11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

Helmi: tässä tulee sulle tooosi iso halaus :hug:
Ymmärrän niin hyvin tuon tilanteen. Meillä välillä laps nukkuu 2kertaa 20min päivässä, mustilla silmänalusilla mennään silloin molemmat :kieh: (virnistää sarkastisesti) oon ollu stressaantunu ja en oo ees jaksanu palstalle kirjottaa..
Just tänään oli ihan kammo päivä.. hohoi. Se mikä auttoi hermoromahduksen partaalta, oli kun soitin veljen vaimolle, heillä 4kk vanhempi lapsi. Ovat käyneet saman vaiheen läpi, ja helpotti siis tosiaan tietää, että ei tämä edelleen aina niin ruusuista arkea ole! :flower: Kiitos vain sinne Hannalle vaikka ei luekaan näitä juttuja! Ja tottakai tiedän, ettei aina aurinko paista, mutta on nämä vaiheet ensiäidille niin uutta pureskeltavaa, että on kiva kuulla sellaisen vinkkejä, joka just kävi pari kuukautta sitten saman läpi.
 
Vettä annan vaan ihan muutaman hörpyn nokkamukista aina aterian päätteeks. Joskus kesken aterianki otetaan hörppyä jos ei meinaa enää maistua. Useimminen vesihömpsyn päälle sit maistuu mössöäki lisää. Leevi tykkää kans vedestä, mutta koitan panostaa maitoon! :) Maitoa menee ehkä 4-6 kunnon imetyskertaa ja sit päälle saatta olla jotain "fiilistely"tissittelyjä ja aina kun esim. ulos lähetään niin tarjoan tissiä ihan kaiken varalta ja saattaa sit pikkusen luputtaa.

Työhaluja ei oo!!!! :D

helmi: porkkanahan (ja omena, pähkinät, kiivi, tomaatti...mitäs kaikkee niitä olika) reagoi ristiin koivun kans. Eli koivuallergikot voi siitepölyaikaan saada oireita myös noista ruoka-aineista. Ja jaksuja pikkukiukkuajan kans... Meilläki on tuota ollu pari päivää ilmassa... :(

maikki: meilläki leevi löytyy nykyisin melkein joka aamu poikittain sängystä! Joku aamu oli jumissa ja mahoton kiukku. :) Nuutti osaa kans tuon pyörimisen jalon taidon. Harvemmin nukkuu normaalisti.

Tosi ärsyttävä päivä on ollu meillä. Aamulla onneks nukuttiin seittemään saakka. Mie lähin poikien kans ulkoilemaan ja oli ihan kauheen kylmä tuuli! Leeviä en hirvinny ottaa ees rattaista syliin kattelemaan (tiijä vaikka ois tuuli vieny koko pojan! ;) ). Sitpä syötiin ja ukot päikkäreille. Mie riensin ruokakaupalle ja kun tulin kotiin niin koko katras oli jo poikkeuksellisen aikaseen heränny. Isi ja nuutti menivät hoploppiin ja mie jäin sit väsyneen kiukkuvintiön kans kotiin. Sain sen sit onneks vielä unille jossain vaiheessa ja sain ruuan laittaa sit ihan rauhassa. Miulla oli "omaa aikaa" (juu....) illasta reilu tunti. Mitään en saanu aikaseks. Kiukuttaa edelleen!! Jospa huomenna ois parempi päivä meillä kaikilla!
 
Helmi: Tiiätkös, ei tuo meidänkään likka ole mikään paivänpaiste! Tai jos MÄ jaksaisin KOKO päivän viihdyttää ja sylissä pitää niin vähillä ätinöillä ja itkuilla selvittäis... Kun iskä ei kelpaa, saan mä yksinoikeudella sylittää ja kaikki hoitohommat tehdä! Ei siinä mitään jos välillä kelpuuttais, kivaa se sitten ois. Mut kun ei pääse kovin kauas ilman huutoa niin aika jumissa taas hartiat on...
En kyllä muista enää miten esikoinen oli. Jokatapauksessa meidän napanuora oli katkennut aiemmin, tän kakkosen välille on meillä tainnut jo toinen nuora kasvaa :kieh:
Jospa näissä tapauksissa pätee sanonta aikansa kutakin :hug:
 
te ootte ihania, ihan tuli melkeistä itku kun luki teidän tsempit ja halit! :heart: kiitos, saa taas voimaa ja jaksaa paremmin. Kun on ihmisiä jotka ymmärtää.

ja se lohduttaa ihan valtavasti kun tietää että muillakin samaa joskus...oon tainnut päästäkin helpolla tähän saakka, kun ukkeli on ollut aika tyytyväinen, nyt sitten huutanut senkin edestä. MIES oli vielä hauska (tai ei siinä naurattanut), kun tuli töistä ja annoin pojan heti hälle ja menin täriseen kiukusta keittiöön ja siivoon paikkoja, niin hän siis tokaisi "kattellaan nyt viikko, jos vielä huutaa tolleen niin sitten mietitään mikä on!" mä tiuskasin takas etten oo hengissä enää silloin.. :LOL:

Mä annan tuhat pistettä ja paljo ymmärrystä teille kaikille joita koetellaan kiukkupäivillä, toivon todella että huomenna paistais jo aurinko tällekin pojalle. =) ja kaikille äkäpusseille.

nyt hetken vielä koneella ja sitten pyykit oottas vielä ja kai sitten pääseen sänkyyn ja tuo heräää...
 
TErvehdys taas kaikille! :wave:

:hug: jaksuja kaikkien pienten kiukkupussien äideille. Meillä ei vielä oon tota kiukkuaikaa tullut, mutta kohta varmaan... Nimittäin aina kun mä täältä luen jotain ja aattelen et ei meillä vielä... niin enköhän parin päivän päästä huomaa että näin meilläkin. Viimeks toi piilosilla-leikki. Luin kun muiden pienet sitä osas leikkiä ja eiköhän sitä leikitty meilläkin muutaman päivän kuluttu ( isi tais opettaa).

Meillä on myös se kausi menossa ettei tahdo muut kun äiti kelvata, oon kyllä vähän siedättänyt pikkuneitiä ja jättänyt välillä isin huomaankin. Neuvolassakin kehottivat sitä tekemään, eli jos vähän tottus... Luminkako sitä kyseli?

Töihin ei oo haluja ( tai välillä vois vaikka päivän käydä, mut vakituiseen ei)

Semmonen puurovinkki tuli täs mieleen et hiutaleet kannattaa laittaa kylmään veteen ( ei siis kiehuvan ) niin puurosta tulee pehmeempää. Meillä ei siis vielä puuroa syödä ( eikä oikeen paljon muutakaan) mut tein niin kun edellinen oli vauva.

Eipäs mulla muuta, Öitä!
 
maitooo: joo, olen kyllä siedätyshoitoa tehnyt.. likka ihan hysteerisena lopulta huutaa jos en 5min. päästä tuu ottaa syliin :snotty: Pakko se on vaan tottua etten aina oo lähellä. Tosin kauppaan en ole uskaltanut lähteä ilman neitiä.. Mut saunassa käyn kyllä, välillä mies saa hetkeks hiljentymään omaan sänkyynsä..

mut nyt pakko lähtee nukkuu.... öitä täältäkin =)
 
Iltaa

Mä aloin tässä miettiä, että saakohan meidän poika ollenkaan tarpeeksi maitoa... Syö nimittäin isoja satseja soseita, mutta imetystä tulee vain tuo 3 kertaa päivässä. Puuron sekaan menee lisäksi 2 dl/pv korviketta. Täytynee kysyä ens viikolla neuvolassa. Otso ei huoli maitoa tai ruokaa, ellei ole oikeasti nälkäinen (kääntää vain pään pois tissistä tai lusikasta), mutta sitten nälkäisenä syö kerralla paljon. Anzkulin mainitsemaa fiilistelyä ei siis meillä harrasteta, kun pojalla on "fiilistä" vain nälkäisenä :LOL: . Tässä ehkä selitys imetyskertojen vähyyteen... Kukahan se oli, joka myös pohti riittävää maitomäärää aiemmin?

Tissit alkaa olla kansallispuvuntaskut (ei tietoakaan että pingottaisi edes pitkän imetysvälin jälkeen), mutta kyllä niistä vissiin silti maitoa tulee. En aio vielä lopettaa imetystä, mutta en toisaalta aio vaihtaa soseaterioita enää imetykseksi, kun soseet niin hyvin maistuu ja maito meillä aiheuttaa refluksiongelmaa. Imetyksen jälkeen poika usein nieleskelee, kakoilee ja pulauttelee vielä pitkän ajan jälkeenkin.
 
Huomenia!
Minä taas jo hereillä, vaikka kaikki muut vielä nukkuu. Tuntuu vaan siltä, että näin valoisaan aikaan seitsemän tuntia yöunta riittää mulle. Yöt alkaneet taas meillä sujua (kop,kop) :) Vasta viiden jälkeen tänäänkin tarvittiin maitoa ja ysiltä käytiin nukkumaan.

Maidon määrästä sanottiin meille neuvolassa, että 6-7dl pitäis vuorokaudesta vielä mennä. Välillä meillä Leo kieltäytyi päivisin kokonaan maidosta ja sitä meni max 5dl. Nyt taas juo ihan mielellään :) Mikä lie kausi oli silloin menossa.

Puolen vuoden neuvolassa pojan mitat olivat 71,5cm ja 8,9kg. Ihan tasaisesti on jäppinen kasvanut. Ens viikolla on sitten taas rokoteklinikan käynti ja kolme rokotetta taas tiedossa. Vähän pelkään, että kipeäksi taas tulee niistä kaikista mömmöistä :(

Maikki, meillä kanssa maito aiheuttaa suurimmat refluksiongelmat. Soseet pysyy tosi hyvin sisällä, mutta jos puuroonkin laitan paljon maitoa sekaan, niin kohta jo saan olla perä pystyssä pyyhkimässä lattioita. No, hyvää jumppaa tälle mammalle :LOL:

Mä olen tällä viikolla yrittänyt järjestää isommille jotain tekemistä kesäkuun alkuun. Mä en kestä, jos mulla on koko kööri tässä aamusta iltaan jaloissa koko kesäkuun. Nyt sitten sain tytölle paikan sarjakuvakurssille ja uimakoulun merkkiryhmään ja pojalle paikan kerhoon ja uimakouluun. Pari viikkoa mennään näillä ja sitten jo mies onneksi jääkin lomalle. Sillä on nyt sitten neljä viikkoa juhannusviikolta alkaen lomaa, sitten puoltoista viikkoa töitä ja sitten alkaakin jo isäkuukausi :) Ihanan paljon saadaan lomailla yhdessä!

Mä taidan alkaa nautiskella tästä hiljaisuudesta aamupalan merkeissä. Aurinko jo tuolta pilkottaa, joten oikein aurinkoista päivää kaikille!!!
 
huomenta! äh,täällä mennyt nyt muutama yö pojan kiljuessa ja itkiessä vähän väliä.... :/ itselle sitä unta siis on kertynyt muutaman tunnin verran pätkissä ja poika kiljumisistaan huolimatta on ollut umpiunessa että en sit tiedä mikä on ollut.nyt kummiskin heräs seiskalta ihan iloisena jokellelleen vaikka oli neljän aikaan alkanut kiljumaan ja sit siitä herännyt hetken päästä syömään ja leikkimään (oli hereillä kaks tuntia ja nukahti noin tunniks)

tota maitomäärää minäkin hieman oon ahdistellut että meneekö alas enää tarpeeks kun puurot ja soseet vie niin paljon tilaa mahasta.tosin puuron teen aina maitoon, mut silti tuntuu että ei ainaskaan sitä litraa mene vuorokaudessa enää. täytyypä taas pitää kirjaa kun maanantaina sitä neuvolantäti kummiskin kysyy

eipä tänne tällä hetkellä mitään ihmeempiä kuulu, taidan mennä laittamaan puuron pojalle valmiiksi kun alkaa ähinä kuulumaan leikkimatolta. ihanaa kun jaksaa olla ees jo hetkiä itsekseen saa vähän äitikin netteilyrauhaa :D ;)
 
viime neuvolassa sano että 2-3dl maitoa riittää (kun onni ei juonu vaa maitoo oikee) kun onni joi velliä illal ja yöl 2-4dl yhteensä et muistakaa laskee ne vellit siihen mukaan.
Nyt maito taas maistuu, ehkä herra siks tykkää taas juoda sitä ku vähä paremmi pysyy sisällä.

Ja sit jos laps viel juo vettä esim toho lisänä. Niin onhan se pakko olla nii että ei millää voi jaksaa esim. litraa maitoo ja 5krt ruokailut siihe lisäks päivään, tai meil ei ainakaa jaksettais =D
 
Nii ja piti viel sanoo se et maito alko maistuu paremmi myös sillo ku alettii antaa onnille oma pullo mis kahvat ja saa ite piettyy kii, se on vissii nii kivaa =) et jos ei maito maistu ni koittakaa sitäki =)
 
Juu, vellit siis lasketaan myös tuohon 6-7 desiin! Millä annoksella olette antaneet d-vitamiinia? Mä olen antannut kolmea tippaa ja välillä, myönnettäköön, on aina unohtunututkin. Koitetaan myös nyt auringon paistaessa olla välillä hetki auringossakin.
Meillä on nyt ollut vähän ongelmia tuon istumisen kanssa. Herra, kun nousee koko ajan istumaan, eikä muuten lattialla viihdykään. Suojaheijasteet sivuille ja eteen on jo olemassa, mutta taakse ei ole mitään suojaa. Välillä tuo tasapainon pettäessä sitten keikahtaa suoraan takaraivolleen :( Meillä olis sille pöljälle konttauskypärälle nyt käyttöä :D
 
Terve taas pitkästä aikaa! Täällä ollut aika sutinaa kaikkine sairasteluineen ja matkakuumeineen (isot pojat siis huomenna ovat lähdössä Kreikkaan). Koneelle ei pahemmin ole ehtinyt.

Täällä tuntuu olevan jonkin sortin maitolakko menossa. SOseita syövät kyllä innolla mutta hyvä jos tuon peri desiä maitoa saavat alas päivässä... velliä eivät syö, puuroilla mennään. Mutta hyvin nuo näyttävät jaksavan... :ashamed: Muutoin tuntuu että varmaan pian tulee jälleen jotain oppimisen edistysaskelia otettua, Oskari punnertaa pyllyään maasta ylös kauheesti, ja uusi hauska juttu on mahalla maatessa keinua puolelsta toiselle. Nauraa hulluna vaan kiikkuessaan. Wilma tulee vähän perässä, kääntyilee kyllä mutta ei juuri ole liikkeelle lähdössä.

Mulla on ihan älytön allergia, nokka vaan vuotaa. Tälläsiä mun kesät on olleet niin kauan kun jaksan muistaa, nenäliinan kanssa saa kesäsinkin kulkea. Tosi tylsää!!!

Mun ystävä oli eilen illalla saanut pienen pojan, viikkoja ehti kertyä 29+ ja pieni painoi noin 1400 g. Ensi viikolla pitää mennä pikkumiestä katsomaan. :heart:

Tänään täytyy mennä kaupungilla käymään, apteekki kutsuu sekä tapaan ystäväni ja kuukauden ikäisen kummityttöni. Ajattelin että ottaisin vain toisen kaveruksen tällä kertaa mukaan, pääsis niinkuin puolet helpommalla. Välillä, täytyy myöntää, on aika ressaavaa lähteä kahden vauvan kanssa liikkeelle ja olla julkisilla paikoilla. Se syöttämisrumba vallankin, kun kummankin tulee aina samaan aikaan nälkä ja toinen joutuu huutamaan kun palosireeni kun vuoroaan oottaa... eli jos nyt koittas vaan yhden kanssa. Tulee vaan "huono äiti"- fiilis, pitäshän mun jaksaa aina ja iankaikkiseen... :ashamed:

No juu, meen laittaan eka koneellisen pyykkiä kuivaan.

HM
 
huomenta!

Mä oon vähän siinä ja siinä että tarviiko tuo meidän likka yösyöntiä?! Kun se yksi yö meni hyvinkin ilman. Toissa yönä annoin vähän pulloa 05 aikaan, ja viime yönä 2.30 maissa melkein desin verran! Nukkuikin sen jälkeen yhteen putkeen 7.15 asti. Et taitaa se ehkä aamuyöllä tarvita, puuron syö kuitenkin jo 19 jälkeen iltaisin.

Mä epäilisin että imetyksen aikaan meillä ei mennyt tarpeeksi maitoa. Nyt kun ollaan jo täysin korvikkeella, täytyy merkitä oikeesti paljon on ottanut! Ja soseita ei nyt mene niin paljoa kuin aiemmin. Eli ennen taisi maha täyttyä soseilla ja maitoa meni vähemmän.. Tai mistäs minä sitä tiedän :/ Puuroon joudun laittaa maitoa että menis se viisikin desiä..
Esikoisen kanssa oli ihan sama homma, ei oikein 8kk ikäisenä korvike mennyt kun oli siirtynyt vasta rinnalta...

Pitäisi vähän alkaa valmistautumaan lääkärikäyntiä varten. Pienin meni ottaa nokoset sänkyynsä, ihan sopivaan saumaan =)

Iltapäivällä varmaankin mies käy viemässä esikoisen mummolaan... Voisin jäädä nauttimaan siitäkin vapaasta tunnista jos vaikka vauva sattuis silloin nukkumaan =) Taitaa mennä sekin aika suihkussa käyntiin ja tälläytymiseen iltaa varten ;)
 
3 tippaa deeskui mutta olen ne taas unohtanu :S pitää ottaa itteeni niskasta kii taas!

Tuttuni oli jättäny pojaltaan 6kk yösyötöt nyt pois, ei neuvolan mukaan tartte kun on 5 ateriaa päivässä. meillä ei onneks tartte vierotella ku aamuyöstä syö onni jos sillonkaa =)
 
huomenta!
olen jo paljon rauhallisempi ja tasaisempi kuin eilen, ja oon jo saanu kahvinikin rauhassa juoda, sekin vaikuttaa asiaan. :D

eilem pikkumies siis meni 21.00 nukkumaan, ite menin siinä 23 ja vilkasen pinnikseen, jossa kaikki lakanat ja pikkuisen pää oksennuksessa!!! :eek: Säikähdin aikalailla ja siinä sitten putsaan ja vaihtaan lakanoita, toinen heräs, koitin antaa vettä, ei huolinut, simahti vaan takas ja sitten nukkui 5.00 saakka! ja sitten tissiä ja vielä 10.00 !!! Kummallista! Voiko olla oksutautia tuolleen pikaseen, tosin myös pylly pruputtaa, että luulen että vatsaan koskee. Nyt kuin herra aurinko, jokeltelee tuossa. Tosin räkänen ja yskänen vielä vaan.

jaa, NYT sitten alkaa tylsistyyn...

meilläkin musta tuntuu että maitoo ei mee enää tarpeeksi, vaikka koitan aina ensin imettää ja pienen taon päästä antaa ruoan ja päälle vettä. Vesi ei oikeen uppoo, ehkä vähän nokkamukista saan meneen.

d-vit. menee milloin mitenkin.. :ashamed: 3-4tippaa....unohtuu aika usein..pitäs skarpata!
 
Tää päivä on alkanu ainaki kiukuttomammissa (onkohan tuo ees oikee sana :D ) merkeissä! Seittemään saakka taas nukuttiin koko porukka (voi mitä juhlaa!!!). Ulkona käytiin neljän mamman, 7 muksun ja 2 vauvan voimin. Olipas taas meininkiä! Mutta oikein mukavaa. Tosin tuuli on mahottoman kylmä edelleen täällä, huomenna pitäs olla jo vähän lämpimämpää! Isi meinaa meillä nyt kipeeks tulla. :(

Eilen illalla guuglailin pitkinpoikin nettiä ja tilasin sit kokeilupakkauksen pesupähkinöitä. Kun tuota pyykkiä on niin mahottomasti nykysin että pesuaineitaki menee ihan älyttömästi. Kokeilen nyt sit niitä ja jos ovat hyviä niin sit mammaporukalla tilataan isompi satsi kerralla. Kestositeitä oon kans aatellu kokeilla (sit joskus kun niitä taas tarvii) ja niistä kans etin tietoa. Ihan tässä meidän lähellä asuu yks nettikaupan pitäjä jolla on myös kerran viikossa kotipuoti auki. Pitäs käydä siellä kattelemassa. Meidän melkein koko mammapoppoo kestoilee muksujen ja ittensä kans (hih, tulipas taas ilmaisu! :D ) joten heiltäki hyviä vinkkejä tänään sit sain ja kyselin juttuja.

Meillä aukes tänään tuohon tien toiselle puolelle uus iso s-marketti. Mennään päikkäreiden jälkeen tutustumaan tuotevalikoimaan! :) Vuoteen ei oo tässä meidän ostarilla ollu mitään s-ryhmän kauppaa niin nyt on kiva kun on ihan iso uus kauppa rakennettu. Ei aina tarvii välttämättä sit prismalle asti lähtee ostoksille. Kunhan tässä nyt tutustutaan valikoimaan ja hintatasoon.

D-vitamiinia otetaan 5 tippaa aina aamupuurolla. Sama rutiini on ollu esikoisella niin muistetaan sit hyvin. Itekki otan aamupalalla kalkit.
 
Vielä unohtui mainita että uudenlaista sosetta tein: peruna-bataatti-purjo-pasta-broileri ja mausteeksi rosmariinia. Ei meillä kyllä ihan vielä lihoja syödä, mutta teinpähän nyt taas yhden satsin valmiiks.

Ja sit muutama kuva:

ensin kesäisiä tunnelmia puistoreissulta 3.5.2009


sitten maissinaksun syöntiä 9.5.2009


ja sit meidän murut aamutunnelmissa 11.5.2009
 
iru
Moikka taas!

Daralle myöhästyneet onnittelut!!! :flower:

Ilmari täytti eilen puoli vuotta ja kävi isin kanssa neuvolassa, ku mulla oli viimeiset tunnit ennen koetta niin ei voinu olla koulusta poissa. Mitat on: 7940 g ja 68,5 cm.. keskikäyrällä mennään :) seuraavan kerran neuvola sitten 8 kk:n ikäisenä, eli ennen kuin huomaankaan ku aika juoksee oikeen nykyään!!!

Tuutikki: Mä annan aina ruoan kans vettä, niin paljon ku hän haluaa ja sitte ruoan päätteeksi kans jotta suu huuhtoutuu. Lisäksi annan joskus ku esim leikkii ja alkaa suu nappaseen niin sillon vielä vettä.

Syömisestä: Meillä ihan hirveetä sotkemista.. meinaa päreet palaa välillä ku kaveri touhottaa ihan mielissään.. mut sitte ajattelen et toinen oon niin pieni ja innoissaan :heart: paitsi että en tiiä, mikä on tällä viikolla ukkelia vaivannu ku meinaa olla melko taistelua ja märyä??? Syöttötuolissa oon n. 2 kertaa päivässä syöttäny, muuten sitterissä. Tänään kokeilin ekka kertaa sitä oikeaa puuroa ja ei kyllä tykänny yhtään!! Vinkkejä??

Työhalut: Ei oikeastaan oo.. siis nyt on ollu kiva ku oon käyny koululla kerran viikossa yhtä kurssia suorittamassa, niin on päässy aikuiseen seuraan.. mut ens maanantaina koe, joten pitänee yrittää saada jotain muuta tilalle.. kyllä se niin on että vaikka itse olen tätä halunnut niin minä ainakin kaipaan aikuistenki seuraa (oon tosi sosiaalinen ja puhelias). Niin ja alkuraskaus oli tosi vaikee sillai että väsytti ja oksetti ekat 4 kk, niin kun ollaan suunniteltu että seuraava saa tulla ku on tullakseen niin luulen että olis liian rankkaa hoitaa siinä tilanteessa koti ja työ (jos on samanlainen se alku).. mut nii, ei oo hilloo kuulunu et saa nähä millon onnaa :whistle:

Helmi: Kyllä meilläkin kiukutellaan, tai saattas olla tyytyväinen jos koko päivän leikittäs lentskaria ja hypittäs jne.. lisäksi tuntuu että toi leikkimatto olis alkanu tylsistyttään? Jos laitan siihen niin hetken päästä kiukuttelee, mut jos vaikka keittiössä touhuilen ja otan sinne matolle hänet ja pari lelua niin ihan mielissään leikkii ja touhottaa!! Niin ja lisäksi musta tuntuu että on muhun kyllästyny.. isi ku tulee töistä niin johan alkaa hymyileen!! Tekee tällä hetkellä tosin 12 tunnin päivää niin eipä häntä paljoa näe..

D-tippoja annan 10, ku meillä käytösä Deetipat.. ovat laimeempia ku ne muut, jotka ei meille siis sopinu.. oon määki välillä unohtanu, mut eihän vakavaa ole. Oon kuullu sellasiaki tapauksia että ei oo ollenkaa annettu lapselle ku ei muka oo sopinu??? En kyllä käsitä??? Meillä ei ainakaa mitää ole noista Deetippoista tullu ku ovat laimeempia ku ne muut.

Anzkuli ja Sanse: Ihania kuvia :heart: :heart: :heart:

Huh, tulipa taas kirjoitettua :wave:
 
Ihania kuvia taas ilmestynyt! =)

Yritän tässä muutamat rivit saada aikaseks; saa nähdä kauanko toi neiti tuolla leikkimatolla jaksaa touhuta.. Pientä välikitinää havaittavissa jo.. :/

Päiväunet on nykyään ihan "hanurista".. Ennen nukkui ulkona pitkät pätkät, niin nykysin ei paljoo nukuta sen jälkeen kun vaunut on pysähtyny.. Siis äiskän pitäs tehdä superpitkiä kävelylenkkejä!! :LOL: Sisällä saattaa 2 tai 3 kertaa yhtäkkiä torkahtaa puoleks tunniks vaik leikkimatolle naamalleen! Tai joskus saan jopa asettumaan sänkyynsäkin, mut unien kesto on max 45 min.
Yöunet on viime aikoina menneet tosi kivasti. Nukahtaa n. 21-21.30 ja herää 6-7 välillä, joskus saattaa nukkua vähän pitempäänkin. Itse suosittelisin tietysti heräämistä lähempänä klo 7 kuin 6.. :D Pitäs itse yrittää mennä aikasemmin nukkumaan, kun sitä melkein aina tulee kukuttua puolille öin.

Vettä minäkin annan aina ruuan päätteeksi ja kesken ruokailunkin jos sattuu maistumaan. Maidonmäärästä en osaa sanoa mitään kun sen suhteen mennään "täysimetyksellä" mut pyrin edelleen 3-4 kertaa imettämään kunnolla; joskus saattaa tulla kertoja viisikin. Joten eiköhän saa riittävästi.

Työhaluja ei ole oikeestaan ollenkaan! :LOL: Tarkotus ois olla ens alkuun vuosi hoitovapaalla (siis ekaks ilmotan silleen) ja katsella sitten tilannetta, joko ois toista vauvelia tulossa vai oonko siihen mennessä kenties keksinyt mitä lähtisin opiskelemaan. Omaan alaani olen jotenkin kypsähtänyt, etten niitä enää jaksaisi tehdä/ ei ole motivaatiota. No täytyy yrittää miettiä näitä asioita aina välillä.

D-vitamiinia menee semmoset 3-5 tippaa pvässä. Useimmiten se jopa muistetaan ottaa!! :)

Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida..??
Aijoo! Luminkalle oikein hauskaa ja rentouttavaa illanviettoa! B) :p Hmmm.. milloinkohan mä lähtisin tyttöjen iltaa viettämään?!

Nyt maittavaa äidin tekemää soseateriaa tarjoamaan nälkäiselle tyttöselle! :LOL:
 
Ja kyllähän se maittavaa olikin, kun niin nopsaan sai lusikoida suuhun. Se oli broileri-kasvissosetta.. :p
Mulla tuli heti tossa syöttämisen aikana mieleen, et mitä mun pitikään äsken kommentoida..
Eli syöminen on useimmiten ihan siistiä touhua, mutta välillä kädet vispaa siihen malliin, ettei hitaampi ehdi väistää ja sitten soseet/puurot on ympäriinsä. Vähän ennen hampaan puhkeamista (tänään muuten tuli toinen hammas läpi) oli jotenkin supermärkää touhua toi syöminen! Nimittäin joka lusikallisen jälkeen valahti jotain nestettä (ilmeisesti kuolaa tms) ja sai olla pyyhkimässä.. Silloin tuntu, et hermo menee!! Onneks sitä kesti vaan pari pvää.

Iru ootko kokeillu vähän hienontaa puurohiutaleita esim. käsin tai vaik sauvasekottimella? Siis ettei puurosta tulis niin karkeerakenteista? Meillä ainakin neiti selkeesti nirsoilee, et jos ei oo tarpeeks hienorakenteista hänen makuunsa niin syöminen alkaa tökkimään! Suorastaan ihan kielellään pyörittelee jos on jäänyt joitain hiutaleita kokonaiseks ja alkaa muka kakomaan, etten mä tällasta pysty syömään.. :LOL:
Joo ja sit muuten sellasen oon huomannu, että mitä sotkusempi raaka-aine (kuten mustikka) niin arvaakse vai mitä, että tän kaa nyt kantsii sotkea ja pelleillä; silloin nimittäin oikein päristellään.. :kieh: :LOL:

Daralle synttärionnittelut, myöhäiset sellaiset sekä ainakin Ilmarille puolivuotisonnittelut! :flower:
 
yermasoya: kiitos kiitos =) Mä en enää pysy nahoissani, ihan kuin en ois vuosiin muka missään käynyt :D

Onnea irun puolivuotiaalle :flower:

helmi: jospa se ei oikea oksutauti ois :hug:

Sanse: varsin tutun näköinen koira kuvassa, esikoisella kans tuollainen =) Jääks sullakii soimaan nuo laulut päähän? Mulla jää, välillä tosi raivostuttavaa.... "tämä pieni koira lauloi hauhauhauhauhauuu ja kotiin se juoksi...." :LOL: :kieh:

Anzkuli:
Ihana kuva missä mutustaa maissinaksua :) Meillä esikoisesta kans tuollaisia kuvia :)

Työhalut täällä ihan nollassa!! Jos siis joutuu palaamaan entiseen paikkaan.... JOS löytäisi jotain parempaa hommaa, voisi jopa innostaakin ensi vuoden puolella lähteä työrintamalle. Mutta tosiaan ei kiinnosta pätkääkään tuo mun vakiduuni :( Aloitin siellä aikoinaan kesälomansijaisuudella. Ei ennättänyt loppua kun olin jo ehdolla vakipaikkaan yhden toisen kanssa =) Sitä ennen olin koko ajan et voi hitto mikä paikka, enkä tykännyt olla siellä. Sit kuitenkin otin paikan vastaan, hienoahan oli saada elämäni eka vakipaikka! :D Mitään muuta iloa en ole paikasta saanut kuin LOMARAHAT :D :whistle: Niitä kun kivasti tulee äippälomien aikana.. Eli tavallaan ihan tyhjästä kun en ole duunissa ollut sitten kuin tammikuussa 07...

Esikoinen on jo mummolassa, mies lähtee kohta sieltä takas ajelee... Laitoin vähän musaa kuulumaan, pienin nukkuu päikkäreiltään :)

Kalliiks tulee kyllä ulos lähteminen, piti käydä vielä ostamassa valkoinen neulepaita :whistle: Eilen sit ostin valkean laukun ja vyön... Hamekin on vasta henkkamaukalta tilattu, paita kerran pidetty, kengät vanhat sentään :D Mut nyt on vähän uudistettu vaatevarastoa jälleen... En hirveästi olekaan parin vuoden aikana (omasta mielestäni :) ) ostellut, äippävaatteita tosin tuli ostettua mut nekin sain kaikki myytyä huutiksessa ja kirppiksella =)

Sellaista täs mietin, että ostaakohan kukaan käytettyjä kestoliivinsuojia? Et viittinkö laittaa myyntiin esim. huutikseen? Ite tehtyjä ovat, toiset onnistuivat tosi hyvin! Ovat kuitenkin kosteussuluilla, eikä maidot tulleet yli jollei ihan paljon vuotanut rinnat...

Paljos muuten d-vitamiinia pitää antaa kun täysin korvikkeella?
Mulla ei muistikuvia enää.. Oona nimittäin antanut sitä viitta tippaa edelleen :whistle:

Tuli noista Anzkulin kestosuoja-jutuista mieleen et mulla ei oo vielä tullut toisia menkkoja... JEE!! Ekat tuli siis heti jälkivuodon perään.. On kyllä pidemmän aikaa tuntunut mahassa et voi kohta tulla, mut ei oo vielä onneks. Kohta saa kaivaa rätit kaapin ylähyllyltä, jos oma hormonitoiminta pääsee alkamaan kunnolla :headwall:

No niin, nyt jos vaikka lopettelis... Hirmuiset party-fiilikset ei uskokaan :D

Päivänjatkoja :wave:
 

Yhteistyössä