Hakutulokset

  1. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

    Mä jatkan vielä tätä lomaraha yms. keskustelua.. :o Luminka, mahtaako lomarahojen ja -palkan maksu siinä äippäloman jälkeen, mutta ennen hoitovapaan alkua vaikuttaa siihen, että saako hoitolisää?? Siis mies pitää elokuun isäkuukautta, joten itse ajattelin olla "lomalla" sen aikaa ja alottaa...
  2. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

    Tää kenkkuilee jotenkin kummasti, kun valitsee jotain hymiöitä tai tummennusta tms, niin hyppää jonnekin muualle.. ja sitten tekstit katoaa.. Täytyy koittaa välttää hymiöitä.. Joo, siis miehet on ihan anuksesta.. :O Eilen viimeks tuli kiukuteltua sekä ihan aiheesta että sitten vähän aiheen...
  3. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

    Meillä tyttö syö iltapuuron klo 19 aikoihin. Sitten 20.30-21 imetystä ja sen jälkeen unten maille. Herää aamulla n. 6.30-7.30 ja imetän. Sen jälkeen on hetken hereillä ja ottaa pienet torkut ja aamupuuro on 9-10 aikoihin. Näin yleensä, mutta sitten kerran pari vkossa herääkin 5 aikoihin; silloin...
  4. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

    Sateisen harmaata päivää! Kyllä tosiaan on kamalan ankeeta viime vloppuiseen keliin verrattuna! :o Vettä tulee ihan reippaasti ja lämpötila +7 paikkeilla.. Että sisäpvä siis tiedossa (taitaa olla huomennakin..) mutta nytpä sitten on aikaa tehdä sosetäydennyksiä pakkaseen. Sitten olis...
  5. Y

    6kk imetyksen jälkeen kiinteisiin

    Me aloteltiin 5kk ikäisenä kasvissoseilla pikkuhiljaa annoskokoa suurentaen ja siis kerran pvässä. Samoihin aikoihin aloin iltasin antamaan velliä; ensin maissivelliä, sitten peruna-porkkanaa, riisivelliä jne. Parin vkon kuluttua otin toisen soseaterian mukaan, jolloin annoin joko hedelmäsosetta...
  6. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Aurinkoinen tervehdys! Kyllä on ollut aivan mielettömän ihanat ilmat viime päivinä! B) Nytkin mittari varjossa näyttää +29. Saas nähdä joko kelit huomenna radikaalisti alkaa viilentymään säätiedotusten mukaisesti.. Kääk, miten kylmää tiedossa.. :| Appivanhemmat tulivat perjantaina ja...
  7. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Juu, hiljastahan täällä tänään on ollut! Mut ainakin mulla tos jossain vaiheessa iltapvällä ja illalla ei tää 2+n keskustelupalsta auennut ollenkaan! Joten ehkä muillakin sama vika.. Eilen iltapuuro ei alkuun meinannu upota olleskaan. Ihan hirveen huudon alotti heti ekasta lusikallisesta...
  8. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Mut tadaa, senhän pystyikin poistamaan!!! :laugh: :laugh:
  9. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Joo.. tätä mä vähän pelkäsinkin, että tuli tuplana.. Alkoi netti tökkiä jotenkin eikä siinä saanut selkoa oliko toi teksti ilmestynyt jo vai ei.. Sorry!!! :xmas:
  10. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Meillä edelleen matkustetaan turvakaukalossa ja luulen, että loppukesästä tai sit viimeistään syksyllä on aika siirtyä turvaistuimeen. Vielä siihen asiaan ei ole silleen tullut perehdyttyä, että minkä merkkinen yms. hankitaan. Joten mielenkiinnolla seuraan keskusteluanne ja kommentteja aiheesta...
  11. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Meillä neuvola on pitskussa.. Kerran on ollut lääkärissäkäynti ja se oli 1,5 kk ikäsenä. Ja mulla oli itellä samaan syssyyn sit jälkitarkastus.. Raskausaikana mä kyllä jouduin juoksemaan alvariinsa terkkarilla.. :( Se oli kait ihan varma, et mulla iskee hetkellä millä hyvänsä raskausmyrkytys...
  12. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Tytön 6,5 kk neuvolamitat ja sulkeissa 5,5 kk: 8,5 kg ja 69 cm (8,03 kg ja 67,7cm) Tyttö kasvaa hienosti ja tasaisesti keskikäyrillään. Joo.. mitähän taas kommentois tuosta käynnistä.. Odotustilassa tyttö naureskeli ja jokelteli jollekin vanhalle mummelille, mut kun päästiin neuvolan tädin...
  13. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Hyvää syntymäpäivää HM! :flower: Kaks mun sinkkukaveria hesasta lähti myöskin likkojen lenkille. Ja tais lenkin lisäks olla mielessä Tampereen yöelämän katsastus.. ;) Eilen kun mies kerta piti vapaata töistä, niin minä lähdin itekseni jumboon shoppaileen ja löysinkin parit puserot, kengät...
  14. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Huomentapäivää! Maikki älä masennu tyhmän terkkarin sanoista! Kuulostaa vähän Niina Mikkosen mielipiteiltä.. Mullakaan ei oo oikein aktiviteetteja muiden äitien kanssa. Tuttavilla/ystävillä ja lähisukulaisilla ei ole pieniä lapsia, joten sieltäkään ei vertaistukea saa. Onneks on tämmönen...
  15. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Hups, täällä on tullu ihan ruuhkaa yhtäkkiä!!! :laugh: Selkeesti on lapsukaiset saatu nukkumaan ja nyt hetki omaa aikaa! :D Joops, päiväunet on mitä on.. Taisin niistä eilen vai toissapvänä höpötelläkin.. Ne vähän vaihtelee, mut pääsääntösesti aamulla puuron jälkeen ottaa pienet torkut...
  16. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Onnille puolivuotisonnittelut! :flower: Tänään on tosiaan nautittu aurinkoisesta kelistä parin tunnin lenkillä ja myöhemmin neiti tutustui lähemmin takapihan nurmikkoon. Hirveesti siellä vilisti muurahaisia, joten ei kauan niiden touhuja tarkkailtu. Iskä saa luvan myrkyttää, että pysyvät...
  17. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Ja kyllähän se maittavaa olikin, kun niin nopsaan sai lusikoida suuhun. Se oli broileri-kasvissosetta.. :p Mulla tuli heti tossa syöttämisen aikana mieleen, et mitä mun pitikään äsken kommentoida.. Eli syöminen on useimmiten ihan siistiä touhua, mutta välillä kädet vispaa siihen malliin...
  18. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Ihania kuvia taas ilmestynyt! =) Yritän tässä muutamat rivit saada aikaseks; saa nähdä kauanko toi neiti tuolla leikkimatolla jaksaa touhuta.. Pientä välikitinää havaittavissa jo.. :/ Päiväunet on nykyään ihan "hanurista".. Ennen nukkui ulkona pitkät pätkät, niin nykysin ei paljoo nukuta...
  19. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Okei, kuulostaa olevan monenlaista käytäntöä siinä hammashoitoasiassa! Luultavasti täällä Hesassa sitten on tuo, että soita ja varaa itse. No, kysellään asiasta seuraavassa neuvolassa; eiköhän sitten olla viisaampia! :) Ja eihän tuolla asialla niin kiirettä vielä ole. Pitää vaan kohtapuoliin...
  20. Y

    11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

    Kamala miten nopeesti aika kuluu!! Tasan 6 kk sitten, lähes minuutilleen, oli meiän neitokainen tulossa maailmaan. =) :heart: Onnitteluita muillekin 6 kk vanhoille! :flower: Äitienpäivä sujui mukavasti ja mies huomioi ihan kivasti. Itsellä oli sitten hiukan haikea tai semmonen herkkä...

Yhteistyössä