11/08 masunkasvattajien murut *toukokuussa*

Iltasta

Meil on omat koneet ukon kans ku se pelaa tota hemmeti wowii aina ni sain oman kannettavan. Menis muuten hermot..

Joko ootte antanu leipää lapsille? oon tässä miettiny että uskaltaisinko.. vasta maissinaksui syöty. Hampaita ei viel ole.

Huomasin että 6kk ikäselle on isoi purkkei ruokaakin, kiva homma. Olen kyl jo kerra antanu 8kk ikäsen ruokaa ja hyvin maistu. Alkaa toi pikkupurkki olla liian vähä meijä ukkelille.
Keskiviikkona on neuvola ni saa nähä taas kasvua.

Meillä ois huomenna ukon kanssa vapaa ilta. Isommat menee mun äidin luo ja Onni sit anopin luo. Jännittää :D Onni ei oo ollu yötä pois kotoo, sisko on yhen vkl:n ollu hoitamassa täällä.
 
Maikki: meilläkin menny Leevillä nukahtaminen levottomaksi, ei millään nukahtais vaain konttoo ja istuu sängyssään. Ennen nukahti kun vei sänkyyn ja jätti sinne mut nyt täytyy sängyn vieressä situa niin malttaa olla paikallaan.

pinsettiote löytyy jo Leeviltäkin.

Tänään Leevi sano mökillä ihan selkeesti hyvää kun oli syömässä vilötin reunaa :LOL:
Anoppikin siinä että mitäs se nyt sanoi, sanomisen jälkeen viltin syönti jakui ja kikatteli vain.

Päivisin poika on oikeia ilopiplleri ollut sen jälkeen kun liikkeelle lähtö on onnistunut. =)
 
Sanse, meillä neuvolassa sanottiin, että voi antaa leipää mutusteltavaksi (Otso nyt 7 kk). Terkka sanoi, että mieluummin sellaisia tuorepaistoleipiä, koska viikkotolkulla säilyvissä leivissä on paljon säilöntäaineita. Annoin maisteltavaksi jotain paperipussissa myytävää kauraleipää (jota itsekin syön) ja poika haukkaili paloja siitä. Välillä vähän kakoili, mutta en siitä pahemmin säikähtänyt. En tiedä paljonko nieli, mutta muruja tuli syöttötuolin ympärille ainakin kiitettävästi :p
 
Leipää mie tein leeville ite (niinkun tein nuutillekki aikanaan). Suolattoman vaalean perusvuokaleivän tein, viipaloin ja pakastin 2 viipaleen paketeissa. Tykkää muutaman murusen mutustella sitä aina ruuan päätteeks! Viikon verran on taidettu sitä antaa. Leseitä laitoin taikinaan että ei ois ihan höttöpullaa.

Meilläki on omat tietokoneet - tai siis miehellä on kaks... Hänellä on tuo oma pöytäkone joka on yhtä harrastusta ja siihen asennellaan millon mitäki testimielessä. Sit hällä on työn puolesta läppäri jota käyttää olennaiseen. Ja miulla on oma läppäri. Eipä yhellä koneella mekään selvittäis!!

Me taas täällä yökukkumista harrastetaan. Nyt on kyllä ihan pakko mennä unille! :)
 
Huomenta!

Vitsinvitsinvitsi!!! Puupää naapuri päätti kello 0300 aloittaa kemut, piti sitten ihan sellasta pikkasta meteliä... Kemut oli kaksi kerrosta alempana ja minä kuulin makkariin ihan selvästi mitä puhuivat, saati mitä musiikkia kuuntelivat. Olin sitten se tympeä naapuri joka kävi asiasta sanomassa... Sen jälkeen olenkin nukkunut noin tunnin.

Pojat juuri soittelivat Kreikasta ja toivottivat äidille hyvät syntymäpäivät. Ihania pieniä, mun on jo niin iso ikävä! Onneksi huomenna jo tulevat. Hauskaa kuulemma on ollut, ja hyvä niin.

Tänään vanhenemisen kunniaksi aion poistua takavasemmalle muutamaksi tunniksi ja menen kävelemään Likkojen Lenkin (noin 8 km). Se on mun jokavuotinen perinne, siitä ei tingitä! Sitäpaitti sieltä saa kaikkea kivaa ilmaisnäytesälää mukaan, mulla yleensä reppu täynnä kaikkea mahdollista.

Tuosta nukahtamisesta ollut asiaa. Meillä Wilma nukahtaa yleensä tosi nätisti, mutta Oskari on kyllä yksi vihonviimeinen väkkärä ja kiemura! SItä saa monta kertaa käydä kääntämässä takas selälleen, ja sitten hilaa myös itseensä pitkin pinnistä! Eilenkin meinasi jo hermo mennä kun puoli tuntia kävin kääntämässä ukkelia... Jospa on oppimassa uusia temppuja. Eilen lattialla ollessa niin lupaavasti nosteli pyllyään....

Mutta nyt menen keittämään itselleni syndekahvit. Mukavaa lauantaita, nettiystävät! :D

hm ja mölyapinat
 
Paljon Onnea HM :hug: :heart: :flower:


Nukahtamisesta: Onni nukahtaa nykyään itekseen sänkyyn kun sen sinne vie illalla =)

Päiväunille menee vaunuihi. Joskus niin väsy että nukahtaa syliin/lattialle, sit kannetaan sänkyy tai annetaan olla siinä.
 
Paljon ONNEA HM!!!! :flower: :flower: :flower:

Leipää oon antanut jo näkkäriä aina käteen kun syödään, siinä kun kaluaa sitä niin lapioin ruokaa suuhun! Toimii! Ja muutaman kerran oon antanut omaleipomaani tuoretta sekaleipää, hyvin maistuu, oon ottanut pieniä paloja ja laittanut suuhun. Tänään sai kaluta kantapalan ihan omasta kädestä, eipä jäänyt kuin kova kuori. :D Ja suolaa ½l taikinassa ihan hippusellinen (n.½tl)

me lähetään tästä kirpparille ja sitten mun äidin kanssa plantageniin ja muuten kaupoille. =)
 
Onnea HM! :flower:

Meillä oli miehen kanssa alunperin ihan omat pöytäkoneet ja molemmat pelattiin sitä kirottua wowia... :ashamed: Pelasin varmaan 2 vuotta turhankin tiiviisti ja sit oli pakko lopettaa. Siin oli kaikenmoista masennuskautta sillon menossa ni eipä oikeen mikään muukaan huvittanu ku pelaaminen. Sit ku lopetin sen ni luovuin myös omasta koneestani. Miehellä on toi pöytäkone, joka on periaattees nyt sit yhteinen ja miehellä on kans työn puolesta läppäri. Sit saatiin ilmaseks miniläppäri jonka mä omin et saan sit käyttää ku huvittaa. Mut pelejä täl ei enää pelailla ja hyvä niin :) Ei mieskään onneks enää pelaa wowia. Meil on myös esikoisella oma läppäri, ostettiin lahjaksi kun vauva syntyi, kun hänestä tuli isosisko. Mut aina hänen pitää lupa kysyä ennenku koneensa pistää päälle ja käyttöä valvotaan tietty. Mut on tosi hieno kukkakuvioitu punainen läppäri ku teetettiin :D
 
Onnea HM, toivottavasti ei tarvitse sateessa lenkkeillä! Täällä nimittäin tulee jonkin verran vettä taivaalta. En tiedä, mitä sitä tänään tekisi... Ei kyllä pää kestä koko päivää sisälläkään tän porukan kanssa!

Leolle nousi illalla lämpö 38.5. En oikein tiedä mistä johtuu. Ei vaikuta flunssaiselta, joten josko ne hampaat olis sitten syynä. Ylhäällä pullottaa ikenet pahasti ja aika valkoisinakin kuultavat.

Mun työpäivä torstaina sujui taas kivasti. Oli ihanaa päästä aikuiseen seuraan! Nyt tuli taas sellainen olo, että ihan hyvin vois töihin palata. Mutta nyt ainakin siis tän vuoden loppuun olen kyllä kotona. Keikkailua vaan sitten syksyllä harrastan ihan tosissani, että saadaan leivän päälle muutakin kuin ylähuuli :D

Leo on alkanut konttailla ihan tosisaan. Vessan ovet pitää aina muistaa sulkea, ettei poika istu pytyn vieressä vessaharja suussa =) Pihallakin viihtyy nyt hyvin, kun saa itse tutkia maailmaa. Pinnasängyn pohja olis tänään tarkoitus laskea alas. Ei enää uskalla jättää jäppistä sinne ilman valvontaa. Pelottaa, että saa itsensä keikahtamaan sieltä yli laidan. Vaunun kopankin laitoin jo pois käytöstä, samoin kuin sitterin olen pessyt ja laittanut lattialta pyörimästä pois.

Puhetta meillä kanssa saadaan varmaan odotella vielä pitkään. Ei tuo vielä hirveästi muuta tee kuin päästele kiljahduksia.

Isäntä tuolta kömpii jo päikkäreiltään ylös, joten jos tästä alkais suunnitella ohjelmaa täksi päiväksi :wave:
 
Moi!

Täällä tuli aamupäivällä ihan rakeita! Ollaankin oltu aamu sisällä, joten pidin sittenkin siivouspäivän.. :D
Eteisen matot pesin kylppärin lattialla sekä lisäksi vahasin parketin kun sain nuo pikku vipeltäjät pois jaloista pyörimästä :p Nyt kahvit tippuu ja vähän leipää haukkaan.. Se tietty tarkoittaa sitä että pienin herää kun mä saan kahvit kupiin kaadettua :kieh: Jospa kerrankin ois poikkeus ja sais ihan rauhassa kahvihetkisen viettää....

Hyvä kun täällä toiset käyttävät jo pikkuisia potalla, millähän mä saisin tuon 2v. tytön istumaan =) Olen antanut tarran joka kerta kun edes potalle menee istumaan.
Tän aamun saldo taitaa olla 4 kastuneet housut, pissiset matot (jotka siis jo pesin) sekä lammikko lattialla. Tajuaa kyllä itse kun pissi tulee, mutta vähän liian myöhään. Toiselle iskee ihan hätä, hokee apua apua ja koittaa kättä laittaa eteen :|
Eilen sitten teki 2x pissit heti kun minä olin hävinnyt näkyviltä.

Olen tässä suunnitellut hartaasti 2v. synttärikakkua.. Vaikka mitä ihania visioita ois, mutta katotaan mitä osaan toteuttaa =) Laitan vaik tännekin kuvan näkyviin viikon päästä kun bileet ovat ohi =) Netistä löytää blogeista aivan mahtavia kakkujen koristeluita! Tuntee ittensä ihan vasta-alkajaksi :ashamed:
 
Hyvää syntymäpäivää HM! :flower:
Kaks mun sinkkukaveria hesasta lähti myöskin likkojen lenkille. Ja tais lenkin lisäks olla mielessä Tampereen yöelämän katsastus.. ;)

Eilen kun mies kerta piti vapaata töistä, niin minä lähdin itekseni jumboon shoppaileen ja löysinkin parit puserot, kengät ja farkkutakin. Ja treffasin myös yhden kaverini; istuskeltiin kahvillakin varmaan lähemmäs pari tuntia. Oli kyllä tosi kiva pitkästä aikaa päästä yksin tolleen kauppoihin rauhassa koluamaan ja kun sai juoruta hyvän ystävän kanssa! :) Tais sillä reissulla mulla mennä reilut 4 tuntia ja täällä oli hyvin pärjätty. Mun mielestä liiankin hyvin! :LOL: Etenkin kun tyttö oli suurimman osan aikaa tietysti nukkunut!

Aamupäivällä käytiin koko porukalla kaupassa. Sitten sain yhtäkkisen inspiksen alkaa leipomaan! Ekaks oli tarkotus vaan tehdä eilisestä pottumuusin jämästä rieska, sitten päätin tehdä focaccioleivän, johon laitoin aurajuustoa+juustoraastetta päälle :p ja sitten intouduin vielä leipomaan pullaa.
Luminka Tottajoo, noissa blogeissa näkee ihan tajuttoman upean näköisiä kakkuja ynnä muita herkkuja! :p Tykkään leipomisesta, mut yritän tehdä sitä mahdollisimman harvoin :LOL: :LOL: koska yritän myös ajatella jo ennestään turhan rehevää olemusta, ettei vielä lisää turpoais.. Ja en mä kyllä osaiskaan tehdä sellasia piperryksiä kakkujen koristeiks, mitä ne taiturit blogeissaan.. :(
 
Ihana sää ollut koko päivän! B) Aamulla kävin kaupungilla rattailla ja iltapäivällä uudelleen kantorepun kanssa. Otsolta tippui kantoreppuretken aikana lippalakki päästä noin 6 kertaa ja oli aika taiteileminen aina saada se takaisin. Ilmankaan ei oikein voinut olla, kun aurinko porotti täydeltä terältä kaljuun :/

Oon tehnyt tänään vähän miesten hommia. Kävin ensinnäkin ostamassa käytettynä pyörän turvaistuimen. Otso ei osaa vielä istua joten se saa odottaa vielä hetken pyörään asennusta. Sen sijaan asensin autoon turvaistuimen, kun en enää jaksa kantaa poikaa turvakaukalossa (tulee käsivarteen verenpurkaumia, jos roikottaa kaukaloa käsivarrella!). Valmiiksi ostettu turvaistuin oli nököttänyt yli kuukauden meidän työhuoneen sohvalla, joten sama se on olla jo autossa, kun poikaa kantaa autoon sylissä joka tapauksessa.

Ainiin, vielä yksi miesten homma, kävin korkkaamassa moottoripyöräkauden B) Viime kesänä en ajanut lainkaan motskarilla raskauden takia, joten nyt vähän jännitti pitkästä aikaa, mutta hyvin ne otteet muistui mieleen (paitsi painoin ensin vahingossa tööttiä, kun piti startata, ja mies oli naureskellut salaa parvekkeella). Meillä on ison motskarin lisäksi myös vespa, jolla ajan keväisin ja syksyisin työmatkaa. Raskaana ollessa 4. kuulla kaaduin sillä vespalla :eek: Onneksi mitään ei silloin sattunut vauvalle, jälkeenpäin vasta tajusin miten paha tilanne olis voinut olla. Äitiysneuvolassa en kertonut, että ajan vespalla, kun terkka kauhisteli mun polkupyöräilyäkin :LOL:

Yermasoya, kuulostaa mukavalta sun "vapaapäivä"!

maarias, mä luulen että löydän vielä joku kerta meidän pojan vessaharja suussaan... Mutta mieluummin vessaharja kuin vessanpuhdistusaine. Neuvolassa juuri terkka kertoi, että joku alle 1-vuotias oli juonut domestosta.

HM, onneks olkoon! :flower: Miten meni lenkki?
 
Mies kattoo tuossa elokuvaa ja mä seikkailen tänäkin iltana blogeja ihastellen.. Tytöt kohta tunnin nukkuneet, siiderinkin tuossa avasin :)

Onks täällä täytekakkujen himotekijöitä, varsinkin erilaisten pursotusten ja koristeiden?
Hölmö minä, viikon päästä juhlat ja nyt vasta aloin kattelee kakkujen koristeluideoita :headwall: Ei siis ennätä mitenkään nettikaupasta tulla... Sormet syyhyäis vaikka mitä kaikkee tilata, kaikenlaisia välineitä kuten muotteja, marsipaanikoristeiden "työvälinesettiä" ym. asiaankuuluvaa! Täytyy koittaa pärjätä ilman niitä ja käyttää mielikuvitusta.
Mut heti huomenna kun on vapaata aikaa, alan tekemään kakunkoristeita marsipaanista :D

HM: Onnittelut :flower:
 
iltaa!
päivä hurahtanut nopeeta, plantagenista tarttui mukaan tomaatintaimia ja villiviiniä ja samettikukkia, ne on jo istutettu.
sitten shoppiltiin äidin ja pikkumiehen kera ja syötiin hyvin. Kivasti 5tuntia vierähti siinä, sitten ystävän kanssa vaunulenkillä ja kohta voiskii mennä nukkuun.

Huomenna tulee isompi ukkeli kotiin, tulee vähän jo ikävä! :heart:
 
Pikainen tervehdys!
Kiitos kaikille onnitteluista. Pojatkin soittivat aamulla sieltä Kreikasta ja onnittelivat.
Lenkki meni hienosti, lähin ilman pirpanoita matkaan. Ilma oli upea ja lenkki rankka, mutta en oikonut yhtään- hyvä minä!

Nyt siivoon...

HM
 
heippa!
mulla ois kysymys..kun on vauvanjugurttia, siis se 5-6kuiselle. Niin voiskos vastaavaa tehdä ite? Ja mitä jugurttia siihen voisi laittaa, onko tuossa vauvoille sopivassa ihan luonnonjuguttia, kun siinä on vaan jugurtti 23%...(tulipas monta kertaa sana: JUGURTTI) :LOL: tiiätte ainakin mistä kyse...Kun oon edelleen tarkanmarkanmamma, niin en millään viittis maksaa noin paljoo purkillisesta, jos vois tehä ite. Oli meinaan aika menestys äsken, ja muutenkin kaipaisin vaihteluu välipalaan ainaisen sosepurkillisen sijaan..
OLIKO vasta 10kuiselle kun saa esim. viiliä antaa?
 
helmi: 10kk tais olla just se ikä kun saa antaa hapanmaitotuotteita! Enkä kyllä usko että sitä vauvajogurttia pystyis ite tekee,,, tsori nyt vaan, hyvä idea kuitenkin :D :D

Mulla on mennyt vauhdikkaasti aamupäivästä 3h suunnilleen marsipaanikoristeiden teossa =) Aivan huippuhommaa, tykkään näpertää kaikkee tuommosta :)

Nyt ei ennätä pidempään, pitää lähtee kattoo mitä tuo pienin terassin lattialla huutelee.. Juu ei oo yksin ku iskä kans siellä..
 
Heippa,

Leppoisa päivä ollut, käytiin torilla kirpparilla, mutta mitään en ostanut. Oon "lukenut" pojan kanssa kirjaa ja aloittanut tekemään Ifolorilla sellaista valokuvakirjaa. Siihen saa kyllä tuhrautumaan tunnin jos toisenkin, kun sommittelee kuvia ja lisäilee tekstejä... Mutta ajattelin että kun siihen valkkais parhaat kuvat, niin sitten ne olis yksissä kansissa.

Helmi, ne jugurttivälipalat on tehty korvikkeesta, joten varmaan aika vaikea tehdä itse. Meillä terkkari suositteli niitä jugurttivälipaloja, jotta tulis tarpeeksi kalsiumia. Muakin ottaa päähän että ne maksaa niin paljon, kun muuten teen suurimman osan soseista itse.
 

Yhteistyössä