Budjetoinnin aloittaminen on hankalaa. Mitä hankalampaa se on, sitä isompi todiste se on siitä, että henkilöllä ei ole mitään hajua mihin rahansa menee. Kun budjetti on laadittu ja se on saavuttanut toimivan muotonsa eri jaotteluineen, niin se helpottaa taloudenpitoa huomattavasti. Väitän, että useimmat rahavaikeuksissa tai edes vähissä rahoissa elävät ovat tilanteessaan vain siksi, että eivät oikeasti tiedä omista rahanmenoistaan mitään.Hankalampana itse kokisin tuollaisen tarkan etukäteisbudjetoinnin
Niin, mä voin hakea tältä istumalta vaikka kokonaan uuden keittiön. Sillä ei ole mitään väliä mitä käyttötilillä on rahaa. Tai noh.. tuskin Amex kelpaa keittiöliikkeissä, mutta Masterin kymppitonnilla saa jo parit pesukoneet....ja tilien välillä pulaamisen yllättävien menojen sattuessa. Joulukuussa meillä pamahti tiski- ja pyykkikoneet vuoronperään, budjetoi nyt siinä sitten. Elämme tuloihin nähden sen verran vaatimattomasti, että tuollainen tilanne ei ole ongelma, ja kodinkonekauppaan voidaan mennä siltä istumalta ja maksaa vaikka heti, mutta miten tuollainenkin lasketaan mukaan etukäteen kuukausimenoihin, jos lähes kaikki rahat siirretään "tuottavampiin jemmoihin"?
Mulla on käyttötilin lisäksi säästötili, jota en kuitenkaan käytä säästötilinä, vaan tavallaan puskuritilinä. Ja joo, siltä voi maksaa laskuja. En ole tosin koskaan vielä joutunut. Aina kun puskuritilille kertyy riittävästi, niin siirrän rahoja erilaisiin ja eri pituisiin sijoituksiin. Noistakin saa sieltä täältä parissa pankkipäivässä kotiutettua riihikuivaa, vähän paikasta riippuen.Vai ovatko sellaisia tilejä, joilta voi kuitenkin laskut maksaa?
13-vuotta kaupankassalla töissä.Alkuperäinen kirjoittaja fcjsklö;29638202:No ei mulla ainakaan ole koskaan temppuillut yksikään kortti. Jätän nyt mainitsematta mitä kortteja minulla on. Missään nimessä en ole rikas mutta tilillä on aina rahaa sen verran ainakin mitä ostokseni tekevät enkä edes tiedä varmennetaanko sitä mitenkään.
Tiesitkö, että kauppa joutuu ongelmiin jos antaa kortin takaisin ?Minulla on herjannut muutaman kerran ettei olisi muka ollut varaa,
joka kerta on ollut rahaa joten olen käynyt sitten automaatilla nostamassa sitä
Kerran korttini herjasi että kortti on varastettu :O
ja otettava heti pois,
onneksi oli tuttu myymälä ja myymälävastaava joka todellakin tunsi minut.
Sain pitääkorttini
ja kävin taas automaatilla kun ei antanut tuon tekstin vuoksi maksaa suoraan ja sain rahaa otto automaatista ilman ongelmia.
Huvittavinta tilanteesta teki sen että minä en ole koskaan mitään korttiani ilmoittanut varastetuksi/kadonneeksi
ja kävin kysymässä pankistakin tätä että uskallanko nyt korttiani kaupolla käyttää ja heilläkään ei koneella tietoja että korttini olisi ollut varastettu.
Outo juttu kaikinpuolin ja syytä tuohon muka varastetulla kortilla juttuun en koskaan saanut,
nyttemminhän se kortti on luonnollisestikin jo uusittu.
Ja tähän et tarvitse korttia ?Automaatilta.
Luulisi että sitten se ottoautomaatti olisi imaissut minulta korttini poisHuijattu
Anteeksi nyt tyhmyyteni mutta miksi liike huijaisi minua sanomalla että tähän tuli teksti että kortti on varastettu ja pitää ottaa heti pois jne.
Myyjä kutsui siis myymälävastaavan paikalle,
suputteli kortti kädessä verhon takana,
myymälävastaava näki kuka kassalla oli ja sanoi silloiselle myyjälle että kyllä kortin minulle voi antaa.
Tiedän ettei he olisi saaneet sitä antaa,
hän itse sen myös kertoi,
siksi neuvoi minua menemään hetimmiten pankkiin kuin mahdollista selvittämään mistä moinen teksti heidän koneelle oli tullut etenkin kun en koskaan ollut edes ilmoittanut korttini katoamisesta.
Ja hassuinta tosiaan oli että tuossa kaupassa kun jäi ostokseni luonnollisesti kassalle,
hain sieltä otto automaatista sitä rahaa eli ihan normisti siis se kone minulle seinästäkin rahaa sylkäisi.
Joten miten minua on "huijattu" ja kuka ja mitä tästä "hyötyi" ?
T:tyhmä
Niitä pitkäkyntisiä löytyy kyllä kaupankassaltakin. Hän olis voinu esimerkiksi käyttää sun korttia väärin! PIN-koodin kun pystyy ohittamaanHuijattu
Anteeksi nyt tyhmyyteni mutta miksi liike huijaisi minua sanomalla että tähän tuli teksti että kortti on varastettu ja pitää ottaa heti pois jne.
Myyjä kutsui siis myymälävastaavan paikalle,
suputteli kortti kädessä verhon takana,
myymälävastaava näki kuka kassalla oli ja sanoi silloiselle myyjälle että kyllä kortin minulle voi antaa.
Tiedän ettei he olisi saaneet sitä antaa,
hän itse sen myös kertoi,
siksi neuvoi minua menemään hetimmiten pankkiin kuin mahdollista selvittämään mistä moinen teksti heidän koneelle oli tullut etenkin kun en koskaan ollut edes ilmoittanut korttini katoamisesta.
Ja hassuinta tosiaan oli että tuossa kaupassa kun jäi ostokseni luonnollisesti kassalle,
hain sieltä otto automaatista sitä rahaa eli ihan normisti siis se kone minulle seinästäkin rahaa sylkäisi.
Joten miten minua on "huijattu" ja kuka ja mitä tästä "hyötyi" ?
T:tyhmä
Tuntuu uskomattomalta minunkin korviini että myyjä olisi halunnut korttini ja käyttänyt väärin, nopeastihan sellainen olisi selvinnyt ja varkauden lisäksi olisi saanut potkutkinAIKAMOINEN VÄITÖS
Kyllä meidän kassa on herjannut parikin kertaa minun parin vuoden pituisen urani aikana, etät kortti pitäisi ottaa pois. Tämä tapahtuu esim. jos pin-koodi on lyöty liian monta kertaa väärin. EI SIIHEN tarvita sellaista, että kortti olisi ilmoitettu varastetuksi, nimenomaan riittää, että asiakas lyö päättelle pin-koodin väärin monen monta kertaa saman päivän aikana. Näin ainankin meillä. höpöhöpö, että kaupantädit pöllii toisten korit. jos meillä pitäisi joltain kortti ottaa, se annettaisiin heti vartijan huostaan ja asiasta tehtäisiin poliisin kautta ihan sitten oikeita teitä ilmoitus ja selvitettäisiin asia.
Jos pin-koodi lyödään väärin, lukee päätteessö "pin-lukittu"AIKAMOINEN VÄITÖS
Kyllä meidän kassa on herjannut parikin kertaa minun parin vuoden pituisen urani aikana, etät kortti pitäisi ottaa pois. Tämä tapahtuu esim. jos pin-koodi on lyöty liian monta kertaa väärin. EI SIIHEN tarvita sellaista, että kortti olisi ilmoitettu varastetuksi, nimenomaan riittää, että asiakas lyö päättelle pin-koodin väärin monen monta kertaa saman päivän aikana. Näin ainankin meillä. höpöhöpö, että kaupantädit pöllii toisten korit. jos meillä pitäisi joltain kortti ottaa, se annettaisiin heti vartijan huostaan ja asiasta tehtäisiin poliisin kautta ihan sitten oikeita teitä ilmoitus ja selvitettäisiin asia.