Multa voi kysyä kanssa :D

Minkä näköinen mies on mieleesi?
3 parasta luonteenpiirrettä miehessä?
Onko niitä omassa miehessäsi?
Lempi musiikkisi?
Lempi karkkisi?
Lempi siideri?
Suosikki eläin?
Minkä nimen antaisit tytölle, entä pojalle jos nyt saisit vauvan?
Tällä hetkellä ei ole vauvakuumetta -onneksi. Lapsiluku on täynnä ja vauvakuumeet vaan horjuttaa sitä varmuutta ärsyttävällä tavalla välillä.
-Miehistä ei ole Deividin voittanutta silloin kun oli nuorempi. :D Oma mies ei nyt ihan samannäköinen ole, mutta mulle passaa.


Miehen 3 parasta luonteenpiirrettä...
-vastuuntuntoisuus, eli korvantaustat kuivat
-"arjenkestävyys" (ei vingu tai karkaa kavereille jos joutuu vaipanvaihtoon tai välillä lapsenvahdiksi)
-leppoisuus/lämpö (tärkeä ominaisuus kaikissa ihmissuhteissa, nihkeät äijät kriiseilee ties mistä).
Ja tietty nuo ei riitä, vaan lisäksi miehessä pitää olla "sitä jotakin".
Mun mies täyttää nuo kaikki.

Lempimusiikista voisi jorista pidemmänkin teologisen jorinan, mutta gospel ja siitä eri tyylit. Joskus katson youtubesta maallisempiakin hittejä (eilen muistelin Eppujen 80-luvun tuotantoa) mutta en jää niitä sen enempää fiilistelemään.

Lempikarkki:kaikki mihin on tungettu Mariannea.

Siidereistä...käytän aika harvakseen alkoholia (koska tykkään ihan maallisellakin mittapuulla arvioituna liikaa sen mausta + alkkisgeenit) enkä ole suorittanut kovin laajaa vertailua, mutta omppu- ja päärynäsiideri.

Suosikkieläin:kissa.

Poikien nimiä...Mikael, Vilhelm, Vilho, Lauri, Viljami, Eero, Thomas, Miika, Elias, Samuel
Tyttöjen: Liisa, Ellen, Edith, Maria, Elsa, Veera, Viivi, Kerttu, Aino (vaikka Aino on jo ylisuosittu nimi)
 
vierailija
Höh, mä luulin että sä oilisit koiraihminen. Tummat, paksut pitkät hiukset löysällä nutturalla. Hieman pullea vartalo, isot tissit. Isot ruskeat silmät. Tomera koleerikko nainen, joka pitää suuren lapsilaumansa hyvin kurissa ja on myös tiukka uranainen. Ja toisaalta myös pullantuoksuinen äiti. Viettää vapaa-aikansa perheen kanssa, usein retkeillen. Tekee loistavat eväät, niinkuin ruuatkin. Perinteinen kokki, leipoo usein. Asuu maalla. Iso koira. Kiltti flegmaatikko mies, antaa vaimon määrätä.
 
pupu.
mitä ajattelet Raamatun kohdasta "joka vitsaa säästää se vihaa lastaan?" Mun on niin vaikea suhtautua tuonhon kun mua piestiin lapsena ja itse en pysty edes ötökkää tappamaan.
 
Oletko jo pessyt matot ja ikkunat tänä kesänä? Mä en ole kumpiakaan. Huomenna pitäs viimein pestä matot, jos ei sada...
Ikkunoita olen pessyt laiskasti vain uloimmilta pinnoilta. Kerran vuoteen yritän pestä kokonaan.

Mattojen suhteen ulkoistan eli vien ne (usein joulun alla) mattopesulaan. Syynä mun 3 ryijymattoa, joiden kanssa pesu onnistuu itselläkin mutta en saa niitä kuivaksi, alkavat haista. Ohuemmat matot pesen kylppärissä ja kuivaan saunan lämmössä, kuivuvat muutamassa tunnissa.
 
mitä ajattelet Raamatun kohdasta "joka vitsaa säästää se vihaa lastaan?" Mun on niin vaikea suhtautua tuonhon kun mua piestiin lapsena ja itse en pysty edes ötökkää tappamaan.
Ensin täytyy sanoa että on ihan hyvä että se on nykyään laissa kielletty, koska harva osaa käyttää sitä oikein.

Ihanne: on rakastavat, keskustelevat ja läsnäolevat vanhemmat jotka kokeilevat ensin muita keinoja kuin fyysistä kuritusta.
Sit kun muksu kuitenkin jossain vaiheessa pistää kunnolla överiksi niin sitten kevyt tukistus tai kunnon rötöksestä (kivien viskominen ikkunaan tahallaan, jollekin naapurin mummolle irvailu) Koivuniemen herralla ripsuminen, mutta sekin hillitysti, ei vihan vallassa.
-> lasta pännii se kuritus, mutta kun tietää että se tuli aiheesta, niin ymmärtää sen. Ja kun kuulee että naapurin Pekkakin sai vitsaa ikkunoiden rikkomisesta (eli rangaistusmuodon kollektiivisuus ja yleisyys) niin ymmärtää vielä paremmin.
-Raamatun aikoina yhteisöllisyys oli eri sfääreissä kuin nykyään, lasta suojaavana tekijänä, käytöksen rajat oli ehkä selkeämmin määritelty (?) ja tuo toimi paremmin.
->tuloksena ei ole pelkäävä lapsi, vaan hyvällä itsetunnolla varustettu lapsi.

Raamatun aikoina lapset näkivät myös eläinten teurastusta, metsästystä, näkivät oikeita taisteluja ja kuolemaa ym, ja fyysinen kuritus oli noihin verrattuna "kevyempi juttu", ilman että sitä kukaan ihmetteli, ja silloin siitä traumasoiduttiin kenties vähemmän.

Mä en ole saanut lapsena selkään, mutta tukistettiin ja annettiin luunappeja. Mua ei itse ne kuritusmenetelmät harmittaneet vaan se, että ne tuli vääristä syistä ja epäoikeudenmukaisesti (isä oli väsynyt eikä jaksanut mun pientä pelleilyäni) ja että se muu kasvatus ei ollut läsnäolevaa eik keskustelevaa.

Ja jos on jossain vanhemmat jotka lyö lapsiaan usein ja silmittömästi ja tyyliin vyönsolkea käyttäen, niin ne ovat yksinkertaisesti väkivaltaisia vanhempia.

Mä ymmärtäisin koivunvitsan (asianmukaisen!) käytön silloin kun lapsi on poikkeuksellisen röyhkeä, esim. irvailee vanhalle ihmiselle, on kiusannut toista lasta erityisen pahasti, tekee ilkivaltaa, naureksii vaan loputtomiin aikuisen komentamiselle.
Tietty keskusteleminen asiasta kuuluu lisänä asiaan, anteeksipyyntö jne.

Mutta kuten sanoin, niin hyvä kun on nykyään kielletty.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten kun ehdit, kerro mitä ajattelet tästä http://www.armo.info/profetiat.html
Nuo profetiat voi olla Herrasta (tai sen että onko ne Jumalasta, näkee siten että toteutuvatko ne). Abortti on suurimmassa osassa tapauksista väärin (en ehdi vääntää aborttiasiasta, voin linkittää pitkän keskusteluketjun missä sitä on perinpohjin käsitelty) ja EU:iin meno oli kohtalokas virhe.

Sinänsä tuo sivu oli sekava. Kirjoittajalla jäänyt capslock päälle ja siinä oli mahdottomalla riemulla sekoitettu abortit ja EU:t sekaisin. Tarkoitus oli kirjoittajalla varmasti hyvä, mutta uskovat voisivat joskus satsata siihen miten tuovat sanoman esille - eli asiallisesti mutta ilman että sanoma laimenee. Sori. :)

Nyt pitää mennä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä