Mitä ajattelet aikuisesta jolla vielä visa electron?

• Viestiketjun aloittaja aasiakas
  • Ensimmäinen viesti
aasiakas
Itselläni kävi tänään tilanne että kävin eräässä kaupassa,
myyjä otti korttini ja laittoi siihen maksupäätteeseen tuumasi
-ai tämä on tämä electron kortti
No en siihen tajunnut sanoa mitään sillä eipä ole koskaan ennen tuollaista tilannetta tullut että joku sitä nyt ihmettelisi :O
(vaikka ikää minulla onkin kohta likemmä 40v)

Painelin tunnuslukuni ja laite ei saanut yhteyttä pankkiin?
Myyjä tuumasi vähän naureskellen että kuule nyt tuo sinun visa electron korttisi ei suostu jostakin
(tässä oikein hymähti) syystä myymään.

No ei siinä
sanoin että kävin kyllä automaatilla ja kortti siellä toimi mutta
kommentti
-joo joo, ja hymähdyksiä päälle.
No ei siinä,
maksoin osan ostoistani
(harmi vaan että tuossa kaupassa ne oli halvimpia sillä muutoin olisin jättänyt ne kaikki sinne ja jättänyt myyjän hymähtelemään)
käteisellä ja osan jotka nyt olikin heräte ostojani jätin kauppaan mihin ei käteiseni riittänyt.

Palautetta olisin voinut antaa heti suoraan mutta kun kiire painoi päälle ja olin aika hölmistynyt että ihan liikkeen omistaja eriarvoistaa ihmiset korttien perusteella.

Mutta nyt se on sitten nähty että vain opiskelijoillako tai koululaisillako voi olla electron kortti ja muilla sitten ihan tavan pankki/luottokortti.

En mä ole ainakaan huomannu, että kaupoissa edes ehtisivät katsomaan mikä kortti maksajalla on. Kyllähän electronit nykyään kelpaa hotellivarauksiin ja vaikka mihin, ei niissä ole muuta eroa, kuin että luotto ominaisuus puuttuu.

itsellänikin electron
visa electroneissa on se hurmaava puoli että yhteyksien takia ne todellakin toisinaan erinäisistä ja vaihtelevista syistä yhdistävät kortinlukukoneissa toisinaan hyyyyvin hitaasti tai eivät ollenkaan. olipahan meillä kerran kortinlukumasiina joka eläkepäivillään lopetti electroneiden hyväksymisen kokonaan. tuollaisina päivinä on varmaan saattanut tulla minullakin sanottua jotain "jaa electron" kun tiedän automaattisesti siitä seuraavan taas koneen kanssa tappelua. minusta myyjä ei käyttäytynyt mitenkään sinua tai korttivalintojasi arvostellen, nuo electronit nyt vaan välillä ovat tuollaisia ja myyjille tilanne on ehkä tutumpi...

info lappu luukulla
Alkuperäinen kirjoittaja itsellänikin electron;29634893:
visa electroneissa on se hurmaava puoli että yhteyksien takia ne todellakin toisinaan erinäisistä ja vaihtelevista syistä yhdistävät kortinlukukoneissa toisinaan hyyyyvin hitaasti tai eivät ollenkaan. olipahan meillä kerran kortinlukumasiina joka eläkepäivillään lopetti electroneiden hyväksymisen kokonaan. tuollaisina päivinä on varmaan saattanut tulla minullakin sanottua jotain "jaa electron" kun tiedän automaattisesti siitä seuraavan taas koneen kanssa tappelua. minusta myyjä ei käyttäytynyt mitenkään sinua tai korttivalintojasi arvostellen, nuo electronit nyt vaan välillä ovat tuollaisia ja myyjille tilanne on ehkä tutumpi...
Valitettavasti meillä ei toimi electron kortit.

kohtelias
-ai tämä on tämä electron kortti

Painelin tunnuslukuni ja laite ei saanut yhteyttä pankkiin?
Myyjä tuumasi vähän naureskellen että kuule nyt tuo sinun visa electron korttisi ei suostu jostakin
(tässä oikein hymähti) syystä myymään.

No ei siinä
sanoin että kävin kyllä automaatilla ja kortti siellä toimi mutta
kommentti
-joo joo, ja hymähdyksiä päälle.
Hymähdykset oli kohteliaisuutta!

itsellä electron ja normi visa
En ole koskaan huomannut mitään eroa, käytän sitä korttia, kumpi ensiksi käteen sattuu. Mun appiukolla ei muuten ole vieläkään mitään pankki- ja/tai luottokorttia. Tiedän myös muutaman muun vanhemman ihmisen, jotka eivät halua korttia.

vierass
ei kortissa ole vikaa, mutta muijalla oli vissiin joku kompleksi rahasta. luuli ettet voi saada luottokorttia ja osoitti yliotettaan sinusta. naurettavaa mutta tuollaisia on paljon.

mukl
No ihmeellistä, en ikinä kuuna päivänä itse ottaisi luottokorttia itselleni. Liian helppo houkutus alkaa osteleen myös luotolle jotain heräteostoksia. Juuri sain todistaa ystävän porua ku olivat ostaneet velaksi ja luotolle kaikkea ja huuups, heille on kertynyt 20 000 luotto/osamaksu velkaa. Electroni kunniaan vaan =D !

"myyjä"
Alkuperäinen kirjoittaja itsellänikin electron;29634893:
Ehkä työnantajasi olisi pitänyt päivittää maksupääte. Useimmiten kyse on siitä, että maksullisia päivityksiä ei tehdä ja sitten ihmetellään, kun laitteet ei toimi.

jogo
no mulle on sanottu sata kertaa "ai electron" tms. ja siksi, koska ei ne toimi aina. ja nolompaa on omistaa luottokortti ja ostaa liikaa ja sitten ei ole varaa maksaa niitä laskuja. ainakin semmoset vatipäät, jotka ostaa pelkkiä vaatteita ja laukkuja ym. paskaa.

mammalainen
Minulla on visa electron eikä se ole kertaakaan temppuillut missään. Tokihan tässä vuosien varrella kortti on vaihtunut säännöllisin väliajoin mutta yksikään niistä ei ole kiukutellut.
On olemassa luottokorttikin mutta eihän sitä käytetä muihin kuin nettiostoksiin koska ei ole tarvista elää seuraavan kuukauden tuloja tässä kuussa.

, lkj
Nii..eipä siinä muuta kuin et se electron ei aina mene läpi. Perjantai iltapäivät, vappuaatto..ne on aika tyypillisiä päiviä kun electron alkaa tökkii. Mun miehellä on peruskorttina ihan vaan tuo electron. Mutta löytyy lompssasta reissaamisen vuoks myös masteri ja dinners kortit, ja mulla pankki/visa-kortti. Ja on sitä vaan joskus puolin ja toisin vakhdettu maksajaaun yhteydet ei pelitä. Eikä siinä mitää, eihän se asiakkasn vika ole. Pääasia että tarvitsemansa saa lopulta jollai ostettua.

Enempi mua hävetti se kerta kun olin keränny prismassa isot ostokset ja unohtanu kortin kotia...
Mutta ihana kassa oli, ystävällinen ja ymmärtäväinen. "Sain" jättää ostokseni hänelle siks aikaa kun kävin hakee kortin..
Ei jäänyt pahamieli itselle niin ku ap:lla

"hmm"
[QUOTE="myyjä";29635051]Ehkä työnantajasi olisi pitänyt päivittää maksupääte. Useimmiten kyse on siitä, että maksullisia päivityksiä ei tehdä ja sitten ihmetellään, kun laitteet ei toimi.[/QUOTE]

pieni yksityisyritys, jo käytettynä ostettu ikivanha kortinlukukone joka pian tuon jälkeen hajosikin ihan kokonaan. en oikein usko että mitkään päivittelyt olisivat auttaneet. :)

visa
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29635411]En mitään, kai se ihan kelpo kortti on. Tosin minusta on kyllä hiukan omitusta, jos aikuinen ihminen ei hallitse rahankäyttöä muuta kun electronilla.[/QUOTE]

peesi

"hmm"
Ikinä ei ole ongelmia ollut electronin kanssa, kymmenen vuotta nyt ollut käytössä, useammassa maassakin, ja en keksi mitään syytä vaihtaakaan korttia. S-ryhmän joku kortti on miehen kanssa yhteinen, mutta kertaakaan en ole käyttänyt kyllä..

"vierailija"
Itsellänikin on electron ja huomannut, että yhteydet takkuaa ja on melko yleistä. Jostain syystä en vain ole halunnut luottokorttia vaikka sitä on kyllä useasti tyrkytetty. En vielä 40-vuoden ikään mennessä ole joutunut tilanteeseen jossa olisin sitä tarvinnut, kykenen varautumaan tilanteisiin muutenkin. No se on vain minun elämänfilosofiani. Mieluummin "rahaa sukanvarressa" kuin luottokortti, taidan olla vanhanaikainen ;)

Todellisuutta
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29635411]En mitään, kai se ihan kelpo kortti on. Tosin minusta on kyllä hiukan omitusta, jos aikuinen ihminen ei hallitse rahankäyttöä muuta kun electronilla.[/QUOTE]

Ei se electronin käyttäminen automaattisesti sitä tarkoita, että ei muuten hallitse rahankäyttöä.

[QUOTE="vierailija";29637043]Itsellänikin on electron ja huomannut, että yhteydet takkuaa ja on melko yleistä. Jostain syystä en vain ole halunnut luottokorttia vaikka sitä on kyllä useasti tyrkytetty. En vielä 40-vuoden ikään mennessä ole joutunut tilanteeseen jossa olisin sitä tarvinnut, kykenen varautumaan tilanteisiin muutenkin. No se on vain minun elämänfilosofiani. Mieluummin "rahaa sukanvarressa" kuin luottokortti, taidan olla vanhanaikainen ;)[/QUOTE]

Eipä sitä luottokorttia tarvinne hankkia, mutta debit on ihan kätevä. Sen saa kuka tahansa tavallinen ihminen, jolla säännölliset tulot eikä luottotiedoissa häiriöitä.

• Tykkää
Reactions: Julmis

Yhteistyössä