*Esikoista yrittämään 2013!*

*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271810/2011
Nea86 2601/2012
tarana2512
*Stiina241103/2012
miss_piggy31902/2012
Future Mum31805/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
Mary Ann29708/2012
LilyAlice33708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21510/2012
ralliruutu2310/2012
Hilda-Maaria27312/2012
Alexandra89 23301/2013
Heilanga30301/2013
pippuri85 283
kukkurukuu 23208/2012
pikkupingviini 29212/2012
annab31201/2013
Na-dene27201/2013
Helena201328202/2013
annsuli232
pienitiikeri 262
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Voi hitsi...kp 17 keskenmenon jälkeen ja tänään sitte alkoi taas joku vuoto viikon kuivan kauden jälkeen...en tiä liittyykö tää edelleen keskenmenovuotoon, tuskin nää menkatkaan voi olla :O
 
Mulla vuosi 15päivää enemmän tai vähemmän, kun 31päivää oli menny tyhjennyksestä, niin alko kunnon menkat... Yhellä mun tutulla oli tiputtelua vaikka kuinka kauan ja sit selvis, että sinne oli jääny jotain... :S Ootko tehny testejä? Onko hormoni jo laskenu? Onko ultrattu? Koska sulla on/ on ollu jälkitarkastus?
 
Moikka Miss _piggy ja Nadene! Päätin nyt varata ajan sinne gynelle, makso mitä makso tää on tärkeetä. Suositteletteko terveystaloa? Oon ite työterveyden kautta käyttänyt mehiläistä. Missä sä olitkaan käynyt Nadene? Mitä tarkoitit Miss_pggy kolmella vaihtoehdolla? Minuakin kiinnostaisi tietää miksi alko taas vuoto sulla kun juuri se loppui, milloin olet menossa jälkitarkastukseen? Pahoittelut vielä km:stä mutta emme luovuta, emmehän?

Mun mies on reissussa, mun ovis testit on loppu eikä uudet ole saapuneet. Olisin voinut testaa niillä että kandeeko enää torstaina pupuilla väkisin vai onko toivo menetetty. Aika siis seisoo mun suhteen.
 
En oikeen tiiä mihin varaisin sen gynen. Vaikuttaisi siltä että jos täti tulee kylään niin se tapahtuu noin 25.3, eli viikolla 13. En halua silloin mennä gynelle joten ainoa mahis olis viikko 14 jolloin olis varmaa hyvä aika ennen ovista nähdä mitä siel näkyy? Miten gyne voi tarkistaa ovuloinko, varsinkin jos ovikseen on paljon aikaa? miten voisin saada lääkityksen?
 
Kiitos tervetuloa-toivotuksista!

Yritys siis aloitetaan tästä kierrosta eli nyt YK 1 ja YA 3/2013 Meneillään on kp7/26-28, mutta niitä ette taida merkkailla lisoille?

Jännittää jotenkin hurjasti nyt kun on aika virallisesti aloittaa yrittäminen, uskaltaakohan sitä petipuuhiin ollenkaan? :LOL: Toinen mikä mietityttää on se, että tällä hetkellä minulla on määräaikainen työsopimus elokuuhun asti ja nyt jos raskautuisi niin olisin tukevasti raskaana sen loputtua. Mitenköhän loppuraskaudeksi saa sitten töitä jos haastatteluissa on maha pystyssä? No, ehkä turhan aikaista miettiä moisia kun ei tiedä kauanko odotusta saa odottaa :attn:

Helena2013 itse käyn gynellä Aavassa ja siellä ultrineen käynti maksoi n.90 € ja tosi osaava gyne katsoi kaiken ja selitti juurta jaksaen kierron vaiheet sun muut. Itse kävin viisi päivää menkkojen päätyttyä ja gyne ennusti oviksen olevan n.viikon päästä... Tämä siis viime vuoden puolella kun mulla kierto vielä heitteli tooosi paljon pillereiden lopettamisen jäljiltä.

Nyt taas jatkamaan pinon selaamista sivulla 14 menossa :)

Tiivis
 
Tiivis lukee koko ketjun alusta, makeeta! Mäkin teen yleensä niin. :hug: Voisin sitä Aavaa kyl harkita, mä päätin et varaan ajan sit kun tiiän et en oo raskaana. Epäilen et tässä kuussa ovuloisin, tänään lämmöt korkeella, on ollut jo kolmatta päivää aika "kostea" olo ja tänään huomasin rintojen kipeytyneen sivuista. Hyvät on fiilikset.Tosin tiedän et joka toinen päivä oon valmis heittämään kirveen kaivoon, tulee siis mielenkiintoiset kaks piinaviikkoa taas. Vihaan tätä ainaista odottamista.Olisko väärin valehdella gynelle yrittäneensä jo pitempään?
 
Helena: Asun Turun seudulla ja kävin Turun Gynekologikeskuksessa. Mutta olen käynyt Turussa joskus myös Pulssissa, joka siis nykyään on osa Terveystaloa. En muista tarkkaa hintaa, mutta mielikuva olisi, että samoissa hinnoissa oli silloinkin. Eli uskaltaisin suositella Terveystaloa.

Eikös gyne näe sen ovuloinnin tai ovuloimattomuuden parhaiten puolessa välin kiertoa (tai vähän ennen) ultralla. (Eli sulla vois olla varmaan nyt ihan hyvä aika mennä, eikös sun kiero aika lähellä puolessa väliä oo ;)) Ultraamallahan näkyy, onko munasarjoissa kasvamassa isoja folleja. Ja eikös muutkin naiset ole täällä huomanneet, etteivät välttämättä ovuloi jokaisessa kierrossa? Sullahan on menossa yk2? Millasta ehkäsyä olitte käyttäneet ennen kuin aloitte yrittää? Voisin kuvitella, että ainakin tietyn tyyppinen ehkäisy saattais muutaman ekana luomukiertona vaikuttaa vielä tohon ovikseen tai sen puuttumiseen. Onhan se mahdollista, että tässä kierrossa ovulaatio tulee jo normalisti. Mutta oman mielenrauhan vuoksi kannattaa siellä gynellä käydä tsekkauttamassa paikat. Sanot aikaa varatessa, että haluat mukavan lääkärin. Niin mä ainakin olen tehnyt ja ihan mukavia ovat olleet. Tsemppiä :hug:
 
miss_piggy
Mulla vuosi 15päivää enemmän tai vähemmän, kun 31päivää oli menny tyhjennyksestä, niin alko kunnon menkat... Yhellä mun tutulla oli tiputtelua vaikka kuinka kauan ja sit selvis, että sinne oli jääny jotain... :S Ootko tehny testejä? Onko hormoni jo laskenu? Onko ultrattu? Koska sulla on/ on ollu jälkitarkastus?
Pari päivää sitten tein testin ja tuli vaan hailakka haamu, Ei ole ultrattu, eikä ilmeisesti ultratakaan..tän kuun 25 pvä on seurantaverikoe mutta muuta tarkastusta ei oo :O Tosin mulla on ensi maanantaina aika yksityiselle niin pyydän jos se vois kattoa että onko kaikki tullut ulos ja ettei oo tulehduksia.
 
Tiivis, tosi paljon tervetuloa:wave: vähänkö hauska että luet meidän jorinat vuoden alusta saakka :D eikös jännä kun mieli tekee tepposet ja alkaa miettiä haasteita joita saattaa tulla kun raskautuu, vaikkei vielä ole raskaana ollenkaan! Itsekin jo suren ratsastuksen poisjäämistä, vaikka eihän tässä tiiä kuinka helkutin pitkään sitä hevostellaan, jos vauvaa ei kuulukaan, saakutti. Mulle vois päivittää yk 7 kun Alexandra jaksaa ja ehtii :)

Helena, vielä aika haalea tuo ovisviiva, mulla antaa tollasta useampana päivänä. Kyllä sen huomaa kun se vahvenee, voimistuu niin selkeesti! Tuolla listassa on se oviskuvia-pino, jossa on paljon kuvia verrattavaksi omiin tikkuihin :popcorn:

Evangelina mä nauroin eilen ääneen kun luin sun kirjotuksia tänne ja sinne CB-ryhmään, sulla on niin mahtavan estoton tyyli kirjoittaa :D ihana oot!

miss_piggylle tsempit vuotojen kanssa, vaatii rutosti hermoja, että jaksat ootella kierron normalisoitumista, oot ajatuksissa :)

Tuolla mietitte tuota ovulointia ja näkyykö se ultrassa, niin eikös oo niin, että ainoa millä ovis voidaan varmistaa on se progesteroni-hormoonin testaus? Mullakin gyne veikkas follien koon ja limiksen puolesta ovista tulevaksi viikon päähän, ja lähes osu oikeeseen, mutta vaikka sain digiin hymynaaman, niin se ei tarkoita että olisin varmuudella ovuloinu. Joku tutkimushan kyllä väitti, että on erittäin harvinaista että ovulaatiota ei tapahtuisi, jos saa ovistestiin plussan..:confused:
 
Helena: Ei toi ovistesti ainakaan ihan toivottomalta näytä. Toivotaan, että vahvistuu :heart:

Ai niin: Tiivis tervetuloa. :) Ja raskaushan ei saa olla este sille, että valitaanko sut johonkin hakemaasi työpaikkaan vai ei. Ei ainakaan saisi vaikuttaa... En sitten tiedä miten käytännössä menee.
Joko tuli koko ketju luettua? :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka :)
Mä ajattelin päivitellä kuulumisia kun en oo pitkään aikaan mitään kirjoitellut... Omanapavaroitus!
Eli siis, mistähän sitä alottaisi...No ensinäkin nyt se, että mulla plakkarissa kp 23/27-29. Viimeviikon puolestavälista lähtien on ollut outoja tuntemuksia...
- alavatsaa poltellut
- alavatsaa nippaillut, kummaltakin puolelta, myös pientä kiristelyä on ollut havaittavissa
- vatsa sekaisin useampana päivänä (ei mun tapaista ollenkaan)
- päänsärkyä (ajoittuu aamuun ja/ tai iltaan)
- ihme kiukkuilua :O ei sekään mun tapaista
- turvotusta
- eilen tuli tissit kipeeks/ araksi
- pissalla ravaamista (sen tosin pistän kahvin piikkiin, se kun pissattaa/ juoksuttaa muutenkin)
Siinä ainakin varmaan suurin osa mitä muistan/ tulee näin äkkiseltään mieleen. No minäpä sit reippaana tyttönä aloin tekemään ovistestejä siinä toivossa että siitä näkisi mahd.raskauden. Eilen tuli jonkunlainen viiva aamupissasta mut tänään sit ei muuta ku testiviiva. Pitäis varmaan lopettaa toi ovistesteillä tikauttaminen mut ainakin tän aamuisen tikutuksen jälkeen on kyl tooooosi surkee olo :( Onkohan tällä kierrolla peli menetetty ja onko taas mielikuvitus ollu niin vilkkaana että kuvittelen vaan kaikki "oireet"..? Nooh, "tätiä" odotellessa tässä nyt mennään :( kovasti kuitenkin toivon että ei tule kylään.
 
Mulla otettiin verikokeena se raskaushormooni ja se oli 24päivän jälkeen viellä aavistuksen koholla. Mutta sitten tosiaan viikon päästä ne menkat alko tosta. Mä vaadin ultran ittelleni. Kyllähän nyt tosta hormoonitasosta voi päätellä paljon, mutta mä en saanu mielenrauhaa ennen sitä ultraa. Mut jos oot menossa yksityiselle, niin ei sitä nyt varmaan ahittaa, jos pyydät vilkaseen tollasessa tapauksessa.
Tsemppiä nyt tulevaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
annab: En huolestuis vielä, vaan kattoisin kierron loppuun. Sullahan on vasta kp23 ja edellisistä kierron pituuksista vois päätellä, että jos menkat on alkaakseen ne tekee sen vasta 5-7 pvän päästä. Onko mitään tietoa millon ovis on ollut?
Ja jos r-testi näyttääkin loppukierrosta plussaa, niin se voi näyttää sitä vasta kun menkat on oikeasti jo myöhässä. :)
Itse testasin viime kierron loppupuolella myös uteliaisuuttani Pregcheckin ovistestillä, joka mulla näyttää ennen ovista joka päivä jotain viivaa. No eipä näyttänyt Dpo-päivillä oikeastaan mitään. Niin haalea haamu, että just ja just näki. Joillain ovistesti on näyttänyt raskauden, mutta käsittääkseni vasta, kun menkat oli jo myöhässä tai lähes myöhässä. Siispä tsemppiä piinailuun, viikon päästä saatat jo tietää, miten tässä kierrossa kävi. Toivotaan niitä kahta viivaa r-testiin. Tsemppiä :hug:



Vähän omaa napaa vielä: Täällä odotetaan ovista saapuvaksi ihan lähipäivinä. Tänään aamulla oli ovistesti jo selvästi vahvistunut. Illalla saattais saada ovisplussan :p
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vieläkin niitä menkkoja odotellaan. :stick: No, eilen tuli tippa ruskeaa. Tänään tippa toinen. Hyvin pieni tippa hyvin kirkasta ja raikasta verta. Menkkakipuja ei ole ollut, niinkuin yleensä. Jännitys ilmeisesti tekee tehtävänsä. :D Ensi kierrosta voisi kyllä harkita niitä ovistestejä, ettei tartte jännittää niikö yleensä, saattais olla helpompaa. Vaiko pahempaa, jos ovis ei olekaan odotetunlainen?

PS. Luen myös teidän jutut, vaikka en niitä kommentoikaan ja omanapailen aina vaan! :hug: Soooorgen! :ashamed: :flower:
 
miss_piggy
Minä mietin että pitäskö jättää nyt ovis tikuttelematta ennen ku tulee ekat menkat km:n jälkeen, eilen oli jotain nippailuja (kp 17 km jälkeen), mutta en tikutellu, joten ei tietoa oliko ovis vai ei. Tänään eli kp 18 huvikseen tikuttelin niin ei tullu näkyviin ees sitä testiviivaa kunnolla, vaan semmonen tosi hailakka viiva.
Eli jos vaan pupuilis nyt ku siltä tuntuu ja kuhan tuo tuhrutteluki loppuu ja sitte taas tositoimiin jahka tulis yhdet menkat :D
 
Tiivis tervetuloa joukkoon tummaan !

LilyAlice :p Oho tänks :D

ON: Ristus mikä reissu! Ukkokullan kaa sit päätettiin et käyvään vappailla pikku lemmenlomalla naapurikaupungissa :D Lopputulos et meikä kirjottelee yhellä kädellä ko on vas.käsi kipsissä xD Vähän enemmän niinko hardcore nää mejän gedaweit khihihiiii...... Että oli mukavaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Evangelina: No teillähän reissu on ollu! :D Vauhtia ja vaarallisia tilanteita ilmeisesti reissulla riittänyt :)


ON: Se taisi sitten olla siinä se ovis. Aamupäivällä siis lähti viiva vahvistumaan. Iltapäivällä tuli sellanen olo, että testaanpa vielä: tasavahvat viivat tuli. Ja nyt illalla kun testasin, oli testiviiva jo lähtenyt haalenemaan. Huomenna katon vielä mitä näyttää, mut haalenee luultavasti. Kahden tikutetun oviksen perusteella olen huomannut, että mä näköjään kuulun siihen kategoriaan, jolla LH-hormoni nousee ja laskee alle 24h aikana. (Jollain toisella palstalla oli just joku kirjottanu tästä, että toisilla huippu näkyy vaan nopeesti ja jollain näyttää testit plussaa kolmekin päivää). Eli taisi sittenkin olla hyvä alkaa tikutella sitä ovista heti kun yritys alko, oireet kun mulla kestää useamman päivän ja tulevat ennen ovista. Mahanippailuja lähinnä ja vähän juilimista. Tästä se piinailu sitten taas alkaa. :D
 

Yhteistyössä