11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

heippa!
vanhalla..hiiiiiiiiitaaaaaalla koneella netteilen, tuli niin kaamee riippuvuus, ettei 3.päivä ilman konetta onnistukaan. Eilen jo yritin tänne, mutta ei ees auennut 2+....ihme ;) En ehtinyt lukaseen vielä kuulumisia, äkkiä vaan omaanapaa rustaamaan. :LOL:

Vein tänään kirpparille tavaraa; mutta köyhdyin samalla reissulla 25euroa, kun ostin 2kattilaa, espritin sikamakeen kevät takin (ruudullinen), tapaksen korkkarikävelykengät ja yhden paidan. =)

Muuten tänne ei kummempaa...mies lähtee huomenna kalareissuun ja oon poikien kanssa koko viikonlopun, nice. Ne on molemmat ollut tänään aika karseella päällä :whistle: Mutta ajatus ens viikon lauantaista helpottaa, silloin on MUN PÄIVÄ JA ILTA, meinaan tehä jotain kivaa ja illalla ystävän kanssa johkin parille.

mut nyt lukeen pinoo..
 
Onpas hiljainen päivä ollu täällä!!

Meillä on tänään ollu parempi päivä esikoisen uhmiksen suhteen. On ollu tosi rauhallinen ja mukava. Tosin mahottomat hepulit otti puistoreissulla...mutta ei oo ollu semmosta koko päivän jatkuvaa epämääräistä hillumista. Saahan sitä toki kiukutella jos on aihetta! Ärsyttää vaan se hilluminen ja hyöriminen ja huiskaminen ja huutaminen ja sohvilla pomppiminen ja kun mikään sana ei tunnu tehoavan. Tänään oliki sit tosi kiva hänen kans pelata ja lukea kirjoja kun oli iloinen poika. Illallaki vielä ulkoiltiin.

Mie kävin kans tänään lasten kirpparilla kattelemassa. 9,20e meni rahaa ja sain leeville semmosen helmilelun (puiseen alustaan on kiinnitetty paksua "rautalankaa" mutkille ja siinä sit on puisia helmiä mitä saa liikutella pitkin sitä "rataa" - tietääköhän joku mitä tarkotan...), pussillisen muovisia kirjaimia ja numeroita (semmosia isompia, n. 7cm korkeita) nuutille lähinnä, mutta kaipa se leeviki niitä tykkää tutkia kunhan vaan kerkeen ne pestä. Sit löysin leeville farkut ja nuutille kolme paitaa. Kaks niistä paidoista oli juhlapaitoja - niitä kun harvoin tarvii niin ei raaski sit kaupasta uutena yhtä käyttökertaa varten ostaa. Nyt sattui siistit lyhythihainen ja pitkähihainen kauluspaita 1,50 ja 2e. :) Hyviä löytöjä siis!

Leevi on nyt ihan innoissaan leikkiny leluillaan! Tosi pitkät ajat jaksaa istua lattialla, lelukorin laitan viereen ja siitä sit ottaa kaikkee hypisteltäväks. Tornien kaataminen oli tänään ihan paras leikki! Ja onhan se varmasti helpompi tuolleen istualtaan toimia kun on molemmat kädet käytössä. Kaks kertaa tän päivän aikana kupsahti selälleen (tyynyt on takana), tosi hyvin pysyy jo! Hytkyttelee ja osaa korjata asentoa jos meinaa kaatua! Melko lähellä oli tänään seki että ite nousee kontaltaan istumaan. Mutta ei ihan vielä!

Saadaan ens viikolla nuutille isojen poikien kirjotuspöytä ja poikien huoneeseen matala hyllykkö (molemmat käytettyinä!). Saan sit laitella poikien lelut taas järjestykseen ja siirretään sit olohuoneesta nuo kaikki pienten lelutki sit tuonne poikien huoneeseen. Saadaan olohuonekki sit taas oman näköiseks! Ihana päästä taas järjestelemään paikkoja! (Joo, mie en oo ihan normaali... ;) )
 
Juu, hiljastahan täällä tänään on ollut! Mut ainakin mulla tos jossain vaiheessa iltapvällä ja illalla ei tää 2+n keskustelupalsta auennut ollenkaan! Joten ehkä muillakin sama vika..



Eilen iltapuuro ei alkuun meinannu upota olleskaan. Ihan hirveen huudon alotti heti ekasta lusikallisesta ja huutoa kesti lähes tunnin. Sit sen jälkeen sen puuron sai vaan lusikoida rauhalliseen tahtiin hälle. Vähän samantapasta huutoa aikoinaan aiheutti kukka/parsakaali, jos oli enemmän "joutunut" syömään.. Nyt ainoo tommonen ruokavaihtoehto ois tomaatti, mut voisko tomaatti aiheuttaa vatsanpuruja? Mitään iho-oireita ei oo; itseasiassa en muistakkaan milloin neidillä ois viimeks ollut noin hyvässä kunnossa iho kuin nyt on!
Tänään jäi antamatta tomaattia eikä sellasta huutoakaan ollut, joten huomenna voi taas testailla kuin käy..

Tänään oltiin vauvakinossa. Oli sinänsä ok leffa, mut vähän turhan pitkä kun kesti 2h 20 min. Alkoi neiti siinä ihan lopussa vähän hermoileen (ei kylläkään yhtään pahasti), että täällä on ihan tylsää, tää on jo nähty!

Sit mä oon tänään käynyt kampaajalla ja oon oikein tyytyväinen lopputulokseen!! =) Toivottavasti väri pysyy eikä haalistu ihan heti.

Leivoin suklaakakun; semmosen vähän niinku mutakakkutyyppisen. Huomenna meille tulee appivanhemmat viikonlopuks kyläileen. Lauantaina tulee sitten iltapäivällä lisää sukulaisia käymään ja ois tarkotus mm. grillailla. Syynä juhliin meikäläisen sunnuntaiset synttärit; ei kylläkään mitään tasalukuja tuu täyteen. Eilen tein kakkupohjan ja huomenna ois se tarkotus täyttää. Luminka, mä oon kans ehdottomasti sitä mieltä, että täykkäri täytyy täyttää edellisenä pvänä, niin siitä tulee sopivan kosteeta!

Nyt sen kesän sitten pitäisi alkaa!! B) Ihanan lämpimiä ja aurinkoisia ilmoja tiedossa!

Anzkuli, joo mä tiedän sen "helmilelun", mitä tarkotat! :D
 
Ok, nyt sitten selvisi syy meidän pienimmäisen kuumeiluun... Vauvarokko! Tänään tuli päikkäreiden aikana vähän pilkkuja kasvoihin ja mahaan, menivät tosi nopsaan pois. Vauvarokko oli esikoisella 1v5kk ikäisenä, vähän sen jälkeen kun oltiin vauvan kanssa kotiuduttu sairaalasta.
Noh onpahan nyt molemmat sen pitäneet :D Tänään olikin neiti sitten erityisen kiukkuinen, kuulemma silloin kun pilkut tulee niin voi olla äksynä.. Samoin oli esikoinenkin silloin.

Ihan äsken vasta saatiin pienin nukkumaan. Liian aikaisin koitettiin ekan kerran viedä sänkyyn, pari kertaa vielä kävin hakemassa takaisin. Lopulta ISI sai siliteltyä uneen :)

Tänään käytiin kaupassa, taas vaihteeksi. Piti saada hiusväri kun eilen unohtui. Pakko oli vielä ostaa vähän kukkia ulos :whistle: Meinataan lauantaina synttärit viettää takapihalla, on luvannut tosi lämmintä ilmaa =) Hyvä vaan, mahdutaan paremmin ulos kaikki kahvittelemaan. Kaikki ovat nimittäin tulossa samaan aikaan! Tosin ensiviikolla tulee vielä loput käymään kun ei kaikille tuo päivä sovi.

yermasoya: Joo, edellisenä päivänä viimeistään täyttää kakku! =) Meidän hääkakku täytettiin 2pv aiemmin, ja oli tosi mehevää hääpäivänä sitten! Mutta en nyt täyttänyt vielä sittenkään lauantaita varten, tulee banaania väliin niin ei menisi kovin mustiksi.
 
väsynyttä huomenta vaan...

hemmetin naapuri aloitti remppaamisen 07, vilho heräsi vähä ennen 06 (nukahti runsaaksi puoleksi tunniksi) ja nyt taas pystyssä.
ite menin nukkumaan taas ihan liian myöhään(lähempänä kahta kai kun ei se uni nykyään vaan tule iltaisin) ja nyt oon taas kuin nukkuneen rukous...eihän tää oikeesti edes ollut huono yö mut silti,kauhee väsy.

pakko yrittää mennä päikkäreille sit jos ja kun poika sammuu . nyt ei jaksa enempää sepustella
 
HUomenta

esikoisella eka lomapäivä ja kakku on jo tehny illalla sit maistellaan sitä. KOhta lähetään puistoilemaan ja sit sieltä Leevin hammashoitajan ajalle.
Kolmelta pitää sit hakea kummipoika hoidosta ja sit mennään taas puistoon ja sieltä kotiin syö.
Miehellä menee aika terassia tehdessä. Kaverinsa saa luvan ajella peräkärrin kanssa ku ukko ei ie voi ku korttinsa poltti niin ei sit voi ajella. No jospa ensi viikolla saisi jo kukkia laitettua kun en oo vielä viitsinyt laittaa ku tuo takapiha ollut ihan vaiheessa.

Mut nyt suihkuun ja jotain purasee että jaksaa puistoilla.
 
Huomenta taloon! Mulla tökki myös tämä sitti eilen... en ollenkaan päässy kurkkaamaan.

Hienoja kirppislöytöjä ootte tehnyt Anzkuli ja Helmi! Mullakin tekis mieli kirpparille penkomaan, mutta olen nyt päättänyt että loppu turhnpäivänen ostelu ennen ku päästään uuteen kämppään muuttaan (toivottavasti 1.8). Meillä on tää kaksio aika mielenkiintosen näkönen kun mun organisaatiokapasiteetti on jossain vaiheessa loppunu kesken ja nyt on pahvilatikkoja nurkat täynnä. Paljon on sellasta lastenvaatetta, josta ei tiiä antaisko pois kavereille, myiskö kirppiksellä vai pitäiskö säästää (jos tulis joskus lisää lapsia...)

Luminkan tytölle paranemisia!

JEEEEEE! Meillä nyt kolmen päivän zuccinin syömisen jälkeen tytön naama näyttää edelleen ihan OK:lta (pientä rouheutta havaittavissa, mutta on ollu siitä asti kun kiinteet aloitettiin...) joten jospas saatais uus ruokalaji kurpitsan tilalle/ohelle! (mukavaa että olin hauskuuttanu porukkaa meidän tissipitosella ruokalistalla :LOL: ). Riisipuuro vaihdetaan ny hirssiin ni on ravinteikkaampaa ja saadaan rautaa vähä lisäks, kun mäkään en syö liha niin jostainhan tuon pulleron (11KG!!!! eilen punnittu) ois hyvä vähän rautaa saada.

Hauskat päivät kaikille :wave: Ai mun piti viellä mainostaa, että oon löytäny Matildalle täältä kotikaupungista myös yhden puolsuomalaisen kaverin, pari kuukautta vanhemman tytön. Tänään ois vaunutteleman tarkotus mennä. Kuunkullan Thomas-poikahan olisi ihana :heart: -ystävä tavata useamminkin, ja että sais Suomen kieltä harjotella, mutta harmi vaan asumme vähän etäällä toisistamme =)
 
Huomenia huomenia!

Mullakaan ei eilen auennut nämä sivut ollenkaan.
blaaah kun täällä on tylsä ilma...sataa, sataa ja sataa vaan ja kylmä! Tuulee ja hrrr...alle 20 vaan.
Tuntuu ihan sairaan kylmältä niitten 30 asteen helteiden jälkeen. Mitenköhän saadaan tämä sadepäivän taas täällä sisällä kulumaan pojan kanssa. Oon jo niin tottunu ravaamaan päivät pitkät ulkona vaunutellen ja nyt on tylsää...valivali.

Kiva maotao, et oot löytäny Matildalle puolsuomalaisen kaverin :) Täällä alueella on suomalaiset niin harvassa. Muakin harmittaa, et asutaan näin kaukana toisistamme. Ois kiva kun vois nähdä useammin. Mäkin haluisin et Thomas sais suomalaista leikkiseuraa. Koitetaanko järjestää tapaaminen nyt kesäkuussa? Meidän piti tulla jo toukokuussa sinnepäin, mut toukokuu meni vaan niin että humpsis. Ois kiva käydä aurinkoisena päivänä siellä eläintarhassa vaikka. Thomas on nähnyt vaan kissoja, koiria, sorsia ja hevosia. :)

Jes! Nyt meillä on ruvettu nukkumaan pidempiä päikkäreitä ja useammin ja ihan omaan sänkyyn nukahtaa itekseen kun laitan sinne. Sanon vaan että nallekin menee nyt nukkumaan ja tutti suuhun ja uniriepu käteen. Ja nukahtaa ite! En käytä enää noita sisävaunuja, ei enää edes mahdu sinne. Ihanaa kun saa päivällä vähän omaa aikaa.
Eikä tarvi koko aikaa vaan kanneskella. Mulla on tullut tuosta kantamisesta vasempaan ranteeseen jo jännetupen tulehdus, tosi kipee ollu jo monta viikkoa auts.

Luminka, en oo kuullukkaan tollasesta vauvarokosta. Mikä se oikeen on? Pikaista paranemista pikkuiselle!

No niin käytiin hakemassa pojalle Saksan passi, se on lasten passi, maksoi vaan 13 ?.
pääsee kaikkialle paitti Amerikkaan, sinne tarvii oikeen passin.
 
MErkkiä. Väsyttää ihan hullun lailla, mutta isälle olisi kylään lähettävä. On nyt vaan viikon suomessa niin ei juurikaan toista mahdollisutta tule...

Ärsytyksen aihe numero yksi on tänään se, kun mulla keskiviikkona poistettiin tuosta kainalon alta luomi niin se pikkiriikkinen haava ja ne kaksi ommelta on ihan sairaan kipeet!!! |O Paita hiertää, rintsikat hiertää. Mutta ilman ei oikeen tohdi olla.

Ärsytyksen aihe numeto kaksi: mulla on sormukset vissiin hieman hautuneet sormessa kun nyt koko sormi on ihan punainen ja kipeä. Hydrokortisonia olen laittanut, josap se auttaa.

|O |O

Myöhemmin lissää!

HM ja kaksi vaahtosammuttimen kokoista tapittajaa...
 
No niin, nyt tänne pääsee..! En tosin ole koko aamuna ennättänytkään käymään.. On mennyt kakuntaytössä, takapihan koristelussa ym. aika =)

Kuunkulta: Vauvarokossa tulee yleensä kuume ekana. Meillä olikohan 2 vai 3 päivää.. Välillä laski ja sit taas nousi. Eilen oli kuumeeton päivä ja silloin tuli punertavia pilkkuja päähän ja mahaan. Ei sinänsä vaarallinen tauti, ikävä vaan kun on kuumeinen :( Silloin "pilkkupäivänä" meillä molemmat tytöt olleet tosi kiukkuisia!
Pitkä tartunta-aika siinä, mun kaveri ei uskalla tulla 2v. kanssa huomenna synttäreillä käymään. En kyllä tiedä miten "vanhoille" tuo rokko enää tarttuu?!

Meillä oli viimeyö aika levoton :( Itki aika monta kertaa, TUTILLA saatiin rauhoittumaan! Ihmeellistä, yleensä ei sänkyynsä kelpuuta tutia. Hyvähän se on vielä tässä iässä tutiin opettaa :whistle: Mutta jos se meidän elämää helpottaa ja pitää vauvaa rauhallisempana, niin antaa mennä vaan..
 
Tervehdys täältäkin! Mieletön sää ulkona! Ollaan oltu pihalla tää päivä ja siivosin myöskin koko talon. Vihdoinkin sain myös tuon pikkuisen touhulin tuonne ulos nukkumaan. Mahdoton taistelu vastaan, vaikka silmät oli jo puoliksi ummessa :eek: Nyt tuo sitten nukkuu rattaissa varjon puolella päällään lyhyhihainen body ja kollarihousut.

Isäntä lähti jo Tampereelle rellestämään siskon miehen kanssa ja siskon pitäis sitten tulla kohta tänne meille. Vielä kun saa nuo kaksi riitelevää sisarusta mummolaan, niin mikä jumalainen rauha tänne laskeutuu. Ja huomenna sitten sinne Tallinnaan!

Luminka anna vaan sitä tuttia, jos se elämää helpottaa! Saa sen sitten jossain vaiheessa riistettyä poiskin.

HM juu vois olla vähän outoa olla ilman rintsikoita :)

Ootteko muuten muut kuin kuunkulta hankkineet pienimmälle passia? Mä hommasin sen kun tiesin tästä Tallinan reissusta. En tosin tiedä tarviiko sinne passia, mutta on ainakin joku henkilötodistus. Ja appiukko suunnitteli ensi kevääksi sukumatkaa Milanoon, niin sinne sitten viimeistään tarvii passin.
 
Heippa!

Koko päivä oltiin taas kaupungilla. Ihana sää! B) Ensin kävin vierailemassa sen koulun grillijuhlissa, jossa olin muutama viikko sitten sijaisena. Siellä oli yhden opettajan vaimon 6 kk ikäinen poika myös, ja meillä oli pihan perällä vaunuparkki =) Sillä toisella pojalla oli valehtelematta puolet pienempi pää kuin meidän Otsolla, ihan nauratti meidän pojan mosopää :LOL:

Kävin myös hakemassa uudet silmälasit, nyt on uutta ilmettä.

Tänään tuli postissa pari lastenkirjaa, jotka ostin kun alkoi loppua laulut ja lorut kesken. Voin suositella Eppu Nuotion Silkkipaperitaivas -kirjaa, siinä on "rakastamisrunoja vauvalle", eli kaikenlaisia sellaisia loruja, joihin voi liittää sormi-, potkuttelu- ym. leikkejä. Ja ihanat kuvat. Kaveri suositteli mulle tätä, kun hänen äitinsä on lastentarhan johtaja (tietää kaikki uusimmat kirjavillitykset...) ja kaverilla itsellään on 4 kk ikäinen vauva.

Toinen kirja jonka ostin oli Kiekkumaralla - kansanlauluja lapsille. Mukana on CD, jossa on laulut laulettu ja soitettu. Hyvät rytmit (oikeesti menevät kompit ja bassokuviot) ja hauskoja (mulle tosin suurin osa ennestään outoja) kansanlauluja. Laulettiin jo muutamat Otson kanssa ja Otso istui sylissä kuunnellen tosi keskittyneesti. Etenkin viulusäestyksiä Otso kuunteli tarkkaan, kun itse soitan viulua. On masussa kuullut paljon sitä ääntä :) Ostin nuo adlibris -nettikirjakaupasta, ei maksanut maltaita.

Viime yönä nukuin 21:30-7:30 ja sitten vielä jatkoin Otson kanssa tissittelyn jälkeen unia klo 8-10. Eli nukuin kellon ympäri! Jo on eri tavalla virtaa, kun oon valittanut monta päivää hirveää uupumusta, taisi olla vain pahimmoinen univelka!
 
EI ny ehdi muuta mut pakko kysyä maikilta, et eiks se opettajan vaimon 6kk ikänen poika ollut sillon myös sen opettajan poika? Ihan pakko oli kysyä ku luin tota lausetta pari kertaa ja ihmettelin et luenko jotain väärin :D
 
Dara, juu oikeassa oot, mulla näköjään logiikka petti totaalisesti :LOL: Mutta siis en tuntenut ennestään sitä opettajaakaan ja juttelin vain sen vaimon kanssa =) Siksi tällainen esittely.

Saunassa käyty ja poika taas pirteänä kuin peipponen pönöttää sängyssä pää pystyssä. :wave: Tätä on jatkunut jo monta päivää: Ensin poika on ihan väsypoikki, mutta kun laittaa petiin, niin yhtäkkiä möngertää ympäriinsä pää pystyssä ja naama virneessä ihan kuin olisi spiidiä vetänyt. Pitää vain odottaa, että tulee väsykiukku ja sen jälkeen vasta suostuu nukahtamaan.
 
maikki, mä ostin tuon silkkipaperitaivaan esikoiselleni aikoinaan, oli vaan jo vähän iso niihin loruihin, mutta tykkään tosi paljon eppunuotion sanoista,niin siksikin ja käytän niitä kaikenlaisissa korteissa ym.
 
musiikista vielä..meidän esikoinen haluaa nyt rummut ja laittoi tänäänkin huoneessaan loordia ja lauri tähkää vuoroin soimaan, haki kattiloita ja kauhoja ja koitti soittaa mukana. :LOL: Ja sitten tuli alas ja soitti isille saako soittaa sen kitaraa, niin treenas sillä niin että sormet rakoilla...ja pienempi köllötteli matolla ja kuunteli ihastuneena. =)
 
Heips! Meidän tytteli nosti tänään mahan lattiasta, ja notkui siinä polvien ja käsien varassa, kohta lähtee konttaamaan :D ja naurua pitää hekottaa aina kun sängystä haen hänet herättyään.

Tällä viikolla oon ollu jotenkin iloisempi ja jaksavampi, mukava vaihe meneillään tytön kanssa. Luetaan tosi paljon kirjoja ja lauleskellaan, ja Amelie on nukkunu muutamana päivänä aamusella reilun puolituntia, keskipäivällä jopa 3,5 tuntia, ja sitten menny seittemän molemmin puolin yöunille. Tosin tästä hyvästä unensaannista johtuen oon joutunut heräämään aamuyöllä syötölle, mutta ihana kun lapsi on ollu niiiin hyväntuulinen :heart: terkkuja ja jaksuja niille, joilla tällä hetkellä hankalampi vaihe, nämä vaihtelee koko ajan, ja kun löytyy jokin rytmi, niin seuraavalla viikolla se jo vaihtuu. Mutta nautitaan aina sillon ku pystytään..

Meillä johdot on suht piilossa, eli ei tarvi niistä kieltää, mutta äitin silmälasit joskus vahingossa tarttuu näppeihin, ja silloin oon aina sanonut nätisti "kiitos, ei saa ottaa äitin laseja", ja Piiperö on onneksi ja toistaiseksi ne kiltisti luovuttanut.

Täällä on tosi huonosti ja huonoja kirppareita. Lastenvaate/lelukirppiksiä Zürichissä tiedän ja ovat jees, mutta tulee ikävä Suomen mallia, kun on kaikille jotain, ja kun joskus löytää hyvän looshin niin saa halvalla tosi hyvää tavaraa.
 
Pitää vielä sanoa tästä viikosta, että ruuan suhteen ei oo menny niin putkeen. Amelie ei oo suostunu syömään juuri mitään, yhtenä päivänä upposi hedelmäpurkki, ja toisena puoli lautasellista vasikka-riisi-kasvismössöä, mutta muuten on menty vaan maidolla. Saattoi olla alkuviikosta se helle syyllinen, mutta jatkui sama meininki vaikka ilmat viileni. Saahan tuosta maidosta vielä melkein kaiken mitä tarvii, saahan..?
 
iltasta.

Ei oo jaksanu paljo koneella olla. Nätti päivä ni ulkona vietetty koko aika. Onni päätti että ylösnousu tapahtuu klo 4 aamulla joten siitä lähtie hereillä oltu :S väsyttäääääää mut ei uneta :LOL:

Meil ei oo vauvarokkoo ollu, ainakaa en muista. En nyt halua pelotetta kun harvinaista mutta juuri eräs kertoi että vauvarokon seurauksena hänen lapselle tuli verenmyrkytys ja teholle joutui, nyt vointi ollu parempaan päin. meningokokkisepsis tais olla. Mutta siis harvinaista.

Tein kans eile kirpparilöytöi, neitille isomman pyörän (3-vaihetta) 25e, uudet kuoman 21 kokoset talvikengät 3e ja lassietechin välikausipuvun suprafil vai mikä olikaa, sellane mis vyötäröstä alespäin kumiosa, ei käytön jälkiä lainkaa ja hinta oli 5e =)

Aamulla kävin lääkärissä ja joku tulehus tuolla römpsän puolella, kohtu arkana ja sain 2 eri antilooppia, kefalex ja trikozol. Vatsa ollu 4 päivää todella kipee ja turvoksissa niin kun oisin 4-5kk raskaana :D Sit laitti röntgenii lähetteen selästä ja sinne ens ke aika. Perjantaina pitäs vastaukset sit saaha. Tiistaina on aika uuteen papanäytteeseen, toivottavasti ei ois enää solumuutoksia siellä.
 
Nyt tulee vähän turhiskyselyä, mutta useat on värjailleet tukkaa, niin pakko kysyä (mulla ei muuta tekemistä, kun mies hoitaa tänään tuon kokkauspuolen)
Ootko blondi vai punapää vai tumma?? Anteeks jo etukäteen tämmonen turhake :p
ja siis mie oon tummablondi, joka haaveilee taas enemmänblondiksi hankkiutumista :D
 

Yhteistyössä