Kävin
vaunuilemassa työpaikalla ja istuin siellä kahvittelemassa puolitoista tuntia. Kahviseura vain vaihtui ja me istuskeltiin Otson kanssa tätejä viihdyttämässä. Päivittelivät, miten osaa olla niin rauhallinen kaveri, kun istui vain sylissä ja vuorotellen hymyili eri puolille pöytää. Yksi täti antoi labratarvikkeista muoviputken ja laittoi sinne sisälle nastoja ja näin saatiin pojalle helistin =) Otso söi eväät ja sitten vielä tunnin verran vaunuiltiin kun poika nukkui päiväunia. Mukava reissu
Sain värvättyä kaksi kaveria
lapsenvahdiksi päiväopetussessioni ajaksi (toinen aamulla ja toinen päivällä) ensi viikolla, mutta vielä jäi 1,5 tuntia sellaista pätkää, ettei ole hoitajaa. Sovittiin, että kaverini tuo pojan sinne opetuspaikkaan ja toivotaan, että pojan päiväuniaika osuu sitten viimeiselle 1,5 tunnille (hyvin mahdollista, koska se on klo 13-14:30).
Helmi ja
Luminka, tsemppiä öihin! Mä heräsin viime yönä kerran kun poika piti ähellystä. Ensin ajattelin, että jaksaisko nousta katsomaan, mutta nousin sitten kuitenkin. Onneksi nousin, nimittäin poika oli taas änkeytynyt poikittain pinnasängyssä niin että niska oli kenossa ja naama jumiutunut pinnoja vasten.
Tää oli jo
kolmas kerta kun löydän pojan tuosta asennosta kiipelistä!
Meillä on
tissin syöminen vähentynyt tosi paljon kiinteiden ruokien tilalta. Noin 3 kertaa päivässä imetän ruokailujen välillä, eikä korvikettakaan ole mennyt moneen päivään.
Tuutikki, mä annan aina ruokailujen yhteydessä
vettä nokkamukista. Mitähän mä sanoisin, ehkä 20-40 ml menee syöttökerralla ja kasvis-/perunasoseiden yhteydessä enemmän kuin hedelmäsoseiden kanssa. Välillä kun on kovasti hikoillut (poika hikoilee tosi paljon!!), niin huomaa että vettä menee enemmän. Ja selvästi huomaa, että syötön yhteydessä "lusikkaliukuhihna" alkaa hidastua kun poika alkaa olla vettä vailla, ja sitten taas vettä saatuaan suu aukeaa nopeammin.
Meillä kovasti peruutellaan edelleen, mutta konttausasentoon ei ole vielä osannut mennä. Tuossa päivänä eräänä istuin nojatuolissa ja yhtäkkiä poika oli hävinnyt johonkin. Onneksi en laittanut löhötuolin jalkatukea alas, sillä poika oli parkkeerannut piiloon sen alle :wave: Sieltä sitten naureskeli mulle, kun hoksasin katsoa: