Haaveena vauva 2025

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rimpsukka84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ON: Tänään kp29 ja huomenna pitäisi alkaa menkat. Viimeisin kummallinen oire on ihan hirveän kuivat ja aristavat silmät ja myös kuumat aallot/hikoileminen nyt useampana päivänä. Yritän kuitenkin suhtautua tähän niin, että ne menkat sieltä alkavat ja sitten lähdetään joulukuisen yrittämiseen. Jos eivät ala niin testaan lauantaina.

Kerroin omalle äidille meidän yrityksestä ja siitä aiheutuvasta stressistä, ja oli ihana puhua siitä jonkun muun kuin miehen kanssa joka ymmärsi tunteen ja osasi lohduttaa. Hänellä esikoisen kohdalla yritystä oli yli 2 vuotta ja maagisesti lapsettomuushoitojen parin tutkimuksen (joiden mukaan kaikki oli hyvin) jälkeen raskaus oli alkanut spontaanisti. Antoi vähän perspektiiviä tähän omaan ahdistukseen yrityksen alkutaipaleella.

Kiva kuulla että on muitakin, jotka pyrkii parantamaan elintapojaan. Ei oo yksin tämänkään asian kanssa. Kyllä me siihen pystytään💪 Ja hei, mulla on kans vinkki vitonen: koska mulle se kotoa poistuminen on nyt ollu hakalaa ja ehkä muutenki vähän salille meneminen hirvittää, oon kotona jumpannut kotivideoiden avulla. Ite tykkään tosi paljo Treenihetki käyttäjän videoista, on monelaista ja monentasosta treeniä. Osa videoista on lyhyempiä, niin voi jaksaessaan jatkaa myös toisen lyhyemmän videon. Vahva suositus niille videoille, jos kiinnostaa.

Juttelin alkuvuodesta myös ravitsemusterapeutin kans, seki oli mielenkiintonen keskustelu. Siellä nousi esille se, että kuinka tärkeetä kuidut ja proteiini on. Nyt oon pyrkiny lisäämään niitä joka päivä jossakin muodossa lautaselle. Raejuusto, linssit ja kaurakermat on tullu nyt osaks ruokavaliota. Ja oon pyrkiny välttämään herkuttelua, sitä en voi kokonaan pois jättää. Mutta vähentäminen onnistuu ihan hyvin. Vaikeinta siinä on se, että oon kans 100% tunnesyöjä. Jos ottaa päähän, yritän herkuilla parantaa oloa😅 Siitä tavasta pitäis opetella eroon, mut se tuntuu tosi hankalata

• Tykkää
Reactions: Jennnuli
Joo! Menkkojen alku on tollasessa tilanteessa helpotus, kun tietää, että pääsee taas yrityskierrokselle, eikä tarvi vaan oottaa ja oottaa. Mekin varmaa skipataan ens kierto, ku en haluais joulukuun vauvaa.

Jos saan tuohon painonpudotukseen antaa vinkkejä, niin jatka lukemista. Pudotin pari vuotta sitten painon 72kg -> 55kg yazion avulla. (maksoin maksullisesta versiosta, kun oli tarjouksessa mutta ilmainenkin toimii hyvin) Painonpudotus on paljon enemmän syömisen kontrollia kuin liikuntaa. Liikunta tukee ja auttaa (esim hillitsemällä ruokahalua ja pienenä tehosteena), mutta mikään määrä liikuntaa ei pelasta huonoilta ruokavalinnoilta. (Siis oikeasti, liikunnalla kulutetut kalorit kalpenee sen rinnalla, kuin helposti ruuasta saa energiaa). Nykymaailmassa kaloreita saa TODELLA helposti, enkä edes tiennyt mistä kaikista mun syömiset koostuu, ennen kuin oikeasti aloin pitämään kirjaa.

Painoa pudottaessa ihan parasta sitä tukevaa urheilua on käveleminen! Kuulokkeet korville, äänikirja tai jotain muuta mieluista kuunneltavaa korville ja eiku menoksi. Ja kannattaa muistaa, että pienikin pyrähdys on parempi kuin ei ollenkaan, eli vaikka jos käy vaan 5min kävelemässä, niin se on jo enemmän kuin ei ollenkaan! Monesti ihmisillä on vahva joko/tai ajattelu ("jos en kävele vähintään 3km, niin turha edes lähteä") ja sitä vastaan kannattaa taistella.
Mulla itseasiassa sattuu olemaan tää Yatzio käytössä! Nyt se on vaan taas unohtunut kun en oo hetkeen merkannut syömisiä sinne. Ja tottahan se on että terveellinen ruokavalio on kaiken a ja o 😊

Sen verran itsellä tulee kuitenkin liikuttua että käyn koiran kanssa lenkeillä, mutta oon miettinyt et mikä muu liikuntamuoto kiinnostaisi. Uimista oon miettinyt ja sitä mä ehkä lähden kokeilemaan joku kerta 😊 Myös ihan noi kotitreenit vois olla helppoja matalan kynnyksen juttuja! Todellisuudessa just monesti ajattelee liian ankarasti ja sit jää ne pienetkin jutut tekemättä.

Kiva kuitenkin kuulla et ei tämänkään asian kanssa oo ihan yksin täällä, vaan löytyy vertaistukea! 🥰

Mulla olis kans ens kuussa 30v synttärit ja hirvee paini mielessä, että pidettäiskö nyt tämä alkanut kierto taukoa vai ei… Mulla kans pitäis menkat alkaa just siinä lähipäivinä, kun mahdolliset juhlat olis… Toki, jos päättäis, että jos testais vasta kun menkat olis oikeesti myöhässä niin kerkeisin kyllä myös juhlia… 😂 Kaverit kyselee, että juhlinko, enkä osaa vastata. Mutta tosi vaikee päätös kyllä. Juhliin sisältyis siis alkoholia. Jos kuuntelen mun sydäntä niin kaikkein ihanin 30v lahja olis plussa testissä. 🥹❤️ En tiedä olisko moraalisesti väärin juhlia, vaikka olis raskauden mahdollisuus ja se mahdollisesti vois näkyä jo testissä siinä vaiheessa, vaikka menkkoihin olis vielä muutama päivä? Tai jos ei vain testaisi kun en välttämättä haluais taas tällasta samanlaista stressiä ku viime kierrosta kun tuli tuo kemiallinen… jos kerrankin malttaisi odottaa ne menkat tai sitten sen, että menkat olis myöhässä…

Miten te muut? Kuinka ”normaalia” elämää elätte ennen mahdollista plussaa jos yritys on käynnissä? Rajoitatteko itseltänne mitään?

Mä olen jättänyt nyt alkoholin pois kokonaan, mutta juhlisin kyllä varmasti jos täyttäisin 30 - se kuitenkin tapahtuu vaan kerran elämässä. Ainoa ”rajoittaminen” jonka olen tehnyt on liikunnan vähentäminen. Mulla oli maratontreeni meneillään, joka väsytti paljon ja totesin ettei varmasti pitkät lenkit monena päivänä viikossa + salitreeni tule auttamaan tässä lapsiasiassa. Olenkin jättänyt treenailut pariin kertaan viikossa + joogaan ja koiran kanssa lenkkeilyyn ettei mene överiksi.

Liikunnan lisäystä miettiville: mulla kova motivaattori on kuukausimaksullinen salikortti, ja etukäteisvaraukset salille. Olen laskenut kuinka monta kertaa siellä pitää käydä että tuntihinta painuu sopivalle tasolle, ja buukkaan varaukset yleensä viikko etukäteen kalenteriin. No show-sakkomaksut on hyvä motivaattori vaikka töiden jälkeen olisi kuinka väsynyt fiilis.

• Tykkää
Reactions: marik91 ja AMR
Mulla olis kans ens kuussa 30v synttärit ja hirvee paini mielessä, että pidettäiskö nyt tämä alkanut kierto taukoa vai ei… Mulla kans pitäis menkat alkaa just siinä lähipäivinä, kun mahdolliset juhlat olis… Toki, jos päättäis, että jos testais vasta kun menkat olis oikeesti myöhässä niin kerkeisin kyllä myös juhlia… Kaverit kyselee, että juhlinko, enkä osaa vastata. Mutta tosi vaikee päätös kyllä. Juhliin sisältyis siis alkoholia. Jos kuuntelen mun sydäntä niin kaikkein ihanin 30v lahja olis plussa testissä. 🥹 En tiedä olisko moraalisesti väärin juhlia, vaikka olis raskauden mahdollisuus ja se mahdollisesti vois näkyä jo testissä siinä vaiheessa, vaikka menkkoihin olis vielä muutama päivä? Tai jos ei vain testaisi kun en välttämättä haluais taas tällasta samanlaista stressiä ku viime kierrosta kun tuli tuo kemiallinen… jos kerrankin malttaisi odottaa ne menkat tai sitten sen, että menkat olis myöhässä…

Miten te muut? Kuinka ”normaalia” elämää elätte ennen mahdollista plussaa jos yritys on käynnissä? Rajoitatteko itseltänne mitään?

Kannattaa toisaalta kuunnella sydäntä. Mutta toisaalta ihminen täyttää vaan kerran 30😅 Siinä vasta dilemma. Mut olisko mahdollista jättää alkoholin käyttöä vähän vähemmälle, siis jos juhlia haluat. Äläkä ota tätä pahalla, yritän auttaa löytämään kultasen keskitien.

Niin ja tosta mitä kaikkee rajottaa ennen plussaa jne.😅 Voi hyvänen aika, että oon ollu sen suhteen tyhmä, mut ei voi enää mitään. Siis jätin ehkäsyn pois 10/23 ja valmistuin yliopistosta kesällä -24. Naiivi ajatus oli se, että valmistujaislahjaks saisin lapsen (ja ajattelin, että se motivoi valmistumaan ajallaan). Jätin myös työt ruokakaupassa jo kesällä -23, ajatuksena, että vois vuoden keskittyä gradun tekoon ja sais vähän taukoa töisä ennen lasta. No tässä sitä ollaan reilu vuosi yrityksen alottamisen jälkeen ilman plussan plussaa. 😅 Työttömänä ollaan tällä hetkellä. Ja viime kesänä olis kiinnostanu Coldplayn keikka, mut aattelin, et jos sillon olisin raskaana, nii vois olla inhottava kokemus.

:O pitää varmaankin testata viikonloppuna, kun mahdollisesta kiinnittymisestä olisi 8-9 päivää. Menkat tai "menkat" siis alkoi eilisaamuna. Nyt sitten illan aikana vuoto alkoi loppumaan ja nyt tulee pientä tuhrua, kunnon verta kyllä, mutta tuhrua. Muutenkin koko vuodon määrä ei vastaa normaaleja menkkoja, ei edes lähellekään ja kivut loistaa poissaolollaan. Makeaa ei tee mieli enkä ole hormonihirviö vaan kumman seesteinen olo koko ajan. Ja yleensä paino nousee pari päivää ennen menkkoja 2-3 kiloa ja paino laskee viimeisinä vuotopäivinä, kun koko ajan saa rampata pissalla. Kävin tänään vaa'alla ja olen tämän viikon aikana laihtunut n. 3 kiloa. Viimeksi punnasin itseni viikonloppuna.
Ja olen ihmetellyt tuota kollia (joka by the way, ei tajua tyttöjen päälle,kun kulkuset poistettiin 9kk ikäisenä). Tunkee aina kimppapissalle ja viime aikoina tuo pösilö on käyttäytynyt oudosti, haistelee ilmaa ja tärisyttää häntää. Välillä on tehnyt tuota mahdollisen ovulaation aikaan.

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Macademia ★ 2/25 ★ 1. yhteinen

★★★★★★★★★★★★★★★

28.2.2025 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jeshan kp 32/28-29
@gaoxiaojie kp 31/28-31
@marik91 kp 28/28-33
@Kultakataja kp 20/26
@Lunni~ kp 14/28-31
@Kolmattakehiin kp 11/30-33
@Jennnuli kp 3/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@marik91 DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. & 6. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 01/25
Tikkunekku ★ 10/24 ★ 2. ★ 01/25
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2. ★ 02/25
@Heidihuu ★ 1/25 ★ 3.lapsi (2.yhteinen) ★ 02/25
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1. ★ 02/25

@gaoxiaojie mikäs siellä tilanne, ei oo uus kierto vielä alkanut? Huomenna testaat vai, jos ei menkat ala? 😊 Kiva että oot jutellut äitisi kanssa ja saanut tukea. Mä kans paljon keskustelen yrityksestä nykyisin äitini kanssa, kerrottiin että edes yritetään lasta niin viime keväänä viikkoa ennen ku plussasin. Oltiin jo 1,5 v yritetty ja sen tiesi vain mun pari ystävää. Oli siinä vanhemmilla ylläriä, kun jo se että yritetään yllätti heidät ja ei menny montaa viikkoa kun vein varhaisultrakuvat näytille 😁🩷 nyt vauvan menetyksen jälkeen mun vanhemmat olleet isona tukena surussa ja myös uuteen yritykseen lähtemisessä. Mun äidillä musta ja mun veljestä ollut raskautumisessa problematiikkaa, mutta hällä se liittyi ovulaatioon, joka sit lääkkeellisesti molemmilla kerroilla saatiin tulemaan ja raskaus alkoi lähes heti sitten.

Mites @jeshan , kiertopäivät ainakin näyttää hyvältä, ootko testaillut?

Tänään dpo4 itellä, päänsärkyä ja pieniä tuntemuksia alavatsalla ollut, usko plussaan ei ole järin iso. Päänsärkyä mulla aina ovulaation jälkeen, sekä tärppikierrossa että muissa ollut. Myös väsymystä ollut nyt ja liikkumisetkin siksi jääneet vähemmälle, en tie oonko tulossa kipeeks, toivottavasti en.

Mullakin muuten ollu joskus toi Yazio-sovellus, se oli kyllä hyvä 😊

Heissan! Tosiaan mittautin amh-arvoni kun tuota ikää jo on 41 v. Viitearvo 40-45 vuotiailla on 0.03-5.5

Sain tuloksen: 1.2.

En oikein tiedä onko tuo ihan surkea lukema.

Mitä mieltä?

Paljon AMH-sta lukeneena (mulla 32v 0,26) voin sanoa että tuo pn todella hyvä luku ja sun ikäiselle suorastaan lottovoitto, onnittelut siis :)

• Rakkaus
Reactions: Macademia
@marik91 en oikein tiiä mikä on tilanne 😅

Joskus aamuyöllä herätessä pissaamaan (en yleensä koskaan herää pissalle) huomasin pienen määrän verta, laitoin menkkapikkarit ja menin nukkumaan. Nyt tänään en ole vuotanut tipan tippaa, vaikka vähän kyllä kramppailee ja mulla on ihan hirveän etova olo. Oon odottanut menkkoja koko päivän, muttei vieläkään näy mitään.

Tekisi mieli tehdä testi jo nyt, mutta lupasin miehelle että tehdään yhdessä (tai siis minä teen ja hän saa seurata vierestä 😆) huomenna aamulla.

• Tykkää
Reactions: marik91
Painonpudotusasiaan annan vinkin: tee työtä itsesi kanssa. Siis se lähtee ruokavaliota ja liikuntaakin enemmän sieltä korvien välistä liikkeelle. Minäkin oon tunnesyöjä ja oon jo lapsuudessa saanu juurikin sellaisen "jos et lenkkeile 10km joka päivä, ei kannata ollenkaan" -mallin iskostettua mieleen. Mulla oli ihan vinksahtanut ruokasuhde ja söin 2-3 kertaa päivässä säästääkseni kaloreita toiselle aterialle tms. ja olin reilusti ylipainoinen. Ei huvittanut liikkua.

Kaikkialla arvostellaan kehoja, vertaillaan sitä sun tätä ominaisuutta naisvartalossa, pitäis olla sitä tai tätä, vähemmän tota. Sairaan raskasta!!

Liikunnasta tuli kivaa heti kun lakkasin ajattelemasta sitä suorituksena. Tein sitä koska halusin ja tuli hyvä olo, enkä koska "pitää". Kävin uimassa ilman että laskin kuinka pitkän matkan uin, olin altaassa vartin tai tunnin, eli niin pitkään kun oli kivaa. Kävin kävelyllä ja kävelin hitaasti jos huvitti, nautiskelin siitä!
Aloin syödä 5 kertaa päivässä, fiksusti ja pienempiä annoksia. Herkkuhimot jää pois heti kun syö tasaisin väliajoin. Ja sitäkin suuremmin aloin miettiä syitä tunnesyömiselle. Mitä kompensoin/kontrolloin/peittelen? Kun sain itteni kiinni siitä, että nyt haluaisin pizzaa koska oli huono päivä, niin mietin että helpottaako se pizza oikeesti vai pitäiskö ennemmin käsitellä se syy miksi oli huono päivä. Käydä läpi niitä tunteita, jutella, purkaa, mennä kävelylle tms. Sitten siitä hiljalleen tuli tapa. Nyt on vajaassa vuodessa lähtenyt 25kg. Eli ei se nopeasti tapahdu, mutta kenties se on silloin myös pysyvämpi muutos. Eli, pohdiskelu ja itsetutkiskelu oman ruoka- ja liikuntasuhteenkin osalta on tärkeää hyvinvoinnin suhteen. En siis halua jeesustella mitään, vaan olin itekin ihan äimänä kun ekaa kertaa tuloksia näky ja puhtaasti siksi, että käänsin sen positiiviseksi matkaksi itseäni varten.

Anteeksi megapitkä viesti.

-Kattikas

Painonpudotusasiaan annan vinkin: tee työtä itsesi kanssa. Siis se lähtee ruokavaliota ja liikuntaakin enemmän sieltä korvien välistä liikkeelle. Minäkin oon tunnesyöjä ja oon jo lapsuudessa saanu juurikin sellaisen "jos et lenkkeile 10km joka päivä, ei kannata ollenkaan" -mallin iskostettua mieleen. Mulla oli ihan vinksahtanut ruokasuhde ja söin 2-3 kertaa päivässä säästääkseni kaloreita toiselle aterialle tms. ja olin reilusti ylipainoinen. Ei huvittanut liikkua.

Kaikkialla arvostellaan kehoja, vertaillaan sitä sun tätä ominaisuutta naisvartalossa, pitäis olla sitä tai tätä, vähemmän tota. Sairaan raskasta!!

Liikunnasta tuli kivaa heti kun lakkasin ajattelemasta sitä suorituksena. Tein sitä koska halusin ja tuli hyvä olo, enkä koska "pitää". Kävin uimassa ilman että laskin kuinka pitkän matkan uin, olin altaassa vartin tai tunnin, eli niin pitkään kun oli kivaa. Kävin kävelyllä ja kävelin hitaasti jos huvitti, nautiskelin siitä!
Aloin syödä 5 kertaa päivässä, fiksusti ja pienempiä annoksia. Herkkuhimot jää pois heti kun syö tasaisin väliajoin. Ja sitäkin suuremmin aloin miettiä syitä tunnesyömiselle. Mitä kompensoin/kontrolloin/peittelen? Kun sain itteni kiinni siitä, että nyt haluaisin pizzaa koska oli huono päivä, niin mietin että helpottaako se pizza oikeesti vai pitäiskö ennemmin käsitellä se syy miksi oli huono päivä. Käydä läpi niitä tunteita, jutella, purkaa, mennä kävelylle tms. Sitten siitä hiljalleen tuli tapa. Nyt on vajaassa vuodessa lähtenyt 25kg. Eli ei se nopeasti tapahdu, mutta kenties se on silloin myös pysyvämpi muutos. Eli, pohdiskelu ja itsetutkiskelu oman ruoka- ja liikuntasuhteenkin osalta on tärkeää hyvinvoinnin suhteen. En siis halua jeesustella mitään, vaan olin itekin ihan äimänä kun ekaa kertaa tuloksia näky ja puhtaasti siksi, että käänsin sen positiiviseksi matkaksi itseäni varten.

Anteeksi megapitkä viesti.

-Kattikas

Kiitos, kun jaoit tämän tarinan. 😊

Muaki kyllästyttää se, et kehoja kommentoidaan joka paikassa (ja myös osittain seki, et pitää olla tietyn rajan alla paino, et pääsee lapsettomuustutkimuksiin, vaikka sen jotenki ymmärtää, et vastike ylipainoisella ei oo niin hyvä). Mutta se on kyl ihan totta, et pääkopan kans pitää tehä eniten töitä. Mullekkin liikunta suurelta osin (lukuunottamatta muutamaa lajia) on ollu pakkopullaa aiemmin. Ehkä koulukiusaaminen ja ikävät kokemukset liikuntatunneilla koulussa on jättäny siihen ikävät muistot. 😅 Mutta nyt oon ekaa kertaa elämässäni löytäny liikunnan ilon. Kun on lenkkeilly, treenannu tai jumpannu, tulee paljo parempi mieli. Ja ekaa kertaa ikinä, oon alkanu huomaamaan omassa kehossani asioita, joista tykkään. Oon aina ennen hävenny itteäni, ajatellen, että oon liian iso, ruma tai muhkurainen. Että siitäki jo huomaan, että mun ajatusmaailma on muuttunu yllättäen positiivisemmaks pikkuhiljaa. 😊 Ja muutokset ei oo nyt ollu mitään lyhytaikasia vaan pitkällä tähtäimella tehtyjä. Vaa'alla tosin oon käyny viimeks lokakuussa (jännittää mennä sinne, jos ei oliskaan yhtään painoa tippunu viime kerrasta😅)

• Tykkää
Reactions: Jennnuli
Mä olen pelännyt lähipiirin vauvauutisia kun olen itse pelännyt että minkälaisen reaktion se minussa saa aikaan.
Nyt sitten eilen yksi parhaista ystävistä ( joka tietää että olemme yrittäneet jo pidempään ja on ollut kyllä tukena ja tsemppaamassa) kertoi että on raskaana. Ihan yllättäen. Hän ei myöskään tiedä aikooko pitää lasta..
Miten oman pään kanssa tässä pitäisi toimia. Ensimmäinen reaktio oli poistua paikalta ja ryömiä johonkin pimeään koloon.
Tänä aamuna päällimmäisenä on vaan suru.
Miten pystyn olemaan toisen tukena päätyy hän mihin vaan päätökseen.
Haluan toki tukea toista ja pysyä ystävinä,mutta en tiedä kestääkö tässä vaiheessa oma mielenterveys sitä..

Tilannepäivitys täältä. Aamulla tehty testi oli negatiivinen, ja pyyhkiessä tuli vähän ruskeaa verta. Sen jälkeen en ole vuotanut ollenkaan koko päivänä, ja on ollut ihan todella pahoinvoiva olo ja outoja kramppimaisia tuntemuksia.

Ärsyttää kun menkat ei voi vaan alkaa, raskauden todennäköisyys on kuitenkin tosi pieni jos kp31 testi on nega… Mutta toisaalta tää pahoinvointi tuntuu samalta kun mun aikaisemmissa kemiallisissa ja en edes tiedä tarkalleen mikä DPO on koska en ole koskaan testannut ovulaatiota.

Jos menkat eivät ilmesty teen seuraavan testin maanantaiaamuna.

Hei!
Tulin pitkästä aikaa ihan uteliaisuutta kurkkaamaan mitä tänne kuuluu. Kohtahan alkaa taas uusi vuosi pinkka, joten hyvä käydä vielä vilkaisemassa tämän kuuluvuudet. Uusia yrittäjiä onkin jonkin verran tullut viime kerrasta mukaan, mutta onneksi uusia plussanneitakin on saatu. Onnea kaikille tasapuolisesti!

Matalasta AMH arvosta, @Macademia sekä muille. Arvosi on tosiaan hyvä niin kuin @Keltainenkukka92 toteaakin. Hyvin on varmasti toivoa sinulla. En nyt enää muista, mutta johonkin jätin merkinnän omasta tilanteestani. Olisko ollut lapsettomuushoidoissa olevat ja matala Amh arvo ja varmasti tästäkin keskustelusta löytyy. Ikää 32 ja amh arvona vain 0,15. Lääkäriltä ei saatu mitään toivoa biologiseen lapseen vaan suositteli vahvasti lahjasoluja minun huonon tilanteen vuoksi. Elämä osaa yllättää, saatiin yllätys plussa täysin lääkittömään kiertoon, eikä ollut muitakaan vippa konsteja kierrossa apuna. Toivoa on luonnolliseen kiertoon matalallakin arvolla vaikka usko on välillä koetuksella ja rämpii epätoivon suossa. Uskon et sinulla on vielä hyvä tilanne onnistua luonnollisesti. Halusin vain kertoa oman tilanteeni, kun itse hain vertaistukea niin matalla arvolla ei oikein kukaan ole puhunut asiasta.

Plussa tuulia kaikille, älkää menettäkö toivoa!

Hei!
Tulin pitkästä aikaa ihan uteliaisuutta kurkkaamaan mitä tänne kuuluu. Kohtahan alkaa taas uusi vuosi pinkka, joten hyvä käydä vielä vilkaisemassa tämän kuuluvuudet. Uusia yrittäjiä onkin jonkin verran tullut viime kerrasta mukaan, mutta onneksi uusia plussanneitakin on saatu. Onnea kaikille tasapuolisesti!

Matalasta AMH arvosta, @Macademia sekä muille. Arvosi on tosiaan hyvä niin kuin @Keltainenkukka92 toteaakin. Hyvin on varmasti toivoa sinulla. En nyt enää muista, mutta johonkin jätin merkinnän omasta tilanteestani. Olisko ollut lapsettomuushoidoissa olevat ja matala Amh arvo ja varmasti tästäkin keskustelusta löytyy. Ikää 32 ja amh arvona vain 0,15. Lääkäriltä ei saatu mitään toivoa biologiseen lapseen vaan suositteli vahvasti lahjasoluja minun huonon tilanteen vuoksi. Elämä osaa yllättää, saatiin yllätys plussa täysin lääkittömään kiertoon, eikä ollut muitakaan vippa konsteja kierrossa apuna. Toivoa on luonnolliseen kiertoon matalallakin arvolla vaikka usko on välillä koetuksella ja rämpii epätoivon suossa. Uskon et sinulla on vielä hyvä tilanne onnistua luonnollisesti. Halusin vain kertoa oman tilanteeni, kun itse hain vertaistukea niin matalla arvolla ei oikein kukaan ole puhunut asiasta.

Plussa tuulia kaikille, älkää menettäkö toivoa!
Mäkin käyn täällä edelleen välissä kurkkimassa😊 miten teillä on @heltsuli raskaus sujunut?😍

Heippa pitkästä aikaa tänne 😊 En ole täällä ollut aktiivinen vähään aikaan. Olen pitänyt taukoa ihan oman jaksamisen ja psyykkeen vuoksi. Pitkään kun on yrittänyt, niin toisten onnistumisista lukeminen käy ajan kanssa raskaaksi, ja päädyin pitämään taukoa täältä.

Mutta iso sylillinen onnea kaikille jotka on plussanneet viimeaikoina ❤️

Meidän tilanteesta sen verran, että IVF hoidot on vihdoin ihan kulman takana. Viikon päästä aloitetaan ensimmäinen IVF kierros 😊

Ollaan hyödynnetty myös tämä kierto, ja eilen sainkin vahvan ovisplussan testiin. Joten on tässä vielä joku mahdollisuus ihan luomustikin onnistua, vaikka usko siihen on aika horjuva tällä historialla 😅 Mutta annetaan ihmeelle mahdollisuus. Liityn siis mukaan piinailijoihin. ✌🏼

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Macademia ★ 02/25 ★ 1. yhteinen

★★★★★★★★★★★★★★★

2.3.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jeshan kp 33/28-29
@gaoxiaojie kp 32/28-31
@marik91 kp 29/28-33
@Kultakataja kp 21/26
@Lunni~ kp 15/28-31
@Kolmattakehiin kp 12/30-33
@Jennnuli kp 4/27-28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@marik91 DPO 5
@haaveillen DPO 0

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

@Heidihuu ★ 01/25 ★ 3. (2.yhteinen) ★ 02/25

Aamulla alkoi ihan järkyttävän kovat krampit ja vuoto. Normimenkkoihin verrattuna tosi kovat kivut, jotka tuntuivat selässä ja reisissä asti. Tänään siis kp1.

Olipa jännät pari päivää. Kiva huomata että raskaus ainakin yritti alkaa ja jotain on tapahtunut, vaikka ei jaksanutkaan jatkua sen pidempään. Yllättävän positiivisin mielin kohti seuraavaa kiertoa.

Kyllähän ne menkat täälläkin alko😞 Eilen illalla jo alko, mut merkkasin Flo.n tänään alkaneeks, kun vuoto alko vasta klo 18 jälkeen. Oli jotenki yllättävän toiveikas olo plussan suhteen. No ei muutaku uuteen kiertoon. En uskalla vieläkään liittyä kiertolistalle, etten jinxaa mitään😅

Vauva 2025

★★★★★★★★★★★★★★★

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Macademia ★ 02/25 ★ 1. yhteinen

★★★★★★★★★★★★★★★

2.3.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jeshan kp 34/28-29
@marik91 kp 30/28-33
@Kultakataja kp 22/26
@Lunni~ kp 16/28-31
@Kolmattakehiin kp 13/30-33
@Jennnuli kp 5/27-28
@gaoxiaojie kp 2/28-31

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@marik91 DPO 7
@haaveillen DPO 1

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

@Heidihuu ★ 01/25 ★ 3. (2.yhteinen) ★ 02/25

Heippa pitkästä aikaa tänne 😊 En ole täällä ollut aktiivinen vähään aikaan. Olen pitänyt taukoa ihan oman jaksamisen ja psyykkeen vuoksi. Pitkään kun on yrittänyt, niin toisten onnistumisista lukeminen käy ajan kanssa raskaaksi, ja päädyin pitämään taukoa täältä.

Mutta iso sylillinen onnea kaikille jotka on plussanneet viimeaikoina ❤️

Meidän tilanteesta sen verran, että IVF hoidot on vihdoin ihan kulman takana. Viikon päästä aloitetaan ensimmäinen IVF kierros 😊

Ollaan hyödynnetty myös tämä kierto, ja eilen sainkin vahvan ovisplussan testiin. Joten on tässä vielä joku mahdollisuus ihan luomustikin onnistua, vaikka usko siihen on aika horjuva tällä historialla 😅 Mutta annetaan ihmeelle mahdollisuus. Liityn siis mukaan piinailijoihin. ✌🏼

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

Heippa pitkästä aikaa! Muistan et ollaan oltu haaveena vauva 2023 ja 2024 ryhmissä jo samaan aikaan kirjoittelemassa. Miten teillä mennyt, mä plussasin viime maaliskuussa mut meidän tyttäremme kuoli kohtuun rv 40+3 marraskuussa 💔 Just kans palailin varovasti tänne uudestaan yrittäviin. Toivotaan et tää vuosi tuo parempia tuulia mukanaan jo meillekin molemmille, kuten kaikille sitä toivoville 🩷

Yhteistyössä