Ajatuksista Asiaan 07/2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi jösses.

meillä taas naapuridraamaa eikä naurata enää yhtään. muuttaisin pois jos vaan voisin.

ja ihan hullun kuuma taas tänään. ja ihana Rosis tietää nuo kuviot koska mä tarvitsen sitten joskus todellakin pelkopolia, oikeasti jo nyt mutta nämä muut asiat sulkee sen tehokkaasti pois mielestä. kilahdan varmaan ihan täysin jos joku vaan vähättelee yms. mulla samat kokemukset syntymän jälkeen aina neuvoloissa, käänsivät heti puheen Nöpöön ja ihan sama miten äiti voi.

mutta pitää varmaan mennä nukkumaan.

ehkä hitusen aiheen vierestä mutta menkööt....
Muistan kyllä ekan neuvolatätini, joka oli mukava ja kiltti ja ihana täti, nuori ja haki tietoa sitten kyllä toisilta (mulla ei meinannu selkä loppuaikoina kestää ja työhön liitty paljon nostoja) että miten edetään.. mutta ei sitten missään vaiheessa ymmärtänyt konsultoida lääkäriä että saisin hetken levättyä selän kanssa edes sairaslomalla.. enkä ite ymmärtäny semmosta vaatia. muuten oli kiva ja osaava kyllä. Mutta tässä vaiheessa täytyisi ammattitaitoisen th:n kellot soida, koska tavallisen pulliaisen kellot eivät välttämättä soi..
mutta mun omalääkäri, joka on muuten erittäin hyvä lääkäri (ei tosin kovin empatiakykyinen), kysyi multa viimeksi "oliko tää sun eka km?" kun olin selittänyt sairaalan jatkotutkimuksista jne, ja käynyt tällä lääkärillä kahdessa jälkitarkastuksessa... eipä ollut ehtinyt ilmeisesti papereita vilasta, ja menikin sitten hiljaseks ku sanoin että eiku kolmas.. No ei siinä mitään, ymmärrän kyllä kiireen jne mutta olis kiva että edes joskus muistais (lukis papereista) mikä tilanne onkaan taas menossa.. Tosin tykkään kun hän itse laittaa lähetteet eteenpäin, oli asia mikä hyvänsä jos siltä vaikuttaa, tekee siis ammattinsa kautta itse arviot eikä mun tarvi vaatia mitään. siitä tykkään kun ammattitaito näkyy ilman että tarvii hermostua tms. (Niin ja nykyinen neuvolan täti on hyvä ja ihana..naperon 2v neuvolassa kyseli myös mun vointia niin henkisesti ku fyysisesti, vaikken tästä raskaudesta siellä vielä ole virallisesti käynyt..must se oli tosi liikuttavaa, ottaa koko perheen huomioon siinä sivussa kun tekee muuten normineuvolakäyntiä..)

tulipas tilitettyä.. Mutta pointti oli siis jossain (hukassa) että se varmuus ja ammattitaito syntyy kun on tehnyt paljon töitä ja haluaa edelleen tehdä sitä työtä, niin th:lla kuin muillakin.

Sade, Mäkään en kestä tätä kuumuutta!
Jaksatko mailiin purkaa naapuri"sopua"?! :/ kurjaa tommonen..

Ullis, toivottavasti kieli voi jo paremmin! muistan niin ton tunteen kun kieli on kiinni mattotelineessä ja sit ku sen riuhtasee niin veren ja metallinmaku on suussa ja kieli ihan älyttömän kipeä.. auts!

Mulla on ke lääkäri sairaalalla, eli pääsen ultraan..pelottaa ja jännittää vietävästi.. huh! paras olla ajattelematta sitä nyt sen enempää vielä.

Missä kaikki on?

mä meen syömään...taas.

Heh, mä olen kyllä niin turhamainen, että voisin valita syntymäpäiväksi vaikka 10.10.2010 tai oman syntymäpäiväni, tms. Mutta siis toki nämä ovat sivuseikkoja, mutta hauskoja ajatusleikkejä. Ja voi perse Bro, sä mitään anteeksi pyytele, kun kirjoitit tuosta sektiopäivästä. Mä en ainakaan. Kyllä elämässä saa olla myös mielihyvää, eikä kaikkea tarvitse ottaa niin negatiivisesti tai arkista. Peer---keee—le. Ja nyt mä taidan perua, että nuo hauskat asiat olisi sivuseikkoja. Eli ei, kyllä mä mielelläni valitsisin lapsen syntymäpäivän jos voisin ja kaikki mun mussukat saisi syntyä kesällä. Mitähän muuta?

Hienoa, että Saanan olo parani!! Nää helteet eivät ole mitkään kaikista parhaimmat raskaana olemisajat. Ihme neuvolatätejä ja lääkäreitäkin liikkeellä. Mulle sattui sitten hoitovirhe tän mun hoidon kanssa, jos muistatte? Olin koko vkl sairaalassa. Lääkitys ei ollut kohdallaan. Siitä ne mun hengenahdistukset sitten johtui. Mä puhuin monta kertaa lääkäreille, että pitäisikö hyytymiskoetta ottaa ja että viime raskaudessa otettiin ja annostusta jouduttiin koko ajan nostamaan. Mitään ei tapahtunut ja nyt sit oli tukoksen alut molemmissa jaloissa ja keuhoissa luultavasti irronneita verihiutaleita niistä. Lisäksi ne yritti heti lykätä mut keuhkoröntgeniin, missä ihana sairaanhoitaja sai mut epäilemään sanomalla, ettei mun ole pakko suostua tähän ja että kannattaa miettiä. Myöhemmin kävi ilmi, että musta olisi ensin pitänyt ottaa sydänfilmit ja verenhappiarvot, ym. ja viimeisimpänä hätäkeinona vasta röntgeniin. Mitä tästä oppii…älä luota keneenkään. Niin ja jaloissahan mulla ei epäilty veritulppaa, koska ne oli niiiiiin normaalit. Oli hilkulla ettei lähdetty pois ensiavusta (siirryttiin sinne äitiyspolilta…jossa oltiin siis normikäynnillä), mutta onneksi sitten sain sanottua ettei vuonna viisikään mun jaloissa näkynyt mitään näin päällepäin. Sitten ne ultrasi ja jes, molemmissa. Sellaista tänne. Mutta pääasia, että Napulla on kaikki hyvin (+et saisin päättää hänen syntymäpäivänsä ja horoskooppimerkkinsä). Eli älä Rous sano, että sun rytmihäiriöt voi olla vain raskausoire…niin mäkin luulin mun hengästymisestä ja lievästä hengenahdistuksesta. Lääkäri sanoi mulle eilen, että kyllä potilas saattaa nämä usein tietää paremmin kuin lääkäri, joka ei ole erikoisalalla tai perehtynyt juuri tämän asiakkaan asioihin….
Niin ja Napu oli jo kaksi kiloinen jössikkä….uups. Nyt rv 31+4. Tulee komea tikanheittäjä ;).

Bro kaipaa juoksuhametta. Never heard… Nouseeko se Marilyn-tyylisesti korviin juostessa ?!?!? ;)

Ulkopuolisten tekstejä en edes lukenut.

Nyt aamupalalle ja sitten sairaalalle. Taidan muuttaa sinne

Niin, että sellaisia keveitä kuulumisia Angsteri. Huh! Miksi, oi miksi, lääkäri ei laita kokeisiin jos toinen pyytää ja edellisessä raskaudessa on ollut samanlainen ongelma? Kun ei puhuta mistään pikkuasiasta taas kuitenkaan. Ihan oikeasti haluaisin kuulla perustelut, että miksi. Joskus on hengenvaarallista sairastua. Luotan joo suomalaiseen terveydenhuoltoon ja siihen, että kaikki tekee parhaansa. Annetaan kaikille mahdollisuus ja silleen. Se on vain sitten ikävää jos tämä nuorisuomi meininki maksaa jonkun hengen tai terveyden.

Ymmärrän, että lääkäreillä on kiire ja nekin on vain ihmisiä. Ei potilaan asiat välttämättä pysy päässä vaikka ne papereista juuri lukisikin. Potilaat alkavat muuttua potilasmassaksi ja yksilöllisyys hämärtyy. Vaikkei kukaan sitä tietenkään tietoisesti tee ja pyrkii tekemään työnsä parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä on nyt vähän provosoivaa tekstiä. Satut sitten väärään saumaan vastaanotolle niin tipitii.

Juoksuhame: Star Public Relations Oy - Kiira Korpi PUMA Complete Running 2 | Cision Wire

Juuri tuoltahan minäkin sitten näyttäisin. Tottakai.

Anders on hauska, ehe. Mä pahoittelin sitä, ettei kaikilla palstan lukijoilla ole huumorintajua. Ja kieli poskessa sitä, että menin laskettelemaan huumor'mielistä sanailua lapsen syntymästä. Olisihan vähintään epäsopivaa ja jopa mautonta mennä esittämään moisia brutaaliuksia lääkärille.

Mikä Saden naapureissa mättää? Kerro mailissa.

Huh, tsemppiä Angsterille! Toivottavasti saat hyvää hoitoa. :)
Onhan Rous terveenä jossain?

Brou, saisko niitä mekkoja budget-sportista, ihan kuin oisin nähnyt niitä siellä. Alkaa varmaan saada kyllä kaikista muistakin sporttilliikkeistä. Ite tykkään juosta kisakireillä trikoilla ja leikkiä, että mulla on hyvä pylly.

Päiviä tyttelit! Minäkin mielelläni kuulisin vähän enemmän Saden naapuriongelmista. Kun saattaa olla, että meilläkin on jotain onkelmia tiedossa naapureiden suhteen.

Voi pelästys Angsteria! Toivottavasti kaikki menee tästä lähtien hyvin. Itse olen sellainen, että luotan lääkäreihin ihan sokeasti. Mut ois varmaan jo kuopattu, jos jotain tuollaisia ongelmia olisi, kun en tajuaisi vaatia hoitoa.

Hyvä, että Rosa on saanut jo "päätöksen", niin eipähän tarvitse synnytystä enää stressata. Toivottavasti Saanalle käy yhtä hyvin. Raskauden alku on ainakin ollut hmm..koettelevaa, joten toivon sinulle nautinnollisempaa loppuraskautta.

Tervetuloa Ullalle! Itse teen jäätelön kanssa usein sen mokan, että kun otan lusikalla jäätelöä kuppiin ja sitten nuolaisen lusikkaa, niin se jääkin kieleen kiinni! Aijai!

Viimeistä viikkoa viedään.. Pe-la muutto, jei!

Voi Angstista! Onneksi vaadit ja sait oikeaa palvelua. Huh miten olisi voinut käydä. Ihan kauheaa. Onneksi sinä(kin) osaat avata suusi. Koetko säkin että tää raskaus on vaikeampi kuin eka? Mä e tajua miten jaksan vielä 2 kuukautta...

Sade, kerro täällä tai mailissa naapureistasi!

Ihanaa kuulla Jelliksestä, on jo ollut ikävä!

Vai juoksuhame... En ole ikinä ennen nähnyt. Mutta pitää munkin hankkia jos sillä alkais näyttää tuolta.

Heinäsuopa on ihan oikeassa asenteestani, vaikka sen harvinaisen lapsellisesti ilmaisikin. Että miksi käytän neuvolan palveluita jos ne ei miellytä. Että ei ne rahat takaseinästä tule...? No shit. Mä en tottele tyhmiä määräyksiä ja kyseenalaistan, jos olen eri mieltä. Samaan aikaan arvostan ammattitaitoa ja kiitän ja kehun usein, koska tiedän että asiakaspalvelussa saa liian harvoin positiivista palautetta. Väännetään rautalangasta. Jos/kun mä ravintolassa saan raa'an pihvin vaikka tilasin medium plussan, niin kyllä mä sen keittiöön takasin lähetän vaikka muuten kyseisestä ravintolasta pidänkin. Odotan että saan sellasen pihvin jonka tilasin ja jätän lopuksi hyvät tipit. Joku voisi syödä sen huonon pihvin ja valittaa siitä koko ruokailun ajan, ei antaa mitään palautetta keittiöön, ja olla menemättä siihen ravintolaan enää ikinä. En ymmärrä sellaista nöyristelyä ja palvomista, että lääkäri tai kuka vain ammatti-ihminen on puolijumala. Kaikissa ammattiryhmissä on kaikenlaisia ihmisiä. Joskus jollekin harvinaisen hyvällekin ammattinsa osaajalle sattuu huono päivä. Positiivinen palaute ei maksa mitään ja suomalaiset ei sellasta helposti anna. Mä pyrin aina antamaan kun on pienikin syy, ja on siinä tietty itsekäskin syy, sillä tavalla jää mieleen ja saa seuraavallakin kerralla hyvää palvelua.

Mutta tää on mielenkiintoinen keskusteltu, koska mä tiedän tän ajattelun juontavan lapsuudenkodistani. Isäni on erittäin kapeakatseinen sen suhteen, että ihmisarvon määrittää täysin koulutus, työ ja titteli ja julkaisujen määrä. Tajusin sen jo hyvin pienenä ja tajusin samalla miten väärin se on. Mun mielestä on itsestään selvää, että ihmisarvon määrittää (jos sen nyt mikään voi määrittää) luonne, persoona, hyvyys ja kaikki sisältä päin tuleva. Isäni mielestä ihmisen pitää olla vähintään maisteri, että sen kanssa voi keskustella. Tohtori taas on jo aina oikeassa, vaikka hakkaisi kumppaniaan kotona. Karrikoin tietysti, mutta suurin piirtein näin. Isäni ensimmäinen kysymys uuden ihmisen tavatessaan on luonnollisesti koulutus ja työ. Miehestäni isä pitää sokeasti, koska hänellä sattuu olemaan hänen mittakaavassaan hieno titteli. Mua joskus harmittaakin, ettei mieheni ole raksarapa, koska silloin isäni olisi ollut pakko tutustua hienoon ihmiseen jolla ei olekaan siisti sisätyö. Kerran seurustelin muusikon kanssa, joka oli myös taksikuski, ja olisitte nähneet miten isä kiemurteli ruokapöydässä seinille pälyillen. Häneltä meni täysin ohi kuinka hauska ja empaattinen tämä mies oli. Seuraavan poikakaverin eli putkimiehen säästin kokonaan isän tapaamiselta. Tuo asenne on niin surullinen ja osaltaan kasvattanut mua siihen, että mä en kumartele mitään titteleitä vaan otan ihmiset ihmisinä.

En ymmärrä miten joku voi todella ajatella noin. Kauhistuttaa ajatus, että isäni asiakkaaksi menee vuorotellen vaikka koulun keittäjä ja yliopiston kansleri, saavatkohan samanlaista palvelua... Tuon takia mä en ota esim. lääkärin sanoja absoluuttisena totuutena, vaan kyseenalaistan, jos siltä tuntuu. Neuvolassa saa vaatia palvelua, johon on oikeutettu. Vaikka terveyskeskus ja neuvolat on verorahoilla maksettu, ei se tarkoita että meidän pitäis sieltä kumarrelllen poistua ja olla kiitollisia sokeasti jos koemme, ettemme saaneet mitä piti. En silti vähättele yhtään kenenkään työtä, mutta asiakkaana on oikeus vaatia palvelua. Ellen mä sitä itselleni vaadi, niin ei kukaan mukaan.

No täähän meni ihan sivuraiteille, mutta menkööt. Ja nyt Puppe heräs ja vaatii viinirypäleitä.

voi hurja Angstis!! onneksi selvisi. ja siis miten voit olla jo noin pitkällä??? minne aika katoaa? joko äitiyspakkaus tuli?

naapureista..ei juuri mitään uutta paitsi että selviää koko ajan vaan enemmän ja enemmän juttuja jotka on hoidettu väärin ja jopa laittomasti. on siis pieni yhtiö eikä isännöitsijää eivätkä ihmiset täällä näköjään tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten. Ja nyt kun ollaan muuton jlkeen yritetty varovasti opastaa niin saman tien alkaa tulla henkilökohtaisuuksia. oon vaan henkisesti ihan rikki ja haluaisin muuttaa pis mutta asunto niin ihana että ei vaan voi. Ehkäpä nämä tästä. yritän nyt löytää isännöitsijän jos se vähän helpottaisi.

Mi-iulle tsemppiä ultraan!

voi hurja Angstis!! onneksi selvisi. ja siis miten voit olla jo noin pitkällä??? minne aika katoaa? joko äitiyspakkaus tuli?

naapureista..ei juuri mitään uutta paitsi että selviää koko ajan vaan enemmän ja enemmän juttuja jotka on hoidettu väärin ja jopa laittomasti. on siis pieni yhtiö eikä isännöitsijää eivätkä ihmiset täällä näköjään tiedä mitä pitäisi tehdä ja miten. Ja nyt kun ollaan muuton jlkeen yritetty varovasti opastaa niin saman tien alkaa tulla henkilökohtaisuuksia. oon vaan henkisesti ihan rikki ja haluaisin muuttaa pis mutta asunto niin ihana että ei vaan voi. Ehkäpä nämä tästä. yritän nyt löytää isännöitsijän jos se vähän helpottaisi.

Mi-iulle tsemppiä ultraan!

Tajusinko oikein että taloyhtiö on teidän muuttoonne asti pärjännyt ilman isännöitsijää ja asukkaat ovat yhdessä sopineet asioista. Nyt teidän muuttonne jälkeen vaikeudet alkoivat. Oletko saanut luvan taloyhtiön hallitukselta hankkia isännöitsijän vai teetkö sen ihan omin päin? Mitä jos keskittyisit hoitamaan teidän perheen sisäiset ongelmat ensin? Miehesi oireilee pahasti eikä teillä ole parisuhdetta nimeksikään. Olet jo suututtanut kaikki naapurit. Olisiko peiliin katsomisen paikka?

Viimeksi muokattu:
Miiulle halaus. Tsemppiä ultraan!

Meilläkin on vähän jännä päivä huomenna, kun viimein kauppakirja allekirjoitetaan ja raha siirtyy. Hallintaoikeus tosin siirtyy vasta kuun vaihteessa. Sadella ihan kunnon naapurisotku! Ymmärrän kyllä tilanteen kun ei ole ammattilaisia ollut asialla ja omin nokkineen on yritetty tulla toimeen, mut sitä en ymmärrä että kun asioita yritetään parantaa niin asettuvat vastahankaan. Jospa saatte järkeä taottua naapureiden päihin. Meillä ei tuon tapaisia sotkuja ole tiedossa, mutta naapurit on vaan hieman omalaatuisia(k-päitä..). Minä olen ehkä vähän sellainen mielistelijäluonteinen ihminen. Minut kasvatettiin erittäin kiltiksi tytöksi ja sen kasvatuksen "jäljistä" yritän edelleen eroon. Oman mielipiteenkin julki tuominen on pitänyt erikseen opetella. :) Pidän siis lääkäreitä kaikkitietävinä, enkä luultavasti osaa pitää puoliani jos naapureiden kanssa tulee jotain kahnausta. Onneksi on kuitenkin Pölkky. Ainakin se pistää naapurit ojennukseen.

Hurja juttu angstiksella!

Miukulle tsemppiä ultraan!

Ja sadelle halitus naapuriasioissa...

Uh, Eemelillä oli tänään oikein kunnon kiukkuan kaikesta -päivä. Mutta silti niin suloinen. Ei siis kunnon uhmaa vielä.

Täälläkin on muistissa yhdistelmä pakkanen, kieli ja mattoteline. Miksi jokaisen pitää se kokeilla? Itse muistan kuinka siitä varoitettiin ja silti piti kokeilla...

Brou, mulla on tuollainen tai aikalailla tuon näköinen. En muista merkkiä. Intersportista tai budgetista ostin joskus vuosi sitten. En tosin juoksua varten sitä hankkinut.

Tajusinko oikein että taloyhtiö on teidän muuttoonne asti pärjännyt ilman isännöitsijää ja asukkaat ovat yhdessä sopineet asioista. Nyt teidän muuttonne jälkeen vaikeudet alkoivat. Oletko saanut luvan taloyhtiön hallitukselta hankkia isännöitsijän vai teetkö sen ihan omin päin? Mitä jos keskittyisit hoitamaan teidän perheen sisäiset ongelmat ensin? Miehesi oireilee pahasti eikä teillä ole parisuhdetta nimeksikään. Olet jo suututtanut kaikki naapurit. Olisiko peiliin katsomisen paikka?

HEI KUKA IKINÄ OLETKIN, NIIN ET OLE "MINÄ". Minä kirjoitin ketjuun aiemmin Mymmelinä, mutta vain ja ainoastaa yhden viestin ja nyt joku älypää ei ole keksinyt omaa nikkiä ja ihan näköjään reteesti tekeytyi "minuksi".

Mutta ei tälle mitään voi kun ei ole rekisteröitynyt niin näin voi käydä.

Hyvää kesänjatkoa kaikille, kirjoitelkaa rauhassa!

Viimeksi muokattu:
Huomenta neidot!

Ihan ensiksi pitää sanoa Broulle, että wau mikä juoksuhame! Ilmoita, jos pelkästään sen päälle laittamalla saa paikat timmiksi ;)!

Jellylle onnittelut tämän päivän allekirjoituksista!! Isoja ja kivoja juttuja! Kerro kerro naapureistasi!! T. janoan kieli pitkällä juoruja
Toi, että joutuu/oppii sanomaan vastaan on ihan opettelu juttu. Muutama kerta liikaa pashaa niskaan, niin siitä oppii. Mä joskus nuorena sain tarpeekseni jotakin pitkään kestäneestä jutusta (en saa nyt mieleeni mistä) ja räjähdin ja kun huomasin sen tehoavan, niin olen ihan oikeasti siitä lähtien sanonut vastaan, kun aihetta on ja kyseenalaistanut. Alistavia ihmisiä on tässä maailmassa ihan liikaa, eikä niitä tarvitse kestää tai ainakaan totella.

Sade, toi teidän tilanne kuulostaa kyllä kaikkea muuta kuin mukavalta. Mä en halua olla läheisissä tekemisissä naapureiden kanssa, moikkaaminen riittää ja vaikkapa kerran vuodessa kahvittelut. Tosin sekin riippuu naapureista.

Rous, mä ymmärrän sun fiiliksesi isääsi kohtaan oikein hyvin. Mun vanhemmilla samaa havaittavissa. Mulla itsellä on aivan eri arvot ja kai mä olen nykyään enemmän duunarihenkinen, vaikka kaksi ak.tutk.onkin ja tohtoriksikin piti ruveta. Mä en viihtynyt yliopistossa yhtään, en jaksanut kuunnella muiden oppilaitten neppailua ja hienojen sanojen käyttöä. Jotka toki osaan itsekin, mutta mun mielestä se oli vaan niin perhanan huvittavaa ja lapsellista. Itse tulen parhiaten toimeen ihan normaaleiden ihmisten kanssa, jotka ovat omia itsejään ja pystyvät puhumaan muustakin kuin työstään ja pörssikursseista. Lisäksi olen nähnyt niin helv..monen business-miehen pettävän vaimojaan, että oikein oksettaa. Lisäksi nämä (nyt en sitten yleistä) kappaleet ainakin ovat olleet tosi reppanoita ja huonolla itsetunnolla varustettuja ja itse-tunto on perustunut täysin työn tuomaan asemaan. Mun mielestä säälittävää.
Sitten tähän kakkosraskauteen. On tää vaikeampi tai sitten se vain tuntuu siltä. Nuki saattaa (!?) tehdä tästä luonnollisesti hankalampaa, kun ei voi levätä silloin, kun itse haluaa. Lisäksi nyt on ollut nää helteet. Nukihan syntyi hieman eri aikaan, eikä silloin ollut kuumaa koko odotusaikana. Mutta joo, vaikeammalta tuntuu ja tuntuu, että potkut tulee mahasta läpi.

Nyt aamupalalle ennen kuin Nuudelsson herää.

Tuli Eemelin orastavasta uhmasta mieleeni. Poju on alkanut uhmaamaan kaikkea. Lempisana on ei, tai oikein naurahtaa minulle e-hei ja lähtee karkuun (keneltä lie oppinut??) Todellisia kiukkuraivareita saa, jos sopivissa tilanteissa ei saa tahtoaan läpi.

Eilen illalla olin totaalisen väsynyt, huonot yöunet, helle, joka paikkaa kolotti, nälkä enkä olisi enää jaksanut yhtään vastaanvänkäämistä. Mies tuli kotiin ja kysyi miten menee, kun yritin naama hiessa saada Pojulle vaippaa (lapsi siis väänsi kaikella voimallaan irti ja kiljui). Totesin, että päin v--- ja aloin pillittämään (näitä ei tapahdu kun pari kertaa vuodessa..). Poju meni ihan hämilleen! Tuli halaamaan mua ja silitti päätä ja toi vaipan. Sanoi vielä, että äiti aittaa aippa. Uskomaton kaveri! Ainakin empatiakykyä :) Vartin päästä oli tosin jo oma vastaanlaittava itsensä.

Lapsi tarvitsee sen turvallisen aikuisen, jolle saa kiukuta. Poju huomasi, että nyt ei ehkä ole paras hetki ja ehkä huomasi, että meni vähän yli. En tiedä. Omalla tekovollotuksellani sain sen kerran ottamaan lääkkeen ;) Juteltiin vielä myöhemmin Pojun kanssa sängyssä siitä, että jos se vain kiukuttelee niin äitille tulee pahamieli. Totesi minulle hyvin empaattisesti, että "joo". Ei kyllä enää aamulla muistanut sitä asiaa..

Jellybeania täälläkin on kaipailtu. (Tuntui hieman kinkyltä kirjoittaa, että kaipaan jellyä...)Toivottavasti aktivoidut taas pian. Ja onnea nyt vielä kerran asuntokaupoista!

Jännittää miiun puolesta. Tule kertomaan kuulumiset kun vain ehdit.

feikki-mymmeli: kai sitä kaikki pärjäävät niin kauan kun ei tapahdu mitään. Nyt esim jos yhtiömme tarvitsisi jostain syystä lainaa, emme sitä saisi koska kirjanpito ja kaikki mättää (ts. puuttuu). ja olen itse hallituksessa, minkä vuoksi en voi tuota hyväksyä, koska hallituksella on aikamoiset vastuut jos asioita ei ole tehty lain mukaan. mutta jos ei isännöitsjää saada niin eroan koska en halua joutua vastuuseen siitä mitä asioista tietämättömät tekevät. (ja vielä sinulle tiedoksi että olen ollut jo monta vuotta hallituksissa, joten minä ihan oikeasti tiedän mitä ja miten pitäisi toimia). mutta se tästä ulkopuoliselle kertomisesta.

Mi-iun kuulumisia minäkin jo kaipailen.

näin tänään leikkipuistossa äidin jolla on melkein 3v lapsi ja viikon ikäinen vauva. sanoi että on aika tukalaa näin kuumalla vauvan kanssa kun pitää niin tarkkaan vahtia ihopoimuja ym. eka oli talvivauva ja oli paljon helpompaa. Mua pyörrytää koko ajan vaikka kuinka juon ja syön sipsejä että tulisi suolaa tarpeeksi, ihan järkkyä =(

Saana, joko pärjäilet paremmin vai oletko taas nesteytyksessä kun tuli näin järkky kuuma? toivottavasti pahin on jo ohi.

voi että pojua, kuulostaa siltä että siitä kasvaa jokaisen naisen unelma kun on noin empaattinen ;) mutta hirmu paljon teilläkin jo puhutaan, Nöpö puhuu edelleen sanoja, välillä kaksi peräkkäin mutta ei tuollaisia pätkiä kuin muilla.

taidan olla raskaana. tein äsken ihan varmuudeksi testin kun nyt on 2 viikkoa siitä kun olisi voinut olla ovis (en kyllä huomannut mitään). pari minsaa kului ja viiva tuli. pyysin miehenkin katsomaan että olenko saanut lämpöhalvauksen mutta kyllä siinä viiva on. toivotaan nyt että pysyy mukana, ilmankos taas on pyörryttänyt kun nöpöstäkin vedin koko ajan salmiakkia ja sipsejä.

Että osaa olla laskujen maksaminen hikistä hommaa. Ja tietenkin jos koneella piipahtaa, pitää käydä myös täällä.

Sade, ei ole toistaiseksi tarvinut käydä nesteytyksessä, mutta ihan hilkulla on koko ajan. Napsin pahoinvointilääkkeitä, niin sillä saan pidettyä jonkinlaista nestetasapainoa yllä. Huomisesta kun vielä selviäisi, toivottavasti sitten viilenisi oikeasti. Ketuttaa valittaa helteestä, kun yleensä rakastan sitä.

Teillä puhutaan ihan hurjasti jo! Eemeli puhuu yksittäisiä sanoja tai yhdistelmiä sanoja ja omia sanojaan. Tosin kerran oikein raivotessaan tuli ihan pitkä lause: "Äiti, Eemeli ei taho (nukkua)!" Meillä myös ei on suosikkisana...

Uh, ei kärsi olla kauempaa koneella.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sade :D MAHTAVAA!!! :) Olisko nyt menkkojen alkamispäivä?

Poju ei puhunut n. kk sitten juuri mitään, muutaman sanan. Yks kaunis päivä rupes sanomaan sanoja ja toisteli kaikkea. Nyt tulee joitain 3 sanan ja enimmäkseen kahden sanan yhdistelmiä. Se kuuluisa sanapyrähdys siis. Hauska todistaa livenä ;)

Mutta Sade oikeasti, baumtsikawauwaaaa... :)

Toivottaavasti miiullakin on hyviä uutisia.

Mulla on ehkä angiina tai joku nielutulehdus. Mä en jaksa mennä lääkäriin!! Mulla on kefexiinikuuri kaapissa, jonka sain 1,5v sitten kohtutulehdusta varten, jota ei siis koskaan tullut. Päiväystä näkyis olevan vuodelle 2012.. Voikohan niitä vetää? Auttaako ne nielurisatulehdukseen? Ulkopuoliset, olkaa hyödyksi. Joo joo, menen lääkäriin huomenna jos pahenee.

pikasesti.. oon tänää ajanu yli toistasataa kilometriä... ensin hakemaa siskon lasta hoitotädiksi lapselle joka nukkuu lääkärikäynnin ajan.. sitten sinne lääkäriin ja takasin ja sitten lapsi kotiinsa.. huh hellettä!

lääkäri kävi tulokset läpi, selitti ettei mitään löytynyt jnejne, ja sitten rykäsin sille kouraan lapun missä oli yksityisen lääkäriaseman tyypin kertomusta ja ultrakuva (sama lääkäri toimii kyllä myös tuolla sairaalassa) ja sanoin että tän takia sen lähetteen tänne halusin ku oli puhetta että niillä ja niillä viikoilla voisin tulla käymää tsekkaa mikä tilanne.. no sitten se ultras ja sano sille hoitajallekin että tää on taas raskaana niin hän ultraa...(taas sana hitusen pisti korvaan, mutta annoin olla...jos viimesen kahen vuoden aikana on neljä kertaa raskaana ja tulos edelleen alkutekijöissä, niin.... jätän sanomatta..)

No mutta siis elävä sikiö ja vastas täysin tätä päivää mikä olis kiekon mukaan menossa.. ja sitten se lääkäri rupes puhumaan jotain vauvajuttuja.. siis jotain että se pienenpieni tyyppi on vauva :) mikä must oli hirveen hellyyttävää, ku yleensä lääkärit puhuu vaan alkioista ja sikiöistä ja vauvasta sitten vasta kun viikkoja on yli 12 tms.. mutta siis kaikki hyvin ja se on pääasia.
Tosin alkuun jännitti niin et koko aamun oli maha sekasin ja vaikka menin kuinka myöhään (vartti siihen aikaan mikä mulla oli) sinne istumaan, niin sainkin istua siellä sen tunnin ennenkun pääsin..mutta ei syletä enää sekään..

Sade, VAU!

nyt ruokaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... en vaan tiedä mitä söisin kun mitään ei huvittais eikä maistuis mutta nälkä on julmetun kova!

Miiulle onnittelut! Ja Sadelle myös! Aivan upeaa!

Me kirjoitettiin nimet alle ja rahat siirrettiin. Talo on tyhjä klo12 perjantaina, että sitten alkaa tavaroiden kantaminen. Pesukonekin viimein saatiin hommattua, tosin meni tilaukseen ja saadaan vasta ensi viikolla. Ei sitten pestä pyykkiä pe-ti välisenä aikana. :) Minulla oli siis aivan mahtava päivä, toivottavasti teillä muillakin!

Yhteistyössä