11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

Heipsan! Kävin iltapäivällä kirjottamassa pitkät litaniat, ja taas tilttas sivut, ja siihen päälle lapsonen heräs. Oli aika rankka päivä, Amelie ihan yliaktiivinen, ja ei meinannu millään mennä nyt yöunille. Saa siinä äiti keksiä tekemistä.. Ja Amelie on ruvennu ryömimään sen ainaisen kieriskelyn lisäksi. Muuten on aika hyvä rytmi ollu viime viikot, pätkäpäikkärit onneks loppui. Amelie nukkuu pari tuntia aamupäivällä ja tuntosen iltapäivällä, nukkumaan menee 19-20 ja herää n. kuuden maissa tissille, ja siitä sitte noustaan 7-7.30 ylös.

Meilläkin on tuota tekoyskää ollut jo jonki aikaa. Kaippa se treenailee vatsa- ja naurulihaksia :D Ja nyt on alkanut myös laulamaan. Melkoista ulinaa ja piipitystä, tosi hauskan kuulosta. Amelie lallattelee yhdessä kun laulan hälle, tai joskus yksinäänkin lattialla leikkiessä.

Meillä ei tyttö oo kertaakaan purru tissiä, vaikka jo kaks hammasta siis. Ja vaikka kakkaisi joskus imiessään. Aina niin hellästi syö, siksikin tuntuu niin haikealta, että pitää se hänen nautintohetkensä ruveta lopettelemaan..
 
Ja kakkaamisesta tuli mieleen....
Meillä tyttö on ottanut aika usein tavaksi rueta änkäilemään kesken syönnin :LOL: Yksi päivä teki pikkupökylät aamupuurolla, lounaalla, päivällisellä ja en muista tuliko vielä iltapuurolla! Liekö tuossa syöttötuolissa niin hyvä asento että pistää toisen väkistämään :D

Juttelin tuossa äitini kanssa puhelimessa. On tulossa huomenna käymään. Sanoi sitten että pitäisikö ottaa esikoiselle tuoli mukaan että ottaisi yökylään lähtiessä =) Ja sehän kyllä mulle passaa, tarkoitus kun on käydä torstaina porukoilla niin otetaan pienimmän kanssa sitten isompi takas kotiin =)
Toinen tykkää hirveästi olla mummon luona, eikä meinaakaan edes ikävä olla meitä :heart: Vielä viikon päästä menee uudelleen, onpa sitten neiti ollutkin kerran viikossa mummolassa yötä!

Vinkki jos menee hermot siihen että viestin lähetys epäonnistuu:

Mä teen usein niin kun olen kirjoittanut täällä viestini, niin mustaan ja kopioin varmuuden vuoksi. Jos sivut tilttaa, voin painaa viestikenttään kopioi ja hupsista, viestini on taas valmiina lähetettäväksi =)
Nää sivut jumittuvat rasittavan usein, joten jos pitkää tekstiä tulee, mustaan välillä tekstin ja kopioin varmuuden vuoksi!
 
Hups, täällä on tullu ihan ruuhkaa yhtäkkiä!!! :LOL: Selkeesti on lapsukaiset saatu nukkumaan ja nyt hetki omaa aikaa! :D

Joops, päiväunet on mitä on.. Taisin niistä eilen vai toissapvänä höpötelläkin.. Ne vähän vaihtelee, mut pääsääntösesti aamulla puuron jälkeen ottaa pienet torkut 0,5-1,5h ja sitten n. puolen pvän aikoihin lähden kiidättämään vaunuilla ympäriinsä ja nukkuu sen aikaa kun niitä tosiaan liikuttelen. Jos on oikein hyvä pvä, niin sitten saattaa nukkua ulkona 2-2,5h mut yleensä sen tunnin ajan kun ollaan liikenteessä. Noiden päikkäreitten jälkeen saattaa olla sen 7-8h putkeen hereillä kunnes yöunille tai sitten ottaa semmoset puolen tunnin torkut alkuillasta. Eli sitä uupumusta ehtii täälläkin kertyä kun neiti vaatii viihdytystä ja seuraa. Välillä kyllä saattaa leikkimatolla joidenkin lelujensa kanssa viihtyä puolisen tuntiakin itekseen.

Noi Otson pottailut on kyllä ihan uskomattomia! =) En vois kuvitellakaan vielä meidän neitiä potalle istuksimaan! :LOL: Ja sekin vielä kun hällä tuntuu olevan suora yhteys suusta peräaukkoon niin pitäis varmaan häntä istuttaa sitten potalla samalla kun syöttää!! :LOL:

Noonie Mulla kävi tos alkuvuodesta kampaajalla silleen, että mulla oli kuva (ihan itsestä viime kesältä) mukana ja selitin, että haluan sen tapaiset hiukset kuin silloin oli ja korostin, että haluan tummia raitoja! Lopputulos oli se, että mulla oli vaaleita raitoja laitettu eikä leikkausmallikaan ollu oikeestaan sinnepäinkään kuin piti.. :x Voitte vaan arvata meninkö siihen kampaamoon enää! No toi missä viimeks kävin oli ihan ok, mut mielestäni törkeän kallis.. Varasin kuitenkin eilen sinne ens viikolle ajan.. :whistle:

Virkayskää täälläkin aina välillä köhitään ja useimmiten kesken ruokailun. Sit semmosta ärinää/murinaa on harrastanu kohta parisen kuukautta. Kerrankin vauvakerhossa meinas vissiin toista tyttöä vähän pelotella murinallaan; no kyllähän se vähän katto, et mitäs toi tolleen.. Sit semmosta huvittavaa ääntä mä en oikein osaa kuvailla onko se laulamista vai vikisemistä vai mitä se oikein on, mut sitä se harrastaa etenkin iltasin ja nälkäsenä. :D

Puremisesta ei oo paljoakaan ollu huomiota. Et muutaman kerran ikenillään (ennenkuin oli hampaita) puristi kipeesti mut nopeesti irrotin sen otteen. Kahden nysähampaan aikana ei oo vielä pureskellu. *koputtaa puuta*
Tänään ekan kerran harjailin niitä nysiä sen minkä kieli antoi myöden; kieli pyrkii aina eteen.. Sitä mä funtsin, että vähän kinkkinen toi iltapesu kun neiti suurinpiirtein nukahtaa tissin ääreen, niin sit sen jälkeen unista ja vastahankoista alkaa kiusaamaan hammasharjalla.. :/ Ei kai noin pienelle tarvi hammastahnaa laittaa?? Eihän se osaa sylkeä sitä pois suustakaan!
 
Tuosta pottailusta...meillä Leevi pönttöilee, aina unie päätteeksi ja vaipanvaihtojen yhteydessä käytän pöntöllä. Laiska kun olen niin en pottaa ole jaksanut varastosta hakea. Onnistuu hyvin toi pönttöily, kakat on parin viikon ajan tulleet kotona ollessa pönttöön ja pisutkin aina kun käyttää. =) HUomannu homman jujun, aina kun laittaa pöntölle niin alkaa hirmu änkäily vaikka ei kakkaa tuliskaan mut onhan se kokeiltava josko jotain irtois :LOL:
 
Huomenta pikaisesti!

Meilläkin ollaan alettu harrastaan tuota pottailua. Ajatus lähti siitä kun melko usein poika pissasi juuri vaipanvaihdon yhteydessä, niin mietittiin miksei niitä pisuja vois tähdätä suoraan pottaankin. Eipä tarvii siivota jälkiä ympäriltään...:) Ja mikä mukavinta, itsensä päältä...
Nyt kun istuu jo hienosti niin pottaharjoittelut on käynnissä hyvällä menestyksellä. Melkein aina tekee pisut ruuan jälkeen ja vaipanvaihdon yhteydessä. Kakka on ollut yleensä yövaipassa, ukkeli alkaa heti änkäämään lastia kun saa aamulla silmänsä auki :LOL:
 
huomenta!
me tästä lähdetään aamutoimien jälkeen puistoon, musta on tullut jotenkin leikkipuistoaddikti! :LOL: vai huomaanko vaan kuinka kivuttomasti vierähtää 2tuntia, kun esikoisella on leikkikamuja ja saa purkaa energiaa. =) Nyt on siellä oikeen treffit pojan ex-tarhakamun ja sen äiten kanssa.
Siitä sitten mun vanhemmille kyläileen, ja siinähän se päivä oiskin.

Niin ja kaupasta pitää hakee uusia pottuja; onkohan ruotsalaisia jo kaupoissa vai niitä kreikkalaisia vain? Nam....silliä ja uusiapottuja! :p On sitten helppo ja herkullinen kesäruoka!
 
Neuvolakuulumisia 7 kk (suluissa 5 kk)

Pituus 71 (67,5)
Paino 9560 (8600)
Pää 46,5 (45)

Hyväntuulinen ja luottavainen poika.

Terkka sanoi että syöttötuolissa voi istuttaa vaikkei vielä olekaan suojaheijasteita istumisen kanssa. No, on jo kuukauden verran istutettukin... Maidon määrästä sanoi, että kalsiumin saannin kannalta olisi hyvä saada se 6 dl maitoa päivässä, mitä meillä ei nyt varmaan tule, kun soseita menee niin paljon. Neuvoi tekemään paksun puuron veteen ja löysentämään sen korvikkeella (näin oon tehnytkin) ja aamulla antamaan ensin rintaa ja sitten vasta puuroa. Poika on kasvanut hyvin omalla käyrällään, joten syömisen kanssa ei muuten ollut mitään nokan koputtamista.

Nyt olisi tärkeää leikkiä ja laulaa samoja tuttuja leikkejä, koska on puheen kehityksen kannalta herkkyyskausi meneillään. Otso ei vielä ole alkanut sanoa tavuja. Terkka sanoi myös, että tämän ikäiset lapset ymmärtävät jo monia sanoja ja ymmärtävät varsin hyvin tunnetiloja, eli vaistoavat, jos vanhemmilla on riitaa, äiti on hermostunut tms.
 
Moi!
Nyt ei sitten olla enää nettipimennossa, jes!Muutto saatiin tehtyä ja hyvin on viihdytty uudessa kodissa:) Meilä Ollille nousi kuume viime yönä, ei tietoa mistä johtuu ku ei ole oikein räkänenkään, mutta ehkä hampaita tekee. Ryömiminen sujuu jo oikein vauhdilla ja meillä myös herraa kiinnostaa kaikki johdot, myös tuota herrasmiesyskää meillä on :) Ens viikolla alkaa sit tohina,ku järjestänpienet juhlat valmistumisen johdosta:) ajattelin voileipäkakun, täytekakun ja jotain muuta leipoa juhlapöytään...
mutta nyt pikku potilas huutelee äitiä, pitänee mennä :wave:
 
Kylläpä hienosti vauvat jo pottailee ainakin maikilla, keijulla ja hansulla. Varmaan joku muukin oli mut unohdin. Meillä äidin laiskuudesta johtuen pottailut jääny vähemmälle. Yks päivä tosin vein potalle tekee loput kakat, kun ensin oli ehtiny hoitopöydälle vääntää kaks pitkää pökälettä :) Tuli sinne pottaanki sit viel pikkunen.
Mut sen jälkeen on ollut hankalaa istuttaa potalla, Lumi jännittää vartalon pystyasentoon ja hermostuu jos koitan laittaa istumaan...täytyy kokeilla myöhemmin taas.

No nyt hän sit taas heräs, just ku meinasin ehtiä tässä olee hetken. Palaillaan!
 
Luminka: on tekoyskää ollu havaittavissa ihan pienestä pitäenn. Nuutilla oli myös! Hauskan kuuloista! :D Meillä karjutaan myös! Olettaisin että isoveljeltä opittu taito... Se ei oo hauskan kuuloista!! :(

Eilen testailtiin istumista ja ihan hyvin leevi lattialla napotti itekseen. Olin tosin takana varmistamassa että jos/kun meinaa kaatua niin otan sit kiinni. Pitkät tovit istui ja leluja tutki. :) Rattaissaki tänään taas tosi topakkana ja syöttötuolistaki otin tyynyn nyt selän takaa pois ja hyvin jaksoi siinäki sen syötön ajan istua ryhdikkäästi. Pieniä pätkiä kerrallaan harjotellaan edelleen!

Meillä oli tänään yön jäljiltä vaippa melkein kuiva niin otinpas sit potan minäki esille ja hetkinen siinä istuttiin. Ei tullu mitään, mutta jospa pikkuhiljaa ainaki välillä istuskeltas sit siinä. Pitäs vaan aina syöntien ja syöttöjen jälkeen ja unilta herätessä hetioitis olla laittamassa potalle. Ainaki nuutti ihan pienenä teki pisut n. 10 min. päästä syönnistä ja unien jälkeen heti. Esikoisen kans oli vaan niin helppoa kun ei ollu mitään muita päivärytmejä, pystyttiin menemään ihan vauvan rytmeillä. Nyt on kuitenki isomman muksun mukaiset ruoka- ja muut ajat niin ei ihan joka hetki kerkee olla potalle tarjottelemassa. Mutta vähitellen sitäki!

Sormiruokaa en oo kauheesti saanu aikaseks tarjota. Tuntuu että niissä syöntiajoissa on ihan tarpeeks äksöniä kun on monenlaista laitettavaa ja valmisteltavaa että on kaikille ruoka yhtäaikaa pöydässä. Aamupalalla oon nuutin hedelmistä (lähinnä omenasta) antanu suoraan suuhun leeville pieniä paloja, niitä mielellään mussuttaa. Yks päivä annoin ite haukkailla ja tuloksena oli aamupuurot oksennettuna pöydällä. :whistle: Leipää oon nyt muutamana päivänä kans anatanu sekä suoraan suuhun että omaan käteen, mutta murustelee vaan sitä. Maissinaksuja syö omasta kädestä.

helmi: nuo puistohetket on kyllä melkeistään päivän parhaat hetket meilläki! Ja kun on se isompi mammaporukka että samalla porukalla ulkoillaan joka päivä, paikkaa vaan aina vaihdellaan. Aluks mentiin aina ulos 9.30 maissa, viime kesänä vähän aikastettiin kun nuutti heräili niin aikaseen, että me oltiin jo ysin aikaan puistossa ja pikkuhiljaa muutki alkoi tulla aikasempaan. Nyt toisessaki perheessä on vauva ja me molemmat on pähkäilty kun aamuja pitää venyttää kun vauvelit ois jo heti kasin jälkeen valmiita unille. Sovittiin sit että me ainaki ruvetaan menemään aikaseen ulos jos vaan vauvelit sitä mieltä on. Huomenna ei tarvii siis varmaanka aamukiukkuja kuunnella kotona. Kesällä onki kiva kun keretään olla pitkään ulkosalla. Isommat saa telmiä kyllilteen. Leeviki viihtyy tosi hyvin rattaissa nyt istuallaan ja kohtahan sitä sit päästään hiekkalaatikolle kakkuja tekemään kun tuo itekseen istuminen vielä vähän harjaantuu. Nuuttiki on jo niin iso (ja järkevä) että sen tekemisisä ei kauheesti tarvii vahtia. Pikkusen vaan seurailee että missä menee. Ens syksy jo mietityttää kun kaks meidän neljästä mammasta menee töihin ja yks isi hyppää porukkaan mukaan...

Meillä ois päikkäreiden jälkeen neuvolaan meno. Nuutti lähtee nyt mukaan totuttelemaan neuvolakäynteihin. Hän kun niin pelkää kaikkia lääkäri-/ym. käyntejä. Talvella meillä oli se nuutin pukeminen aina niin mahotonta tappelua että en kehannu sen kans lähtee mihinkä ei-pakollisiin pukemistilanteisiin - varsinka julkisille paikoille :D. Nyt ei tarvii juurika pukee ja nuutti ajelee reippaasti pyörällä niin ihan näppärä onki käydä koko porukalla. Leevi saa rokotteen ja varmaan osallistutaan nyt siihen pneumokokkimikäliesenyolika-tutkimukseen (pitääki vielä soittaa miehelle ja varmistaa mitä mieltä hän olika asiasta...). Vähän leevin pituuskasvu jännityttää kun se käyrä oli viimeks voimakkaasti laskeva... Jospa nyt ois hujahtanu reilummin pituutta, ainaki tuntuu siltä että vaatteita on paljon käyny pieneks ja isompia on saatu ottaa käyttöön. Kohtahan se sit nähdään!

Ruoka on laitettuna valmiiks ja kakku on jääkaapissa. Yks puistomamma tulee muksuineen meille illalla. Saa pojat taas leikkiä ja se mamma kattoo sit vauvalle leevin vaatteita kirpparilaatikosta ja ihan annettaviaki on jonkun verran tuolla pussissa jotakuta ottajaa odottamassa. Toivottavasti menis paljon "kaupaks" :)

Mutta nyt tuliki megapitkä sepustus... poistun!!!
 
Pitkästä aikaa tervehdys! :wave:
(Mie taisin viimeksi jo sanoakin, että hiljenen vähäksi aikaa, etten koko ajan oo kirjoittelemassa..)

Ei vaineskaan, en oo vain kerennyt lukemaan & varsinkaan kirjoittelemaan. Vaikka kotosalla tässä enimmäkseen ollaankin oltu, ni ei kerkiä koneella olemaan.

Täällä on flunssakierre meneillään. Suvi-Tuuli oli jopa kuumeessa & oli päiväkodista poissa ke-pe. Emma oli poissa perjantain. Milkalla on edelleen yskä, joka kuulostaa hienolta :).

Onneksi meidän pikku likka ei oo ainut, jolla on "virkayskä". Sitä meillä on ollut varmaan jo ainakin pari kuukautta. Itse, kun rupeaa sille hymyilee, ni entistä enemmän alkaa yskittää :LOL:

Mie oon antanut myös ihan elovena kaurahiutaleista tehtyä puuroa. Ja hyvin menee alas.

Meidän ruokailut menee jotakuinkin näin:

klo 9-10 aikoihin puuro (aikaisemmin ehkä maitoa)
klo 12 maito+velli
maitoa
klo 14 ruokailu
maitoa
klo 16 hedelmäsose
klo 17-18 maitoa
klo 19-20 iltapuuro
21-22 maito+velli

Ja nuo on todellakin ihan noin aikoja. Maitoa menee välillä enemmän ja joskus vähemmän.

Neiti yleensä menee nukkumaan siinä klo 21-22 aikoihin ja herää 7.30 aikoihin. Mitä nyt eilen nukkui 11-15 & 17-19.30, joten sitä valvottiin vielä 00.00 aikaan :D.

Mie oon tässä yrittänyt neuloa miehen mummolle villashortseja, jotka aloitin jo viime syksynä.. Mutta kun on ohutta lankaa, ni mielenkiinto hiipui & en saanut niitä jouluksi valmiiksi.. Nyt sitten jatkoin & lauantaina sain ensimmäisen lahkeen valmiiksi (su oli tavoite).. Joten aloitin toisen lahkeen tekoa.. Sunnuntaina otin mökille mukaan.. Jossain vaiheessa tulin ajatelleeksi, että onkohan tämä samaa lankaa.. Mutta ajattelin: "Ei mulla muutakaan lankaa ole, joka näyttää melkein samanlaiselta". Kotiin tullessa huomasin vyötteestä, että pirskatti, lanka on Novitaa, ja niitä lankoja ei myydä siel liikkeessä, mistä oon housujen langat ostanut! :headwall: 9 cm olin neulonut siis ihan turhaan! Oli kyllä 100%:sta villaa, mutta silti.
Nyt oon sitten vain neulonut ja neulonut.. Katsotaan mlloin housut on valmiit & ilkeekö niitä mummolle ees viedä, ku en mitenkään haka ole neulomaan. Kunhan ei pienet ole!

Viime viikon torstaina saimme Nintendo Wii:n takaisin huollosta, joka alkoi temppuilemaan jo vajaassa viikossa ostosta.. Eihän sitä saanut kuin yli kuukauden odottaa & jouduttiin jo kuluttaja-asiamieheenkin olla yhteydessä. Nyt olen sitten päivittäin tuolla Wii Fit:illä harjoitellut :D. Kyllä niissä ihan hiki tulee.

Itsellä on alamaha ihan hirveä lollo.. Istuessa varsinkin alkaa ärsyttää :(. Nyt on ollut hieman hiljaisempaa salilla käymisessäkin tämän flunssan takia. Viime viikolla kävin vain ladyjam:issa, bodypump:issa & latinobicissä. Päälle tietenkin nuo wii fit-harjoittelut :D.

Huomenna olisi salmen kierto -tapahtuma. Kyseinen tapahtuma on tarkoitettu pelkästään naisille & tänä vuonna on jo 10. kerta. Mulle se on 3. tai ehkä jopa 4. kerta. Viime vuonna olin myös. Lenkki on 7 km. Katsotaan miten jaksan kävellä.

Tässä yksi päivä rupesin siivoilee tuota meidän makuuhuonetta, joka on enemmän näyttänyt kaatopaikalta/varastolta kuin makuuhuoneelta. Ajattelin käydä Milkan lipaston läpi pienistä vaatteista & äitiyspakkauksen verran lähti vaatteita. Samalla tuli käytyä myös meidän vaatekaapin sisältö läpi.

Mutta nyt jatkaa hetkeksi neulomista, jonka jälkeen olisi tarkoitus lähteä käymään kaupassa, hakemaan tytöt päiväkodista & illalla itse nuorisotyön johtokunnan kokoukseen.

Maikki: Kiitos vastauksesta! :flower:

- RD & Milka 6 kk :heart: -
 
Moi!

Tänään huomasin Oskarin yläikenissä kolme valkoista kohtaa, sieltä niitä hampaita sitten satelee lisää! On kyllä ollut hieman kiukkuinen tässä päivänä muutamana. Wilma ei ole saanut sitä ensimmäistäkään rutistettua!

Tänään on ulkoiltu, illalla vielä mennään futisreeneihin mukaan ja sen jälkeen katsoon meidän mahdollisesti uutta autoa. Jee. Mahtuis kaikki mukaan!

Nyt mies huhuilee syömään. On tänään ollut esimerkillisen reipas, imuroi ja nyt laittoi ruuan... Eli heido!

HM
 
Mun päivä on ollut ihan blääh. :/

Jäin tutkiskelemaan sydämessäni neuvolantädin sanoja, kun se säälivästi tokaisi, että onhan ihan se hyvä että poika saa olla kotona EDES niin pitkään (1-vuotiaana hoitoon), kun hoitoon mentyään seuraavat puoli vuotta ainakin on koko ajan kipeänä ja aijai se on niin kamalaa. Noh, tiedän että oli se lapsenhoitoratkaisu mikä tahansa, aina riittää jollakulla sanomista (joko se on pomo joka patistaa töihin heti, tai sitten ne "kaikki muut", joiden mielestä on liian aikaista laittaa hoitoon noin pienenä ).

Tunsin itseni myös jotenkin super-yksinäiseksi, kun totesin että eihän mulla ole mitään leikkipuistoporukkaa, sukulaisia lähellä tai muutenkaan ketään kelle puhua päivisin. Ja vaikka huomenna on pyhäpäivä, niin mulla sama arki jatkuu vain enkä saa mitään erityistä järkättyä perheelleni. Sentään kaupassa sain käytyä, vaikka sinnekin menin ekalla kerralla ilman lompakkoa ja piti kääntyä takaisin.

Mulla taitaa olla vähän univelkaa, kun en oo iltaisin päässyt ajoissa nukkumaan (vaikka poika on nukkunut tasaisesti klo 21-07 joka yö ). Oon myös ollut pari viikkoa pienessä flunssassa, joten kai kaikki tuollainen yleinen uupumus näkyy sitten mielialassakin. Sanoista tekoihin, nukkuminen varmaan olis se seuraava etappi! Öitä siis!
 
Huomenia! Minä taas täällä kukun jo hyvissä ajoin :D Poika nukkunut kyllä koko yön ja nukkuu edelleen =) Nää valoisat aamut saa vaan mut niin virkeäksi!

Maikki ei kovin reilua sanoa terkalta noin! Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja musta sen terkan pitäis tukea siinä omassa päätöksessä eikä missään nimessä syyllistää ketään :eek: Ei se tee kenestäkään hyvää tai huonoa äitiä, jos laittaa lapsen aikaisin hoitoon! Ja en mä ainakaan voi olla ylettömän kauan kotona, kun talous menee sitten ihan kuralle! Ja toiset äidit taas tarvitsee jo ihan oman jaksamisen vuoksi sitä työpaikkaa. Kai se on parempi niin, että äiti on töissä ja voi paremmin kuin, että se on vastentahtoisesti kotona! Ihan pöljä terkkari!

Eikä mullakaan ole tässä mitään puistoa lähellä ja vanhempia näen noin kerran viikossa, vaikka kymmenen kilsan päässä asuvatkin. En mä tunne itseäni yksinäiseksi, mulle on ihan riitävästi tää 24/7 härdelli mikä tässä ympärillä pyörii. Ja toki pidän yhteyttä hyviin ystäviini joita sitten treffaan joko yksin, lasten kanssa tai perheittäin! En mä kaipaa ainakaan tähän mitään naapurilähiötä! Unohda Maikki nuo höpötykset :hug:

Meillä tänään jännä päivä, kun mä menen töihin iltavuoroon (pääsen onneksi jo kasilta) ja isäntä jää ekaa kertaa pyörittämään yksin tätä koko porukkaa. Vähän jänskättää, että miten pärjäävät.

Mutta iloista pyhäpäivää kaikille :heart:
 
Maikki :hug: , todella epäreilu terkka, ei noin voi sanoa,se on jokaisen oma asia milloin lapsen laittaa hoitoon kenenkään ei pitäisi olla sitä moralisoimassa. Meilläkin Leevi on n.10kk jos elokuussa pääseen töihin edes johonkin niistä paikoista minne olen hakenut. Mut taloudellisesti ei oikein ole mahdolllista jäädä kotiin.
 
huomenta!
sanse, meillä ihan samanlailla, 2 tuntia kun valvoo niin alkaa jo väsykiukku, ihan-ihan maksimissaan sen 3tuntia pysyy hereillä, mutta sitten jo itkustelee!

maikki, no olipa todella tyly ja ajattelematon terkka! :headwall: Ei sitä aina ole äidit voineet olla kotona lähimainkaan vuottakaa, saatika muualla (kaikkialla) maailmalla tunneta 10kk "äippälomaa".. Ja meillä meni esikoinen 1v2kk hoitoon ryhmikseen; on sairastanut 4,5vuoden aikana tasan 2 korvatulehdusta, eikä muutenkaan ollut alussa kipeenä, paitsi että ekan hoitokuukauden aikana sai sen korvatulehduksen...

meillä mies tänään ihan normaalisti töissä, joten ei eroo tää pyhäpäivä kanssa arjesta millään tapaa! Ulos varmaan mennään ja siivoillaan.

Meillä muuten eilen ukkeli (pienin siis) nukkui 2,5tunnin päikkärin!!! :eek: olin ihan ihmeissäni, mutta tietenkin tää tapahtui mummolassa, niin en silleen päässyt siitä hyötymään. :D

jos nyt menis puuronkeittoon! :wave:
 
Huomenta. Tai täällä päivä jo pitkällä, Wilma heräsi eka kerran jo 4.50 ja siitä lähtien olivat vuoron perään hereillä, äiti ei siis ole sen jälkeen nukkunut. Nyt vähän väsyttää. Pikkuiset jo ekoilla päikyillä.

Meillä ei ole mitään spesiaalia luvassa tälle päivälle. Mua jotenkin kiukuttaa tää elämä nykyään, kun joka saamarin päivä on samanlainen, ukko istuu koneella aamusta iltaan tekemässä jotain "tosi tärkeetä" ja minä hoidan lähestulkoon kaiken muun yksin. Ahdistaa... Ja eniten kiukuttaa se että sitten ukko sanoo että voisi tehdä jos sanois jotain. Se juuri korpee, eikö voi ilman anelua/pyyntöä/kerjäämistä/rukoilua tehdä jotain oma-aloitteisesti??? Niinkun esimerkiksi joku aamu voisi hakea pikkuiset ja antaa mun nukkua edes yhtenä aamuna... Mutta ehkä se on liikaa pyydetty. :/ Jotenkin nyt fiilikset ihan maassa.

Siinäpä tämän aamun napinat, sori ruikutus mutta jollekin on pakko päästä valittamaan... Mukavaa päivää teille! Toivottavasti on parempia aamuja teillä.

HM
 
Huomentapäivää!

Maikki älä masennu tyhmän terkkarin sanoista! Kuulostaa vähän Niina Mikkosen mielipiteiltä.. Mullakaan ei oo oikein aktiviteetteja muiden äitien kanssa. Tuttavilla/ystävillä ja lähisukulaisilla ei ole pieniä lapsia, joten sieltäkään ei vertaistukea saa. Onneks on tämmönen nettiyhteisö, mistä saa tukea. :D Kaikki sukulaisetkin asuu jossain kauempana; ollaan siis muualta tänne Hesaan muuttaneita. Ihan lähistöllä ei ole leikkipuistoja, mutta kuitenkin ihan saavutettavissa. Tässä loppukeväästä kävin yhdessä vauvakerhossa kerran viikossa tuossa lähimmässä puistossa ja oli ihan kiva tavata muitakin. Mut nythän tommoset toiminnat sitten loppui kesän ajaks; täytyy sitten syksyllä alottaa aktiivisesti noi kerhoilut.
Mut siis välillä tunnen itseni tosi yksinäiseksi! :|

Sanse Meidän tytöllä aamupvä on semmosta vähemmän hereilläoloa, ööh tarkotan siis,että on lyhyemmät hereilläolojaksot unien välillä. Max 3h. Mutta sitten päiväunien jälkeen jostain klo13/14 eteenpäin toi saattaa vaikka olla hereillä sen 7-8 h siihen saakka kun menee klo 21 jälkeen yöunille! Et oiskohan neiti vähän aamuntorkku ja illanvirkku! :LOL:

Red Dragon Meilläkin mies osti joululahjaks Wii Fitin. Tosi aktiivisesti sen kans touhusin jotain pari kk kunnes vähän niinku kyllästyin. Sitten löydettiin siihen semmonen ku 'My fitness coach'-ohjelma, joka on semmonen jumppajutska, mistä voi valita erilaisia jumppia ja siinä ikäänkuin on semmonen personal trainer sitä vetämässä. Ihan tehokkaitahan noi on, mut sit pitemmän päälle kuitenkin ois omalle pääkopalle terveellisintä käydä jumppaamassa jossain kodin ulkopuolella! Siis, että pääsee hetkeks irtautuun kotihommista ja tapaa muitakin aikuisia jne. Olenkin aina välillä käynyt jossain. Niin, sit ukolle ostin synttärilahjaks Wii'hin semmosen golfpelin, millä se on sit saanu pitää taitojaan yllään.. :LOL: Jossain vaiheessa oli melkein taistelua siitä kumman vuoro olla Wii'llä.. :whistle:

Joo, ihan normiarkipäivä täälläkin.. Oo pyhäpäivästä tietoakaan.. Se poikkeus vaan, että mies ei oo töissä. Eilen illalla tuumas, että hän taitaa muuten pitää perjantainkin vapaata, kun ei oo mitään sovittuja palavereita tms. Fiksu kun oisin niin käyttäsin tilanteen hyväks ja lähtisin vaik itekseni shoppailemaan! :p En oo tänä vuonna tainnu ostaa yhtään mitään itelleni. Ei nyt mä valehtelen; ostinhan yhdet collegehousut kotikäyttöön.. :LOL: :LOL:

Päivänjatkoja! Harmittavan harmaa sää; paistaispa aurinko!!
 
Maikki :hug: olipas tosi hienot kommentit terkalta.. Ihan sama jos joku kritisoi jos ei imetä 9kuukautta, kyllä se lapsi sairastuu kun et anna tissiä..hohhoi. Jokainen lapsi kuitenki reagoi omalla tavallan, ei oo mitään automaattista. Mulla on sama juttu, ei sukulaisia lähellä (paitsi miehen, ja ei tosiaan oo sama asia kuin jos ois omat), ja yhteyttä sillon tällön pidetään kaverien kans sähköpostein tai joskus jopa puhelimitse, aikas yksinäistä välillä. Mutta kun oikein masentaa, koitan nukkua vähän enemmän kuin normipäivänä, ja jätän kotityöt suosiolla vähemmälle (siis jos vain pystyy päivällä torkkumaan, riippuu pikkuisen päiväunista). Se on helpottanu minua.

Me tilattiin pitsat!! jihuu, kohta saadaan mässyttää, ja röllykkämassu kiittää :LOL:
 
Heippa vaan pitkästä aikaa! Josko nyt ehtisi pari sanaa kirjoittamaan, muutaman kerran olen yrittänyt, mutta joku vikisee jotain ennen kuin edes alkuun pääsee :p

Ensinnäkin onnittelut ryömiville, konttaaville, pyöriville, pottaan kakkaaville ja kaikille muillekin taidokkaille vauveleille :flower: . Meillä ei vielä liikuta eteenpäin, paitsi vahingossa pyörimällä.

Hampaita puhkesi juuri 2 kpl yläleukaan eli nyt on 4 hammasta yhteensä :) . Ja helmi(kö ) kyseli imetyksen lopettamisesta puremisen takia... mulla se oli yksi syy siihen miksi kolmisen viikkoa sitten löin hanskat (tai tissit) naulaan :kieh: .

maikille :hug: . Aika kapeakatseinen th teillä, kyllä tuossa ammatissa täytyisi osata olla syyllistämättä äitejä/isejä heidän ratkaisuistaan. Eiköhän jokainen kuitenkin tee sellaiset ratkaisut, jotka ovat omalle perheelle sopivat.

Valveilla meilläkin jaksetaan olla vain n. 2h, sen jälkeen alkaa silmät seistä päässä siihen malliin, että sänkyyn on päästävä :) . Ja meillä nukutaan kolmet unet päivässä; aamupäivällä n. tunti, puolenpäivän aikaan 2-3h ja sitten vielä iltatorkut 30min.-1h riippuen vähän noiden aikaisempien unien pituudesta. Ja yöt meillä on nukuttu nyt useampi viikko heräämättä! Jotenkin ihanaa, kun tämä vauva on alusta lähtien nukkunut kunnon päikkäreitä, esikoinen alkoi vasta isompana nukkua päivällä kunnon unia ja silloin oli kyllä pinna välillä luvattoman kireellä :ashamed: . Tai kyllähän nytkin vähän väliä pääkoppaa kiristää, mutta se johtuu tästä jumalattomasta mekkalasta mitä täällä pidetään päivät pitkät :whistle: . Ja esikoinen on alkanut kysymään ihan liian vaikeita ja syvällisiä kysymyksiä joihin en osaa vastata :D .

Vielä piti kommentoida tuohon miehen osallistumiseen kotihommiin, vauvan hoitoon ym.: ei osallistu ei :kieh: . Joskus hoitaa vauvaa, mutta silloinkin pitää jättää tarkat kirjalliset ohjeet, muuten ei osaa :LOL: . Eli pärjää kyllä lasten kanssa ja tekee kotihommia jos käsken (paitsi silloin kun hoitaa lapsia), mutta just tuo anominen ja rukoilu mistä HM kirjoitti ärsyttää muakin |O . Eikö joskus voisi tehdä jotain ihan omasta aloitteesta? Ei näköjään. No joo, käyhän se töissä ja tappaa täällä kärpäset + muut ötökät eli onhan se ihan tarpeellinen omalla tavallaan :D

Jep, mut nyt lopettelen ja nautin kahvista, jonka MIES ON KEITTÄNYT (pointsit sille)

Vielä 6kk neuvolamitat tähän loppuun:

pituus 69.5cm
paino 10440g
py 46cm

Iso emäntä meillä :)
 
HM: Meillä sama, aina pitäs PYYTÄÄ apua.. ihan kun ei omin aivoin voi ajatella että vois vähä auttaa..

No mutta toisaalta mies hoitaa paljon lapsia, saan lähtee vaikka kahville heti ku sanon jos tuntuu siltä.

No ei kukaan voi saada kaikkea :D
 
Hei kiitti ystävät kauniit tuesta! :flower: On lohduttavaa, etten ole ihan ainoa, joka asuu kaukana sukulaisista ja joka on puhelimen ja netin varassa monien ystävien kanssa kommunikoinnissa.

Tänään jo vähän aurinko paistaa risukasaan, vaikka viime yönä nukuinkin tosi huonosti. Otso heräsi ainakin 10 kertaa, joista 4 kertaa oli jumittunut poikittain pinnikseen ja loput kerrat oli muuten vain solmussa tai tutti pudonnut suusta. Tai oikeastaan poika ei edes herää, vaan puolihorroksessa ulisee sängyssä, kun naama on kiilautunut pinnoja vasten ja toinen jalka sojottaa pinnojen välistä ulos.

On äitiinsä tullut, mä oon itse ihan mahdoton sängyssäpyörijä, juuri tänään mies joutui korjaamaan paikoiltaan lähteneen sängynpäädyn ja ihmetteli, miten mun puolelta sijauspatja voi olla 20 cm patjan ulkopuolella!

Meillä mennään kauheaa vauhtia konttaamalla eteenpäin, äsken juuri kuuntelin, miten mies kerta toisensa jälkeen siirsi pojan olohuoneen puolelle, mistä poika hirmu päättäväisesti palasi ainakin 4 kertaa keittiöön kiskomaan rikkaimurin johtoa. Oli vaikeaa yrittää pokerinaamalla kieltää pientä johdonkiskojaa, kun oli jotenkin niin topakkana asiansa kanssa.

Mä teen taas koneella kouluhommia koko päivän ja mies on pojan kanssa. Mä taidan olla meidän perheen "äijä", kun mulla on koko ajan vain kauheasti menoja ja tekemistä ja mies hoitaa meillä poikaa ja huushollia minkä ehtii...

Meillä on aina keskiviikkoisin miehen kanssa "palautepäivä", jolloin saa antaa toiselle palautetta kaikenlaisista asioista. Se on tarkoitettu alunperin siihen, ettei (mun) tulis nalkutettua pitkin viikkoa, vaan kerralla istuttais alas neutraalilta pohjalta ja sanottais jos joku kaivaa mieltä. Ja silloin kun toinen puhuu, ei saa keskeyttää. Mä saan melkein joka viikko palautetta siitä miten sotkuinen ja epäjärjestelmällinen mä olen. :ashamed: Usein tosin annetaan myös positiivista palautetta, jota ei muuten tulisi toiselle sanottua :heart:

Meilläkään poika ei jaksa olla kuin noin 2 tuntia kerrallaan hereillä. On viimeaikoina nukkunut 4:t päiväunet: aamupäivällä, keskipäivällä 1-2 maissa, iltapäivällä 4-5 maissa ja sitten vielä yhdet seitsemän aikaan. Yhdeksältä menee nukkumaan.
 
LAINAAN HOT COFFEETA:
"No joo, käyhän se töissä ja tappaa täällä kärpäset + muut ötökät eli onhan se ihan tarpeellinen omalla tavallaan "
sain päivän naurut!! Tää sopii kuin nakutettu meidänkin talouden miehen kuvaukseksi! Ja liityn samaan joukkoon; jolloin kaiken saa pyytää, sanoo ja NALKUTTAA, ennenkuin mitään tapahtuu, teen usein jo itse kun en vaan jaksa aina sanoo..

Eli jaksuja kaikille meille jotka elämme noiden putkiaivoisten rinnalla. :hug:

Palautepäivä kuulostais aivan loistavalta!!! MEILLÄ se vaan tarvis muotoilla esim. punaviini-iltapalaksi PÖYDÄN ÄÄRESSÄ, tai saunaolut-makkara-iltapalaksi PÖYDÄN ÄÄRESSÄ, jotta sais tuon innostuun. Tai kyllä meillä ihan hyviä keskusteluja on, silloin kun keskustellaan, tuppaa vaan illat meneen aina samaa kaavaa: toinen kattoo tölsyä/ toinen koneella tai sitten molemmat kyttää leffaa, puhu siinä sitten. Kirotttu teevee ja tietokone... :LOL:
 

Yhteistyössä