*Esikoista yrittämään 2013!*

miss_piggy
Mulla ei oikeestaan oo kavereita/ystäviä kelle näistä voi puhua. Ihan oikeesti, täällä missä asun niin ei mulla kavereita oo. Okei asuu täällä serkku, mutta senkään kans ei paljon tuu oltua tekemisissä, ja sillä on 2 lasta eikä kokemusta esim. keskenmenosta, niin ei paljon huvita jutella.
Yks kaveri asuu 60 kilsan päässä, ja sen mitä oon täällä kaupungissa asunu nyt useamman vuoden, se ei oo kertaakaan käyny täällä mulla kylässä! Sama yhden "kaverin" kanssa jolla 3 lasta ja joka asuu samassa kaupungissa. Eipä oo sen naamaa näkyny moneen vuoteen.

Että semmosta ystävyyttä. Mun mies on mun paras kaveri, ja äitille kerron yleensä kaiken mikä mun mieltä painaa. Siks tää kaks+ onki mulle aikalailla elintärkeä etten sekoa, tänne saa kirjottaa ja on aina joku joka ymmärtää :heart:

Mullakin nyt tää painonpudotus vähän junnaa... sahaa ees taas tuossa samoissa lukemissa. Voi perhana että on hankalaa.
 
Hei mä liityn tänne turhautuneiden kerhoon :LOL: voin olla vaikka pj. Ärsyttää ja naama näppyä täynnä ja työt ei suju ja vauvaa ei kuulu ja.. Sitte sitä urpona tarkkailee näitä näppyjä ja oireita ja miettii, että jospa tämä onkin nyt SITÄ...joopa joo ja jaapa jaa, vitsi mitä toopeilua:kieh: Oon yrittänyt harrastaa koirien ja hevosten kanssa ja miehen kanssa lenkkeilty, mutta ei nyt helpota. Jospa se tästä kun ovista pääsee metsästämään... :popcorn:

Helena, mitäs jos ovistesti ei näyttänytkään ovista...? Vaan raskautta :D ja hedelmöitys onkin tapahtunut jo aikaisemmin... Pidetään peukkuja!

Memmolle tsempit pitkään kiertoon, jospa se kuitenkin päättyisi pieneen ihmeeseen :heart:

Stiina, onpa harmillisia uutisia, toisaalta kuten itse sanoit, nyt on ainakin tieto asiasta ja useinhan ei tarvita kuin lyhyt kuuri hormonaalisia lääkkeitä jotta raskaus onnistuukin. Kovasti tsemppiä sinne ja tuuhan kertomaan kuulumisia, kiva tietää kuinka teillä menee :) :heart:

Uusille kovasti teretulemas ja toivomme pikaista visiittiä plussauutisineen! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
LilyAlice mulla on ihan samat fiilikset :LOL: Kauheeta ittensä kyttäämistä vaan koko ajan! Ja "kaikki oireet"tuntuu olevan raskausoireita...
Tein aamulla liuskatestin joka oli puhdas nega. Kp siis nyt 26/27-29(?) ja alavatsanippailut jatkuu, ne ei oo kyl yhtään sellaiset mitä aikaisemmin menkoista on tullut (tais sit kuvittelen TAAS). Päänsärkyjä on edelleen (se on kaikista oudointa koska mulla on tosi harvoin pää kipee). Pitäis varmaan hakee apteekista joku herkkä testi parin päivän päästä ja testata uudestaan jos menkkoja ei kuulu. HUOH!
 
Helena: Tohon miss_piggyn vinkkiin on korjattava sen verran, et nykyään ei suositella enää vatsataudin aikana juomaan keltasta jaffaa, vaan juoman pitäis olla vähäsokerisempaa ja kuplatonta. Näin ainakin mulle neuvottiin, kun viimeks olin vatsataudissa. Se sokeri lisää bakteereille ystävällistä kasvuympäristöä. :$
Tosin tota keltasta jaffaa on tullu muksuna vatsataudissa juotua ihan reilusti, joten nyt aikuisena en sitä enää alas saa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Helena, voihan voi, noro-virus, inhottavaa...koita jaksaa murunen, toivottavasti mies hoivaa sua siellä :heart:

taranalle jaksuja ja halit :hug: toi aina vaan uuden kierron aloittaminen ei oo todellakaan helppoa : /

annab tsempit piinailuun, apteekin oma r-testi on ainakin hyväksi havaittu ja herkkä, myös kaupasta löytyvät pregcheckit on todettu hyviksi ja herkiksi. Tuuhan sit kertomaan tiesikö oireet sitä parasta mahollista vaihtoehtoa :D

(.) Täällä odotteluun kyllästyneenä ja turhautuneena kävelin tänää ruokkiksella luontaistuotekauppaan, ja latelin faktat pöytään - nyt on sitte gelee royalet ja vitamiinit plakkarissa ja tää myyjä suositteli erittäin vahvasti vyöhyketerapiaa. Sanoi, että "kuule 99% vyöhyketrapiassa käyneillä nappaa pian hoidon jälkeen". Itse kuulemma käynyt 15v siellä, ja moni tuttu ja asiakas löytäneet siitä avun raskautumiseen. No minähän kysyin, että ketä suosittelet, sain numeron ja varasin torstaille ajan vyöhyketerapiaan perskules! Paree pistää nyt parastanne munasarjat ja kohtu, täältä pesee kuningatarmehiläismehut, vitamiinit ja terapiat :LOL:
 
Heippa kaverit!

Aamu alkoi taas vessanpöntöllä. Olin jo varma, että en koskaan parane. Puoli koomassa raahauduin läheiseen apteekkiin ja pyysin antamaan kaikkia lääkkeitä ja ohjeita mitä vain keksivät. Päästyäni kotiin söin lääkkeet ja lähdin urhoollisesti töihin kello 14.. vielä kello 17 oli olo huono, join vain teetä ja välttelin ruokaa.. esimies sanoi että saan lähteä kotiin jos tuntuu siltä. Ihme kyllä oloni alkoi sen jälkeen parantua.. ainakin jatkuva oksetus on poistumassa. Joten sain vähän ruokaa syötyä ja teetä. Nyt tuntuu ekan kerran moneen päivään siltä että olen takaisin elävien kirjoissa ja tekisi mieli syödä kunnon hamppariateria, tuskin kuitenkaan uskallan.

Niin ja kohta saa toivottavasti testata r-testiä.. rinnat on kipeet mutta voi johtua täysin mun taudista. Päätin et tikutan ovis testin ihan huvikseen tänään. Niin joskus sitä tekee vaan typeriä ja selittämättömiä asioita vauvakuumeessa vaikka realiteetit tietääkin.

Mun mies ei oo palannut reissusta.. se joutukin jäämään sinne ja ilmeisesti se on hyvä asia koska muuten se vois saada tän taudin.
 
miss_piggy
Mulla on gynekäynti takana ja se oli nyt sitä mieltä, että yritystä vielä 6kk ja sitte jatkohoitoihin julkiselle. Ja yritys joko terojen kanssa tai ilman. Kohtu oli tyhjentyny kaikesta keskenmenomateriaalista, limis oli ohut ja munarakkulat pieniä joten ovis ei oo ovella kolkuttelemassa, eikä vissiin näyttäny siltä että menkatkaan ihan heti tulis.. Voi jee. Eihän tässä ookkaan yritystä takana ku vasta ihan tarpeeks..
 
Ihan pikainen kurkkauskäynti! En nyt ehdi/jaksa kommentoida, teen sen myöhemmin. Arki ja aherrus on alkanut ja loma takana...

Mulle voi päivittää yk 8, täti kurvas kylään just sinä päivänä ku koitti lähtö reissuun.. Enkä kyl siellä juuri jaksanu seurata et miten pitkään se kesti. Mut ei niin pitkään ku viimeksi et sikäli kierto on palautumassa kohtuu normaaliksi.

Mun suolistosairaus on alkanu nostelee päätään taas ja se mua vituttaa. Se on hallittavissa kait sillä et yrittäis välttää stressaavia tilanteita ja oikealla ruokavaliolla (ja karkkia ei sais napostella liikaa eikä liian usein). Mut ku näitä on välillä vähän vaikea itse hallita...

Mut se siitä. Voimia siskot yrityksiin! Tuun kommentoimaan jossain vaiheessa lisää ja vähemmän omanapaa silloin. :wave:
 
Jaksamisia uuteen yrityskiertoon joutuneille!

Nyt olis kp20/28-30 menossa, ja rinnat ovat aristaneet pari päivää. Näinä parina päivänä on myös ollut kummallisia tuntemuksia alavatsassa, ja aamulla juuri oli melko kovakin paineen tunne/hermokipu vasemmalla, melkein kyljessä. En ole mitenkään kipuherkkä, mutta tuo kyllä pisti jo melkein irvistämään. Tuntemukset ovat jotenkin kummallisella tavalla erilaisia kuin aiemmissa yrityskierrossa. Aiemmin ollut enemmänkin sellaista lyhytaikaista, usein toistuvaa ja "terävää" nipistelyä, nyt taas kipu kestää kerralla kauemmin, tulee harvemmin ja on jotenkin syvempää, enemmänkin paineen tunnetta tai hermokipua.

Vuotojen perusteella uskoisin ovulaation olleen viime keskiviikkona tai torstaina, eli nyt olisi sitten mahdollisesti dpo5-6. Vastaavia ovulaatiolimoja en kyllä ole noissa kahdessa aiemmassa yrityskierrossa huomannut, ja sitä tuli tosissaan paljon! Valkovuotoa tulee minulla muutenkin koko kierron ajan, mutta tuollaiseen määrään en muista ihan vastikään törmänneeni.

Toivotaan, että oireet nyt enteilisi tärppiä, eikä mieli vain tekisi tepposia. :)
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271810/2011
Nea86 2601/2012
tarana251303/2012
*Stiina241103/2012
miss_piggy31902/2012
Future Mum31805/2012
Mary Ann29808/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
LilyAlice33708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21510/2012
ralliruutu2310/2012
Hilda-Maaria27312/2012
pikkupingviini 29312/2012
Alexandra89 23301/2013
Heilanga30301/2013
pippuri85 283
annsuli233
kukkurukuu 23208/2012
annab31201/2013
Na-dene27201/2013
Helena201328202/2013
pienitiikeri 262
Neyski2001/2013
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251
Paloma84 281



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Heippa!

Ehdin nuolaista liian aikaisin.. eilen illalla ekan kerran neljän päivän jälkeen tunsin nälkää kuvotuksen sijaan.. olin jo monta tuntia voinut paremmin kun päätin syödä kunnolla.. pari tuntia sen jälkeen oli taas vatsa ihan sekasin.. menin nukkumaan pahassa olossa.. Aamulla sama jatkui. Lopulta rauhottelin itteäni, lähdin pitkälle lenkille aurinkoon koiran kanssa ja suunnistin töihin. Nyt oon saanut täälä syötyä vähän varovasti ja tee on ollut kova juttu. Olo on oikein hyvä vielä. Kannattaa siis ottaa rauhassa.

Mä en tiedä onko tärppi käynyt, en usko joten laskeskele jo seuraavia oviksia…. ajattelin nyt alkaa testaamaan jo tosi ajoissa ja jatkaa tikuttelua kunnes saan varmasti sen plussan O-TESTIIN.Mitäs muille kuuluu? Kohta on jo pääsiäinen, jaiks!

Tänään pohdiskelin että tupakanpolton lopetin tullakseni raskaaksi, ikäkin on puolellani jne jne.. mutta en vain tule. Katsotan nyt. Ystäväni joka on 39 vuotias yrittää myös lasta, oliskohan sillä menossa 4 yrityskierto.Hän sanoo aina, että minä olen meistä se joka tulee raskaaksi ja hän ei.. mutta ei se aina vain niin mene.
 
Oho! Onks tänne tullut taas uusia yrittäjiä? Tervetuloa joukkoon kaikki uudet! :)
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille. :hug:

Alexandra89 Oi, toivotaan että tärppi olis käyny. Oireilu ainakin sopisi. :) Pidän peukkuja, sekä sormia, että varpaita pystyssä. :D

Misspiggy Kuus kuukautta ennen kuin jatkotutkimuksiin? Sehän on aika pitkä aika, teillä on kuitenkin sitä yritystä jo ihan roimasti takana? Pitäiskö sun kysyä joltain muulta mielipidettä...
Ainiin ja tuu vaan ihmeessä kertomaan tonne clearblue puolelle sunkin testauksista. Eikai sillä ole väliä mitä kautta ne testit on tullut. :)

Omaanapaa; Itsellä tuli taas verta seksin jälkeen. Hieman huolestuttaa, kun ei oo kyllä ennen näitä kahta kiertoa tuollaista ollut. Gyne sanos, ettei ainakaan ultrassa näkynyt mitään huolestuttavaa. Limakalvot oli vähän paksut, mut mulla oli ovis parin päivän päästä siitä. Johtui ehkä siitä.
Tosin vieläkin menkkojen jälkeistä pientä tuhruilua on havaittavissa. Nyt on jo kuitenkin kp9, et aika kauan. Jospa se veri johtu vaan siitä.
Onko kellään muulla kokemusta tällaisesta?
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
miss_piggy
Heilanga:Ajattelinki ens viikolla kysästä asiaa vielä tuolta polin puolelta, ku mun pitää sieltä joka tapauksessa soitella mun verikokeiden tuloksia tuohon keskenmenoon liittyen...jos kysyis että mitä kautta sinne sais lähetteen, että riittääkö jos varaan ajan tk-lääkärille ja sanois vielä että ku yritystä kuitenkin on noinkin kauan, niin kyllä tässä jotain apuja haluais jos ei terot riitä.
 
Täällä kp 26 ja menkkaturvotuskivut hävinneet. Kp 25 oli ikävää turvotuksen tunnetta masussa, mutta nyt hävinnyt :/

Olen tässä myös miettinyt noita ovistestejä. Kertaakaan en ole vielä tikkuun pissinyt ovulaation toivossa, mutta kaipa sitäkin joutuu vielä kohta kokeilemaan.
Olisin konkareilta kysässyt, että minkälaiset ovuaatiotestit on käyttäjäkokemuksienne mukaan hyviä ja mitkä taas huonoja. Tiedän ,että Clearblue on hyvä , mutta kun se on niin pirun kallis. Onko muita hyviä vaihtoehtoja? Mites tuo pregcheck???
 
miss_piggy
Paloma:Ite oon saanu ovisplussan davidin liuskatesteillä. Nyt pitäs olla tulossa kans CB:n digioviksia mitkä tilasin huuto.netistä, lisäks mulla on One Stepin liuskoja, mutta ei oo kovin hyviä, ja noin 50 kpl ebaysta englannista tilattuja planningfamily-liuskoja, mistä en oikein osaa sanoa vielä mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Paloma84
Kiitokset teille Helena 2013 ja miss_piggy vastauksista.
Omasta ovulaatiosta ei ole tarkkaa käryä. Limoista pystyy joskus aavistelemaan kierron kulun, mutta sen tarkemmin en ole vielä asiaan ehtinyt paneutua.Kiertokin kun vaihtelee 28-35 päivän väliltä.
Helena; mulla kans sama tilanne tuon neuvomisen tai sanomisen kans, kun vasta uusi täällä ja homma vielä täysin opeteltavissa.
 
Nyt todellinen omanapailu. Äijä ilmoitti äsken, että oon muuten ensviikon keikkatöissä muualla. What?!!! Ei käy! Mulla on nyt se kp9 ja luultavasti ensviikol ovis. Juu-u taas menee yks kuukausi hukkaan. Ottaa kyllä ihan kunnolla päähän perkeles! :mad:
En mä mitään vakavasti tätä ota, juu en. :kieh:
 
Paloma84 ollaan samaa ikäluokkaa jippii :) Mulle tulee aina sun nimestä ekana mieleen "pallomaha" haha :D hassua...

Kai mä tunnen itteni jotenkin epäonnistuneeks täs hommassa ja en usko raskautuvani ja siksi en viiti muita alkaa neuvomaan=) Mut voipi olla että kaikki tämä muuttuu pian.
 

Yhteistyössä