Haaveena vauva 2023

Onnea kaikille plussanneille! ❤

Mulla on jotenkin epätoivoinen olo tästä kierrosta. Tosiaan ihan samaan aikaan alkoi ovulaation jälkeen nännien arkuus kuin viime kierrossa. Heti tulee sellainen olo, että tämän täytyy olla negakierto. Ollut tänään surullinen olo, vaikka ei varsinaisesti ole ollut mitään syytä ja muuten ollut ihan kiva päivä. Jospa huomenna olisi parempi fiilis!
 
Heippa kaikille! Mä huutelen täältä tähän ryhmään uutena. Kahdessa edellisessä ryhmässä ollu enemmän ja vähemmän mukana. Jäin kokonaan pois kun pää hajos totaalisesti viimesyksynä kaikkiin pettymyksiin. Ja kiva huomata että listan alkupään tutut nimet on vähentynyt huimasti :)

musta vähän. Oon siis 32v ja yritys alotettu 3/20. Hoitoihin päästiin 9/21 mutta monien takaiskujen myötä plussa puuttuu edelleen ICSI- hoitoihin pitäispolin lomien jälkeen syksyllä päästä.
listalle saa laittaa (yritys alotettu 3/20, yk 29 eka lapsi ja kp 3
 
Vielä pitää kysyä miten nopeesti teillä on nuo testit vahvistuneet kun on selkeästi kaksi viivaa? Oon tehnyt viimeksi 10v sitten noita niin ei edes muista. 😂 Mietin vain että oon aina ajatellut että ovulaatio on noin.14 päivän kohdalla mutta taitaakin olla vähän aiemmin. 🤔
 
Vielä pitää kysyä miten nopeesti teillä on nuo testit vahvistuneet kun on selkeästi kaksi viivaa? Oon tehnyt viimeksi 10v sitten noita niin ei edes muista. Mietin vain että oon aina ajatellut että ovulaatio on noin.14 päivän kohdalla mutta taitaakin olla vähän aiemmin.
jos ovistestistä kyse niin jos tekis kerran päivässä niin vois mennä plussa kokonaan ohi, aamulla voi olla hyvä jos erottuva ja illalla kirkuva ja aamulla taas vaaleentunu.. mulla toki lyhyt kiertokin nykyään (lyhentyny jostain syystä hoitojen takia niihin kiertoihin jossa ei oo lääkitystä) mut mulla plussa on jon.kp 10 :)
 
Tervetuloa @Mamtobe ! Ja toivottavasti tämä on viimeinen ketju, jossa esikoista kuumeilet! Tsemppiä yritykseen ja toivottavasti plussa tulee viimeistään seuraavassa hoitokierrossa jos ei sitä ennen tärppää
kiitos❤ Mulla itellä on ainakin luotto menny jo aikaa sitten luomusti raskautumiseen, miehen uimarit on vaan B-luokkaa tai sitä huonompia ja mulla on tiputtelua jo viikkoo ennen menkkoja ettei näillä mahdollisuuksilla paljon raskauduta. :( Uskon kyllä vielä ainakin että alkionsiirrolla ja keltarauhastuella raskaudun :)
 
jos ovistestistä kyse niin jos tekis kerran päivässä niin vois mennä plussa kokonaan ohi, aamulla voi olla hyvä jos erottuva ja illalla kirkuva ja aamulla taas vaaleentunu.. mulla toki lyhyt kiertokin nykyään (lyhentyny jostain syystä hoitojen takia niihin kiertoihin jossa ei oo lääkitystä) mut mulla plussa on jon.kp 10
Progesteroni alkaa toimimaan kun munasolun tilalle muodostuu keltarauhanen. Siksi usein tuleekin samoja oireita joka kierrossa samoihin aikoihin. Se ei toki kerro siitä etteikö raskaus voisi onnistua

@Mamtobe tervetuloa! Tsemppiä hoitojen odotteluun!

@Kyfi mulla tulee pitkin kiertoa vahvaa viivaa, silti voi mennä viikkokin ennen plussaa.
Kiitos, varmaan muutama kierto menee ennenkun pääsee jyvälle miten nuo testit menee.. 😅
 
Joo, Pitkä kaava mullakin oli! Nyt odotellaan tosiaan että päästään siirtämään pakkasesta viimeinen alkio saa nähdä tarviiko sitten mennä uuteen hoitokierrokseen.

Oliko teillä inssejä ym. Takana?
meillä on takana neljö ovulaation stimulaatioo, insseillä piti mennä mut yks pääty induktioks, 2. Inssi onnistu, 3. Meni kolmen munasolun vasteella joten inssiä ei voitu tehdä ja nejännessä pesutulos oli niin huono että jo inssissä osattiin sanoo ettei tuu onnistuun..
Välissä oli tietty joululomat ja sen takia veny muutaman kierron ja ICSI-jonot oli seuraavaks pitkät ja sit tulikin lakko ja nyt ei ennätetä hoitaan ennen kesää koska korona ja lakko on kasvattanu jonot niin pitkiks :cry:

kuinka monta munasolua saitte kerättyä ja kuinka ne sit lähti kasvaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Kurjaa tosiaan, että jonot on nyt pitkiä!
Me saatiin muistaakseni 10 munasolua joista 8 hedelmöittyi. 2 päiväisenä siirrettiin tuoresiirtona yksi ja siitä plussa, nyt sitten sitä viimeistä ollaan siirtämässä.
Onko sulla joku lääke tohon tiputteluun?
Toivotaan että nyt tärppäis niin ei tarvis uutta keräystä! Se on kuintekin aika riskialtis juttu! ❤Mä sain lugesteronin yksityiseltä puolelta aikaa sit mut poli on sitämieltä ettei sitä hoideta kun hoitokierroissa eikä oo uusinu reseptiä sit niin että hoitamattomissa kierroissa pystyis käyttää :(
 
Halusin tulla päivittämään tilanteeni siltä varalta että joku lueskelee ja selailee nettiä yhtä epätoivoisena kuin itse.. ja toki kertomaan teille 🙂

Eli 3. kierto pillereiden lopetuksen jälkeen menossa. Kaksi ensimmäistä oli pituudeltaan lähes minuutilleen 21 päivää. Tässä kierrossa menkkoja ei kuulunut 21.pvä. Tietty tein testejä, mutta kyllä ne kaikki taisi negaa olla. Hyvällä tahdolla ehkä jotain haamua. Sitten kp 25 aamulla vessassa käydessä paperiin jäi verta. Kirkasta ja punaista. Ajattelin heti että siinä se oli. Taisin sinä aamuna tehdä vielä testinkin ja se oli nega. Hyväksyin uuden kierron, vaikka vuoto loppui siihen aamuun. Pelkäsin että en ollut ovuloinut ollenkaan kun en ollut sitäkään onnistunut tikkuun saamaan. Tuskailin taas että ehkä meissä on jotain vikaa. Sitten keskiviikkona vapaapäivän kunniaksi lueskelin taas näitä palstoja ja sillon se iski. Entäs jos se oli kiinnittymisvuoto..

Laskeskelen viikkoja edestakas. Entäs jos mun "menkkoja edeltävät" kivut olikin ovulaatio. Voi olla. Äkkiä kauppaan ja testin tekoon. Ainoa herkkä testi oli rfsu ja siinä näkyi punertava viiva. Ystäväni sanoi että selvä + mutta kun olen niin paljon lukenut näistä testeistä, en uskaltanut luottaa. Tänä aamuna sitten pregcheck kehiin ja haalea viiva alkoi ilmestyä heti kun testi lähti värjääntymään. Samaan pissaan kastoin vielä cb digitaalisen testin. "Raskaana".

En voi uskoa ♥ Toivottavasti tämä pieni pysyy matkassa. Hirmu onnellinen mutta samaan aikaan pelottaa ihan hirveästi 😅 laskettua aikaa en osaa edes laskea koska epävarmuus ovulaatiosta ja kierron pituudesta.. mutta selvinnee se.

Tsemppiä kaikille ♥
 
Halusin tulla päivittämään tilanteeni siltä varalta että joku lueskelee ja selailee nettiä yhtä epätoivoisena kuin itse.. ja toki kertomaan teille

Eli 3. kierto pillereiden lopetuksen jälkeen menossa. Kaksi ensimmäistä oli pituudeltaan lähes minuutilleen 21 päivää. Tässä kierrossa menkkoja ei kuulunut 21.pvä. Tietty tein testejä, mutta kyllä ne kaikki taisi negaa olla. Hyvällä tahdolla ehkä jotain haamua. Sitten kp 25 aamulla vessassa käydessä paperiin jäi verta. Kirkasta ja punaista. Ajattelin heti että siinä se oli. Taisin sinä aamuna tehdä vielä testinkin ja se oli nega. Hyväksyin uuden kierron, vaikka vuoto loppui siihen aamuun. Pelkäsin että en ollut ovuloinut ollenkaan kun en ollut sitäkään onnistunut tikkuun saamaan. Tuskailin taas että ehkä meissä on jotain vikaa. Sitten keskiviikkona vapaapäivän kunniaksi lueskelin taas näitä palstoja ja sillon se iski. Entäs jos se oli kiinnittymisvuoto..

Laskeskelen viikkoja edestakas. Entäs jos mun "menkkoja edeltävät" kivut olikin ovulaatio. Voi olla. Äkkiä kauppaan ja testin tekoon. Ainoa herkkä testi oli rfsu ja siinä näkyi punertava viiva. Ystäväni sanoi että selvä + mutta kun olen niin paljon lukenut näistä testeistä, en uskaltanut luottaa. Tänä aamuna sitten pregcheck kehiin ja haalea viiva alkoi ilmestyä heti kun testi lähti värjääntymään. Samaan pissaan kastoin vielä cb digitaalisen testin. "Raskaana".

En voi uskoa Toivottavasti tämä pieni pysyy matkassa. Hirmu onnellinen mutta samaan aikaan pelottaa ihan hirveästi laskettua aikaa en osaa edes laskea koska epävarmuus ovulaatiosta ja kierron pituudesta.. mutta selvinnee se.

Tsemppiä kaikille
Ohhoh, eikö pääse muokkaamaan enää, koko teksti tuli sitten lihavoituna 😅 ei mikään ihme kun kädet tärrää niin kauheasti 😁 Pahoittelut painokkaasta tekstistä 😅😅
 
Hei pikainen kysymys tähän väliin puuhailujen ajoituksesta 😅
Mulla tänään nyt aamusta selkee ovisplussaviiva (eilen oli haalea viiva, mutta ei päästy vauvantekohommiin)
Puuhailemaan päästään tänään torstaina illalla kahdeksan jälkeen.
Seuraavat ajankohdat touhuille olisi perjantai aamuna viiden jälkeen tai iltapäivällä neljän-viiden aikaan. Kumpi ajankohta olisi parempi? 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Täällä kans olin sillon oviksen jälkeen niin masentunut, mutta dpo 8 sitten tuli ihme valkovuotoa joka todella aivan pim - herätti toiveet. Mieliala kääntyi täysin 😅 Siitä lähtien kuumottanut ja tuntunut että lämpötilat korkealla ja eilen dpo 10 olin aivan varma että raskaana, koska päivällä etova olo eikä mikään maistunut... no nyt taas aika normaali olo ja sellanen "ei kuitenkaan".

Että maanantaina pitäis menkat alkaa ja taas petytään kyllä niin. En tiedä miten tämä on niin surullista, kivat työt, joihin ei todella raskaus sovi ja yksi täydellinen lapsi on jo. Mutta ehkä juuri siksi haluaisi niin kovin näitä lisää.❤

Viikkoa, ennen menkkoja tuli taas tutut mieliala-aggressiot. Myös kipeitä finnejä. Toisaalta nuo mielialavaihtelut myös nyt jatkuneet. Mies haisi eilen kamalalle 😅

TMI, mutta rinnoista tuli vähän sitä alkumaitoa kun puristi. (ystävällä maidontulo oli raskauden merkki)

Välillä alavatsasta nippaa. Turvottaa. Turvotusta joka kierrossa tosin.

En pysty tekemään testiä, koska pettymys niin iso tyhjään tikkuun, odotan ne menkat/teen maanantaina.

Kauhistuttaa tuo, että hoitoihin tosiaan varmaan hirveät jonot koronan jälkeen. 🙈

Tsemppiä kaikille❤
 
Progesteroni alkaa toimimaan kun munasolun tilalle muodostuu keltarauhanen. Siksi usein tuleekin samoja oireita joka kierrossa samoihin aikoihin. Se ei toki kerro siitä etteikö raskaus voisi onnistua

@Mamtobe tervetuloa! Tsemppiä hoitojen odotteluun!

@Kyfi mulla tulee pitkin kiertoa vahvaa viivaa, silti voi mennä viikkokin ennen plussaa.
Näinhän se on, jotenkin vaan iski tunne et ”taasko nämä täysin samat oireet eli varmasti menkat tuloillaan” 🙈 vaikka eipä se tosiaan vielä mitään tarkoita. Tänään onneksi ollut jo positiivisempi olo, aurinkokin paistaa. Meinaa taas flunssaa pukata, vaikka vasta olin kaksi viikkoa sitten hirveässä flunssassa! Päivät tuntuvat menevän tosi hitaasti, nyt vasta dpo 5 ja vielä pitäisi jaksaa odottaa yli viikko 😩
 
Ovulaatio tapahtuu n. 12-24h ovisplussasta. Sen jälkeen munasolu on about yhtä kauan hedelmöittymiskykyinen. Siittiöillä menee jonkin aikaan(en yhtään muista kuinka monta tuntia, alle 12 se taisi kuitenkin olla) että saavuttavat munasolun ja pystyy hedelmöittämään..

Eli jos esim sait plussan klo 8, ovulaatio tapahtuu laskennallisesti tänään klo 20 ja huomenna 8 välillä jonka jälkeen se on vielä hedelmöittymiskykyinen max la aamuun 8 asti.
Tää toki on vaan laskennallinen arvio jos teillä on hommailuja takana ennen ovisplussaa ja siinä ovisplussan ja dpo 0 (ja mahdollisesti dpo 1) ympärillä niin kaikki ok yleensä sanotaan et joka toinen päivä on hyvä kun sitten on valmiina niitä siittiöitä aina ja ehtii muodostumaan hyvin uusiakin.
Kiitti! Eli siis tänään vois olla dop-1, ja hommailua illasta. Ja piisasi ehkä jos huomenna duunailis siinä iltapäivällä 😊 Kun just tuota mietin että ehtiikö siittiöt uusiutua jos seuraava kerta on vaan 8-9 tunnin päästä. Nyt ei oo ehditty alkuviikosta hommailla, ja huomenna mies lähtee iltapäivästä viikonlopuksi reissuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun

Yhteistyössä