11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

mä oon brunette! tai välillä vaaleita raitoja löytyy tai punertavaa, mutta nyt aika ruskee vaan...ja ihan hyvä gallu, kun tässä kuumeisesti pohdiskelen mitä tekis tukalleen. Oon nyt antanut kasvaa ulos polkasta, mutta nyt kun saa kiinni, niin on aina kiinni ja TYLSÄ!!!! en nää pätkänkään vaivaa laittaakseni tukkuuaa, kun menee kii...taidan taas lyhentää ja nyt ottaa lisää vaaleeta tukkaan kun kesä vaalentaa kuitenkin..
 
tukkagallup: mulla tällä hetkellä tämmöinen überblondi.... oikee tukanväri on jotain tummanvaaleenmaantienharmaa, mutta värit on päässä vaihtuneet tiuhaan oranssista punaiseen, ruskean eri sävyt,kaiken maailman raidoitus- ja kiharakokeiluihin, takas blondiks, violetin eri sävyt, pikimustat ja pitkät oli monta vuotta ja siittä lähti lyhenemään ja vaalenemaan. nyt tahtoisin hopeanharmaan tukan, melkein niinku mummoilla B)

nukahdin eilen joskus 9 maissa jo kun menin hetkeks makoilemaan päänsärkyäni pois, vaikka piti tehdä illalla vielä chocolate chip cookieseja. nyt onkin sit tullut jo hyvin nukuttua kerrankin vaikka vilho herätti jo puol 6 syömään (ja syö tässä sylissä edelleen)

eilen oli niin ihana kesäpäivä!! mieskin lähti aiemmin töistä ja hilluttiin ympäriinsä kalliota, haettiin leipomosta leipää (täällon aivan ihana pikku leipomo missä on semmonen varmaan 80vee mummu myymässä) ja kiepattiin ennen kaupassakäyntiä vielä töölönlahden kautta. osaa se vaan luonto olla täälläkin nättiä =)

oho, poika alkaa sammummaan! takas sänkyyn siis :wave:
 
Aamupäivää! Römpsä nauratti muakin! Hyvä sana, mut oon niin kaino, et tuskin otan käyttöön ;) Mun hiukset on tummat vaik' ei jutusta aina uskoiskaan.

Tyttö heräs kuudelta höpöttämään ja tissitin sen ja lykkäsin omaan sänkyyn ja käännöin kylkeä. Sinne jäi heilumaan ja nyt kun itte heräsin puol kasi niin peppu pystyssä nukkui masullaan siellä viellä. Ihana rauha!

Tuutikki: Niin me asutaan Kuunkullan kaa tääl Saksan pääkaupunkiseudulla. Mut tervetuloo kylään vaan jos pyrähdätte täällä päin ;)

Joo hirssii tosiaan sen takia laitetaan pöytään meillä, kun on niin paljon rautaa siinä. Vaihdan siis yhden lusikallisen riisistä kerrallaan hirssiin. Jos teillä on Tuutikki on "maistumisongelmia" niin sieltä Sveitsistä saa varman myös noita Alnaturan vauvapuuroryynejä. Tosi monet täällä alottelee myös niillä, jollei kiinteet muuten maistu! Hyvää bio-tavara ovat ja meillä menee ainakin hyvin kaupaksi. Täällä päin sanotaan, ettei lapsia pidä väkisin kiinteitä syöttää, eli jos ei ruoka (kiinteä) maistu, niin tissiä vaan ja parin viikon päästä yrittää uudestaan. Äidinmaito on tosi ravinteikasta tavaraa. Mutta mä liikun kyllä varmaan aika "vaihtoehtosissa" piireissä ;)

Meillähän on tytöllä ollut tuo kolmen päivän kuume ennen pääsiäistä! Luulin, että tekee hampaita sillon, ku yht'äkkiä kieltäyty istumasta rattaissa (vaunuissa) ja kiukutteli fysioterapiassa. Ja raukka olikin ollu kuumeessa. Huomasin vasta, kun sai ne pilkut ja sillon luulin että on Masern (joku lastenrokko). Ei tainnu olla kovasti kuumetta meillä kyllä, van sen verran että kiukutti.
 
Tuutikki: Vuoden ikään asti periaatteessa tissimaidosta saa lähes kaiken. D-vitamiinia siitä ei saa mut siksihän onkin noita tippoja. Rautaakin saa tissimaidosta. Että älä oo yhtään huolissas siellä vaikka olis noita syömättömyyden kausia. Niin kauan kun maitoa suostuu syömään!

 
Hiusten väristä, mulla kans vaihtelee aika lailla pään väritys, nyt en oo jaksanu panostaa ja on tylsä haalistunut punertavan ruskee ja melkonen harmahtava juurikasvu :D Maantienharmaa on oikea värini, lapsena olin täysin blondi ja vauvana mustatukkainen.

Odottelen tässä esikoista kotiin kevätjuhlastaan. Aikuiset ei saanu mennä mukaan ollenkaan, kun koulu on remontin alla eikä kuulemma mahdu :( Kutosluokkalaisten vanhemmat sai mennä. Kyllä aika pettynyt olo kun toisen ensimmäinen kevätjuhla kuitenkin :/ No, kohta se kiikuttaa todistuksen sit näytille. Sen jälkeen lähdetään miehen vanhemmille reilun sadan kilometrin päähän kyläilee.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Galluppiin: mä oon ruskeatukkainen. En oo värjännyt pitkiin aikoihin, mutta kampaaja juuri kysyi, oonko värjännyt, kun hiukset on tummentuneet imetyksen aikana. Mikä lie mutaatio...

Hirssipuuroa voisikin kokeilla myös. Toistaiseksi oon antanut kaura-, riisi-, spelttimanna- ja neljänviljan puuroa. Spelttimannasta kokeilin eilen sellaista versiota, jossa on kuivattua mustikkaa ja mustaherukkaa seassa. Vaikutti hyvältä.

Tässä kuva meidän pikku ulkoilijasta eiliseltä.

 
Kiva kun kommentoitte syömättömyysasiaaa. On se äidinmaito tosiaan ihme tavaraa!! Mutta itelläni vain vähän huolettaa kun koetan samalla siirtyä pois tissistä korvikkeen puolelle, että onko se sitten suht samaa tavaraa..

Dara: Mulla ollu samallai tuo luonnollinen tukan väri, eli vauvana musta ja 5v. vitivalkea, nyt se elegantti maantien vivahde (jos annan kasvaa omalla sävyllä)
 
meillä oli onni ruokalakossa 3-4 päivää, nyt pikkuhiljaa ruoka alkanu maistumaan. vain maito ja hedelmäsoseet maistui. Hirssipuuro myös maistui ja 4viljan vellijauheesta tehty puuro maistu vähä paremmi. Mut tosiaa nuo puurot tosi huonosti eikä ruokasoseita menny juuri lainkaan.

Pojalla oli kevätjuhlat, saipa HUONON tokarin.. no jospa tokaluokka menis paremmin. Kurjaa että supistetaan kaikesta, on kuulema mahdollista että 1 opettaja opettaa kahta luokkaa yhtäaikaa!! Siinä vaiheessa Lari vaihtaa koulua.. jos ei pysty yhessä luokassa opettajan valvonnassa keskittyy ni mitä siitä tulis jos opettaja valvois kahta luokkaa.. ei ollu talonmiehiäkää paikalla avaamassa ovia ku turku kieltäny sen :O ja ruuastaki supistetaan... EI JUMALISTE *kiukkune ku persiisee ammuttu karhu :D*

Römpsä-sana on siskolta joskus mielee jääny, jotenki hassu ja sitä tulee käytettyy. Jopa Salla puhuu römpsästä =D Ukko sanoo räpyläks :LOL:
 
Hei te jotka pakastatte vauvanmössöä pilttipurkeissa, niin pysyykö ne hyvin ehjinä (ne purkit siis) ? ajattelin nyt testata kun tuossa keittelin niin reilusti tuota ruokaa ettei taida mun jääpalarasioihin kaikki mahtua...

hiuskalluppiin vastaan että brunette.

tääl on neiti kans aloittanut ton johtojen jyrsimisen, mite ne voi löytääkki kaikki johdot?? :eek:

ihanaa aurinkoista päivää kaikille ja oliko äityliini joka valmistui? Onnea ja :flower:
 
Pikainen katsaus koneelle, koko päivä on mennyt kaupungilla aurinkoa palvoessa ja kahvitellessa, kohta pitäisi alkaa grillata :p

Mä pakastan soseita pilttipurkeissa ja muutama on hajonnut. Yksi putosi pakastimen ovea avatessa ja toinen hajosi spontaanisti kun mies otti sen pakastimesta.

Nyt lämmittelemään pojalle sosetta.
 
Tervehdys!

Pikainen kurkistus, kaksikko odottelee maitoaan juuri...

Gallup: hiustenväri vaihtelee ruskean ja punaruskean eri sävyin, nyt on hieman vaaleamman ruskea. Normaalisti sellanen maantienvivahde, mälsä väri... ja täälläkin on kaikki sävyt ja tyylit kokeiltu: punainen, musta, ruskea, blondi, kihara, pitkä, pätkä...

Mä olen pakastanut ruokia pilttipurkkeihin ja hyvin pakkasen kestävät. Ne kannattaa kuitenkin sulattaa sitten jääkaapin kautta, sillon halkeaa jos nopsaan sulattaa!

Nyt sitä maitoa värkkäämään! Heido! :wave:

HM
 
huhhahhei kun on ollut (ja on vieläkin) lämmin päivä! B) Vilho kyllä taitaa kitistä vähän kun on kämpässä niin kuuma vaik ikkunat selällään.

kesäisen päivän kunniaks korkkasin yhden lonkun nam :) ja tein kaurasuklaakeksejä

nyt kun vielä sais tuon naperon nukkumaan.semmoisia vartin torkkupätkiä vetässyt jotain 4 tänään, liekö sit toi kuumuus vai mikä vaikuttaa unien pituuteen.
 
iltoja

Just siiderin korkkasin...Leevi nukkuu ja Juuso on mökillä mummon kanssa.
Mies rakensi sen terassin tänää ja tosi huippu tuli =)

Ihanan lämmin päivä ollut tänään, ihokin sai väriä vaikka en arskaa ottamalla ottanutkaan.
Sisko 13v synttäreillä käytiin poikien kanssa.Loistavan todistuksen oli saanut, ysejä ja kymppejä kaikki paitti yksi kasi. Lupasin että jos yläasteelta pästessä on saman moinen niin annan 100? hänelle rahaa. Pieni epäilys minulla :D

Nyt takapihalle nauttimaan ilta auringosta =)
 

Yhteistyössä