Mitä ajattelet aikuisesta jolla vielä visa electron?

  • Viestiketjun aloittaja aasiakas
  • Ensimmäinen viesti
elektronin omistaja
Ihan sama mikä kortti on. Voihan sen aatella niinkin, et on noloa maksaa luotolla. Elektronin omistajalla ainaki on rahaa maksaa ostoksensa. Itselläni on elektron ja aina on toiminut hyvin. Sen takia en debitiä halunnut pankkia vaihtaessa, että siinä ei tili ole ajantasalla. Tykkään, et tilillä näkyy se summa kuin oikeasti sieltä on käytettävissä.
 
juuuuuu
entä jos omistaa sekä electronin, että luottokortin? useimmiten kyllä käytän electronia, se on jotenkin helppo, en aina edes muista luottokorttini tunnuslukua, kun käytän sitä harvemmin, lähinnä niissä paikoissa, missä electroni ei käy. en ole koskaan ajatellut, että joku analysoi minut luuseriksi tai luottotiedottomaksi.. mutta samapa tuo, ei vaikuta minun elämääni, mitä joku ventovieras kassa tai kaupassakävijä musta ajattelee.
 
"Mirva"
Nolointa on se, että kassalle tulee perhe joka on ostanut yli 300 eurolla ruokaa.
Lapset puettu kalliisiin vaatteisiin, äitillä olla luis vuitton.
Kokeilee kolmea eri luottokorttia, joista kaikista tulee "ei hyväksytty"----> eli ei katetta.
Antaa neljänne kortin, jonka minä vedän koneesta, koska ei ole sirua.
SEKÄÄN ei toimi. Kortti käskee ottaa yhteyttä kortin antajaan.
Siinä sitten laetaan soittaa varmennukseen, jossa sanotaan ettei kortilla saa myydä ja asiakaalle påitää kauniisti ilmaista, että korttilaskuT on maksamatta.
Se on oikeasti noloa!! ei se, että maksat electronilla !!!!!!!!
 
En ole varmaan ikinä ajatellut tuttujeni saatikka tuntemattomien kortteja. Itse hankin ekan pankkikortinkin vasta likemmäs kolmekymppisenä, siihen asti nostin käteistä automaatilta. Ei mulla kyllä mitään rahankäytön ongelmia ollut, eikä oo nytkään kun on debit/credit -kortti. Ei kai siitä voi mitään päätelmiä tehdä.
 
"xXx"
Hoh, ompa omituisia käsityksiä electronin käyttäjistä :) vai että nolo kortti, no onneksi on vuosien varrella kertynyt tuota itseluottamusta että uskaltaa ihan electronilla maksaa, viis välittämättä muiden (naurettavien teinien) mielipiteistä. Katsokaas lapset, kun kasvaa aikuiseksi niin montaa asiaa osaa katsoa ihan eri kantilta.

Itse 31v electronin päivittäiskäyttäjä, rahankäytössä ei sitten pienintäkään ongelmaa. Tykkään vaan siitä, että kun käytän rahaa, niin se kuluu samantien, vähän kuin käteinen. Olen vaan liian laiska käymään pankkiautomaatilla enkä pidä käteisen kantamisesta muutenkaan. Löytyy myös masteri nettiostoksia ja ulkomaan reissuja varten, että ihan luuseri tässä ei olla. Enemmän muuten on noloa jos ruokakaupassa täytyy maksaa luotolla.... Aikani muuten yritin opetella masterin käyttöä debit-ominaisuutta käyttäen, mutta kyllästyin eri liikkeiden laskutustyyleihin, toiset veloittaa heti ja toiset (esim Ikea) kuukauden päästä. Mulla on parempaakin tekemistä kuin miettiä paljonko meni sinne ja sinne kauppaan ja onko se nyt veloitettu vai ei.
 
vierass
[QUOTE="xXx";29637791]Aikani muuten yritin opetella masterin käyttöä debit-ominaisuutta käyttäen, mutta kyllästyin eri liikkeiden laskutustyyleihin, toiset veloittaa heti ja toiset (esim Ikea) kuukauden päästä. Mulla on parempaakin tekemistä kuin miettiä paljonko meni sinne ja sinne kauppaan ja onko se nyt veloitettu vai ei.[/QUOTE]
Nykyisin tätä ongelmaa ei juurikaan ole, koska kortin saa laittaa itse lukulaitteeseen ja valita, ottaako rahat debit-vai creditpuolelta.
 
Ihmettelee
Mulla on Visa Electron ja se toimii aina ihan loistavasti.

Työskentelen myös myyjänä, enkä ole koskaan miettinyt mitään kenestäkään, jolla on electron. En edes huomaa sitä.
 
"Rinkeli"
Meillä ei töissä käy electron, ja siitä on infolaput joka työpisteessä, ja silti asiakkaat tarjoaa electronia. Kun sitten ilmoitan, ettei se käy meillä (ei ole reaaliaikaista yhteyttä pankkiin, niin "no mitäs mä sitten teen?" on yleisin vastaus. Kipaseppa automaatille, eipä siinä muu auta.
(Ja debit/credit-kortissa maksu menee automaattisesti creditille, sitä ei voi enää valita, kun ei oo sirukortin lukijaa meillä käytössä)
Mulle on ihan sama, minkälaisella kortilla asiakas maksaa, kunhan kortti on omansa ja se toimii.
Ja Suomen valuuttakin kelpaa - ei siis kruunut, ruplat tai postimerkit...
 
"sasa"
[QUOTE="Rinkeli";29637964]Meillä ei töissä käy electron, ja siitä on infolaput joka työpisteessä, ja silti asiakkaat tarjoaa electronia. Kun sitten ilmoitan, ettei se käy meillä (ei ole reaaliaikaista yhteyttä pankkiin, niin "no mitäs mä sitten teen?" on yleisin vastaus. Kipaseppa automaatille, eipä siinä muu auta.
(Ja debit/credit-kortissa maksu menee automaattisesti creditille, sitä ei voi enää valita, kun ei oo sirukortin lukijaa meillä käytössä)
Mulle on ihan sama, minkälaisella kortilla asiakas maksaa, kunhan kortti on omansa ja se toimii.
Ja Suomen valuuttakin kelpaa - ei siis kruunut, ruplat tai postimerkit...[/QUOTE]

Mikä se sellanen paikka on, missä ei käy electron ?!? :O
En oo vuosiin törmänny sellasiin paikkoihin. Jopa festareilla pikkukojuissa käy electron!
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
luuseri
Palstalla sitä aina oppii uutta :D
Minulla myös electroni kortti ja onhan pankki jokusen kerran koettanut jotakin muuta korttia tyrkyttää (mainoksia tullut) mutta en ole jaksanut ajatella koko kortti asiaa kun tuokin toimii ihan hyvin ja todellakin on luottotiedot kunnossa ja osaan tietääkseni rahaakin käyttää :D
Enkä ole yhteiskunnan pohjasakkaa kuten palstalla tämäkin on opittua ;)
jos asut vuokralla tai saat sossusta tuloja.
 
viieeras
Ajattelen että siinä on ihminen joka tahtoo elää varojensa mukaan ja varmistaa sen näppärästi korttiominaisuudella, ettei joudu kiusausten uhriksi jos niihin ei ole varaa. Minusta ei ole mitään hävettävää siinä että osaa hoitaa raha-asiansa kunniallisesti. Kyllä ne muutkin kortit temppuilee silloin tällöin. Tuossa tilanteessa on varmasti ahdistavaa olla, mutta eipä parane ulkopuolisten tehdä johtopäätöksiä muutaman sekunnin tilanteen takia. Mistäs sitä kukaan tietää millaiset miljoonat siellä säästötilillä lepää, vaikka käyttelytili ammottaisi tyhjyyttään.
 
vierass
Eipä sitä luottokorttia tarvinne hankkia, mutta debit on ihan kätevä. Sen saa kuka tahansa tavallinen ihminen, jolla säännölliset tulot eikä luottotiedoissa häiriöitä.
Ei tarvinnut olla edes niitä säännöllisiä tuloja, jos lapsilisiä ei lasketa sellaisiksi =) Sellaisen lykkäsivät pankissa monta vuotta sitten, kun automaattikortit poistuivat käytöstä. Yleensä kyllä makselen käteisellä, käytän korttia lähinnä nostoihin.
 
"joops"
[QUOTE="Mirva";29637758]Nolointa on se, että kassalle tulee perhe joka on ostanut yli 300 eurolla ruokaa.
Lapset puettu kalliisiin vaatteisiin, äitillä olla luis vuitton.
Kokeilee kolmea eri luottokorttia, joista kaikista tulee "ei hyväksytty"----> eli ei katetta.
Antaa neljänne kortin, jonka minä vedän koneesta, koska ei ole sirua.
SEKÄÄN ei toimi. Kortti käskee ottaa yhteyttä kortin antajaan.
Siinä sitten laetaan soittaa varmennukseen, jossa sanotaan ettei kortilla saa myydä ja asiakaalle påitää kauniisti ilmaista, että korttilaskuT on maksamatta.
Se on oikeasti noloa!! ei se, että maksat electronilla !!!!!!!![/QUOTE]

:LOL:
 
höhöhöhö
En ajattele mitään. Luusereina sen sijaan pidän:

-niitä, jotka ajattelevat "jotain" Electronien käyttäjistä
-niitä, jotka kirjoittavat debitkortin "depitkortti"
 
"jep"
Onneksi tulin kaksplussalla käväsemään pitkästä aikaa, niin opin, että tuostakin pitäisi jotain "ajatella". Itselläni paukahtaa seuraavaksi 35 mittariin, ja Electronilla mennään. Luottotiedot on kunnossa, ei vaan ole tullut tarvetta ostaa mitään mihin ei sillä hetkellä ole rahaa ja pitäisi myöhemmin maksaa. Paitsi tietenkin asuntoon haettiin pankista laina, mutta se on eri asia.

En usko, että jos ottaisin luottokortin (juujuu, on vakityöt jne.), muuttaisin mitenkään ratkaisevasti kulutustottumuksiani. Nykytilanteessa ei ole tarvetta tehdä isoja hankintoja, joita en voisi heti maksaa, toki varmaan auton vaihto joskus tulee eteen, mutta hyvin tuo yhdeksänvuotias tuntuu vielä kulkevan. Oikein ärsytti, kun ostimme pari kodinkonetta, ja ne piti väenvängällä maksaa laskulla, jotta sai jonkun bonuksen tai minkä lie olikaan edun siihen. Itselläni on mukavampi ja kevyempi olo kun tiedän, että se mitä on hommattu se on maksettu. Mitä aikuista ja hienoa on jälkikäteen maksamisessa?
 
fcjsklö
[QUOTE="sasa";29637344]Nykyään lähes jokainen kortti temppuilee!!
Nykyään melkein kaikki kortit varmentaa, onko tarpeeksi katetta!
JA kyllä niitä olveinaan RIKKAITA käy useinkin kassalla. Ostetaan 200 euron ostokset, ja kone sanoo "ei varoja"
Mennään automaatille, ja todetaan että pitää jättää pois. Viime viikolla kävi niin, että 200 euron ostokset ja tilillä olikin kuulemma 18 euroa!
JA oli oikein MASTECARD! ei ollu luottopuolella rahaa, eikä pankki![/QUOTE]


No ei mulla ainakaan ole koskaan temppuillut yksikään kortti. Jätän nyt mainitsematta mitä kortteja minulla on. Missään nimessä en ole rikas mutta tilillä on aina rahaa sen verran ainakin mitä ostokseni tekevät enkä edes tiedä varmennetaanko sitä mitenkään.
 
lhä
En varsinaisesti ajattele mitään, mutta nyt kun oikein muistelen eri tilanteita, niin kai sitä tulee vähintään alitajuisesti kohotettua kulmia electronia käyttäville. En ole vienyt ajatusta sen pidemmälle, mutta joku siinä epäkäytännöllisyydessä kiinnittää huomiota.

Itse olen toisesta ääripäästä, enkä käytä edes debittiä oikeastaan koskaan, vaan maksan aina ensisijaisesti Amexilla tai toissijaisesti Masterin creditiltä. Kerran kuussa hoidan molempien laskut täysimääräisinä ja siirrän käyttötililtä lähes kaiken tuottavampiin jemmoihin. Budjetoin kaikki menot tarkasti ja seuraan toteumaa aktiivisesti.

Kyllähän siis täysin toisenlainen tapa toimia kiinnittää huomiota, mutta eipä se mulle sen enempää kuulu.
 
VE
Mä oon 30v ja electron ainoana korttina, samoin miehellä. Meillä yhteinen tili ja on kätevää kun maksut varataan heti ja näin pysyy hyvin perillä rahatilanteesta kun kaksi käyttää yhtä tiliä. Pitkään aikaan ei oo mitään ongelmia kortin kanssa ollut.. En todellakaan oo edes ajatellut että siinä ois jotain outoa. Mitään luottokorttiyhdistelmää en edes haluaisi, meillä ostetaan vaan sellasta johon on sillä hetkellä varaa..
 
"jep"
Miksi Electron on epäkäytännöllinen? Hankalampana itse kokisin tuollaisen tarkan etukäteisbudjetoinnin ja tilien välillä pulaamisen yllättävien menojen sattuessa. Joulukuussa meillä pamahti tiski- ja pyykkikoneet vuoronperään, budjetoi nyt siinä sitten. Elämme tuloihin nähden sen verran vaatimattomasti, että tuollainen tilanne ei ole ongelma, ja kodinkonekauppaan voidaan mennä siltä istumalta ja maksaa vaikka heti, mutta miten tuollainenkin lasketaan mukaan etukäteen kuukausimenoihin, jos lähes kaikki rahat siirretään "tuottavampiin jemmoihin"? Vai ovatko sellaisia tilejä, joilta voi kuitenkin laskut maksaa?
 
"jjj"
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29635411]En mitään, kai se ihan kelpo kortti on. Tosin minusta on kyllä hiukan omitusta, jos aikuinen ihminen ei hallitse rahankäyttöä muuta kun electronilla.[/QUOTE]

Samaa tiliä kun käyttää useampi niin ei aina voi olla varma paljon siellä on rahaa jos ei elektronia käytä.
 

Yhteistyössä