Ajatuksista Asiaan 09/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo Broganin saama kohtelu kalatiskillä oli ala-arvoista. Pukeutumisestako se palvelun taso on kiinni. Tai no, kokemuksesta voin sanoa, että niin se taitaa olla.

Ikävä kuulla, että Saden ja Miiun pahoinvointi on noin pahana. Toivon kovasti että helpottaisi.

Mua väsyttää nykyään koko ajan. Ennen väsytti vain aamuisin, mut nykyään on niin kintaalla että pääseekö sängystä edes aamulla ylös ja väsymys jatkuu koko päivän. On tämä omituista, liekö jotain syysväsymystä tai jotain.

No, täällähän onkin sekstailtu oikein urakalla, puheissa tai livenä ;).

Joko Rosalle on tullut lähtö?

Tulin pikaisesti katsomaan mitä tänne kuuluu ja infoamaan, että Napun kuvia mailissa.
Aurinkoista viikkoa!

KIITOS Angsteri! Ihana Napu. Piristi päivän. Jäin vain tuijottelemaan pää kallellaan pientä miestä. Ihana. Ihan isänsä näköinen, vai mitä mieltä olette itse?

Sori omanapaisuus taas:
Täällä vähän ristiriitaisempaa. Varsinainen lääkäripäivä. Puppella ollut lauantaista asti korkea kuume, ei mitään nuhaa tai yskää tai muuta oiretta. Mutta kuume ei laskenyt Panadolillakaan alle 38,4. Koko ajan aamusta yöhön 38,7-39,2. Silti leikkii, syö ja tekee kuperkeikkoja (eli ei ole aivokalvontulehdus koska silloin ei pää taipuis), mutta ihan sylikissa silti ja silmät on punaset. Tänään aamulla alkoi ilmestyä punaisia näppyjä tai paiseita oikeastaan ja oltiin ihanalla lastenlääkärillä ja enterovirushan se. Ei mitään erityistä hoitoa, mutta reseptillä hyvät kuumelääkkeet että saatiin nyt kuumeet alas.

Sitten itseä supistellut enkä tuntenut liikkeitä kunnolla, joten kävin sairaalassa. He sitä mieltä että sektio aikaistetaan, koska tää menee ihan samaa kaavaa kuin Puppea punnertaessa. Eli kovat supistukset pitkin vuorokautta estää nukkumisen, mutta edelleen olen kiinteä, kiinni eikä vauva ole laskeutunut. Supistukset ei siis tee yhtään mitään, mutta tulevat tunnin välein kovina erityisesti selkään (ei edes välit harvene) niin että on pakko kävellä, joten nukkuminen alkaa olla taas työn takana. Huomenna soittavat koska sektio on. Harkitsin jo hetken alatiesynnytystäkin, mutta mulle ei voi laittaa oksitosiinia vahvistamaan supistuksia ja olen aika varma että tääkin päätyis kiireelliseen sektioon. Suunniteltu olis kuitenkin turvallisempi.

Mä en halua sairaalaan koska Puppe on kipeä! Plus että Puppe ei saa tulla sairaalaan jos ei ole täysin terve. Eikä meidän vauvaa saisi pitää Puppen lähellä, vaikka vauvalla onkin hyvä vastuskyky. Vähän ristiriitaiset fiilikset ja mä toivon ettei synnytys ala vielä. Tuntuu pahalta jos joutuu jättämään pienen potilaan kotiin ja miten sitten se vauvan erossa pito Puppesta. Plääh.

Huomenna ollaan viisaampia (mutta väsyneempiä).

Onpa mulla kova tarve selitellä sanojani... Mutta ärsyttää, kun kirjoitin että "Harkitsin jo hetken alatiesynnytystäkin" Se kuulostaa lievästi rationaalisemmalta mitä todellisuus. Sain itkukohtauksen että jos synnyttäisinkin normaalisti, niin pääsisin edes kahvioon raahautumaan Puppea moikkaamaan, kun sektion jälkeen en sängystä ylös pääse. Mutta tiedän ettei musta henkisesti alakautta yrittämään ole, eli se siitä.

Pösilö mies lähtee juuri yövuoroon ja sitten se saa (joo joo; sen TÄYTYY) nukkua huomispäivän. Höh. Mutta helpompaa mulle kanavoida kaikki turhautuneisuus siihen möllikkään.

Parempaa yötä teille pupuset!

Meinasin tulla kirjoittelemaan, että ajatteles Rosa, saatte ensi viikolla vauvan! Mutta.. Taidan muuttaa lausetta tälle viikolle. Hurjan jännää! Tervetuloa vain jo pienelle ja todella kaikki ajatukset sen puolesta, että pääset helpommalla kuin Pupsonin kanssa. Pojulla oli vast'ikään tuollainen sahaava kuume, mutta nyt VIIMEIN alkaa helpottaa.

Äh, en muista mitä piti. Napu on halittavan suloinen ja ihana pieni Mies. :)

Voi Rous! Kovasti tsemppiä! Noi ristiriitaiset ajatukset vie aina mielen matalaksi. Tarpeeksi hyvää vaihtoehtoa ei ole. Kauanko tuon rokon odotetaan kestävän? Jos yhtään lohduttaa, niin sanon ääneen, että Puppe kuitenkin paranee pian ja vauva on tärkeää saada hyvässä kunnossa ulos. Tiedän kyllä itse nuo ristiriitaiset fiilikset, kun itse on vauvan kanssa sairaalassa ja toinen lapsi kotona. Pidähän meidät ajantasalla!

Mä en tiedä oireileeko Nuki Napun takia vai sen takia että mies on kotona, mutta siitä on kuoriutunut oikea "pirulainen". Mitään ei tottele, etenkään miestäni. Kiipeilee pöydille ja ärsyttää tahallaan tekemällä kaiken sen mitä ei saisi. Ollaan vielä tosi hyvin koitettu ottaa neitiä huomioon ja mä olen viettänyt sen kanssa paljon kahdenkeskistä aikaa. Tosin mies katsoo liikaa telkkaa, mikä lisää Nukin pahantekoja, kun ei saa telkasta miehen huomiota pois ja meillä kyllä mies on tosi huono pitämään kuria. Niillä menee äkkiä tosi tilanne huumoriksi ja mun logiikan mukaan Nuki ei näin tiedä milloin isä on tosissaan, milloin ei. Uskon jotenkin, että meidän harmonia palaa ensi viikolla, kun mies menee töihin, vaikka mulle silloin isompi työlasti kaatuukin, luonnollisesti. Katsotaan miten käy.

Huuh, Rosikselle tsemppiä!

Hmm. Lähtöpaino saavutettu. Nälkä, kaamea nälkä koko ajan. Voisin syödä mitä tahansa kuinka paljon tahansa.

Nyt ei ehdi muuta, kunhan jätin elonmerkin.

Huuuh, tulipa kiire päivä. Soittivat neljän jälkeen että huomenna sairaalaan seiskaksi aamulla labraan ja sitten sektioon. Onneksi miehen vanhemmat eläkkeellä ja heille sopi ajaa meille jo tänään yöksi, että mies pääsee mukaan ja sitten olemaan vauvan kanssa päivän. Mun äiti ei saanut töitä siirrettyä.

Kyllä jännittää. Tiedän että Angstiksella paljon puuhaa kotona, mutta lähetän silti hänelle viestiä miten menee, niin saa laittaa tänne viestit sellaisenaan. Sanoivat, että siellä kannattais olla 5 yötä. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Puppelsiinia on jo nyt hirmu ikävä. Iik.

Voih!!! Rosalle kovasti onnea matkaan! Huomenna teillä on vauva.. Ihanaa!!! Kaikkea hyvää huomiselle ja toivotaan, että kaikki menee oppikirjojen mukaan ja saat ihanan synnytyskokemuksen :) Olet aamulla ajatuksissani...

Niin ja voit laittaa myös mulle viestiä. Mulla on ainakin aikaa tulla tänne informoimaan...

Ei tullut nukkumisesta mitään, niin jännittää. Miehen vanhemmat nukkuu meidän sängyssä ja me sohvalla. Olen hiippaillut hissukseen ympäri kämppää neljästä asti.

Amilda, hyvä idea. Mä laitans sulle viestiä. Mulla vain kävi niin, muutama kuukausi sitten, että hävitin puhelimeni ja siinä monet numerot. Sun numeron myös. Monet haalin takaisin numeropalvelusta, mutta sun sukunimeä en muistanut. Joten jos viitsit, niin laita mulle joku tekstari niin saan sen taas. Kiitos.

Äskön herätin miehen. Kävin läpi, että jos kuolen niin jää hoitamaan kotiin lapsia ainakin vuodeksi ja ottaa mieluiten pohjoismaalaisen vaimon. Ei hirveän eri kulttuurista nyt näin alkuunsa. Ja että mulle polttohautaus.

Pitäkäähän peukkuja. Pus.

Tsemppiä Rosalle täältä taustalta!!! Itku silmässä elän mukana sun tunnelmissa, meillähän oli se suunniteltu sektio silloin 2 ½v sitten.

Jännittää sun puolesta!

Kaikille ketjun muille raskautuneille Onnea niin Pirusti!!! Ihanaa... Ja Angtikselle onnea pienestä Napusta. Teillä on huippu ketju ja täällä on aina niin mukava vierailla!

Hui, Rosalle hurjasti onnea matkaan! Nyt jännittää...
Olin jo kirjoittamassa tekstaria, että mun kautta voi myös laittaa viestiä, mutta olen vaihtanut liittymää välissä, enkä ole kopioinut numeroita... :/

Toinen uneton täällä. Meni yö mukavasti valvoessa 3-6. Mitä jos tammikuussa on lähelle 40 asteen pakkaset ja autot hyytyy? Millä mä pääsen synnyttämään? Kävin jo yöllä mielessä läpi lyhyintä kävelyreittiä sairaalaan, mutta se tuskin on paras idea, matkaa kun on kuitenkin jonkin verran.

Rosalle onnea matkaan! Jos sektio on alkanut suunnitellusti, niin nythän on vauveli jo hyvinkin maailmassa. Ooh..

Eilen illalla keskusteltiin miehen kanssa lapsista ja olin haistavinani hieman vauvakuumetta jo itsessänikin. Mieshän on yrittänyt taivutella uuden vauvan yritykseen jo kotvan aikaa, mutta tähän mennessä en ole lämmennyt ollenkaan ajatukselle.

Oih, täällä tapahtuu suuria, juuri kun mä en ole ehättänyt paikalle. Rosalla taitaa olla jo vauva pian maailmassa, tai ainakin "operaatio" pyörähtänyt käyntiin. Ilolla ja jännityksellä jäämme odottamaan tunnelmia. :) Aina jaksan ihmetellä miten aika voi rientää niin nopeasti..vastahan se Rosakin plussasi lomareissullansa. Heitän taas mun lempisanan ilmoille eli IHANAA!

Jellis, mä en edelleenkään usko mihinkään miesten vauvakuumeisiin..Terveisin, katkera ämmä. ;)

Rosalta tuli viesti:

"Poika ja äiti voivat hyvin! Ihan ihmeissäni miten kaikki on normaalia ja ihanaa vauvaan tutustumista. Oltiin kasilta valmiina, mut pari kiireellistä sektiota menivät ensin. Siksi kesti. Hyvää kannatti odottaa. "
+ sit oli vielä miehen mitat, mutta annetaan kunnia äidille itselleen kertoa ne, jahka palailevat kotiin.

Mutta siis siellä kaikki hyvin ja synnytys mennyt suunnitelmien mukaan. Niin niin ihanaa!!!

Hurjasti onnea Rosa! Okei, nyt valuu kyllä kyyneleet ihan valtoimenaan. Luoja miten ihanaa on lukea, että kaikki on normaalia ja ihanaa! Painun kylppäriin, meillä on muuten kohta vesivahinko. :,D

Onnea Onnea Onnea valtaisasti Rosalle ja perheelle! IHANAA!
Lisätietoja ja kuvia odotetaan jo kielipitkällä. ;)

P.S
Me ollaan anoppilassa ja poika jostain syystä oli huijannut pappaa, että äidillä on vauva mahassa. Selittelin sitten napakasti, että eipä ole. No, edes yksi talon isännistä jakaa saman toiveen kanssani.

Voi mitä mun vanhat, kalkkiutuneet silmäni näkevätkään!!!!! Rosalla jo vauva sylissä!!! Ihanaa, että kaikki meni hyvin!!!!!! Halauksia koko perheelle!!! Nyt teitä on neljä!!

Voi Saaban kuningatar, miksi ei uni kanna?

Mua känkättää taas siitä samasta syystä, mistä en jaksaisi jauhaa. Lapsiasiasta. Taas juteltiin miehen kanssa eilen ja se sanoi, ettei osaa vaan kuvitella meille toista, koska arjen asiat kuten huushollin hoito ei hänen mielestään oikein suju. No ei suju, ei. Tullessani yhtenäkin päivänä töistä kotiin (mies oli vapaalla), nälkäisenä tietysti..mies oli kontillaan eteisen lattialla silittämässä höyryraudalla mattoa suoraksi, mutta ei se kaupassa ollut käynyt, ei sentään. Ei ollut kotona mitään, ei maitoa, leipää, kasviksia, ei niin mitään. Mies taisi tarkoittaa enemmänkin sitä, että minä en siivoa tarpeeksi, mutta mä en taas käsitä sitä, että kun se on vapaalla, kaupassa ei käydä eikä ruokaa koskaan laiteta valmiiksi, vaan mun pitäisi ilmeisesti ruveta tultuani heti hommiin. Kokonaan se on jäävännyt itsensä esim. pyykkirumbasta. Sitä mä en voi sanoa, etteikö se siivoaisi, kyllä se sitä tekee, mutta arkisiisteys kuten astiat koneeseen, kone tyhjäksi, pyykit pyörimään, pyykit narulle..ei onnistu. Sitten se voi kyllä nysvätä jonkun hemmetin maton tai sohvan alusen kanssa vaikka kuinka kauan. Mistä ne miehet olikaan..Marsista? Mä en osaa edelleenkään riidellä/ tai siis välttelen sitä kaikin tavoin, joten yksinäni tässä taas pohdiskelen ja teille länkytän. ;) Miehelle moiskautin suukon ja kiitin kyydistä, kun heitti mut äsken tänne koululle.

Ja niin, muutenkin tuntuu, että hänen unelmiaan ja toiveitaan kohti tässä vaan mennään. Tästä asiasta hänelle sanoinkin. Sen meiliasian lisäksi, on mahdollista, että se lähtee 4-6 kk yksinänsä mualimalle, toki hyötyisimme koko perhe tästä rahallisesti. Mä kyllä pärjään, enkä näe mitään syytä miksi pitäisi jotain kieltää tai asettua poikkiteloin toisen haaveiden eteen. MUTTA kieltämättä odotan, että myös munkin toiveet huomioidaan, kuten nyt tämä piinaava lisääntymistarve. Eilenkin tarjosin seksiä, mutta ei kuulemma jaksa, eikä pysty. Ime munaa kekkonen!

Yhteistyössä