Haaveena vauva 2023

Onnea kaikille plussanneille!

Mulla on jotenkin epätoivoinen olo tästä kierrosta. Tosiaan ihan samaan aikaan alkoi ovulaation jälkeen nännien arkuus kuin viime kierrossa. Heti tulee sellainen olo, että tämän täytyy olla negakierto. Ollut tänään surullinen olo, vaikka ei varsinaisesti ole ollut mitään syytä ja muuten ollut ihan kiva päivä. Jospa huomenna olisi parempi fiilis!
Nyt onkin erikoista, koska nännien arkuus on oikeastaan lähtenyt kokonaan pois. Edes rinnat ei tunnu aroilta. Eli kesti pari päivää, vaikka viime kierrossa tuo nännien arkuus alkoi pian ovulaatiosta ja kesti menkkoihin asti. Mielenkiintoista, että palaako arkuus viikonloppuna, kun on tasan viikko menkkoihin!
 
@Yksinmatkassa pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!

@Sipiriina halaus tiedän tunteen! Edellisessä yrityksessä ehdin jo niin monen vuoden listoissa pyörimään ja jotkut tuli uusintakierroksellekin, niin oli 3v jälkeen pakko pitää taukoa muutama vuosi.
@kANaNdA lle myös halaus ja toki muille pitkää tietä kulkeville

@Laurenzia voittehan te lähteä siitä, että käytte alkututkimuksissa, saisitte ainakin tietää missä mättää vai onko kaikki ok! Saatte sitten päättää haluatteko hoitoja vai ette. Niihin saa kuitenkin jonottaa sen verran aikaa että hyvinkin voi olla puoli vuotta aikaa miettiä

@Mirkkuli26 äh noita rfsun testejä! Mä oon niillä niin monet turhat viivat saanut, että en luota niihin yhtään! Toki ne toimii ja varmasti näkee vahvistumisen jos raskaana on.
Mä noita uusia digejä näin jossain netissä varmaan!

@Mardolly toivottavasti olis positiivinen tulos tuolla oireiden muuttumisella

Varmaan jäi puoliin vastaamattakin..

Kp 5 ja edelleen karseet vuodot. Kivusta melkein sai taas oksentaa
Äh kuulostaapa inhottavalta. Pitikin kysyä kun sulla on niin lyhyt luteaali, että onko vuotokin sitte niukkaa, mutta ei ilmeisesti 😵💫
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
vierailija
@Wintersun Voi että noita menkkoja :( Itse kärsin myös todella runsaista menkoista. Ekat 2-3pvä vuotaa yli ihan hetkessä isoimmasta tampoonista ja siteestä. Aina tarvinnut saikkua, kun menkat alkaa, koska kotoa ei pysty poistumaan, jos vessa ei ole saatavilla heti :( Ja ne kivut, ihan hirveät. Joten tiedän mitä käyt niiden kanssa läpi. Mulla ei auttanut lääkkeet, ne vuotoa hillitsevät. Ne vain siirti menkkoja ja sit tuli ihan yhtä runsaana hetken päästä.
 
vierailija
@Wintersun Voi että noita menkkoja Itse kärsin myös todella runsaista menkoista. Ekat 2-3pvä vuotaa yli ihan hetkessä isoimmasta tampoonista ja siteestä. Aina tarvinnut saikkua, kun menkat alkaa, koska kotoa ei pysty poistumaan, jos vessa ei ole saatavilla heti Ja ne kivut, ihan hirveät. Joten tiedän mitä käyt niiden kanssa läpi. Mulla ei auttanut lääkkeet, ne vuotoa hillitsevät. Ne vain siirti menkkoja ja sit tuli ihan yhtä runsaana hetken päästä.
Hyvä, että näistä puhutaan! Tuntuu että kaikilla muilla on vaan pientä vuotoa eikä kipuja. Mulla tulee pahimpina päivinä kuukupista yli tunnissa. Pitää olla paksuin side sen lisäksi. Töistä saikkua aina pari päivää.

Meillä ei enää yritystä ole ja seuraavana tiedossa kohdun limakalvojen poltto tai kohdunpoisto!
 
  • Tykkää
Reactions: Floralan
Täällä myös vuosi yritystä takana ja monenlaisia negatiivisia tunteita kuukausittaiset pettymykset aiheuttaneet. Aina kuukautiset aiheuttaneet masennusta ja negatiivisia ajatuksia hetkeksi, ja varmasti tulevat edelleen aiheuttamaan.
Olen alkanut panostamaan omaan hyvinvointiin ja hormonitoiminnan tasapainottamiseen mikä luo positiivista energiaa myös tähän pitkään yritykseen. Aloin seuraamaan instassa naisten hormonitoiminnan asiantuntijaa ja hänen tekstinsä ovat puhutelleet suuresti.
Minulla myös runsaat, hyytymäiset kuukautiset, mutta viime menkat huomattavasti helpommat ja hyytymätkin pieniä ja niitä vain muutama. Sattumaako vai onko oman hormonitoiminnan tasapainottaminen ruokavalion, lisäravinteiden ja rentoutumisen avulla jo auttanut.
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tsemppiä piinailijoille! Täällä ihana vaihe, ovulaation lähestyminen!
 
Tänään dpo 7 ja ollut pari päivää vatsakipeä. Toki voi hyvin johtua myös tästä raudan syömisestä :D

Muita "oireita" ei ole. Ehkä hieman pääkipua? En muista esikoisesta muuta kuin jäätävän turvotuksen... mut oltiin silloin myös reissussa lämpöisessä, et saattoi johtua siitäkin.

Mitä tulee yrittämiseen ja siihen kuluneeseen aikaan, niin musta tuntuu, että tosi monet vähättelee sitä yritys aikaa... Esim yks tuttu sanoi ekalla kerralla, että tuli melkein heti ja sit seuraavalla kerralla kun juteltiin niin kertoi, että olivat yrittäneet reilun puoli vuotta :D Ei missään nimessä pitkäaika sekään mut ei kyllä nyt ihan hetikään tullut.
 
vierailija
Jonkun mielestä se 6kk tai reilu on melkein heti ja jollekkin se on tosi pitkä aika odottaa.. Voi johtua oletuksesta kuinka kauan kestää tai sitten kokemuksesta..😀

Mulle viimesin raskautuminen kesti 6kk ja mulle se oli pitkä aika, kun aikasemmin on kestäny 3kk. Ja nyt jälkeenpäin ajateltuna 6kk oli tosi lyhyt aika, kun ikää kuitenkin 38v ja imetin vielä vajaa vuoden ikäistä useasti sekä päivällä, että yöllä.😅

Ja luulen, että useammat ei uskalla avoimesti kertoa kavereille tai kellekkään, jos ei tärppi onnistu helposti.. saattaa olla aika arka aihe, vaikka toista väitetään.🙄

Ei saisi vähätellä kenenkään tunteita, kokemuksia, pettymyksiä tai muuta. Niinkuin tätäkin valitettavasti paljon tapahtuu.😑
 
Tuttu varasi taannoin ulkomaanmatkan toteamalla että "lähdetään tekemään pikku sisarusta". No eihän siitä montaa viikkoa mennyt kun ilmoittaa että on raskaana. Tämä tuttu on myös minulle todennut että "kyllähän teidän kannattaa toinen tehdä". TEHDÄ. 😤 Ja kyllä, olen hieman katkera nopeasti raskautuneille, vaikka olen tietysti päällimmäisenä onnellinen heidän puolestaan.

Täällä ovis lähenee taas, se paras vaihe kierrosta kun pohjamudista on noustu ja toiveet on korkeella 😅
 
6kk jälkikäteen ajateltuna tuntuu itsestä ainakin lyhyeltä. Mutta yrittäessä ja plussaa odotellessa kuukaudet kyllä matelee.
Varmasti yksittäiset kuukaudet tuntuu pitkille, jos yrittämiseen liittyy huoli onnistumisesta.

Täällä menossa (ehkä) dpo 5. Alavatsa on tuntunut vähän ns. täydeltä, varsinkin oikealta puolelta. Luulen, että ovis tapahtui myös oikealta tässä kuussa. Ei oikein ihmeellisiä oloja ole, mutta eipä ollut viimeksikään plussakierrossa. Ois tehny mieli ostaa tänään testejä valmiiks, mutta maltoin mieleni...
 
vierailija
Olen jo vuosikausia hieman huolestuneenakin seurannut syntyvyyden kehitystä Suomessa. Trendi on alaspäin, ja valitettavasti se ei lupaa hyvää hyvinvointyhteiskuntamme tulevaisuudelle. Huoltosuhteemme kun on jo nyt suuressa negatiivisessa paineessa.

Mistä tämä valitettava kehityskulku johtuu? Mielestäni syynä ovat tänä päivänä vallitsevat, vääristyneet tavat sukupuolisessa kanssakäymisessä. Perinteinen yhdyntä tuntuu jääneen täysin unohduksiin, kun tilalle ovat tulleet muun muassa suuseksi sekä seksikaupoista hankittavat viihdevimpaimet. Haluankin muistuttaa nuoremmilleni, että lapsihaaveet on syytä unohtaa, jos ei ole halua tai valmiutta yhdyntään ilman ehkäisyä.

Erkki 54 v
 
Meillä ekaa yritettiin yli 2v, yk 28 tärppäsi. Henkisesti rankempaa oli toisen yritys, siinäkin meni 18 kiertoa plussaan ja edellisen lapsen yrityksen pettymykset sekoittui mukaan kun yritys aloitettiin heti edellisen synnytyksen jälkeen kun epäiltiin että saattaa taas kestää.
Kolmas tuli tosi nopeasti, yk 3, neljäs yk 8 ja välissä oli yk 4 kkm. Nämäkin siis tärppäsi tosi nopeasti.
Nyt taitaa olla yk 8 menossa, en ole jaksanut laskea, mutta vielä ei tunnu että oltaisiin yritetty kauan. Myöskin nyt jälkikäteen nuo ekan ja tokan lapsen yritys ajat ei enää tunnu pitkiltä ja vähän naurattaa kuinka paljon sitä murehtikaan asiaa. Silloin se tuntui paljon pidemmältä ajalta.
 
Kiitos @Martta83 vinkistä :) Otin heti seurantaan vinkkaamasi tilin:)Paljon tuttuja juttuja, itsehän olen kärsinyt koko tämän yritysajan hormonaalisesta epätasapainosta :/ Pikku hiljaa jotkut asiat helpottanut :)

Pitkästä yrittämisestä: tämä 2v tuntuu todella pitkältä ajalta :( Silloin nuorempana se 6kk tuntui pitkältä, näin jälkikäteen huomaa että stressannut turhaan silloin.

Pahoittelut jälleen uuteen kiertoon siirtyneille:(

Mulavaa viikonloppua :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan haaleaa viivaa ovistestissä, ei se sit tullukkaan aikasemmin tässä kierrossa. Oli niitä tuntemuksia mutta ei o enää. Viime kierrolla sain kp14 joten samaan se varmaan menee.
Eilen oli muuten pakko testata ja käyttää yks raskaustesti miehelle kun oli edellispäivänä pistänyt pregnylin. Sai leffaviivat apteekin ultralla 🤣 olin kade 😁😜
Miehellä nostettiin annos 3x viikossa edellisen kahden sijaan ja määräkin lisääntyi. Halujen mukaan on ainakin toiminut 👍 Odotellaan josko maksa arvot tulis alas ja sitten voi aloittaa letrot hänellä.
 

Yhteistyössä