Moikka Moi!
Kirjoittelenpas nyt minäkin taas pitkästä aikaa. Lukemassa oon kyllä käynyt monta kertaa päivässä, mutta ei muka ole itse ehtinyt kirjoittelemaan...
Meilläkin Vilille tuli viime viikolla puoli vuotta täyteen. On kyllä mennyt aika niiiiiin nopeasti, meidän vauveli on jo tuollainen iso poika :heart:
6 kk neuvolassa saatiin taas vaan kehuja, kuinka jäntevä ja iloinen poika meillä on. Ei vierastanut yhtään, jutteli ja naureskeli vaan. Mitään allergioita ei ole ilmennyt, vaikka ruokavaliossakin on jo vaikka mitä aineksia. Hyvällä ruokahalulla syö, mitä vaan ja missä vaan. Painoa oli 8155 g ja pituutta 71 cm. Hieman paino oli keskikäyrän alla, mutta neukkutädin mukaan silti ihan hyvin, koska on koko ajan kasvanut suht samalla käyrällä. Mistähän lie poju hoikkuutensa perinyt, kun äiti ja iskä ovat tällaisia tuhdimman puoleisia...
Liikkumisesta: Meillä ei vielä ryömitä eikä kontata, lattialla kääntyilee ja kierii, sekä pyörii napansa ympäri. Istua ei vielä ilman tukea osaa, mutta tuettuna tosi hyvin. Vili tykkää myös kun saa "seistä" sylissä, siinä hyppelee innoissaan. Ja tosiaan juttelee ja ääntelee kovasti: kiljuu, karjuu, nauraa...
Turvaistumista, meillä on vielä myös kaukalo käytössä. Mahtuu sinne nyt kun ei ole haalareita yms. vielä hetken, tosin vyöt on jo aika tiukalla. Jalat tulee ulos kaukalosta, mutta pää vielä ei, joten olen vielä pitänyt siinä. Meillä on Gracon Logico S-kaukalo, ja huonona puolena siinä on sen lisäksi että se on ulkoisesti iso, niin ne kankaat on todella hiostavat! Poju on aina ihan selkä hiessä siinä, nyt kun on ollut niin kuumia kelejä. Meille toinen mummu osti jo istuimen,
Britaxin Multi Techin, siihen siirrytään luultavasti tässä kesällä. Meidän tarvii vaan ostaa itse toinen istuin, että saadaan myös mun autooni joku istuin. Saa kyllä luvan kelvata joku halvempi, toi Britax kun oli aikas arvokas...
RattaistaMeillä on käytössä täällä kotona kävelyillä ja nukkumiseen nuo Gessleinin yhdistelmät. Vaunukopan tosin otin viime viikolla pois, kun meinasi Vili tulla ulos sieltä kun otin sen toppapeitteen pois. Nukkuu ratasosassa päikkärinsä, ja kun ollaan kävelyllä niin ettei nuku, on enemmän istuvassa asennossa. Meiltä löytyy myös matkarattaat, Gracon Miraget. Niihin saa myös tuon kaukalon kiinni, mikä on hyvä, koska en meinaa jaksaa kantaa enää poitsua kaukalossaan. Matkikset tosiaan on sitten aina kauppareissuilla yms. mukana.
Tulipas taas tarinaa, ei muuta kuin hyvät päivänjatkot kaikille :wave: