Pankkikortti ei toimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmistunut

Vieras
MasterCard korttini ei toimi enää kauppojen kassalla, eikä automaatilla. Kortti on suhteellisen uusi ja päällisin puolin virheettömän näköinen.
Nyt pankki ilmoitti, että jos uusin korttini sen voimassa oloaikana, joudun maksamaan siitä. Kortti olisi voimassa 2013 asti.
Minulla on Visa Electron, joka on ties kuinka vanha, mutta toimii kuitenkin.
Onko tosiaan niin, ettei noilla korteilla ole mitään takuuta? Tuolla periaatteellahan voi joutua vähän väliä uusimaan korttia ja maksamaan maltaita.

Mun masterissa on ilmotuksen mukaan sama tunnus kun edellisessä pankkikortissa. Vaan eipä olekaan joten käyttämättä on ja electron on käytössä sen pankin kohdalla. En oo jaksanu selvitellä asiaa kun en oo koskaan vielä tarvinnu just sitä masteria.

Siis korttini on mennyt jostain syystä vialliseksi, muuten kyllä toimisi. Kai viallisen kortin voi vaihtaa maksutta uuteen? Näin ei kuitenkaan pankin mielestä.

Siis korttini on mennyt jostain syystä vialliseksi, muuten kyllä toimisi. Kai viallisen kortin voi vaihtaa maksutta uuteen? Näin ei kuitenkaan pankin mielestä.

Silleen se ainakin nordeassa menee että se määräajoin lähetetty on ilmanen mutta välissä vaihtuva täytyy maksaa. Mulla nordean elektron ei meinaa toimia enää ja pitäs tilata kokonaan uusi ja maksaa se. Vaikka kortissa on vika.Rahastaa ne osaa pankitkin.

Kyllä me ollaan saatu uusi kortti molemmille (mulle ja miehelle) maksutta kun se on ollut "viallinen" alusta asti eli ei toimi.
Silloin ollaan jouduttu maksamaan kun on katkennut, hävinnyt tai muuten todistettavasti meidän käytössä menny.

Ethän oo magneettien/puhelimen tms lähellä pitäny korttia?

Minulla rupesi sirullinen pankkikortti-visa takkuilemaan vajaan vuoden käytön jälkeen, välillä pelasi yleensä ei. Kävin pankissa valittamassa ja sain maksutta uuden kortin jossa oli sama voimassaolo päivä kuin viallisessa kortissa, ei siis täyttä kolmea vuotta vaan hieman vajaa 2. Mikäli olisin halunnut kortin jossa olisi ollut "täysi voimassaoloaika" olisi se ollut maksullinen.

Olipa vaikeasti selitetty, toivottavasti ymmärsitte...

Lisään vielä että siis mikäli kortti on vasta uusiutunut/tilattu, ja melko nopeasti ongelmat alkaa, niin siinä tapauksessa. Mut jos näkee että kortti on jos "vanha" ja kulumaa on niin sitten ei.

Ainakin Nordean sivujen mukaan: Kortin vaihtaminen tai uusinta kesken voimassaolokauden valmistusvirheen tai asiakkaasta riippumattomasta syystä tapahtuneen kortin rikkoutumisen takia 0€

MasterCard korttini ei toimi enää kauppojen kassalla, eikä automaatilla. Kortti on suhteellisen uusi ja päällisin puolin virheettömän näköinen.
Nyt pankki ilmoitti, että jos uusin korttini sen voimassa oloaikana, joudun maksamaan siitä. Kortti olisi voimassa 2013 asti.
Onko tosiaan niin, ettei noilla korteilla ole mitään takuuta? Tuolla periaatteellahan voi joutua vähän väliä uusimaan korttia ja maksamaan maltaita.

Jos kysyt pankista, mitä maksaa kortin uusiminen, saat tuon vastauksen. Jos sanot, että kortti ei toimi, vaikka se ei ole kulunut eikä vahingoittunut, saat uuden kortin ilmaiseksi!

Itse olen vaihtanut Nordean Mastercardin viime vuosina n. 3-4 kertaa, lähinnä tuon ulkomaisen nettikaupan takia, kortin vaihto on ollut maksuton, niin MC:n kuin Visakin vaihto.

Jos kysyt pankista, mitä maksaa kortin uusiminen, saat tuon vastauksen. Jos sanot, että kortti ei toimi, vaikka se ei ole kulunut eikä vahingoittunut, saat uuden kortin ilmaiseksi!

Kysyin pankista viestillä nettipankin välityksellä. Pankkini konttoria kun ei paikkakunnalla ole. Kerroin että kortti ei toimi, vaikka suht uusi ja ulkoisesti virheettömän näköinen. Vastaus oli pelkästään, että kortin vaihto kesken voimassa olo aikaa on maksullinen.

Kuvittelisin, että niinkin tärkeällä asialla, joka välttämätön raha-asioitten hoitoon, olisi takuu.

Tokihan kortti kuluu kun sitä käytetään, käyttöön lienee tarkoitettu. Vai onko nyt niin, että se on lähinnä koristeena? Rahaa nostetaan kerralla isompi summa ja sillä maksellaan? :D

Yhteistyössä