Haaveena vauva 2025

Lapsettomuuslääkärillä käyty!

Oikein oli positiivinen kokemus ja jännittävä myös, varsinkin kun ultran ääreen pääsi.

Lääkäri näytti, että ihan hyvin on antraalifollikkeleita; toisella puolella 8 ja toisella 6. Amh 1.2 myöskin hänestä hyvä.

Sanoi, että voin hyvinkin raskautua luonnollisesti, mutta ei odottelisi syksyä pidemmälle, koska mulla on ikää jo sen 41. Kehotti viimeistään syksyllä aloittamaan ivf-hoidot.

Sain Terolutit kuukautisten säätelyyn ja ystävällisesti kirjoitti julkiselle puolelle pinon labralähetteitä 👍

Mieskin muuten oli ”urheasti” vieressä ja seurasi ultraamista. Myöhemmin totesi, että eihän siinä ollut mitään ihmeellistä, ihan normijuttua. ‍ En tiedä sitten mitä oli luullut etukäteen. 😀

Viimeksi muokattu:
@marik91 mulle on lipsahtanut jossain kohtaa 1 dpo päivä lisää, eli voi korjata tälle päivälle dpo4 😊

Mua vähän jännittää pitkästä aikaa. Jotenkin nyt mieli lataa toiveita tähän viimeiseen luomuyrityskiertoon 🙈 Toivoisin niin ihmettä, ettei tarvitsisikaan lähteä hoitoihin pumppaamaan itseensä hirveästi eri hormoneja 😅 No, ensiviikolla saa tietää miten käy.

DPO 9 meneillään, eikä mitään oireita. Järjellä tiedän, että voi olla raskaana vaikka näin aikasin ei oliskaan oireita, mutta jotenkin sitä on ollut sellasessa kuplassa, että olettaa että tietäisi itse omasta fiiliksestä onko vai ei. Joten olettaa että ei ole.

Tässä kertomus meidän ensimmäisestä tk käynnistä keillä kiinnostaa:

Käytiin eilen miehen kanssa siellä tk lääkärissä "lisääntymisasioissa" niinku lääkäri sen pisti. Oli ihan mukava naislääkäri ja mukava käynti, mutta muutama asia jäi vähän kaivelemaan siinä. Kyseli ensin multa perustietoja, (kerkesin jo miettiä, että eikö tässä miehestä tiedustella mitään) mutta kävikin metodillisesti vaan ensin minut läpi ja sitten kyseli mieheltä hänen terveydestään.
Jotenkin tuntu, että meidän kohtaaminen tuossa asiassa oli lääkärillekin uutta, vaikka osasi ottaa ohjat ja mun ei tarvinnut huolehtia, että kaikki asiat tulee sanotuksi, mitä olin itse muistilapulle kirjoittanut. En tiedä kuinka pitkään oli ollut lääkärinä, mutta vaikutti aika nuorelta. Itsellä särähti korvaan, kun se käytti termejä "syy" ja "vika". En tiedä onko tuo normaalia vai ei, mutta jotenkin omituista, että noinkin herkässä ja henkilökohtaisessa asiassa käytetään syyllistävää kieltä. "Voi johtua" olisi mun mielestä ollut parempi ilmaus. Kommentoi jossain vaiheessa niinku ohimennen, että voihan se "syy" olla sitten miehessäkin". Kaiken huippu, kun lopuksi kertoi, että tekee mulle gynekologisen tutkimuksen, niin kysyi mieheltä, että haluaako se jäädä vai mennä odottamaan aulaan. Siinä kohti sanoin varsin tomerasti, että "hän ei halua jäädä paikalle", ja se lääkärikin tais tajuta, että nyt ehkä kysyttiin asiasta väärältä henkilöltä, ja yritti korjailla sitä sanomalla jotain siitä, että toki jos minä en halua niin ei sitten. Kieltämättä jälkeenpäin nauratti ajatuskin siitä, että kuinka kiusallista se olis ollut kaikille osapuolille. :LOL: (Ymmärrän toki, että esim. synnytyksen yhteydessä on varmaan normaalia, että mies on siinä läsnä, mutta tuossa tilanteessa mukana olo tuntui vaan absurdilta).
Siinä gynetutkimuksen yhteydessä vielä kysyi, että onko meillä kummallakaan lapsia, kun unohti aiemmin kysyä sitä. Kun kerroin, että kummallakaan ei ole lapsia, en ole ollut ikinä edes raskaana, niin se siinä taas otti puheeksi sen, että jos vaikka miehellä ois ollut lapsia, niin sitten ois voinut poislukea sen, että lapsettomuus ois miehen "syy". Juttelin käynnin jälkeen miehen kanssa, ja se ei ollut ajatellut mitään erikoisempaa sen lääkärin sanavalinnoista. Mää oon vaan herkempi vissii sitte. Tiedostan kyllä, että se lääkäri ei tarkoittanut sitä pahalla, mutta jos se lääkäri ois ollut nuiva, niin nuokin sanat ois voinut tuntua tuhat kertaa pahemmilta.

Mutta, sieltä kuitenkin saatiin nyt selkeä jatkosuunnitelma, eli laitto minulle lähetteen verikokeisiin (pieni verenkuva ja kilpirauhasarvot) ja voin kuukauden päästä soittaa sinne (kun tulee se 12kk ehkäisyn jättämisestä täyteen) ja pyytää tämän käynnin perusteella jatkolähetteen erikoissairaanhoitoon. Ei tarvitse soittaa heti, jos ei heti halua jatkotutkimuksiin, mutta se sano, et jos vaikka menee 2 vuotta niin sitten pitää tuo perustutkimus ja verikokeet tehdä uudestaan.
Ymmärrän täysin, että särähti korvaan jos lääkäri käytti termejä syy ja vika, meidän ensikäynnillä viime keväänä perusterveydenhuollon puolella, kun aloiteltiin selvittelemään lapsettomuusasioita, lääkäri puhui hienovaraisesti ja nimenomaan että selvitellään mistä johtuu ym ilmauksia käyttäen. Lapsettomuus jo aiheena voi olla äärimmäisen raskas, arka ja kaikenlaisia tunteita herättävä, joten lääkäreidenkin soisi suhtautuvan siihen lempeästi ja hienovaraisesti.

Sit toi, että unohti kysyä, onko ennestään lapsia, apua 🙈 meillä kyseltiin molemmilta kyllä hyvin tarkkaan heti, ja jopa mun äidin raskautumiseen liittyvistä ongelmista kyseltiin ja puhuttiin kun ne mulla tiedossa oli. Kuulostaa hassulta, ettei kysynyt kummaltakaan. Meillä käytiin erikseen läpi mun historia (mulla vuosien takaa 1 km, siitäkin tarkkaan kysyttiin oliko sama puoliso ym) ja vaikka miehellä edellisestä suhteesta kaksi lasta, totesi lääkäri et miehen simppanäyte tutkitaan tottakai myös koska vuosien saatossa saattanut asiat muuttua hänenkin kohdallaan.

Lisäksi meillä tehtiin jo tuolla käynnillä lähete noiden perusverenkuvan ja kilppariarvojen lisäksi hedelmällisyyslabroihin, joita ei kuitenkaan ehditty tuolloin ottaa kun plussasinkin heti. Ja sama homma miehen siemennesteanalyysin kanssa. Mä olinkin tänään noissa labroissa AMH, FSH, prolaktiini ym.

Hienoa kuitenkin et teillä lähti asiat etenemään ja saitte selkeän jatkosuunnitelman 🩷

• Tykkää
Reactions: Kultakataja_
Kiintoisia näkökulmia miesten osallisuudesta "naisten asioissa". Meillä ollaan aika moderneja sit vissiin. Mies oli kiinnostunut kaikesta ja osallistui kaikkeen kun esikoista yritettiin ja käytiin lapsettomuusklinikalla erinäisissä tarkistuksissa. Minusta/meistä se oli yhteinen matka, eikä vain naisen. Ei mies nyt tietenkään gynen olan yli kuikuillut mitä häkkyrää mun alapäähän milloinkin laitettiin, mutta istui mun vieressä ja kuunteli, kyseli ja katsoi monitoria ultratessa. Minusta oli tärkeää, että se sai kaiken tiedon minkä minäkin kun lääkäri kertoi ja tiesi mistä mikäkin johtuu, jos jonkun käynnin jälkeen mua särki tai oli hankalaa. Tai suretti, turhautti, mitä vaan. Ja kyllä mä kerroinkin kaikista tuntemuksista, eritteistä ja muusta aina heti sille. Kiinnosti tai ei. :D En ole huomannut vaikutusta seksielämään.

Enkä siis parjaa toisenlaisia ajatuksia tai mielipiteitä, vaan ihan oikeasti on mielenkiintoista miten erilailla ihmiset tähän suhtautuu. Jonkinlaisen "mystiikan" säilyttäminen on kyllä hienoa, mä olen sellainen lörppö etten oikein osaa edes olla kertomatta milloin mistäkin ajatuksesta/tuntemuksesta.

-Kattikas

Pakko kommentoida, et on kyllä mielenkiintoista oikeesti, kuinka yksilöllistä tällaiset asiat ja niihin suhtautuminen on ja se on ihan fine 😊 Ite oon samanlainen kuin sä kuvailit olevasi, ja samoin oon just niin lörppö ja avoin et mies on hyvinkin perillä kaikista eritteistä ja kierron vaiheista aina ja joka tutkimuksessa ollut mukana 😁

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★11/22 ★ 1. ★ kohtukuolema 11/24
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Syystuuli38 ★ 04/24 ★ 4.
@Kultakataja ★ 04/24 ★ 1.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@Heimi89 ★ 08/24 ★ 6. (1. yhteinen)
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.
@Macademia ★ 02/25 ★ 1. yhteinen

★★★★★★★★★★★★★★★

7.3.2025 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jeshan kp 39/28-29
@Lunni~ kp 21/28-31
@Kolmattakehiin kp 18/30-33
@Jennnuli kp 10/27-28
@gaoxiaojie kp 7/28-31
@marik91 kp 3/28-33
@Macademia kp 1/?

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@haaveillen DPO 5
@Lunni~ DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
@Liilja ★ 09/24 ★ 4. ★ 09/24
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23★ 09/24
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6. ★ 10/24
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2. ★ 10/24
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3. ★ 10/24
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/24
@Frija ★ 05/23 ★ 1. ★ 11/24
@Oliivi3 ★ 12/24 ★ 5. & 6. ★ 12/24
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen ★ 12/24
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 01/25
Tikkunekku ★ 10/24 ★ 2. ★ 01/25
@Hopeanopea ★ 11/24 ★ 2. ★ 02/25
@Heidihuu ★ 01/25 ★ 3. (2.yhteinen) ★ 02/25
@Havu89 ★ 11/24 ★ 1. ★ 02/25

Viimeksi muokattu:
Ymmärrän täysin, että särähti korvaan jos lääkäri käytti termejä syy ja vika, meidän ensikäynnillä viime keväänä perusterveydenhuollon puolella, kun aloiteltiin selvittelemään lapsettomuusasioita, lääkäri puhui hienovaraisesti ja nimenomaan että selvitellään mistä johtuu ym ilmauksia käyttäen. Lapsettomuus jo aiheena voi olla äärimmäisen raskas, arka ja kaikenlaisia tunteita herättävä, joten lääkäreidenkin soisi suhtautuvan siihen lempeästi ja hienovaraisesti.

Sit toi, että unohti kysyä, onko ennestään lapsia, apua meillä kyseltiin molemmilta kyllä hyvin tarkkaan heti, ja jopa mun äidin raskautumiseen liittyvistä ongelmista kyseltiin ja puhuttiin kun ne mulla tiedossa oli. Kuulostaa hassulta, ettei kysynyt kummaltakaan. Meillä käytiin erikseen läpi mun historia (mulla vuosien takaa 1 km, siitäkin tarkkaan kysyttiin oliko sama puoliso ym) ja vaikka miehellä edellisestä suhteesta kaksi lasta, totesi lääkäri et miehen simppanäyte tutkitaan tottakai myös koska vuosien saatossa saattanut asiat muuttua hänenkin kohdallaan.

Lisäksi meillä tehtiin jo tuolla käynnillä lähete noiden perusverenkuvan ja kilppariarvojen lisäksi hedelmällisyyslabroihin, joita ei kuitenkaan ehditty tuolloin ottaa kun plussasinkin heti. Ja sama homma miehen siemennesteanalyysin kanssa. Mä olinkin tänään noissa labroissa AMH, FSH, prolaktiini ym.

Hienoa kuitenkin et teillä lähti asiat etenemään ja saitte selkeän jatkosuunnitelman 🩷
Joo, mulla jäi mietityttään, että miksi multa se lääkäri otattaa vaan perusverenkuvan ja kilpparit eikä mitään muuta (ois just ollu kiva tietää nuo AMH:t ynnä muut), mutta ajattelin, että se johtuu siitä, että on vaan perusterveydenhuolto, mut sekään ei oikein selity, jos teillä on jo ne siinä vaiheessa otettu. Katsoin käypä hoito sivustoa, mutta siellä ei ollut hoitosuositusta lapsettomuudelle.

Sekin mietityttää, että miksi mieheltä ei oteta verikokeita ollenkaan? Oletan, että siihen on joku tieteellinen syy tai jos tuottaa liikkuvia siittiöitä, niin sitten kai on ihan sama kuin hyvät veriarvot on?!

Kiintoisia näkökulmia miesten osallisuudesta "naisten asioissa". Meillä ollaan aika moderneja sit vissiin. Mies oli kiinnostunut kaikesta ja osallistui kaikkeen kun esikoista yritettiin ja käytiin lapsettomuusklinikalla erinäisissä tarkistuksissa. Minusta/meistä se oli yhteinen matka, eikä vain naisen. Ei mies nyt tietenkään gynen olan yli kuikuillut mitä häkkyrää mun alapäähän milloinkin laitettiin, mutta istui mun vieressä ja kuunteli, kyseli ja katsoi monitoria ultratessa. Minusta oli tärkeää, että se sai kaiken tiedon minkä minäkin kun lääkäri kertoi ja tiesi mistä mikäkin johtuu, jos jonkun käynnin jälkeen mua särki tai oli hankalaa. Tai suretti, turhautti, mitä vaan. Ja kyllä mä kerroinkin kaikista tuntemuksista, eritteistä ja muusta aina heti sille. Kiinnosti tai ei. En ole huomannut vaikutusta seksielämään.

Enkä siis parjaa toisenlaisia ajatuksia tai mielipiteitä, vaan ihan oikeasti on mielenkiintoista miten erilailla ihmiset tähän suhtautuu. Jonkinlaisen "mystiikan" säilyttäminen on kyllä hienoa, mä olen sellainen lörppö etten oikein osaa edes olla kertomatta milloin mistäkin ajatuksesta/tuntemuksesta.

-Kattikas
En mää koe, että nuo on vaan "naisten asioita", vaikka en halunnutkaan että mies ei ole alatutkimuksessa mukana (Ihan vaan tarkennuksena). Jos oltais jo lapsettomuusklinikalla ja siellä ultrattais niin kokisin sen uskoakseni erillä tavalla. Tuo oli nyt vaan ihan "normi" alatutkimus, jossa se vaan kirjaimellisesti katsoi mun alapäähän, ei edes ottanut mitään näytteitä. Sanoi, että näyttää normaalilta ja valkovuoto näyttää normaalilta. Tuntu ajatuksena itselle vaan hassulta ja vaivaannuttavalta, että siinä ois ollut yleisöä. 😁 En ajatellut, että sillä olisi mitään vaikutusta seksielämään, että en sen takia kieltäytynyt kunniasta. Koen, että pystyn oleen ihan kaikessa miehen kanssa avoin, mutta ehkä mua enemmän vaivaannutti se lääkäri siinä yhtälössä. (Kerran nuorempana, kun sisko vaihto huoneessa alasti vaatteita, ja sen mies tupsahti siihen paikalle. Muistan ajatelleeni, että me molemmat ollaan nähty hänet alasti, mutta siihen vedän rajan, että tehdään sitä yhtä aikaa :LOL:)

Pakko kommentoida, et on kyllä mielenkiintoista oikeesti, kuinka yksilöllistä tällaiset asiat ja niihin suhtautuminen on ja se on ihan fine Ite oon samanlainen kuin sä kuvailit olevasi, ja samoin oon just niin lörppö ja avoin et mies on hyvinkin perillä kaikista eritteistä ja kierron vaiheista aina ja joka tutkimuksessa ollut mukana
Joo! Persoonalla on varmasti suuri merkitys, että kuin varautunut tai avoin on eri tilanteissa. Sekin varmasti vaikuttaa, että missä vaiheessa prosessia on, ja onko entuudestaan lapsia (ja sitä kautta esim noita tutkimuksia tehty entuudestaan), että kuinka "siedättynyt" on 😁

• Tykkää
Reactions: marik91
Joo, mulla jäi mietityttään, että miksi multa se lääkäri otattaa vaan perusverenkuvan ja kilpparit eikä mitään muuta (ois just ollu kiva tietää nuo AMH:t ynnä muut), mutta ajattelin, että se johtuu siitä, että on vaan perusterveydenhuolto, mut sekään ei oikein selity, jos teillä on jo ne siinä vaiheessa otettu. Katsoin käypä hoito sivustoa, mutta siellä ei ollut hoitosuositusta lapsettomuudelle.

Sekin mietityttää, että miksi mieheltä ei oteta verikokeita ollenkaan? Oletan, että siihen on joku tieteellinen syy tai jos tuottaa liikkuvia siittiöitä, niin sitten kai on ihan sama kuin hyvät veriarvot on?!

En mää koe, että nuo on vaan "naisten asioita", vaikka en halunnutkaan että mies ei ole alatutkimuksessa mukana (Ihan vaan tarkennuksena). Jos oltais jo lapsettomuusklinikalla ja siellä ultrattais niin kokisin sen uskoakseni erillä tavalla. Tuo oli nyt vaan ihan "normi" alatutkimus, jossa se vaan kirjaimellisesti katsoi mun alapäähän, ei edes ottanut mitään näytteitä. Sanoi, että näyttää normaalilta ja valkovuoto näyttää normaalilta. Tuntu ajatuksena itselle vaan hassulta ja vaivaannuttavalta, että siinä ois ollut yleisöä. 😁 En ajatellut, että sillä olisi mitään vaikutusta seksielämään, että en sen takia kieltäytynyt kunniasta. Koen, että pystyn oleen ihan kaikessa miehen kanssa avoin, mutta ehkä mua enemmän vaivaannutti se lääkäri siinä yhtälössä. (Kerran nuorempana, kun sisko vaihto huoneessa alasti vaatteita, ja sen mies tupsahti siihen paikalle. Muistan ajatelleeni, että me molemmat ollaan nähty hänet alasti, mutta siihen vedän rajan, että tehdään sitä yhtä aikaa :LOL:)
No niimpä samaa pohdin, että miksei heti voi ottaa niitä AMH ym arvoja. Höh!

Meillä ei oo vielä tässä vaiheessa otettu mieheltä mitään kokeita lukuunottamatta siemennesteanalyysia! Ensikäynti lapsettomuuspolille on huhtikuun lopulla ja siemennesteanalyysin tulokset oli sen verran raja-arvoja huonommat, että silloin ottavat uuden näytteen ja oletan et sit ainakin verikokeitakin, jos sekin on alentunut tulos. Varmaan sit ottavat mieheltäkin testosteroni, fsh ym kokeita, luulisin?

Mulla näkyi eiliset labrat Omakannassa, pvk ja FSH olivat valmiina. AMH ei vielä ollut valmistunut. FSH oli 3.4, käsittääkseni ihan hyvä arvo (kp2).

Ekat normimenkat kierukan jälkeen alkoi tänään. Eli mut voi laittaa listalla kp 1.

Toivon, että en loukannut ketään kun ilmaisin itseäni kehnosti. Me kaikki parit ja immeiset ollaan omanlaisiamme ja se on just hyvä niin. Hedelmällisyysasiat eivät ole minun mielestäni naisten juttuja. Tarkoitin, että puolisoni kokee ne niin. Annan sen hänelle anteeksi, koska ymmärrän, että hänet on niin kasvatettu ja nämä ovat uusia, uskallan ajatella, pelottaviakin asioita hänelle.
Seksiasiat on niin herkkiä juttuja, että helposti menee toisten kommentit ihon alle.
Haluan sanoa, että mitä seksiin tulee, kommentit vain meidän suhteestamme.
Kivaa viikonloppua kaikille! ☺

• Tykkää
Reactions: AMR ja marik91
Nyt tuli AMH-arvon tulos, viitearvot näköjään mun ikäisellä (33v) 0,6-8,1, mun tulos on 2,59. En oikein tiedä kuinka tulkita tuota, kai se ihan ok on? Toki parempikin kai voisi olla mut ei nyt varmaan mitään syytä alkaa murehtiakaan tuon arvon vuoksi?

• Tykkää
Reactions: haaveillen
Ekat normimenkat kierukan jälkeen alkoi tänään. Eli mut voi laittaa listalla kp 1.

Toivon, että en loukannut ketään kun ilmaisin itseäni kehnosti. Me kaikki parit ja immeiset ollaan omanlaisiamme ja se on just hyvä niin. Hedelmällisyysasiat eivät ole minun mielestäni naisten juttuja. Tarkoitin, että puolisoni kokee ne niin. Annan sen hänelle anteeksi, koska ymmärrän, että hänet on niin kasvatettu ja nämä ovat uusia, uskallan ajatella, pelottaviakin asioita hänelle.
Seksiasiat on niin herkkiä juttuja, että helposti menee toisten kommentit ihon alle.
Haluan sanoa, että mitä seksiin tulee, kommentit vain meidän suhteestamme.
Kivaa viikonloppua kaikille! ☺
Laitoin nyt kp 1/?, kun en tiennyt kierron pituutta, laitanko jotain siihen vai seurailetko ja sit muokkaa kun vähän näkee miten kierto palailee kierukan jäljiltä? 😊

• Tykkää
Reactions: Macademia
Hei, täällä taas. Olin tässä välissä raskaana rv 9 asti, kun keskeytynyt keskenmeno sitten tuli ulos. Tämä oli jo kolmas "haavevauva" vuodelle 2025; ekan olisi pitänyt syntyä nyt maaliskuussa, toisen kesällä ja tämän viimeisen lokakuussa. Nyt on sellainen olo, että uskaltaako tässä enää edes yrittää. Aiemmat onnistuneet raskaudet alkaneet yhtä lukuunottamatta kertalaakista. Tämä viimeinen km oli tosi raju kokemus, hetken ehdin jo ajatella kuolevani, kun vuotoa tuli lyhyessä ajassa niin paljon, että meni vintti pimeäksi ja kaaduin.

Nyt tuli AMH-arvon tulos, viitearvot näköjään mun ikäisellä (33v) 0,6-8,1, mun tulos on 2,59. En oikein tiedä kuinka tulkita tuota, kai se ihan ok on? Toki parempikin kai voisi olla mut ei nyt varmaan mitään syytä alkaa murehtiakaan tuon arvon vuoksi?
Olen samanikäinen ja mulla amh oli 2. Lääkäri sanoi että ei ole mikään huippu enää, mutta ikäiselleni kuitenkin vielä ok hyvä lukema. Ei ollut siitä yhtään huolissaan. IVF hoidon kannalta merkitsee sitä, että odotettavissa ei ole mitään älyttömän suurta munasolusaalista, ja myöskin että ei pitäisi olla hyperin riskiä, joka on ivf hoitojen varmaan se yleisin riski. Eli olisin sinuna huoleti tuosta tuloksesta 😊

• Tykkää
Olen samanikäinen ja mulla amh oli 2. Lääkäri sanoi että ei ole mikään huippu enää, mutta ikäiselleni kuitenkin vielä ok hyvä lukema. Ei ollut siitä yhtään huolissaan. IVF hoidon kannalta merkitsee sitä, että odotettavissa ei ole mitään älyttömän suurta munasolusaalista, ja myöskin että ei pitäisi olla hyperin riskiä, joka on ivf hoitojen varmaan se yleisin riski. Eli olisin sinuna huoleti tuosta tuloksesta 😊
Kiitos, kiva kuulla vähän vertailupohjaa ja muiden arvoja ja kokemuksia 😊

Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

8.3.2025 lauantai

Nimi ★ Kiertopäivä

@jeshan kp 40/28-29
@Lunni~ kp 22/28-31
@Kolmattakehiin kp 19/30-33
@Jennnuli kp 11/27-28
@gaoxiaojie kp 8/28-31
@marik91 kp 4/28-33
@Macademia kp 2/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@haaveillen DPO 6
@Lunni~ DPO 3

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

vierailija
Mulla otettu tuo arvo vuosi sitte ja oli sillon 2.66 (oon sua 2vuotta nuorempi). Tähän kiertoon alotettiin ivf hoidot ja alkuultras näky oikealla noin 15 antraalifollikkelia ja vasemmalla noin 10. Eivät ainakaan mun kohdalla olleet mitenkään huolissaan tuosta arvosta, kun folleja tarjolla hyvin.

Jospa tää tieto rauhoittaa vähä mieltä 😊 Toivotaan teille lyhyttä matkaa lapsettomuushoidoissa ja lasta syliin asti 😇

• Rakkaus
Vauva 2025

★★★★★★★★★★★★★★★

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@Misoka ★ 10/24 ★ 2.
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6.
@Ainoaksi ★ 12/24 ★ 1.
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1.
@jeshan ★ 01/25 ★ 4.

★★★★★★★★★★★★★★★

9.3.2025 sunnuntai

Nimi ★ Kiertopäivä

@Lunni~ kp 23/28-31
@Kolmattakehiin kp 20/30-33
@Jennnuli kp 12/27-28
@gaoxiaojie kp 9/28-31
@marik91 kp 5/28-33
@Macademia kp 3/28-32

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@haaveillen DPO 7
@Lunni~ DPO 4

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet

ON:

Mulla nyt kaks kiertoa ollut luteaali vain 8 päivää eli ihan liian lyhyt, meillä huhtikuun lopulla lapsettomuuspolille ensikäynti mutta testejä tosiaan jo otettu ja "hoitopolku" avoinna mobiiliapurissa, jossa helppo viestitoiminnolla kysellä jos jotain mielen päällä.

Pohdin tässä, odotanko suosiolla ensikäyntiä ja otan siellä asian puheeksi, vai kyselenkö tuolta voisinko nyt jo saada lääkkeellistä tukea luteaalin pidentämiseen ennen ensikäyntiä? Todistetusti siis ovuloin mutta luteaali jäänyt synnytyksen jälkeen vielä lyhyemmäksi kuin ennen sitä. Tässä kuitenkin vielä pari ovulaatiota kerkee olemaan ennen sitä käyntiä.. sillä mietin.. just kattelin sovelluksesta et ennen raskautta luteaali vaihdellut 9-12 pv.

Viimeksi muokattu:
Onko muilla samaa, että kun LA alkaisi lähestyä loppuvuotta niin motivaatio yritykseen on vähän haussa? Jotenkin toivoisi ettei menisi ihan joululle. Jos vaikka sattuisikin nyt tärppäämään.

Täällä odotellaan ovista. Luulin että olisi ollut jo eilen olojen perusteella, mutta ei nousseet lämmöt yöllä. Sinänsä positiivista että kierrosta näyttäisi tulevan normaalimman mittainen kahden tosi lyhyen jälkeen.

Vierailija
Onko muilla samaa, että kun LA alkaisi lähestyä loppuvuotta niin motivaatio yritykseen on vähän haussa? Jotenkin toivoisi ettei menisi ihan joululle. Jos vaikka sattuisikin nyt tärppäämään.

Täällä odotellaan ovista. Luulin että olisi ollut jo eilen olojen perusteella, mutta ei nousseet lämmöt yöllä. Sinänsä positiivista että kierrosta näyttäisi tulevan normaalimman mittainen kahden tosi lyhyen jälkeen.
Viime kierto oli ensimmäinen josta olisin voinut tulla raskaaksi. Menkat toivat huojennuksen että ei vielä, mutta nyt ajatukset ovat muuttuneet ja ajattelen että "vauva saa itse päättää" haluaako olla loppu vuoden vai ensi vuoden lapsi :D Olisihan se aika ihana joululahja <3

• Tykkää

Me miehen kanssa päätettiin et pidetään maaliskuu taukoa yrittämisestä juuri osittain tämän takia sekä sen takia että itsellä tulossa kolmekymppiset ja juhlat tiedossa, joten mahdollinen vauvauutinen sattuisi juuri vähän ennen tätä.

Ollut ihan super rentoa nyt kun ei oo kokoajan miettinyt että milloin alkaa ovulaation tikutus jne.. Toki nyt on oppinut kuuntelemaan omaa kehoa niin paljon, että tunnistin tänään tutut oviskivut ja limat. Ollaan me miehen kanssa puuhasteltu tässä, joten aina on mahdollista että tärppää vaikka ei oo varsinaisesti yritetty.. 😅

• Tykkää

Yhteistyössä