja appi menee leirintä alueelle, saman katon alle ei voi porukkaa riitelyn vuoksi majoittaa.

Kerran loppui heidän vierailunsa lyhyeen. Esikoisemme on tyttö ja kakkosen odotus oli loppu suoralla, appi kysyi joko tiedetään kumpi on tulossa, minä sanoin että en tiedä kumpi tulee mutta tietysti olisi ihan kiva jos olisi poika kun kerran tyttö jo on, Appi sanoi että: niin, olisihan se kaikille pettymys jos toinen tyttö tulisi. Minä tein töihin lähtöä ja totesin appi ukolle että kun tulen töistä on parempi jos vieraat on sillä aikaa poistuneet.
Joten kyllä minä olen itseäni puolustanut paljonkin. Mies vain pisti tuonkin minun syykseni, miehen mielestä minä otin isänsä sanat liian vakavasti ja minun pitäisi ymmärtää että tietysti hänen isänsä saa toivoa että tekisin pojan.

Noniin, kuulin huhuja että niillä on enää 100km matkaa joten kohta se helvetti alkaa ja jotta kaikki olisi täydellistä mies ei kerkiä töistä kotiin ennen kuin appivanhemmat tulee joten minulla ei ole mitään mahkuja miehelle sanoa siitä miten oletan miehen käyttäytyvän vanhempiensa paikalla ollessa.
 
mä tarpeeks vittuuntuneena sanoisin että jos ei joku asia miellytä ni ite voi kyllä tarttua imuriin tai että aikuinen ihminen osaa varmaan käydä saunan laittamassa ite päälle jne.tai kysäisisin kovaan ääneen että eikö täällä kukaan muu osaa tehä MITÄÄN kuin minä.
ja ihan kostoks laittaisin jotain esim dildoja ja muita seksileluja johonkin kaappiin näkysälle.siinähän anoppi sitten ihmettelis anustappeja :saint:

hups,en lukenu muita vastauksia,eli noista ei oo mitään hyötyä vaikka sanookin vastaan..voi että koita kestää jotenkin :hug:
 
Vieras
Ensin meinasin ehdotta,että hanki valekipsi käteen, mutta taitaisi olla liian raju?
Otappa suursiivous yms. välineet esille, kun tulevat. Tervetulotoivotuksena ilmoitat odottavasi heidän osallistuvan työhön, sillä välillä kun sinä huolehdit ruuasta. Tyylillä ruokaa vain työtä vastaa.
Tai sitten tyly ilmoitus tällä viikolla syödään pakkasta tyhjäksi ruuanjämistä, jotta seurustelulle jäisi enenmän aikaa. Katso etukätteen, että jämät on sopivan pieniä annoksia ja ajattelevaisena ruokit lapset etukäteen, joten heille jää pienet annokset joista jää aina nälkä. Jääkaapin sitten karsit leikkeleistä ja juustoista tms.
Taitaa olla aika tylyjä ohjeita, sori!
 

Yhteistyössä