11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

Huomenta! Täällä ei edellis yötä paremmin menny, isompi tyttö tuli kumeeseen ja oksentelikin yöllä |O Ollilla jatkuu sama kahden tunnin välein heräily"syömään".Lähden kohta kiikuttamaan tuota neitiä päivystykseen ku sillä on niin haukkuva yskä ja kuulostaa pahalta.Ei kai se auta ku jaksaa, toivottavasti jaksan sitten lauantaina juhlia omaa valmistumistani :) Rattaista: Meillä vieläkin käytössä emmaljungan yhdistelmävaunut, ei olla saatu ostettua niitä rattaita, vaikka olishan ne nyt helpommat.
Poika huutaa, pitää mennä :wave:
 
Huomenheippa!

Täällä on herätty klo 4, Wilma ei saanut unta kun oli vähän räkäinen. Imaisin sitten ylimääräiset pois, mutta sen jälkeen kukkui reilun tunnin. Sitten nukahti ja sain ite noin puoli tuntia nukuttua kunnes Oskari heräsi... josko olisi mahdollisuuksia päikkäreihin??? Olen jo ehtinyt käydä lääkärissä, multa poistettiin sellanen tattiluomi tuosta kainalosta, ja nyt vähän vihloo...

Noi turvaistuimet vaivaa mun päätäni nyt. Meille tulee huomenna siis (vanha)uus auto, ja se on jenkkimalli, eli en yhtään tiedä millaiset istuimet siihen menisi. Epäilen että selkä menosuuntaan ei saa, se on tila-auto. Mutta sen näkee huomenna. Ja tietty se hintakin vaikuttaa kun kaksi pitää hankkia niin ihan hirveen tyyriitä ei voida ostaa (sponsoroita ei ole ilmoittautunut...). Poikien vanhat istuimet on jo aikoja sitten menneet kiertoon, istuvat korokkeilla kun ovat liian pitkiä tavallisiin istuimiin!

Meillä on tuolla varastossa kans matkarattaat, ihan sellaset yhen matkustettavat ihan sitä silmällä pitäen että jomman kumman kanssa joskus haluaa lähteä. Ne on ABC:n jotkut ihan peruskärryt, mutta hyvät. Huutiksesta sain kolmella kympillä. Ainoo vaan että tää äiti on niin tyhmä että en osaa pistää niitä kasaan... :headwall: On vähän aikaa kun viimeksi on rattaita lykkinyt. Ehkä joku päivä keksin kuinka ne saa läjään. Muutoin on nuo tuplavaunujen ratasosa kovassa käytössä. Mä oon ollut tosi tyytyväinen noihin vaunuihin, ne on tosi kevyet ja kun on kääntyvät etupörät niin kaupoissakin pääsee hyvin (välillä kyllä käytävät on sitten liiankapeita).

Jaaha, ukkeli heräsi. Tarvii siis mennä. :wave:

HM
 
huomentapäivää! tulin just pieneltä liinailupiipahdukselta (kävin siis lähikaupassa vilho kantoliinassa, ois ollut hullua ottaa kärryjä niin lyhyelle matkalle). näyttää vähän harmaalta,alkaiskohan satamaan...jeee tykkään sateesta =)

eilen käytiin vauvauinnissa, siirryttiin isompien ryhmään. vähän oli orpo olo siellä kun useimmat oli lähemmäs vuoden ikäisiä ja tottakai ei sit onnistunut sukellukset, vilho oli suu auki höpöttämässä eikä keskittynyt yhtään. oli kiva mennä kerrankin ratikalla sinne vauvauintipaikkaan, sai testailla taas vanhaa neliöliina/kantoreppua. ei se kyllä oo käyttökertojenkaan lisääntyessä parantunut yhtään, täytyy varmaan mennä tutustumaan siihen manduca-reppuun mistä täälläkin tais muutamat puhua.

vilho nukahti tosi hienosti yöunille takastulomatkalla kantoliinaan ja siitä sit siirrettiin sänkyynsä, jotenkin saatiin ulkovaatteetkin pois herättämättä poikaa. eka herätys joskus ennen kuutta jolloin sit söi maitoa ja oli hereillä ( ja kiukkunen ja itkuinen)runsaan tunnin, onneks sit vie nukahti niin että puol ysi nousin pojan kanssa aamupuurolle.

jahas pääsen kahvin ja leivän pariin kun poika nukahti päikkäreilleen :wave:
 
Moikka Moi!

Kirjoittelenpas nyt minäkin taas pitkästä aikaa. Lukemassa oon kyllä käynyt monta kertaa päivässä, mutta ei muka ole itse ehtinyt kirjoittelemaan...

Meilläkin Vilille tuli viime viikolla puoli vuotta täyteen. On kyllä mennyt aika niiiiiin nopeasti, meidän vauveli on jo tuollainen iso poika :heart:

6 kk neuvolassa saatiin taas vaan kehuja, kuinka jäntevä ja iloinen poika meillä on. Ei vierastanut yhtään, jutteli ja naureskeli vaan. Mitään allergioita ei ole ilmennyt, vaikka ruokavaliossakin on jo vaikka mitä aineksia. Hyvällä ruokahalulla syö, mitä vaan ja missä vaan. Painoa oli 8155 g ja pituutta 71 cm. Hieman paino oli keskikäyrän alla, mutta neukkutädin mukaan silti ihan hyvin, koska on koko ajan kasvanut suht samalla käyrällä. Mistähän lie poju hoikkuutensa perinyt, kun äiti ja iskä ovat tällaisia tuhdimman puoleisia... :whistle:

Liikkumisesta: Meillä ei vielä ryömitä eikä kontata, lattialla kääntyilee ja kierii, sekä pyörii napansa ympäri. Istua ei vielä ilman tukea osaa, mutta tuettuna tosi hyvin. Vili tykkää myös kun saa "seistä" sylissä, siinä hyppelee innoissaan. Ja tosiaan juttelee ja ääntelee kovasti: kiljuu, karjuu, nauraa...

Turvaistumista, meillä on vielä myös kaukalo käytössä. Mahtuu sinne nyt kun ei ole haalareita yms. vielä hetken, tosin vyöt on jo aika tiukalla. Jalat tulee ulos kaukalosta, mutta pää vielä ei, joten olen vielä pitänyt siinä. Meillä on Gracon Logico S-kaukalo, ja huonona puolena siinä on sen lisäksi että se on ulkoisesti iso, niin ne kankaat on todella hiostavat! Poju on aina ihan selkä hiessä siinä, nyt kun on ollut niin kuumia kelejä. Meille toinen mummu osti jo istuimen, Britaxin Multi Techin, siihen siirrytään luultavasti tässä kesällä. Meidän tarvii vaan ostaa itse toinen istuin, että saadaan myös mun autooni joku istuin. Saa kyllä luvan kelvata joku halvempi, toi Britax kun oli aikas arvokas...

RattaistaMeillä on käytössä täällä kotona kävelyillä ja nukkumiseen nuo Gessleinin yhdistelmät. Vaunukopan tosin otin viime viikolla pois, kun meinasi Vili tulla ulos sieltä kun otin sen toppapeitteen pois. Nukkuu ratasosassa päikkärinsä, ja kun ollaan kävelyllä niin ettei nuku, on enemmän istuvassa asennossa. Meiltä löytyy myös matkarattaat, Gracon Miraget. Niihin saa myös tuon kaukalon kiinni, mikä on hyvä, koska en meinaa jaksaa kantaa enää poitsua kaukalossaan. Matkikset tosiaan on sitten aina kauppareissuilla yms. mukana.

Tulipas taas tarinaa, ei muuta kuin hyvät päivänjatkot kaikille :wave:
 
Olikos sanse ja dara mun kans viime yönä treffeillä?  :wave:  Näin siis unta että treffasin kahta mammakaveria täältä... ja itseasiassa te olitte tuossa meidän kuistilla, helpot treffit...  :LOL:
Meilläkin emmaljungan yhdistelmät käytössä, ratasosa. Niitä mä sitten raahaan joka paikkaan kun en oo saanut aikaseksi ostaa niitä matkarattaita... jospa tässä kesänpäälle sais hommattua jotkut "peräkonttirattaat", kun onhan noita yhdistelmiä raskas kuljetella mukana. Muuten kyllä tykään yhdistelmistäni einkä taida luopua niistä koskaan.  :saint:
Mukavaa päivää toivottelee maitooo
 
Meillä pikkuneiti heräsi aamulla ilman kuumetta. Söi kauravelliä mangososeella terästettynä =) Ekoille päikkäreille mennessä oli 37,4 lämpö, eli ihan ok. Sit nukkui muutaman tunnin, söi ihan ruokaa ja maitoa. Ja äsken mitatessa oli jo 38,4 astetta :( Panadolia nassuun ja body ja vaippa päällä nukkumaan.
Onneksi isompikin halusi ITSE nukkumaan myös :D Saan hetken olla omissa oloissani. Ei onneksi vauva mitenkään muuten kipeä ole, sylissä tosin melkein hereillä olon ollut. Hetken oli lattialla ja sitterissäkin.

Olisi tänään kaupassa käynti, ja mun ois ite käytävä. On sellaisia ostettavia että en miestä asialle laita. Pitää pienin laittaa nukkumaan ja sitten nopeesti lähteä. Viimeisiä synttärijuttuja siis hommattava =)
Huomenna ois kakkupohjan paisto, kattoo jos täyttäisi jo lauantaille valmiiksi. Sen olen todennut, jos edellisenä iltana täyttää kakun ei ole vielä tarpeeksi "muhinut" juhlapäivänä!
Muuten on kaikki tarjottavat valmiina. Sellaisia ihania keksi-suklaapalleroisia vielä pitäisi perjantaina tehdä. Jos ei ole aikaa niitä väsätä, menee keksit kekseinä pöytään :D

äityliinille jälleen jaksamisia, ja hyviä juhlia toivottelen etukäteen jo =) Mulla kahdet juhlat lauantaille, tytön synttärit ja ystäväni 30v. juhlat vielä illalla :eek: Näkee sitten miten tuo pienin parantuu pääsenkö lähtemään...
 
maitooo: Kovasti olin väsy aamulla et ehkä oon ollukki xD

Neuvola 6kk

Sulkeissa 5kk mitat

Pituus 72cm (70cm)
Paino 9110g (8660g)
Pipo 45cm (43.5cm)

Motorisesti hyvin kehittynyt. Ihannepainossa Onni nyt. Meinas et ruokalakko voi johtuu hampaiden tulosta, samoin lämpöilyt ja ripulit. Aurinkorasvaa ei tän ikäsille kuulema ole (kysyin ku alkaa aurinko paistaa nyt ja lämpöasteet korkeella).
Pneumokokkitutkimuksesta kysy, ja varmaa siihe osallistutaan. Ei tartte ottaa kuulema näytteitä, et sii o vaa ne rokotteet. Luen viel ton lapun uudelleen enne päätöstä.


Neuvolatätin kirjottamaa:

Terve poika. Kauniisti kasvaa. Soseita syö. Kehitys hieno, virkeä hyvä poika.

Neuvolan jälkeen käytiin Daraa moikkaa, naantalin aurinkoisessa kahviteltiin. Mukavaa oli. Sallaki oli nätisti niin kauan ku pullaa riitti naaman eessä, sit alko kiukuttelu =D
 
Yhtenä päivänä en tänne kerenny ja heti on melkein kolme sivua luettavaa! HUH!

Meillä kans täällä ei oo 10-kk neuvolaa vakiona, mutta nuutin kans esim. käytiin kun oli se paino vähän alakanttiin. Eli tarpeen mukaan pääsee kyllä 10-kk myös. 8-kk-lääkäri saatiin heinakuun alkuun ihan normaalisti - taispa olla just ihan tasan 8kk sinä päivänä, en oo ihan varma... Lääkärissä nuutti on käyny 2kk, 4kk, 8kk ja 1,5v (ylimääräinen käynti 1v1kk kivestä näyttämässä) ja nuutti on nyt siis 3vee, en tiedä millon on seuraava lääkärikäynti. Leevi on käyny 1,5kk ja 4kk, seuraava on sit 8kk. Täällä varataan aina jokaisella käynnillä seuraava aika - myös lääkärille - ei tarvii sit muistaa soitella erikseen! Paitsi sit isompana kun on vuosi käyntien välissä niin sit pitää ite varata tietysti!

Hammaslääkäriajat täällä täällä varataan valmiiks ja ilmotus tulee postissa kotiin. Hammashoitajalla käydään 1 vee ja 3 vee ja sit vasta lääkärille vissiin 5 veenä. Toki jos hammashoitaja huomaa jotain aihetta lääkärillä käyntiin, niin toki sit sinne pääsee. Meillä on täällä kauhee pula hammaslääkäreistä!!

Meillä mennään vielä kaukalossa, just eilen kattelin että hyvin mahtuu vielä pötköttelemään. Meillä on se kaukalo jatkuvasti autossa, että ei enää leeviä kaukalon kans kannella kun on niin painava. Sinänsä siis ihan sama onko turvaistuin vai kaukalo, ihan yhtä näppärä on käyttää. Varastossa oottaa nuutin entinen carena-turvaistuin. Siihen siirrytään sit joskus. Leevi kyllä istuu jo tosi hyvin, mutta pidempiä matkoja en kyllä viittis turvaistuimessa vielä häntäkä istuttaa.

maitoo: soseiden "ohjeita" oon laittanu sitä mukaa kun jotain oon tehny ja laitan sit edelleenki! Teen sekasoseet ja pakastan pilttipurkeissa. Otan aina illalla sit sulamaan seuraavalle päivälle purkit!

Eilen kävin kattomassa serkun kaksosia taas. Ovat nyt 4kk kohta. Ihanat pojat! :) Vein sinne prisman paperikassillisen vauvaleluja näytille. Ottivat kaikki, sain 15e. Kiva taas saada tavaraa vähemmäks! Leevi nyt aivan uudella innolla tutkii taas kaikkea kun istualtaan pysyy jo niin hyvin lattiallaki. On sit molemmat kädet käytössä tutkimiseen. Tyynyt laitoin tänään taakse ja sivuille että jos kaatuu. Pari kertaa meni aivan rentona selälleen, sivuille ei niinkään kaatuile, korjaa hyvin asennon jos alkaa kallistua. :) Iso poika!
 
Sanse: mie ostin apteekista Eucerin Kids micropigment sun lotion -aurinkovoiteen nuutille. SK 25. Tässä lukee että puolivuotiaasta eteenpäin voi käyttää. Tässä ei oo kemiallista suojaa vaan mekaaninen suoja, eli heijastaa sitä auringonvaloa pois iholta. Oli kyllä kallista: 150ml:n pullo maksoi jotain 18e. Mutta edellinenki pullo minkä nuutille ostin oli kaks kesää käytössä ja siitä vajutettiin myös nuutin serkulle pikkupurkkiin. Ja siihen pulloonki vielä jäi vähän, mutta ei se nyt kolmee vuotta kuitenka hyvänä säily. Aattelin että jos tääki pullo menis pojilla sit kaks kesää.
 
Sanse, meillä on ollut gaviscon käytössä kolmen kuukauden ikäisestä saakka, annan aina maidon päälle 1 ml ruiskulla suuhun. Tuo 1 ml annostus on siis 3 kk iässä lääkärin reseptiin kirjoittama, en oo lähtenyt sitä suurentamaan, kun kiinteiden myötä pulauttelu on paljon vähentynyt. Toinen pullollinen on meneillään. Aluksi gaviscon auttoi tosi hyvin, sitten välissä kun maitomäärät oli suurimmillaan, niin ei gavisconkaan auttanut. Nyt annan ainoastaan maidon päälle, kun maito näyttää olevan pahin refluksin aiheuttaja.
 
Heissan!

En ole ehtinyt kirjoitella, lukenut olen joka päivä. Nyt olisi kysyttävää soseista. Näitä on kyllä varmaan käsitelty moneen kertaan, mutta jos joku jaksaisi auttaa vielä kerran. Meillä on siis syöty soseita noin kuukauden verran ja aterioita on jo neljä päivässä. Aamu- ja iltapuuro, lounassose ja välipala. Pari päivää on nyt maisteltu possua. Olen ihan hukassa lihojen kanssa. Possu paistettiin folion sisällä uunissa ja pakastettiin. Olen siitä yrittänyt raastaa ruoan joukkoon. Tuntuu vaan tosi hankalalle. Miten lihaa olisi hyvä valmistaa, keittämällä? Isona palana vai pieninä? Millä kannattaa soseuttaa?
Meillä yöt edelleen "huonoja", ei ole iltapuurot auttaneet. Herää ekan kerran n. 2,5 - 3 tunnin päästä, joka ilta. Siitä sitten jatkuu tasainen heräily läpi yön. Vähän rupeaa jo kypsyttämään, mutta olen niin väsynyt etten oikein jaksa paneutua tilanteen korjaamiseen.
 
Sanse, meillä ei ole diagnosoitua refluksitautia, mutta paljon pulauttelee ja selvästi nousee mahansisältöä ruokatorveen. Imetän noin 3 kertaa päivässä ruokailujen välissä ja annan aina imetyksen jälkeen gavisconia. Joskus annan myös jugurttivälipalan jälkeen, kun tuntuu että sekin aiheuttaa röyhtäyksiä. Eli noin 3 kertaa päivässä. Aion ottaa tän asian esiin seuraavalla lääkärikäynnillä, vaikka en tiedä onko refluksiin tässä vaiheessa mitään tehtävissä?

pp79, mä myös yritin tuota lihan jäisenä raastamista, kun kuulosti kätevältä, mutta tosiasiassa se jäinen liha menee pieneksi hileeksi, joka leijailee sitten ympäri keittiötä... Oon edelleen kypsentänyt lihan uunissa foliossa, mutta sitten oon laittanut sauvasekoittimen mukana tulleessa silppurissa soseeksi ja pakastanut jääpalakuutioissa. Oon laittanut kuutioon mukaan teelusikallisen vettä, niin pysyy paremmin kuutiona jääpalarasiasta irrottaessa. Kalalle oon tehnyt saman homman.

Mä oon ollut koko päivän ihan voimaton ja uuvuksissa. Käsistäkin on puristusvoima ihan poissa. Poika on valvottanut nyt reilun viikon ja nyt se vissiin alkaa näkyä. Aamulla poika tippui taas sängyltä :ashamed: ja siitä henkinen alamäki sitten alkoi. En oo jaksanut tehdä pojan kanssa mitään, vaan on saanut tuolla nuolla kengänpohjia melko omissa oloissaan. Päivällä vein pojan pariksi tunniksi miehen töihin, kun olin esiintymässä soittokeikalla ja sitten iltapäivän kotona vain odottelin pala kurkussa että mies tulis kotiin ja pääsisin itse päikkäreille. Ihan hirveän huono omatunto ja vähän huolettaa, että mikä mulla oikein on kun ei meinaa silmät pysyä auki. Kämppäkin on kuin hävityksen kauhistus. Mies on ensi viikolla pari päivää työmatkalla ja suunnittelin, että olisin mennyt siksi aikaa huilailemaan omien vanhempien luo, mutta sinne menee jo 7-vuotias veljenpoika hoitoon, niin en viitsi tuppautua sekaan. No, valivali, jos vaikka menis parina iltana ajoissa nukkumaan ja katsois auttaako se tilanteeseen.
 
maikille kovasti jaksuja!! Tiedän tunteen!! Toivottavasti saat pian lepäiltyä ja koottua voimia jollakin tavalla! Vahinkoja sattuu, älä sitä murehdi (vaikka tiedän kyllä itekki että harmittais kovasti jos vauva putoo sängystä ). En osaa nyt mitään vinkkiä antaa, itekki olin esikoisen aikaan melko voimaton yövalvomisien kans ja päivät meni kans ihan itku kurkussa. :( Miun piti välillä pakottaa kans itteni aina illalla heti nukkumaan kun vauvaki kävi unille, sai ees yhen pitemmän pätkän nukkua. Ja jos osaat/pystyt päivällä nukkua niin nuku! Toivon teille parempia öitä! :hug:

pp79: mie teen soseet siis sekasoseina, eli keitän lihat ja kasvikset kaikki samassa kattilassa ja sit kurautan monitoimikoneella sit kaiken mössöks. Toimii! Ite en oo uunissa koittanu kypsentää lihaa soseita varten, mutta keittämällä ainaki pysyy liha kosteana. Ja jauheliha ainaki on semmosta mikä soseutuu melko hyvin, samoin broilerin filee. Possun kokoliha on hieman hankalampaa, samoin nauta. Nyt ostin possuaki suoraan jauhelihana.

Meillä on ollu esikoisella taas ihan kauhea hillumispäivä. Ei usko mitään ja on ihan mahoton! Arghhhh! Isännän kans pidettiin tuossa nyt vähän strategiapalaveria että minkäslaista tilanteen korjausta koitettas. Onneks isi jää ens viikolla lomalle niin sit ollaan molemmat huomioimassa lapsia päivällä! Huomenna koitan olla ihan cool ja kylmänrauhallinen (joo, saahan sitä suunnitella...)
 
Huomenia! Poika herätti mut heti kuudelta. Siinä sitten vierekkäin köllöteltiin, kun en jaksanut nousta. Sitten tuo rontti itse simahti uudestaan, mutta enhän minä tietenkään enää unta saanut :kieh:

Toivottavasti maikki olet saanut paremmin nukuttua! Jospa pojalla olis vaikka hammasvaivaa? Kannattaa kokeilla särkylääkkeen antamista illalla. Meillä se on joskus toimii. Mutta olo alkaa kyllä olla ihan järkky, jos ei saa moneen yöhön nukuttua hyvin. Koita ottaa pojan kanssa päikkäreitä, sekin voisi vähän helpottaa. :hug:

Meillä olis nyt tänään toivon mukaan se rokoteklinikka käynti. Saas nähdä kuinka sairaaksi jäppinen taas tulee rokotuksista. Toivottavasti ei kuumeile pitkään, sillä lauantai aamuna olis tarkoitus lähteä Tallinaan mun siskon ja Leon kanssa. Mennään sinne humputtelemaan ja ollaan yötä hotellissa. Ihania ilmojakin oli luvassa B) Mieskin lähtee hummailemaan viikonlopuksi ja isommat lapset lähtee mun vanhempien kanssa mökille. Kaikilla siis tosi kiva viikonloppu tulossa :)
 
Huomenta!

Voi maikki :hug: Toivottavasti tänään on parempi päivä! Ja anna kämpän olla hävityksen kauhistus ihan rauhassa, sitte ku itestä tuntuu et jaksaa taas touhuta, ni sitte touhuu. Niin kauan kun ei huvita, ni voi antaa olla! Ja mee ihmeessä sinne vanhempien luo vaikka veljenpoika siellä oliskin. 7v on jo niin iso, ettei kuitenkaan vaadi hirveesti ja varmaan mielellään auttais vauvankin hoidossa, ainakin viihdyttämällä! Mä aina törkeesti hyväksikäytän esikoista (parin viikon päästä se 8v) jos oon ruokaa laittamassa tai jotain muuta (esim koneella..köhköh) ja Lumi hermostuu...esikoinen sit vähän menee höpöttelee hassuja ja pelleilee ni Lumi jaksaa taas :D


Sanselle kiitos treffeistä! Hauskaa oli ja kyllähän se Sallakin aika pitkään jakso ;)

maitoollekin kiitos treffeistä vaikkein sellasia muistakaan :LOL:

Meilläkin kokeiltiin gavisconia Lumin ollessa joku 3kk. Terkkari sitä neuvoi antamaan, kun oli niin kovia vatsavaivoja ja pulautteli melko paljon. Meille siitä ei ollut mitään iloa, eikä sitten kauaa jatkettukaan. Nyt on kyllä pulauttelut onneks vähentyneet.

Soseet mä teen kans yhden raaka-aineen kerrallaan jääpalarasioihin ja sitten niitä yhdistelen eri tavoin. Oon lihat (naudan sisäfile, possun ulkofile, kana) pilkkonut ensin pieniin kuutioihin ja keittänyt. Sitten sauvasekoittimella mössänny. Eihän ne kovin helposti soseeks mene mut menee kyllä. Vähän sitä keitinlientä oon sit kans jättänyt niin on pehmeempää/löysempää sosetta. Nyt on pakastimessa vaikka ja mitä kun teen mieluummin isomman satsin kerralla ja sit kuitenkin yritän lisäillä uusia makuja koko ajan...pakastin vaan täyttyy hurjaa vauhtia. Täytyy muistaa ainakin ne lihat käyttää pois ennenku menee huonoks. Kolmisen kuukautta kai suositellaan säilytettäväks pakkasessa.

Makkarista kuuluu semmosia ääniä, et taitaa olla muksu siellä johtoja repimässä. Moikka!
 
Huomenta

voisko joku palattaa jos löytää meidän hyvin päiväunia nukkuvan pojan?
Päiväunet on Leevillä kadoksissa eilen nukkui 3x10min ja oli kyllä sit iahn kiukku vähän väliä. Toivottavasti tänään nukkuis kunnolla, haluisin itekkin nukkua unoset.
Juusolla on tänään vika hoitopäivä ennen kesälomaa ja sit elokuussa seuraavan kerran ois hoitoa.
Ai niin...kerroinkos mä jo että Leevi sai hoitopaikan samasta päiväkodista kun Juuso...täällä aika huonotilanne noissa hoitopaikoissaa niin meinas ensin käydä niin että toinen toiseen ja toinen toiseen mut onneks samaan pääsivät. Leevi siis menee hoitoon jos mä saan työpaikan.

Tuo poika on ruennu syömään ihan hirveesti, en tiiä mitä teen ku 1-2 tunnin välein on ruokaa päivällä vailla. kasvis-liha sosettakin saattaa syödä 3dl ja sit on jo 2h päästä välipalaa vailla ja eilenkin soi sit 200g jugorttipuurovälipala purkin.

JOhdot on myös Leeviä ruenneet kiinnostaa ja sit kun kiellän "ei saa, soosoo" niin Leevi rupeaa itkemään vaikka ihan normaalisti sanoisin.

Maikille jaksuja :hug:
 
Kiitos kannustuksesta! Viime yönä heräsin vain kerran, kun Otsolla oli jalka pinnojen välissä jumissa ja valitti sitä. Sitten valvoin tunnin, kun mietin kaikenlaisia (työ-, kesäsuunnitelma- ym.) juttuja. Loppujen lopuksi heräsin kuitenkin suht pirteänä =)

Tänään pitäisi mennä töihin päivittämään yksiä listoja ja samalla kurkkaamaan yliopistolle minkälaiset on lääkiksen pääsykokeet olleet (kun olin niitä hakijoita valmentamassa biologian osuuteen). Toivottavasti on tullut "osuvia" kysymyksiä. Täytyy muistaa ottaa pojalle joku lelu mukaan tuolle reissulle. Eilen kun poika oli miehen töissä, niin sieltä palattiin pahvisen tee-se-itse -ratin kanssa, kun olin unohtanut ottaa lelua mukaan.

Meillä myös johdot kiinnostaa, ostin olkkarin johtojen ympärille sellaiset suojat, joilla saa johdot niputettua yhdeksi pötköksi. Keiju, meillä ei suinkaan tule kieltämisestä itkua, vaan Otso väläyttää sellaisen velmun ilmeen ja kahta kauheammin repii niitä johtoja. Sama juttu on kun kieltää verhojen repimisen. Tämä ei lupaa hyvää uhma- tai murrosikää ajatellen :eek:

Nyt suihkuun, kun poika uinahti aamupäiväpäikkäreille.
 
Maikki: ei meilläkään ensin mutta kun kiellän ja haen pois johdoista niin sit alkaa huuto.Aluks varmaan luuli ettei toi tosissaan oo mut sit ku tajus että taitaa se olla niin itkemään alkaa. Kun kiellän niin ensin vähän nyyhkii suupielet alaspäin ja sit jos en ota syliin niin alkaa karsee huuto.
 

Yhteistyössä