Mitä ajattelet aikuisesta jolla vielä visa electron?

  • Viestiketjun aloittaja aasiakas
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Itse olen 40 ja Electron. En ole nähnyt mitään syytä miksi pitäisi vaihtaa pankkikorttiin. Hyvin vähän mitään ongelmia maksuissa ollut. Electron on siitä kätevä että sillä voi joskus maksaa jossain nettikaupoissa, ulkomaisissakin. Niin ja muutenkin toimii hyvin ulkomailla. Tosin on mulla luottokorttikin ja sitä lähinnä käytän nettikaupoissa. Just kyllä katsoin viimeistä luottokorttilaskua ja totesin että onpas laskussa yllättävän paljon sivukuluja. Joten taidan testata electronia nettimaksuissa jatkossa silloin kun mahdollista, ei toivottavasti tule niin hurjasti niitä laskutus- ja korkokuluja, vaan menee suoraan tililtä.
 
mä...
No ei siinä,
maksoin osan ostoistani
(harmi vaan että tuossa kaupassa ne oli halvimpia sillä muutoin olisin jättänyt ne kaikki sinne ja jättänyt myyjän hymähtelemään)
käteisellä ja osan jotka nyt olikin heräte ostojani jätin kauppaan mihin ei käteiseni riittänyt.
Sä tiesit ostosten summan ennen kuin menit automaatille, mutta sulla ei ollut rahaa maksaa kaikkia? Korttisi ei varmaan siksi toiminut, kun ei ollut katetta. Kyllähän se niin on, että ko. kortti on juurikin sellaistan ihmisten kortti, joilla ei oikein talous ole hallinnassa. Ei se paha asia ole, päinvastoin.
 
Miuski harmailee
Täälläkin yli nelikymppinen electronisti. Tykkään siitä, että tili on aina ajantasalla. Electronilla ulkomailla maksaminen sujuu hyvin ja olen myös käyttänyt nettiostoksiin kotimaisilla ja ulkomaisilla sivuilla. Ei ongemia. Joskus on ns. piuhaongelmia, mutta harvoin kestävät pitkään. Miehelläkin tavan käytössä Electron. Hänellä on hätävarana luottokortti, jos jotain isompaa yllättävää hankintaa tulee. Mutta ei ees joka vuosi tuu.
 
minä,
Ihan hyvä kortti. :)
Visa Electron eroaa Visa-luottokorteista siten, että siihen ei liity luotto-ominaisuutta, vaan katevaraus tehdään pankkitililtä.
Näin ollen korttiin liittyvällä tilillä on aina oltava katetta käytettävissä maksutapahtuman yhteydessä ja käytettävissä olevia varoja ei voida ylittää.
 
HippuTAR
Mulla on electron, eipä tota kukaan oo ääneen ihmetelly. Yhden kerran on käyny niin että kortti ei toiminu kassalla, onneksi olin citaris ja siinä oli aulas ottomaatti.

Ja voi electronillakin nykyään ylittää tilinsä. Läheskään kaikkien paikkojen ostot ei mee heti katevaraukseen.
 
vie ras
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29637311:
Sä tiesit ostosten summan ennen kuin menit automaatille, mutta sulla ei ollut rahaa maksaa kaikkia? Korttisi ei varmaan siksi toiminut, kun ei ollut katetta. Kyllähän se niin on, että ko. kortti on juurikin sellaistan ihmisten kortti, joilla ei oikein talous ole hallinnassa. Ei se paha asia ole, päinvastoin.
Ei vaan ap oli käynyt automaatilla ennen kauppaan menemistä, ja kortti oli toiminut ihan hyvin.
 
"sasa"
Nykyään lähes jokainen kortti temppuilee!!
Nykyään melkein kaikki kortit varmentaa, onko tarpeeksi katetta!
JA kyllä niitä olveinaan RIKKAITA käy useinkin kassalla. Ostetaan 200 euron ostokset, ja kone sanoo "ei varoja"
Mennään automaatille, ja todetaan että pitää jättää pois. Viime viikolla kävi niin, että 200 euron ostokset ja tilillä olikin kuulemma 18 euroa!
JA oli oikein MASTECARD! ei ollu luottopuolella rahaa, eikä pankki!
 
aasiakas
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29637311:
Sä tiesit ostosten summan ennen kuin menit automaatille, mutta sulla ei ollut rahaa maksaa kaikkia? Korttisi ei varmaan siksi toiminut, kun ei ollut katetta. Kyllähän se niin on, että ko. kortti on juurikin sellaistan ihmisten kortti, joilla ei oikein talous ole hallinnassa. Ei se paha asia ole, päinvastoin.
Maksan yleensä jos vain mahdollista kaikki kortilla ;)
Käteistä nostin ihan muuta syytä varten (face kirppis oston lunastusta varten)
Tarkoitukseni oli siis maksaa ostokseni tuollakin kaupassa ostoni kortilla,
(kuten maksoin edellisessä kaupassa ja muuten seuraavassakin kaupassa toimi vallan hyvin johon menin
tuon kaupan jälkeen ;) )
vai miksi luulet että minulla edes kortti jolla voi suoraan kaupassa maksaa jos tykkään ravata siellä automaatilla ?
Tapanani ei ole ajaa tiliä tyhjäksi kuten ehkä sinulla ;)
En näe edelleen mitään järkeä vaihtaa korttiani ja talouteni voi kiitos vain huolenpidosta vallan hyvin :)
Joten en todellakaan näe että kyseinen kortti olisi vain joidenkin ehkä nuorten jotka opiskelevat ja talous karkaa käsistä kortti ;)
 
"Mie"
äiteellä (60v) on electron. Omaisuutta, palkkatuloa ja rahaa on kyllä riittämiin, mutta ei vaan halua mastercard/pankkikortti-yhdistelmää. Pelasi käteisellä aina siihen saakka, kun paikkakunnan pankkikonttori lopetti ja käteistä saadakseen olisi pitänyt ajaa läheiseen kaupunkiin 100km yhteensä. Mitä siis ajattelen ihmisestä, jolla on electron? En yhtään mitään.
 
"Velmu"
No kyllä tulee mieleen että luottotiedoton tai joku muu luuseri jos yli 20-vuotiaalla on Electron.
Itselläni on toinen kortti pelkkä depit (ei siis luottoa mutta toimii aina vaikka yhteyksissä häikkää olisikin), toinen sit perus depit-credit.
 
-
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29635411]En mitään, kai se ihan kelpo kortti on. Tosin minusta on kyllä hiukan omitusta, jos aikuinen ihminen ei hallitse rahankäyttöä muuta kun electronilla.[/QUOTE]

Voi sen noinkin ajatella. Mun mielestä on hienoa, että aikuinen käyttää electronia, koska tuntee itsensä ja tietää, ettei luottokortista koituisi muuta, kuin ongelmia. Mun näkökulmasta aikuisuutta on se, että tuntee itsensä ja tunnistaa heikkoutensa.
 
M.o.t.
No ihmeellistä, en ikinä kuuna päivänä itse ottaisi luottokorttia itselleni. Liian helppo houkutus alkaa osteleen myös luotolle jotain heräteostoksia. Juuri sain todistaa ystävän porua ku olivat ostaneet velaksi ja luotolle kaikkea ja huuups, heille on kertynyt 20 000 luotto/osamaksu velkaa. Electroni kunniaan vaan =D !
Mot. Electronin käyttö tarkoittaa sitä, ettei henkilö osaa/osaisi hallita muuten menojaan. Eiköhän tämä ole juuri se syy miksi moni pitää aikuisia electronin käyttäjiä vähän säälittävinä...

ps. ainoa vaihtoehto ei suinkaan ole luottokortti, vaan tavallinen debit-pankkikortti.
 
-
[QUOTE="Velmu";29637368]No kyllä tulee mieleen että luottotiedoton tai joku muu luuseri jos yli 20-vuotiaalla on Electron.
Itselläni on toinen kortti pelkkä depit (ei siis luottoa mutta toimii aina vaikka yhteyksissä häikkää olisikin), toinen sit perus depit-credit.[/QUOTE]

Vai onko se kuitenkin niin, että ne joiden ei tarvitse pelata luotoilla, on niitä rahamiehillä? Mihin tarvitset luottoa, jos tililläsi on jatkuvasti katetta mihin tahansa ostokseen?
 
En ajattele mitään kenenkään mistään kortista. Minullakin on electron koska en halua luottoa. Käyttäisin sen kuitenkin johonkin ei niin tärkeään :D Eilen kävin tankilla ja tankkauspiste ei korttia huolinut! Joillekkin kassoilleei kelpaa. Automaatista saa aina hyvin rahaa eikä kortti temppuile. Joku kassa sanoi että joskus electron kortit eivät vain toimi jostain syystä X. Mietin jos seuraavan ottaisi sitten pankkikortin niin ei tarvii sählätä maksun kanssa.
 
HippuTAR
Kuinka ton pankkikortin kans ny sit on? Ku aiemmin mulla oli pankkikortti mutta vaihdoin electroniin ku pankista ilmoitettiin että tavallista luototonta pankkikorttia ei enää saa.
 
Aikuinenihminen
Mulla on luottokortti, kaksi debit-korttia ja electron. Electron on yhdistetty mun käyttötiliin, joten se on mun pääasiallisesti käyttämä kortti. Nyt sitten pitää ilmeisesti alkaa häpeilemään ja pälyilemään maksutilanteessa?
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Ei se electronin käyttäminen automaattisesti sitä tarkoita, että ei muuten hallitse rahankäyttöä.
Ei tietenkään, enhän niin sanonutkaan. :) Osa vaan perustelee electroninsa sillä, että höyläisi jollain muulla kortilla tilinsä vahingossa tyhjäksi, jos rahat ei lähde suoraan tililtä. Tai luottokortilla vinguttaisi heti luottorajan tappiin asti. Minusta tuo on aikuiselta ihmiseltä tosi omituista.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Voi sen noinkin ajatella. Mun mielestä on hienoa, että aikuinen käyttää electronia, koska tuntee itsensä ja tietää, ettei luottokortista koituisi muuta, kuin ongelmia. Mun näkökulmasta aikuisuutta on se, että tuntee itsensä ja tunnistaa heikkoutensa.
Totta tämäkin. Jokainen käyttäköön sellaista korttia, kuin itse haluaa ja viisauttahan se vaan on pitää electronia, jos tietää, että luottokortilla tai jopa tavan debitillä ei hommaa hallitse.
 
HippuTAR
Kyllä mä sain just joulukuussa ainakin ihan peruspankkikortin, depitin ilman luottoa. Electronia en huolis, tökkii usein ja onhan se aikuisella jotenkin nolo.
Hmm, jaa. Onkohan toi pankkikohtaista? Mulla on tili POPis. Ja ei mulla tosiaan oo ollu ongelmia ton kans enkä oo ymmärtäny nolostella sitä. Kaikilla joiden korteista nyt tiedän on electron...Osalla sit kyllä myös jonkin sortin luottokortti.

Ja edelleen: myös electronilla voi ylittää tilin. Täälä ainakin apteekki, citari, s-market ja paikallinen kioski on sellasia joiden ostot menee tililtä/varaukseen vasta seuraavana arkipäivänä.
 
Täällä oppii joka päivä kyllä jotain uutta ja jännää.
Mä en oo ollenkaan ajatellu, että electron olis jotenkin nolo. Mulla ihan pääasiallisessa käytössä.
Silloin joskus olen sen hankkinut, kun se oli ihan uusi juttu, eikä mitään debit-kortteja ollu olemassakaan.

Ja kun sieltä nyt on automaattisesti aina tullut se uusi kortti kun vanha menee vanhaksi, ja kun mulla nyt on toi sama tili ollut käyttö-, ja palkkatilinä yli 15 vuotta, ensimmäisistä kesätöistä asti, niin enpä ole katsonut asiakseni ruveta hakemaan jotain muuta korttia siihen.

On mulla olemassa joku pankki-luottoyhdistelmä toisen pankin tilille, mutta käytän sitä tiliäkin ainoastaan asuntolainan hoitoon ja sitä lainaa ottaessa joskus tyrkytettiin puoliväkisin se kortti siihen. Eipä oo tullut käytettyä, lojuu se korttikin tuolla keittiön laatikossa.
 
"Jonna"
En yhtään mitään. Itsellänikin on, miksi ei olisi? En jaksa toimivaa vaiihtaa pois, eikä ole tullut mieleenkään, kun ei mitkään maksut ole kummoisia (tilinhoito tms).
Jos nyt sattuukin olemaan tilanne, ettei electron toimi, niin voin maksaa Master Cardilla.
 

Yhteistyössä