11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

Pariin päivään en oo kerenny/päässy tänne ollenka, nyt siis päivittelen kuulumisia! Ja hieman kommenttia:

Miulla on oma hiusten väri semmonen keskiruskea, nyt värjättynä hyvinhyvin tummanruskea, oikeestaan musta. Miulla on aina ollu polkkatukka, mutta nyt sit aikuisella iällä kasvatin pidemmän. Tällä hetkellä on tuohon lapaluiden alle ja suora.

maitoo: mie pakastan ruuat pilttipurkeissa ja hyvin kestävät. Itseasiassa miulla on nyt taas käytössä samat purkit mitkä nuutillaki ja nuo samat purkit on ollu myös miehen siskolla lainassa. Miulla on astianpesukoneessa haljennu yks purkki ja miehen siskolla samoin yks purkki on menny rikki. Hyvin siis kestävät näköjään! Mie kans sulatan jääkaapissa yleensä. Joskus jos on unohtunu ottaa ed. päivänä sulamaan purkki niin oon jättäny pöydälle tai vesihauteeseen sulamaan, ei oo hajonnu sillonka.

Mitäs sitä on tapahtunu... Perjantaina ulkoilua, syöttöä, päikkäreitä, siivoilua, pyykin pesua, ruuan laittoa, lenkkeilyä ja kaupassa käyntiä. Normipäivä siis!

Iltaa vietettiin kotosalla parin olusen voimin isännän kans ja sain jollain kumman ilveellä hänet siivoamaan vaatekaappia!!! Meillä on vaan yks pariovellinen komero tuossa meidän makarissa eli siis yhteinen vaatekaappi. Miun vaatteet on pinoissa ja isännän vaatteet on miten sattuu. Nyt käytiin molemmat sit läpi kaikki vaatteemme ja laiteltiin paljon kirpparipussiin odottamaan syksyä. Jotain meni roskiin (esim. kaikki vanhat sukat ja bokserit isäntä laitto menemään!!!!!) ja jotain laitan huutikseen. Ja mie sovittelin paljon vaatteita ja ilokseni huomasin että taas mahtuu entisiä housuja päälle! Ja parit housut oli jopa isot! :)

Eilen herättiin taas kukonlaulun aikaan aamulla. Nuutin kans mentiin heti aamusta kauppaan (on se vaan edelleen niin ihanaa kun on tuo uus iso s-marketti tuossa ihan vieressä!). Nuutti sai pe kaupasta (nestlen kylkiäisenä ) semmosen pienen ostoskorin ja halus sen kans lähtee sit mukaan kauppaan. Kaupassa sit työnteli pikkukärrejä ja kassalla pakkas siihen pieneen koriinsa ostoksia ja kantoi ne sit kotiin (matkaa on siis n. 200m). :) Sai muutamia hymyjä kotimatkalla vastaantulevilta mummoilta! :)

Iltapäivällä mentiin sit miehen siskon luo. Oltiin ulkona ja paistettiin makkaraa. Oli myös patonkia, fetasalaattia ja ranskiksia. Ulkona ihan syötiinki. Leeviki pääs nurmikolle möyrimään - tykkäsi kovasti! Sit käytiin jälkkäriks ostamassa jätskitikut ja vielä puistoon mentiin leikkimään. Puol kasilta tultiin vasta kotiin! Kiva päivä ja ihana ilma oli!!

Tänään taas herättiin kukonlaulun aikaan. Leevi tosin nukahti sit vielä uudelleen. Nuutin kans sit nautiskeltiin: katoin meille tarjottimelle aamupalan hienosti, laitoin ihan lautasliinat ja kaikki astiat samaa sarjaa. Oli kahvia, sämpylää, muroja nuutille ja hedelmiä pilkoin kuppiin. Mentiin parvekkeelle sit syömään. Klo 6.40 ei paljoo autoja vielä kulkenu ja linnut lauloi. Oli kyllä ihana hetki. Meillä paistaa aamuaurinko parvekkeelle (tosin onneks on iso lehmus edessä vähän varjostamassa) ja 16 astetta oli jo lämmintä. T-paidoilla oltiin jo heti aamusta! :)

Isi kävi ulkoilemassa poikien kans ja mie kävin aamulla lenkillä kaverin kans. Sit pläräilin niitä vaatteita että mitä laitan huutikseen, Otin niistä sit kuvatki ja vähän mittoja. Nyt sit pitäs ruveta niitä laittelemaan. Se on kyllä tylsää....
 
Heissan, aamupäivä oltiin puistossa pojan kanssa ja nyt piti tulle hetkeksi sisälle huilaamaan, kun tuntui että puun varjossakin aurinko poltti ihoa. Otso poseerasi nurmikolla ihan innoissaan B)





Huomenna lähden vanhempieni luokse loppuviikoksi.
 
huh hellettä!!
koko päivä mennyt ulkona, mutta oli pakko tulla jo huilaan sisälle vilposeen...ei jaksa olla kun niin kuuma. Ja pikkumies kiukkuaa...kai sitäkin helle ottaa voimille.....ei oikeen unikaan maistu kun niin hikinen! ja taas vaan valitusta vaikka nautitaanhan me upeista ilmoista! ens viikolle kun luvattu jo taas 9astetta vaan....
 
Ihana helle täällä...poltin jo nahkani vaikka kuinka laitoin kunnon kertoimilla olevaa rasvaa. Mökillä oltiin melkein koko päivä, minä makasin aurinko tuolissa ja Leevi kuistilla mummin kanssa, isi oli Juuson kanssa uimassa ja ongella.
Tosiaan lupasivat että ens viikon lopusta huononee kelit, nyt on nautittava näistä vielä =)
Meillä on nyt tossa varjon puolella vieläkin 26,8 lämmintä =)

Taidan lähtee takapihalle nauttimaan ilta auringosta kun pojatkin jo nukkuvat
 
Kävin pyöräilemässä vajaan tunnin lenkin ilta-auringossa, ihanaa! B)

Iltapäivän olin sisätiloissa, kun palan auringossa niin helposti. Huomenna tiedossa 4 tunnin ajomatka mummolaan, kävin juuri siirtämässä turvaistuimen etupenkille, kun pojan kanssa ajellaan kahdestaan. Tiedän, että takapenkillä se olis turvallisempi, mutta tuntuu vähän epävarmalta ajella niin ettei näe ollenkaan pojan naamaa. Airbagin saa pois päältä avaimella, pakko kai luottaa että se ei laukea hätätilassakaan.

Pitkään mietin että olisin lähtenyt junalla, mutta kun tulee sitten perillä auton kyydissä istumista, niin olis pitänyt ottaa mukaan myös turvakaukalo. Alkoi tuntua että tavaraa tulis tuplasti enemmän kuin käsiin mahtuu (rattaat, turvakaukalo, molempien vaatteet ym. tavarat...), joten lähden nyt yhtäkaikki porvarillisesti autolla. Tarkoituksena olis käydä myös paria kaveria moikkaamassa ja veljen sekä anopin luona.

Meillä on poika alkanut notkua kohti konttausasentoa, parin minuutin välein nosteli peppua ylös koko illan. Saa nähdä tuleeko loppuviikosta reissusta takaisin konttaava poika =)

Nyt pakkailemaan!
 
Iltaa! Huomaa, et Suomessa on ihana ilma, kun on niin vähän liikettä täällä. Täällä ihn OK, yks ukkoskuuro van saatiin tänään. Parin tunnin kävelylenkki tehtiin tuossa, muuten notkuttu sisällä ja tylsistytty. No, uuden omepelukoneen sain korkattua ja siivottua... muuten tyttö on vaatinut paljon huomiota; meillä myös tuo konttausasentoon pönkeminen on nyt kova sana! Harmittaa vaan tyttöä kun ei nouse aina pylly (ja varsinkan maha) niin reippasti kun haluais. Ja sitten tarvitaan valtuutettu vauvannostaja nostamaan neidin maha "linjaan". Jännä kyllä Maikki, meillä nousee "etukautta" tyttö, eli ensin kädet suoraks ja siitä keikauttaa taaksepäin pepun ylös... :LOL: Lysti näky. Ja sitte pumpataan edes-takas suu auki, kunnes tupsahtaa nenulleen. Tottapuhuen luulin, että vauvat ensin ryömis ja sitten vasta konttausasento? Mut ilmeisesti tuo tasapaino tarvitaan jo ryömimiseen? Ryömittiinkö teillä muilla ennen konttausasentoa? Taitaa olla yksilöllistä...

Mitäs muuta, kurjuutta kummempaa. Olen vähän välitilassa, kun haimme yhtä aivan ihanaa vuokra-asuntoa ja ens viikon alussa selviää saammeko sen. Se on kokoajan takaraivossa ja mietin joka asiaa mitä teen (verhojen vaihto, parvekekukkien laitto, kaappien siivous...) aina siltä kannalta, että jos sadaan tuo asunto vaiko ei... huuuuuoh. Varsinkin kun olen reippaana tyttönä jo irtisanonut tämän kämpän elokuun alkuun. Se ei pelaa joka pelkää. Ompas mulla nää sananlaskut ny pinnassa...

No hauskat sunnuntait! Onko Suomeskin huomenna vapis? Tai mikä, kotiäidin työpäivähän tuo on. :wave:
 
Laitan parit kuvat kanssa, kun Maikilla oli niin ihania!







Ai niin, se piti vielä selostaa täällä, että eilen yöllä villiinnyin ja ostelin tytölle vaikka mitä uutta vaatetta. (niin ettei aina oo tollasessa kauhtuneessa kotiasussa kun kuvissa :LOL: ). Kokoa jo 86 ... nyt menee 74/80 ja niillä Suomesta tilatuilla bodinpidentimillä oon saanu mukavasti jatkettua bodien käyttöikää ja sopii muutenki hyvin tytölle, kun on niin pulleat jalat, että monet vaatteet painaa.

Piti kysyä teiltä, et mikä oli se ruotsalainen kauppa josta muutamat tilasitte vatteita tuossa keveemmällä? Kävin siellä sivuillasillon ja mieli tekis jotain tilata, mut ei muistu se nimi mieleen...
 
Moikka vielä,

Maotao, meilläkin siis ensin on suorien käsien varassa ja sitten siitä nostaa takapuolen ylös ja melkein heti lätsähtää masulleen. Otso on ryöminyt pari viikkoa, menee tosi kovaa eteenpäin ja pitää "muu muu" -ääntä koko ajan (tulee mieleen rekkojen peruutusääni!) :LOL:

Ihanan reteesti Maotaon tyttö keinuu tuossa kuvassa =)

Villervalla on se ruotsalainen vaatekauppa.

En oo vieläkään pakannut, soitellut vain kavereiden kanssa ja sopinut treffejä. Tulin tähän muka sammuttamaan tietokonetta mutta kuinkas kävikään... :ashamed:
 
Iltaa!

Koko päivä oltiin menopäällä. Aamu kymmenestä ilta kahdeksaan oltiin naapuri kaupungin 800-vuotisjuhlissa. Siellä oli oikeen historiallinen kulkue, joka kertoi sen kaupungin tarinan keski-ajalta lähtien. Oli kyllä värikäs kulkue ja soittokunta paukutti rumpuja ja pillit uikutti ja ihme hyvin meidän poika jaksoi siellä karnevaalissa ja nukkui jopa tunnin vaunuissa kaikesta paukkeesta huolimatta. Ja sitten otti kaveriperheen luona vielä puolentunnnin nokoset. Oli kyllä väsy kun tultiin kotiin. Meni tunnin myöhempään nukkumaan kuin normaalisti, mutta onnistui ihan ongelmitta. Hmmm...jos saisinkin aina kahdeksalta nukkumaan( normaalisti 7 ) niin nukkuiskin ehkä tunnin pidempään, eli heräis vasta kahdeksan aikoihin. Nyt herää aina puol seittämän seittämän.

Ja sitten ensinmäistä kertaa nousi tänään konttausasentoon!Teki sen kun oltiin kylässä. Eihän sitä kotona viitti kun ei ole niin paljon yleisöä :) Siis ensin käsienvaraan, siitä maha ja pylly ylös. Mut ei meillä siis ryömitä ollenkaan. Kieritään vaan. Ja sitten oman akselinsa ympäri.

Ja nyt on keksinyt päristelyn ja puhaltelun. Jaksaa tunnin yhteen menoon sitä pärinää, kieli ulos ja blrrrrh :LOL: ja sitten sama tutti suussa.

ihania kuvia maikki ja maotao :) !

hiusgalluppiin, Mä olin 15-v asti ihan luonnonvaalea, sitten rupes tummenemaan maantienväriseksi ja siitä lähtien olenkin värjännyt ja on tullu kokeiltua vaikka mitä ku oon kampaaja. Nyt laitan aina vaaleita raitoja, ni oon blondi.

nyt nukkumaan ja ihanaa kun huomen on vapaa maanantai.
 
iru
Moikka pitkästä aikaa!! :wave: Mies oli viime viikon reissuhommissa, niin olin pojan kans kahdestaan. Oliki aika vilkas viikko, ku joka päivä käytiin jossain kyläilemässä tai meillä kävi joku :D itseasiassa mies on nytki töissä, yövuorossa ens viikon ja 12 tunnin työpäiviä niin sehän ei paljoo kotona muuten oo ku nukkuu ja lähtee takas...

Johdoista on muidenki pallerot kiinnostunu.. niin mitä teette niille? Itse olen miettinyt just sitä sellasta mikä kieritetään niiden johtojen ympärille..

Meillä opittiin siis viime viikolla konttaamaan ja kaksi hammastaki on tullu. Nyt sitten vielä tää lämmin ilma niin johan on tullu haastetta kerrakseen jotta pikkupojan saa nukkumaan illalla!! Kaveri konttailee tuolla pinnasängyssä tai siis lähinnä konttaus asennossa hakkaa päätä pinnasängyn seinään :headwall: saattaa yölläki yhtäkkiä mennä konttaus asentoon unissaa ja itkee ku ei osaa tai tajua mennä selälleen :eek:

Kurkku on osoittautunut erittäin hyväksi ienten viilennys "leluksi".

Syömälakkoa meinaa täälläkin olla.. tai siis aamu ja iltapuurot on syöny hyvin, mut kasvis- ja lihasoseet ei menny oikeen kaupaksi.. vauvajogurttia söi purkin, se kelpaakin aina :heart: siksi ostanki sitä vaikka onki ihan sikakallista mun mielestä.

Hmm.. mitäkähän muuta vielä.. niin hiustenvärigalluppi: mää oon värjäilly ruskeella/punaruskeella ja nyt en oo vuoteen värjänny.. oma väri on muuttunu paljon raskauden myötä.. juurikasvua on aika paljon mut ei oo paljon erivärinen kuin värjätty, kattoo nyt mitä tekee vai tekeekö mitään. Raidat vois olla kivat.

Niin ja istuimista/kaukaloista: Meillä vielä käytössä kaukalo: Brio Primo+telakka. Istuinta ollaan kateltu, luultavasti Britaxin Safefix vai mikäse oli.. oli kuitenki testeissä hyvän saanu, ei kyllä saa selkä menosuuntaan.. Kuin monella on sellanen istuin tai aikoo hankkia sellaisen jonka saa selkä menosuuntaan? Meillä ehdoton vaatimus toi isofix kiinnitys enkä oo löytäny ku yhden selkä menosuuntaan istuimen joka isofix kiinnitteinen ja tulee tosi korkeelle.

Rattaista vielä. Meillä emmaljungan yhdistelmät. Poika nukkuu päikkärit vaunukopassa. Kauppa ja kaupunkikäytössä Carena Easy-matkarattaat. En kadu että ostin yhditelmät, koska ehdottomasti lenkille mukaan ne.

Tulipa taas romaani B)
 
heippa!
tulin vähän hehkuttaan teillekii...kun lähen tästä viemään pojat mummolaan ja käyttään vihdoin joulupukilta saamani lahjakortin; mutakylpy ja tunnin hieronta...aaaah! :D

Meillä nyt vielä istutaan kaukalossa. tai mähän jo reilu kk sitten vaihdoin sen istuimeen (graco duoflex?) mutta koska niin pysty niin vaihdoin vielä takas...varmaan parin viikon sisällä vaihdetaan istuinta, kun reissu saaristoon. Tuo istuin siis selkä menosuuntaan 3veehen saakka, ja kasvot eteenpäin toimiikin sitten jonkinlaisena turvavyöistuimena ainoostaan, kun istuinta ei saa kiinni auton vöillä...ainooo miiiinus. :| Mutta toivotaan että viihtyy ja mahtuu selkä menosuuntaan mahd. pitkään. ja ostettiin sukulaiselta, niin ei tosiaan tullut mietittyä kaikkia juttuja..

esikoisella oli hts joku royal istuin...oli huippuhyvä!!! sai kallistettua, ja molempiin suuntiin..laadukas ja passeli meidän silloiseen pikkuautoon! Mutta kun lapsia ei pitänyt enää "tehtailla" niin mentiin myymään. HARMI!

Nyt jos jatkais kahvittelua ja kävis kattoon mitä pikkuvesseli matolla kiekuu..ei ole hällä vielä tarvetta ryömiä minnekään, mutta kääntyy JO SUJUVASTI! :LOL:
 
Huomenta!

Täällä kummallisen hyvä yö takana, ihan pari kertaa kävin vaan tuttia laittamassa ja Oskari nukkui 15 vaille 7, Wilma 8 asti.Voisikohan sillä olla jotain merkitystä että nukkuivat vaan vaippasilleen, oli tarpeeksi viileä... edellisyönä laitoin pjamat ja koko yön itkeskelivät ja heräilivät - kuuma? No mutta ihana että sai nukuttua!

Eilen oli kyllä kuuma päivä!!! Mä en kauheesti viihdy noin kuumassa, mutta oli kiva lähteä ulos kun pikkuiset saivat olla vaan lyhythihaisilla bodeilla. Ketuttaa vallan suuresti kun meidän hissi on rikki (se on laitettu vallan pois käytöstä ) ja kun me asutaan 3. kerroksessa niin tää uloslähtö on hieman haasteellista, monestakin syystä:
1. Pienet painaa jo niin paljon että en jaksa niitä samaan aikaan kantaa alas/ylös
2. Kaksikon lisäksi saattaa olla kauppakassi jos toinenkin kannettavana, monta reissua siis ylös ja alas...
3. Kun tässä noita muksuja on muutama muukin, niitäkin pitäs välillä katsoa
4. Vaunut on sen verran leveät että eivät mahdu vaunuvarastoon muutoin kun renkaat poistamalla (normaalisti tuon vaunut hissillä tuohon meidän eteiseen)

Ja päälle tietysti se suunnaton v**tutus. Hissistä on soitettu jo yli kaksi viikkoa sitten, varaosa kuulemma tilattu. On se vaan kumma kun nykypäivänä voi päivässä vaikka lähettä kilon jäätä etelänavalta pohjoinavalle niin yhden pirun osan tulo kestää ja kestää... Kaiken kukkuraksi mies ja esikoinen on seuraavat kaksi viikkoa aamusta iltaan kiekkoleirillä, kantoapua siis tasan nolla. Ajattelin tänään soittaa sinne hissivirmaan ja sanoo että joko se hissi toimintaan tai sitten palkkaavat jonkn kantajan tuonne alas! Että korpee! |O

iru, me joudutaan varmaankin hankkimaan nenä menosuuntaan oleva istuin. En ole ihan varma saako meidän autoon selkä menosuuntaan istuinta (jenkkimallinen auto), tarvii vähän tutkia kun auto tulee fiksaamolta...

Jospas menisi nyt vaikka pyykkiä laittamaan. Mukavaa kesäkuun alkua!

HM
 
Aurinkoista huomenta Pohjois-Pohjanmaalta :)

Vähän kuulumisia täältä suunnalta välillä, meinaa tää kirjottelu jäädä kun tuntuu että on niiiiiin kauheesti tekemistä aina.

Täällä neiti ei ryömi vielä, mut liikkuu aika vikkelästi silti ympäriinsä. Jotenkin pyörimällä pääsee tutkimaan paikkoja. Konttausasentoa harjoitellaan kovasti, välillä jopa pääsee vähän eteenpäinkin. Päristely on meillä in, välillä menee pitkiäkin aikoja kun päristelee yksinään :D Tykkää myös kovasti jutella leluilleen, melkoinen kalkatus käy välillä.

Illat meillä on nyt menny selkeästi huonompaan suuntaan, syytä ei olla keksitty. Laurahan on nukkunu jo pitkään kunnolliset yöt, noin 22-06. Mut nukkumaanmeno iltaisin on aikamoista taistelua. Neuvolassa siitä viimeksi juttelin, sanottiin että tyttö on varmaan illalla yliväsynyt, mutta mitenpä mä siihen pystyn vaikuttamaan, kun ei se nuku kunnolla päikkäreitä :( Päikkärit jää yleensä pariin puolen tunnin pätkään, aika harvinaista on jos enemmän nukkuu.

Mut nyt lähden puuron keittoon, kohta vois yrittää saada neidin unille, kun ollaan seiskasta asti oltu hereillä (tai tyttö oli, minä torkuin)

Aurinkoista päivää kaikille!

-JennyA-
 
Tervehdys täältäkin! Huomaa, että ollut hienot ilmat, kun juttua tullut niin vähän :) Meidän Tallinnan reissu meni hienosi. Hyvin jaksoi Leo istuskella rattaissa ja seurata ihmisvilinää. Eilen vaan päivällä alkoi vähän narista, kun halusi lattialle liikkumaan. Sai sitten pyöriä vanhan kaupungin terassin ja ravintolan lattialla, kun ei muuta paikkaa keksitty. Laivassa saikin sitten olla vapaammin ja seuraakin löytyi vaikka kuinka paljon :) Koko ajan oli joku juttelemassa!

Tutustuin myös kauppojen lastentarvike/ruokaosastoihin. Aika himputin kalliita kaikki vauvan ruoat ja tuttelit. En ymmärrä, miten siellä kellään on varaa niitä ostaa. Vaippapakettikin oli kalliimpi kuin Suomessa! Bongasin sieltä myös sitä vauvojen teetä, mutta ei lähtenyt se minun matkaani :)

Isommat lapset on nyt sitten viety kerhoihin. Kauheeta edes takas ajelemista tää viikko. Illalla olis sitten vielä molempien uimakoulut (vanhin menee merkkisuoritusryhmään). Mulla ja Leolla olis sitten tarkotus myös käydä uiskentelemassa uimahallissa. Saas nähdä, mitä jäppinen tykkää.

Juu ja sitä piti vielä hehkuttaa, että tytöllä oli aivan huippu hyvä todistus! lähes kaikki oli parhaita mahdollisia arviointitaulukossa ja oli vielä kirjallisia kehuja päälle. Ja saipa tuo vielä stipendinkin positiivisesta asenteestaan oppimiseen ja koulukavereihin. Itse en ole ikinä saanut stipendiä ja aika keskiverto oppilaskin olen ollut, joten pääsen vasta nyt nauttimaan huippusuorituksista :D
 
HM, me asutaan myös 3. kerroksessa, mutta talossa ei ole lainkaan hissiä! Voin kyllä kuvitella, että kahden kanssa on tekemistä ja jos joka kerta pitää irrottaa vaunuista pyörät, niin huhhuh! Meillä rattaat mahtuu alimpaan kerrokseen rappusten alle ja tosiaan tuota yhtä vielä ihan hyvin jaksaa kantaa ylös. Viereisessä rapussa asuva pienten lasten äiti sanoi, että siinä vaiheessa kun lasta ei enää jaksa kantaa ylös, niin se oppii kävelemään itse. =)

Mies tulee iltapäivällä töistä välillä kotona käymään, kun meen itse lääkäriin. En jaksanut alkaa kysellä kavereita lapsenvahdiksi vartin lääkärikäynnin takia, kun miehen työpaikka on parin kilometrin päässä ja lääkäri tuossa 500 m päässä.

Jaahas, nyt kuuluu pauke olkkarista, olisko siellä johdot taas käsittelyssä!
 
Tuntuu etten ole moneen päivään ennättänyt täällä käymään!

Meillä oli tosiaan lauantaina ne esikoisen 2v. juhlat. Hyvin menivät, ulkona oltiin takapihalla koko ajan! Sää tosi aurinkoinen, kuten myös itse sankarikin ;)
Neiti lähti mummon ja ukin mukaan yökylään, ja kun sain pienimmän melkein yöunille hurautin kiireellä kaverini synttäreille :D Siellä olikin vasta menoa, olivat ennättäneet jo aloitella pari tuntia aikaisemmin. Kivaa oli, kahteen saakka jaksoin vielä baarissa olla.

 
hikistä päivää! tää meidän kämppä on kuin sauna!! kaikki ikkunat auki, tuuletin huutaa ja sälekaihtimet yrittää pitää auringon loitolla ja silti varmaan lähemmäs 30 astetta..

meilläkin asuu johtofani! vaikkei edes vielä eteenpäin ryömi, peruuttelee ja kieppuu vauhdilla, niin silti löytää ne johdot jostain aina revittäväksi. tietokonepöydän alla ollaan nostettu johdot pöydän alapintaan kouruun mutta esim teeveen yms. johdot roikkuu lattialla.tarttis varmaan tehdä jotain...

eilen tosiaan käytiin lenkillä Kaivopuistossa ja takas, yhteensä lähes 4 tuntia oltiin liikenteessä ja hienosti poika jaksoi (no nukkui suurimman osan ajasta). oli ihan hirveesti ihmisiä liikkeellä ja makoilemassa missä ikinä vähän nurmikkoa löytyi.

tajusin just että kai sitä pitäis ilmoittaa töihinkin hoitovapaasta (ja kelaan,heh). ainaski nyt sit vuoden loppuun koitan olla hoitovapaalla,tiukillehan tuo talous menee kun ei se mieskään mitään huippupalkkaa nauti (ei tutkijan työtä kovin arvosteta rahallisesti ei.. ) mut eipä tuota hoitopaikkaakaan oo haettu enkä haluis töihin mennä ainakaan samaan paikkaan missä olin. eli työnhakua ja opiskelua tiedossa syksyllä

kiva kun piti mennä toukokuussa kierukan tarkistuskäynnille niin meidän terv.keskuksessa ainoastaan yks lääkäri tekee niitä (kun toinen jäi eläkkeelle) ja sillä oli ajat täynnä ja jäi sit lomalle joten sain ajan vasta juhannuksen jälkeiselle maanantaille!täytynee viettää juhannus varmaan täällä kaupungissa ja vasta sen jälkeen lähteä maalle mummoloihin. ja 26.6. mennään porukalla Tampereelle Morrisseyn keikalle,jeee! B)

mut nyt alkaa uni painamaan pikkumiestä :wave:
 
Päivää!

Pikaiset kommentit kuumuuden keskeltä. Mekin asutaan 3. kerroksessa eikä ole lainkaan hissiä. Vaunuja säilytän nykyään pyörävarastossa, aiemmin tossa rappukäytävässä mutten uskalla enää ku kerran siin makas joku pulsu päikkäreillään rappujen alla! Ugh. Mut voin kyl kuvitella ettei kahden vauvan kanssa HM:llä oo helppoo kanniskella! Mullaki on usein kauppakassi tai kaks, vauva ja koira mukana. No, koiran ny voi antaa vapaana tulla onneks :)

Me käytiin tossa aamupäivällä jo rannalla, ihanaa kun on uimaranta semmosen 300 metrin päässä. Esikoinen meni uimaan ja me Lumin kaa vaan loikoiltiin. Lumi kyl ois halunnu vähän ryömiä ja tutkia paikkoja mut ilkeesti aina vedin takasin peitolle. Vesikään ei kuulemma ollut kylmää.

Eilen täällä oli jotkut markkinat ja käveltiin tonne keskustaan sitte. Käytiin terassilla lonkerolla ja esikoinen jätskillä :)

Nyt täytyy koittaa viihdyttää Lumia..heihei
 
Aurinkoinen tervehdys!
Kyllä on ollut aivan mielettömän ihanat ilmat viime päivinä! B) Nytkin mittari varjossa näyttää +29. Saas nähdä joko kelit huomenna radikaalisti alkaa viilentymään säätiedotusten mukaisesti.. Kääk, miten kylmää tiedossa.. :|

Appivanhemmat tulivat perjantaina ja lähtivät eilen iltapäivällä. Lauantaina oli vähän muutakin porukkaa kylässä viettämässä eilisiä synttäreitä; grillailtiin hyvässä säässä ja hyvillä mielillä! :D Kakut etenkin sai suurta kiitosta, niin ja itse leipastu oliivi-aurinkokuivattutomaattifocaccio. :p
Eilen oltiin aamupäivällä Linnanmäellä, kun miehen duunifirma järjesti siellä joka kesäisen perhepäivän. Silloin pääsi siis ilmaiseksi kaikkiin laitteisiin. Tyttökin oli yhdessä karusellissa iskänsä sylissä ja ihan tykkäs! :) Alkuillasta käytiin vielä yksillä "festareilla" tuossa yhdellä puistoalueella. Vähän jotain markkinatouhua siel oli ja joitakin esiintyjiä.
Tänään ollaan ulkoiltu pitkä kävelylenkki ja sitten oleilin itse takapihalla auringossa ja tyttö oli sisällä viileässä. Siis avoin ovi, josta meillä oli näkö-kuuloyhteys toisiimme! :LOL:
Oonkin tainnut oleilla liikaa auringossa; vähän on punasta nahkaa sekä kutisevaa aurinkoihottumaa.. Mulla usein kesän ensimmäiset auringonotot aiheuttaa ihottumaa! :(

Helteet ei oo senkummemmin vaikuttanut tytön olemisiin eli on syönyt ja nukkunut ihan normaalisti. Kääntyilee tuossa lattialla melkosta vauhtia napansa ympäri, mutta ei ryömi kummemmin, konttauksesta puhumattakaan. Takapuolta kyllä nostelee, mut ei tajua samanaikasesti nostaa yläpäätäkin.

Hiusvärigalluppiin vastaan, että tällä hetkellä on semmonen kirjava pää, kun on sekä tummia että vaaleita raitoja! Lapsena hiukset oli lähes "valkoset", mutta iän myötä se perusväri on tummunut semmoseks mitäänsanomattomaks maantieksi...


Neiti mummin kutomassa, vielä vähän reiluhkossa, mekossa
 
Meillä nuutti vauvana ryömi ensin, sit nous konttausasentoon ja sit lähti konttaamaan. Miusta ihan loogisesti. Leevi nous ensin konttausasentoon, ei oo elettäkään ryömimiselle mutta ei vielä konttaakkaan. Luulen että ryömiminen jää hänellä väliin ja lähtee sit suoraan konttailemaan, on se miun silmään ainaki jo niin lähellä se taito!

iru: meillä on turvaistuin jonka saa molemmin päin kiinnitettyä. Ei oo isofixiä.

Me asutaan toisessa kerroksessa ja siihenki roudaaminen tuntuu joskus työltä. Varsinki jos on leevin lisäks jotain muuta kannettavaa. Rattaille meillä on onneks hyvät tilat tuossa ala-aulassa. Nyt on toisaalta helpompi kantaa leeviä (vaikka painoa tulee koko ajan lisää) kun ei tarvii niin paljoo tukea vartaloa. Hyvin pystyy kantamaan jo ihan pystyssä tuossa lonkalla, jää sit toinen käsi ihan vapaaks. Talvella oli hankalaa kun oli liukkaat toppavaatteet molemmilla.

Tänään on ollu tosi mukava päivä! Mies on siis lomalla ja hieman helpompaa on kaikki eikä oo koko aikaa niin kauhee kiire kun ollaan yhessä hoitelemassa lasten toimintoja. Aamulla ulkoilin ja päiväunet nukuttiin koko porukalla.

Päikkäreiden jälkeen mentiin tuohon meidän pihalle. Vietettiin meidän puistopoppoon kans pihanyyttäreitä. Paistettiin makkaraa ja oli salaatteja, dippikasviksia, sämpylöitä, voileipiä, suklaakakkua ja muffineita ja kahvit ja teet. Muksuille mehua. Lapset sai leikkiä ja aikuiset rupatella - ja syödä! Alkaa olla ihan viimeiset kerrat kun tuolla meidän vakiopoppoolla nähdään. Yksi perhe lähtee kesäksi maalle ja kun tulevat niin kaks mammaa sit palaa työelämään. Ideana olikin että nyt vietetään vielä joku kiva tämmönen "päätösjuttu". Yhen mamman kans ollaan puistoiltu kaks vuotta (he jatkavat vielä meidän kans ens syksynäki), ja kaks muuta ovat liittyneet seuraan n. 1,5 vuotta sitten. On siinä paljon keritty maailmaa parantaa! Ja nyt saatiin vielä kaikki isitkin mukaan! :) Kolmisen tuntia saatiin aikaa kulumaan! :) Sit kävin vielä leevin kans prismalla ja isi ja nuutti kävivät joella kiviä heittelemässä.

Miun pitäis nyt mennä ihan justiin nukkumaan. Huomenna on optikkoaika aamulla heti, ei saa olla väsyneet silmät! Voi kun löytäisin kivat uudet lasit! :)

 
Turvaistuin on meillä sellainen että saa laitettua molemmin päin tahansa, selkä menosuuntaan on nyt.

ulkona taas ihana ilma, hiukka vilposempi kuin eilen mutta kiva ulkoilu sää. Kohta lähdetään kävelee kaverin luo, Leevi saa matkalla aamu unet ja Juuso kuluttaa pahimman virran pois matkalla.
Nytpä suihkaan ja sit myöheemin käyn lueskelemassa uusiksi.
 
Huomenet!

noonie, tervetuloa Manseen!

Eilen soitin hissifirmaan ja kiukkuisena kyselin että milloinkas se hissi alkaisi toimia, niin tuli kyllä niin ympäripyöreätä juueitotanoinniita vastaukseksi että! Oikein kiukuttaa. Kaksi viikkoa on nyt ollut epäkunnossa tuo, sanoivat että "toivottavasti tällä viikolla saatais korjattua". Mä jo kiukuttelin että sais sieltä joku tulla tuonne rappuun seisomaan ja kantamaan ihmisten kasseja ja muksuja. Hyi kun olen kiukkuinen asiakas... :ashamed: Sitä mietittiin miehen kanssa että kun tuo on noin kauan kuitenkin ollut toimimatta niin voisiko siitä saada hyvitystä vuokrassa? Tarvinnee soittaa ja kysyä.

Tänään onkin kaupunkipäivä tiedossa, pienillä on rokotuskäynti ja samalla matkalla ajattelin käydä ostamassa kummipojalle synttärilahjan ja kummitytölle ristiäislahjan. Isä oli laittanut vähän synttärirahaa tilille niin jospa jonkun hamosen vaikka itelleen löytäisi...

Mut nyt meen laittaan pyykkiä. Mukavaa tiistaita kaikille!

HM
 

Yhteistyössä