Ihanaa, ja onneaMe käytiin kans eilen ja tosiaankin niin kuin sanoit, mukava että kaikki konkretisoituu! Meidän pieni oli myös 3 päivää isompi ja ei muutettu laskettua aikaa, koko oli 6,6 cm
Ihanaa, ja onneaMe käytiin kans eilen ja tosiaankin niin kuin sanoit, mukava että kaikki konkretisoituu! Meidän pieni oli myös 3 päivää isompi ja ei muutettu laskettua aikaa, koko oli 6,6 cm
mä jouduin ja edellisen päivän huonojen syömisten takia 1h arvo pomppas ylös ja tuli RDdg. Mutta kotimittauksissa kaikki arvot on olleet kohillaan, joten en stressaa ja teen kaikkeni etten joudu pistämään insuliinia.Täälläkin on vihdoin käyty nt-ultrasss ja kaikki oli hyvin on nii huojentunut olo että kaikki alun pelot on kyllä hälventynyt kokonaan hirmu pitkä aika vielä ennekuin pääsee rakenneultraan! ei malttais yhtään oottaa!
mulla ois muutaman viikon päästä sokerirasitus, onko täällä muita ketkä alkuraskaudesta siihen joutuvat?
olo on kyllä tosi hyvä nyt, närästää vieläkin kovin ja nukun huonosti mutta muuten ei moitteita
12+2 <3
Voi vitsi, Toivottavasti sokerit pysyy kurissa, eipä siinä sitten mitään Ruokavalio vaan kuntoon, kaikki ylimääräiset hiilihydraatit pois, ettei heittele verensokeri.mä jouduin ja edellisen päivän huonojen syömisten takia 1h arvo pomppas ylös ja tuli RDdg. Mutta kotimittauksissa kaikki arvot on olleet kohillaan, joten en stressaa ja teen kaikkeni etten joudu pistämään insuliinia.
Tuntuu ettei mulla maha kasva mihinkään. Oikeasti se on vaan kovettunut tavallisen pehmeyden sijaan ja sen vuoksi tavalliset housut ei enää kunnolla pysy :/
En vielä viitsisi mammahousujakaan alkaa käyttämään kun on niin pieni raskausmaha.
Liikkeet on tuntuneet välillä ja kerran lapsen kuunnellessa mun mahaa, tunsin kuinka toinen tönäs isompaa sisarustaan täysillä ja lapsikin huomas sen iloisena
Mulla esim pcos ja ylipainoa ja suvussa diabetesta joten riskit oli korkeammat ja tästä syystä rasitus tehtiin jo aiemminMiten niin monella on jo nyt ollut sokerirasitukset? Meille sanottiin neuvolakäynnillä et tehdään sit puolivälin jälkeen ja mietin et onpa myöhään kun moni tuntuu jo nyt käyneen
Ihanaa, kun täälläkin tulee vielä uusia ja pysyy keskustelu yllä. Itsekin yritän muistaa kirjoittaa molempiin paikkoihin jotain silloin tällöin. Tänään on 15+2 menossa ja hirveä stressi päällä kaiken kanssa, mutta yritän pystyä nauttimaan tästä ajasta ja rentoutumaan välillä. Tällä hetkellä stressiä aiheuttaa eniten erinäiset mahakivut joita ei edellisessä raskaudessa ollut ja neuvolanhoitaja oli sitä mieltä että herkästi soittaa neuvolaan aikaa, jos pahenee yhtään. Onko muilla ollut kipuja ihan levossakin? Erityisesti mulla tuntuu navan vieressä välillä kuin puukolla iskisi vatsaa
Okei! Ruokavaliohoito ilmeisesti?Meillä laskettu aika muuttui muuten ekassa uä:ssä, onkin 4.2.
Lauantaina oli sokerirasitus koe. Tänään tuli raskausdiabetes diagnoosi
Hypin tuolta toisesta ketjusta. Halusin vain lohduttaa sinua @pcosilainen , että mie olen tosi ylipainoinen ja uudesti synnyttäjä. Maha alko näyttää raskaus mahalta vasta rv 17 jälkeen ja edelleen mulla on pieni ylimääräinen makkara tuossa alamahalla, joka ei onneksi vaatteet päällä näy. Lisäksi minun raskaus on ollu alusta saakka lähes oireeton. Ymmärrän, että huolettaa, varsinkin kun hoito tausta (meillä molemmilla) olemassa ja muutenkin, mutta uskon että siellä on kaikki kunnossa. Koita nauttia (tiän, helpommin sanottu ko tehty)!Mua stressaa kyllä ihan äärettömästi tämä mahan kasvamattomuus.. oon siis hieman ylipainoinen joten ymmärtää toki ettei tästä olisikaan helposti näkyvissä mutta silti.. Ja en kylläkään mitään muita oireita tällä hetkellä omaa.. Onpa ahdistavaa
Huomenna onneks neuvola lääkäri että kait sielläkä kuunnellaan sydänäänet tai jotai että onko tuolla enään ketään elossa.. Miten tää pelko on näin suuri ja läsnä koko ajan..
Onko muilla samanlaisia ajatuksia..?
Voi kiitos ihana! <3 tämä kyllä helpottaa! varmasti oma tausta vaikuttaa niin paljon tähän että vaikea uskoa todeksi koko hommaa.. Ois ihanaa ku vois vaan nauttia ja miettiä mitä kivaa voikaan pian ostaa.. Toivottavasti tulee tyyneys pian tännekin!Hypin tuolta toisesta ketjusta. Halusin vain lohduttaa sinua @pcosilainen , että mie olen tosi ylipainoinen ja uudesti synnyttäjä. Maha alko näyttää raskaus mahalta vasta rv 17 jälkeen ja edelleen mulla on pieni ylimääräinen makkara tuossa alamahalla, joka ei onneksi vaatteet päällä näy. Lisäksi minun raskaus on ollu alusta saakka lähes oireeton. Ymmärrän, että huolettaa, varsinkin kun hoito tausta (meillä molemmilla) olemassa ja muutenkin, mutta uskon että siellä on kaikki kunnossa. Koita nauttia (tiän, helpommin sanottu ko tehty)!
T. Jonxu rv 26+1
Mä en oo vielä tuntenut liikkeitä! Ootan malttamattomana kyllä! Monet on sanonut, että se on alkuun sellaista kuplintaa, mitä voi olla haastava hoksata liikkeiksi!Mä meen huomenna yksityiseen kurkkaamaan näkyskö vauvan sukupuoli sillon 16+0rv jaksaa sitten odottaa rakenneultraan
Vauva liikkuu päivittäin tietää että on kaikki hyvin pienellä ♡
Huomenna tuun kertoo ultra kuulumisia
Dille ja sintti 15+6
Mulla oli ja on kanssa ollut alkuraskaus aika vuoristorataa ja varsinkin alussa pelotti hurjasti. Takana kohdunulkoinen tammikuulta, oli hankala luottaa siihen, että kaikki voisi mennä hyvin!Kesästä asti olen seuraillut tätä viestiketjua ja nyt vihdoin uskaltaudun itsekin viestiä laittamaan. Täällä siis esikoista odotellaan (rv 13+4 ja la 26.2.) ja mukaan on kyllä mahtunut paljon jännitystä ja pelkoa, vaikka ultrassa ja neuvolassa kaikki onkin ollut kunnossa. Taustalla keskeytynyt keskenmeno (rv 11) viime syksyltä ja kaksi biokemiallista raskautta tänä keväänä.
Harmittaa, kun aikaisemmat kokemukset vielä kummittelevat taustalla ja pelkoja on vaikea sivuuttaa. Varsinkin nyt kun aamupahoinvoinnit ovat alkaneet helpottaa, tuntuu että oireita on välillä hälyyttävänkin vähän. Lohduttaa kuitenkin huomata, että siellä on muitakin huolehtijoita keskusteluissa mukana.
Vielä en halua omalla nimellä Fb-ryhmään liittyä, mutta ehkä vähän myöhemmin (jos se siis sopii?). Tsemppiä ja vertaistukea täältä lähettelen kaikille muille kaltaisilleni huolehtijoille! Toivotaan kaikille parasta