Anoppi ja appi tulossa kyläilemään.. valitusta

voehan tokkiinsa... Hitsi. Toi on tosi hankala tilanne jos mieskään ei älyä puolustaa kotiaan. Kun kyllähän appivanhempien kanssa "suorat puheet" ois helpointa hoitaa miehen kautta... Ei tuu semmosta oloa että kyse on vaan anopin ja miniän väleistä, vaan tajuaisi selkeämmin että ovat miehesi ja sinun kodissa, joka ei ole heidän kotinsa, vaikka poika onkin aiemmin asunut heillä
 
Heippa!

Kaikki sympatiat ap:lle, vaikea tilanne.
Mun ehdotukseni on, että liittoudut appiukon kanssa. Puhut hänelle tästä tilanteesta, kun tulee sellainen heti, että ootte kaksin. Jos hän sais vaimonsa ymmärtämään edes jotenkin.
Ja miehelles näytä tämä ketju, jos auttaisi ymmärtämään, vaikka hän siitä voisikin suuttua.

Ja lisäys: Jokin syy anopillakin on käyttäytyä noin. Onko kateellinen? Kotona tekee kaiken ja ottaa ilon irti sinun luonasi? On niin kyrsiintynyt elämästään että tykkää sinulle kiukutella? Jos se syyn saisi selville, niin voisi helpottaa paljon myös tulevia keskusteluja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja omituinen höpöttäjä:
Tosiaan miehelle on sanottu suorat sanat niin monta kertaa että olisi pitänyt mennä perille.
Anopille on sanottu niin monta kertaa että luulisi menneen perille.
Nämä menee kausi luontoisesti nämä asiat, alkuun sanoin anopille vastaan kovastikkin, sitten meni aikaa kun annoin olla, taas nousi kapina ja meni vuosia että välit oli kireät ja tuli raivottua anopille ihan kunnolla, nyt on mennyt taas niin että annan olla ja olen hiljaa, vältän sitä riitaa että edes lapset nauttisi heidän vierailustaan.
Kun mikään ei auta. Anoppi on loukannut minua todella paljon näiden vuosien aikan, niin miehenikin kun on antanut anopin loukata.

Tässä pieni loppu kevennys:
Anoppi ja appi tietää että luen paljon kirjoja, ne tietää myös etten osaa sanaakaan ruotsia.
Arvatkaapa mitä saan aina tuliaisiksi?

Ruotsinkielisiä harlekiin pokkareita
:LOL:
Maksa potut pottuina, kun itse käytte siellä kylässä niin vie tuliaisiksi joku gourmet-keittokirja tai rikkalapio ja kihveli :D
Mut jaksuja sulle! :hug:
 
vieras
On tuossa jotain tuttua. Mies muuttuu meillä myös epäkohteliaammaksi minua kohtaan vanhempiensa aikana. PUhuu vain heille, ei kiinnitä huomiota minuun ja lapsiin ja tottelee sokeasti vanhempiaan.
Vastaa töykeästi eikä tee sitä mitä normaalisti.

Mistähän tuo johtuu?

Ikävä tilanne ap. En usko, että jaksaisin itse edes lasten takia pitää suhteita yllä tuollaisten kanssa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja omituinen höpöttäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Alkuperäinen kirjoittaja omituinen höpöttäjä:
Karkuun en voi lähteä, tai lapset on otettava mukaan, anopille ei voi lapsia jättää. Kerrompa tarinan viime keväältä.

Olimme anoppilassa lasten kanssa, mies oli hollannissa koulutuksessa.
Lapset katsoi pikkukakkosta olohuoneessa, nuorin oli silloin 6kk, anoppi istui sohvalla, minä laitoin iltapalaa keittiössä. Meillä on yksi lapsista erityislapsi, välillä todella väkivaltainen ja vaarallinen.
Olin siis laittamassa iltapalaa, esikko alkaa huutamaan tule äiti heti tänne, minä juoksen olohuoneeseen, anoppi on nukahtanut, erityslapsi istuu lattialla olleen vauvan naaman päällä, esikko yrittää kiskoa poikaa pois vauvan päältä, minä tempaisen pojan pois, vauva on naamaltaan sininen, saan vauvan virkoamaan, kaikki hyvin, mutta anoppi ei edes herää koko aikana.
Ei anopille voi nuita lapsia jättää, ei hänellä tule vahdituksi se on nähty jo monta kertaa.

Vastaan sanominen anopille tai miehelle ei muuta mitään, vain se että minua haukutaan sukulaisille oikein urakalla jälkeen päin. Kokeiltu on.
Mies ei tajua, hän on sitä mieltä että äitinsä on APUNA minulle kodin ja lasten hoidossa. Vaikka olen miehelle sanonut monta kertaa mikä tilanne on ei mies halua totuutta nähdä.

Muoks.
Oli tullut lisää vastauksia niin jatkan.
En tiedä miten anoppi kotonaan elää mutta kun me mennään sinne niin minä teen siellä kaiken yksin, anoppi on omalla sohvallaan vaihteeksi, appi on töissä tai harrastuksissa ja mies tapailee kavereitaan. Elikkä ainakin silloin kun siellä ollaan joudun kaiken tekemään.

Meillä on välimatkaa onneksi 600km, joten he käyvät meillä noin 4kertaa vuodessa ja me niillä 1-2 kertaa vudessa.
Mies ei tajua, tästä on sanottu nätisti ja vähemmän nätisti, minä olen hiljattain ilmoittanut miehelle etten enää koskaan anoppilaan lähde jos homma ei muutu, silti mies jaksaa vaatia että lähettäiskö jouluksi porukoille, lähettäiskö porukoille jos otan vapaata ym. ja en todellakaan lähde, mies ei vaan ymmärrä mikä on ongelma.
Mut pitää sun voida lapset jättää miehellesi!!! On kyllä mielestäni omaa hölmöyttäsi että suostut orjaksi! |O
Normaalisti voin jättää miehelleni lapset. Kun anoppi on paikalla mies jättää lapset anopille, anoppi ei huolehdi lapsista. Anoppi sanoo miehelle että mene vain kyllä minä hoidan ja mies uskoo äitiään.

Tästä on tapeltu jo vuosia, miehen ja anopin kanssa, on sanottu hyvällä ja myös pahalla, anoppi tietää etten suostu sinne enää lähtemään.
Minä siedän lasten takia tätä, minä en halua olla paha ja katkaista välejäni lasten mummiin ja pappaan. Se ei olisi lapsille oikein.
Mies on se isoin ongelma, mies ei tajua millainen äitinsä on, mies on sitä mieltä että minä vain en tykkää anopista, siksi valitan.
siis tekeekö sun mies kotona yleensäkään mitän? Jos ei tajua että jo 4 lapsessa on sikamainen työ, puhumattakaan että päälle vielä aikuisten passaaminen. Jos ei näe, että anoppi ei tee mitään.
 
***
Niinkuin moni on sanonut niin lähtisin kyllä kouluttamaan miestä. Hänestä ei tarvitse tulla aivoton idiootti vaan hänen pitää jakaa vastuu. Miehesi käyttäytyy idiootin tavoin ja jos lapset olisivat isompia niin käyttäytyisin itsekkin. Sanoisin että jokainen siivoaa omat sotkunsa, lähden lenkille. Ihmeellistä käytösät, en tiedä miten pystyt katsomaan noita appivanhempiasi 4 krt vuodessa.
 
vieras
Tämä ketju kiinnostaa. olenko sitten paha miniä kun en ala passata omia tai miehen vanhempia, en koskaan katselisi heidän makaamista viikkoa. päivä tai kaksi ehkä ja vannoisin sen jälkeen että ei ksokaan enää
 
ems
Voi jessus... ei muuta kuin voimia tulevaan viikkoon. Ei hyvältä kuulosta. Tuolla vastauskirjoituksissa olikin ihan hyviä neuvoja jo... eli järjestä ittelles muutamia menoja kun kerran lapsenvahteja jo löytyy. Ja miehelle kurinpalautus, sillä saa luvan ottaa vastuun omista vanhemmistaan ja heidän palvelemisesta. !!!! Minulla on 4 lasta itsellä ja tiedän että ei kauaa jaksa olla toisten palvelija kun muutenkin on tarpeeksi tekemistä. Eräs ystäväni muutti yhteen miesystävän kanssa ja tuleva anoppi tuli eka kertaa kylään ja ensimmäiseksi meni mikron päältä sormella pyyhkäsemään ja näytti että pölyä on ? Joten ystäväni kävi hakemassa tiskirätin ja paiskas sen tulevan anoppinsa käteen ja sanoi rauhallisesti, että "siivoa". Tuli siitä kumminkin anoppi ja jotenkuten pärjäävät edelleenkin.
 
hemuli
Miksi ihmeessä sun pitäs laittaa ruokaa vieraitten mieleiseksi? Laita sitä ruokaa mitä oot ajatellutkin, ja totea et meillä syödään tämmöstä ja jos ei kelpaa niin voi ihan itse hankkia ja tehdä omat ruokansa...Oon samaa mieltä toisten kirjoittajien kans siitä et hanki myös itsellesi jotain menoa sille viikolle, kai miehesi kuitenkin osaa hoitaa erityislastanne yhtä hyvin kuin sinä itsekin...ja jos et saa anoppiasi muuten lopettamaan kaappien penkomista, niin hanki niihin jonkinlaiset lukot, eipä pengo enempää. Ja seuraavalla kerralla kun menette käymään anoppilassa käyttäydy samoin kuin he teillä...
 
Anoppi ja appi lähtivät nyt aamulla, vierailu lyheni kahdella päivällä, appi ukolla taisi olla tylsää.
On aivan älyttömän hyvä olo kun lähtivät eikä tarvi nähdä moneen kuukauteen.
Vierailu suju ihan hyvin, nyt ei kaappeja pengottu. Anoppi yritti saada minut torstaina siivoamaan, olin kylläkin keskiviikko aamuna siivonnut koko talon, joten sanoin anopille että ottaa itse sen imurin, no anoppi sitten suunitteli koko torstain sitä imurointia, vaan pelkän puhumisen asteelle se imurointi jäi.

Tuo mies saa minut kiehumaan, miten aikuinen mies voi olla kuin pikku kakara kun äitinsä on paikalla, voi vi*tu että ottaa päähän. Tällä hetkellä tunteet on pakkasen puolella tuota miestä kohtaan.

 
jes!
No mutta hyvä että sait pistettyä anopille vastaan sen imuroimisen suhteen! Ja ei siellä sitten niin likaista ollutkaan kun ei kerran anoppi saanut itseään niskasta kiinni ja alkanut imuroimaan...!

Ensi kerralla jos alkavat valittaa sotkusta niin voisit muuten tokaista viattoman, hämmästyneen ilmeen kera että 'siivosin kyllä eilen, oli täällä ihan siistiä ennenkuin te tulitte...'. ;)
Pientä näpäytystä on aina hyvä toimittaa moisille ihmisille, ja parasta on jos sen sanoo viattomalla ilmeellä, sitten mikäli anoppi alkaa kauhistella sukulaisille niin voit hämmästellä että ethän sinä sitä pahalla sanonut, ihmettelit vaan ja tulit sanoneeksi asian niinkuin se oli!
 

Yhteistyössä