Tytön 6,5 kk neuvolamitat ja sulkeissa 5,5 kk:
8,5 kg ja 69 cm (8,03 kg ja 67,7cm) Tyttö kasvaa hienosti ja tasaisesti keskikäyrillään.
Joo.. mitähän taas kommentois tuosta käynnistä.. Odotustilassa tyttö naureskeli ja jokelteli jollekin vanhalle mummelille, mut kun päästiin neuvolan tädin luokse niin ei kauan menny kun tuli itku! Joko se vaistoaa sen, etten mä tykkää tosta tädistä (mulla oli raskausaikanakin verenpaineet aina koholla ton vastaanotolla yms) tai on tehnyt ihan omat johtopäätelmänsä eikä hänkään tykkää tosta tädistä!
Sit toi tätsky kyselee onko jo kauan vierastanut? Mä siinä kierrellen kaarrellen, et oikeestaan se ei enää vierasta muita kuin sua.. Siinä ei sitten paljon pystyny kokeilemaan mitä "temppuja" neiti osaa yms. No jotkut heijasteet nippanappa sai kokeiltua, että eteenpäin löytyy mut sivuille on vielä hakusessa. Loppuvaiheessa, kun sai istua äiskän sylissä ja tätsky kauempana, tyttö oli ihan rauhallisena ja naureskeli ja höpötteli.
Mulla taas vähän huvitti ne tätskyn opasteet ja selostukset, mitä vauva tekee minkäkin ikäsenä, siis ryömii, konttaa, istuu yms. ja ne tapahtuu sen mielestä vasta joskus hamassa tulevaisuudessa.. Meinasin kertoa mitä mun "nettikamujen" lapsukaiset jo tekee!
Ei se vieläkään suositellut kunnolla istuttamaan; syöttötuolissakaan ei saa pitkiä aikoja pitää! Lauantaina alotettiin syöttärissä istuskelut ja tyttö kyllä tykkää olla siinä ja etenkin silloin kun sattuu koko perhe samaan aikaan syömään hänen kanssaan.
Toisaalta olen tyytyväinen, että noi neuvolakäynnit nyt harvenee eli seuraavaks
pitäis olla 8 kk lääkärintarkastus ja sit 10 kk ja 1 v neuvolatädillä, niin ei tarvi käydä tyttöä "kiusattavana" ilkeän tädin luona, mut sit jää mittaukset ja punnitukset kotona tehtäväks!
Siks kommentoin, että pitäis.. kun toi sanoi, että kesällä on ainakin meidän arvauskeskuksessa supistettua toimintaa juhannuksesta elokuun 9pvä saakka, niin voi olla, että neiti ei pääsekään lääkäriin kun vasta elokuussa ja mahdollisesti vasta elokuun lopulla, jolloin ois jo 9,5 kk!!! Niin, siis mies on elokuun isäkuukautta viettämässä, joten voi olla että ollaan aikalailla reissun päällä. No toi tätsky käski soitella heinäkuun alkupuolella hälle, jos hän pystyis varaamaan meille lääkäriajan heinäkuulle tai sit ihan elokuun alkuun.
Onks muillakin noin "hankalaa" lapsen 8 kk -tarkastuksen kanssa?
Niin ja sit kysyin siitä hesan käytännöstä hammashoidon suhteen, niin tilanne on se, että
itse varattava kun
1v on tulossa täyteen! On kuulemma muuttunut tommoseks eka lama-ajan jälkeen! Olikohan mulla vielä jotain purnattavaa neuvolakäynnistä?!
Sitten iloisempiin asioihin!
Aamulla ennen neukkariin lähtöä, neiti makoili selällään leikkimatollaan ja menin käymään vessassa. Takasin palattuani neiti makoilikin mahallaan ja ihan viattomana, ettei täs ny mitään ihmeellistä oo tapahtunu!
Vähäks äiskä oli tyytyväinen! :heart: Tää oli nyt vasta eka kerta kääntyä mahalleen! Toistepäinhän on kääntyny jo 3,5kk aina silloin tällöin.
Ei vielä kummemmin ryömitä eikä ehdottomasti kontata! Mut jotain hivuttautumista joka suuntaan, navan ympäri melko nopeastikin ja sitten on löytynyt peruutusvaihekin. Et eiköhän sitä joskus täälläkin päästä liikenteeseen! nimimerkillä vähän kateellisena lueskellut muiden aktiivisista toiminnoista..
Aivan ihana ilma ulkona!! Neukkarin jälkeen tyrkin vaunuja pitkän mutkan kautta (itse asiassa vähän eksyinkin jo jossain vaiheessa) ja askelmittariin tuli lukemat päälle 12 000.. Tais naamakin kärähtää siinä tarpoessa; ainakin nyt kiitettävästi kuumottaa ja punottaa!
Illalla pitäisi mennä käymään miehen kummipojan synttäreillä.