*Esikoista yrittämään 2013!*

Tiivis: tervetuloa joukkoon :wave:

Helena: mullekkin on tullu vaan hailakoita viivoja, mutta näköjään oon ovuloinu kun
kerran raskauduinki. nyt vaan malttia yrityksen =) (tiedän, se on vaikeeta :p)

annab: Odottelehan rauhassa vielä viikonpäivät niin saattaa se testikin näyttää jotain! mulla testi näytti plussaa vasta ku oli jo kp 42(vai 44 en nyt muista :LOL:), ennen sitä kaikki haamuja tai selviä negoja!

miss_piggy: sulla on kyllä hormoonit aika sekasin, eikö ookkin ärsyttävää kun ei tiedä onko oikeat menkat vaiko jotain tiputtelua! toivotaan nyt ettei ole tulehduksia tms. ja pääsisit alottaan "kunnon" yrityksen pian! sinuna kävisin kyllä lääkärillä tarkistuksessa, sais edes mielenrauhan. tseppiä! :hug:

Na-dene: nyt toivotaan parasta että olis tärppi käyny! Onnea piina päiviin! :heart:

On: Menkkoja odotellaan edelleen.. se muutaman päivän vuoto nyt vähän häirittee, mutta en laskenut niitä menkoiksi vaan ihmevuodoksi:LOL:. mutta siis joo, kp 42 menossa :ashamed: turvottaa niin pirusti, ja tekee pahaa vähän väliä. Nyt vaan kun malttais pitää näpit erossa r.testeistä niin ei joudu pettymään negaan : / Lauantai aamuna suunniteltiin miehen kans testintekoa jos ei ole siihen mennessä alkanut :p Niin ja kp 32 tuli päivän ajan rusehtavaa valkkaria.. mistähän se mahtoi johtua? taitaa tääläkin olla nyt super pitkä ja hämärä kierto menossa! : /
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Memmo:Mulla onki ensi maanantaina aika yksityiselle gynelle. Luulen kyllä että tää vuoto liittyy vielä tohon keskenmenoon, ku nyt ei taas tuu mitään. Tulehduksen puolesta ei kyllä puhu mikään asia, kipuja tai kuumetta ei ole. Koitan tässä nyt kuitenki joka päivä tikutella ovista, jos vaikka se viiva tulis näkyviin :) Ja pitää koittaa varuiks pupuilla ku eihän nuo testit aina näytä oikein.

Tekis mieli niitä clearbluen ovistestejä mutta on niin pirun kalliita.
 
miss_piggy mähän käytän pelkästään cb:n ovistestejä. En todellakan luota niihin missä näkyy viivoja, enkä kyllä jaksais miettiä et onko nyt tarpeeks vahva viiva vai ei :D osta niitä vaa, kerran se vaan kirpasee ;) harmi että sulla hormoonit tekee tepposia :/
 
miss_piggy mä tilasin CB:N ovistestejä sieltä nettikaupasta, jota Hydra usein mainosti täällä, ei ollu hinta paha ja tosi nopea toimitus. Linkki löytyy varmastikkin täältä ketjusta. Itse olen käyttänyt myös kotitesti.fi Sofin onestep ovisliuskoja, joilla olen tosi hyvin saanu oviksen näkymiin, ei epäilystäkään plussasta.

ON: gynekäynti takana ja kuten etukäteen hieman olen osannut epäillä niin polykystiset munasarjathan sieltä löytyi molemmilta puolilta. Tämä kierto hoidetaan tero-avusteisesti nopeasti ohi (eli terot kp 15-24) ja seuraavasta kierrosta alkais Clomit. Toisaalta tietenkin harmittaa, että diagnosoitiin tämmönen vaiva, mutta toisaalta taas on hyvä, että lapsettomuuteen on löytynyt syy ja nyt aloitetaan hoidot.

P.S. Kiitos kaikille ihanaisille tsemppauksista :kiss:
 
miss_piggy: Ai vieläkin tuhruttelee... Kylläpä se nyt jaksaa kiusata :( Toteanpa vaan taas: On kyllä hyvä se lääkäriaika maanantaina. Harmittavaa tollanen, kun ei tiedä mistä johtuu ja ei oo ihan täyttä varmuutta onko normaalia vai ei. (Tuhruttelusta, toki toisesta syystä kun sulla, on myös mulla kokemusta riittämiin: Söin jossain kohtaa minipillereitäkin ja pari kuukautta meni niin, että kuukauden aikana oli 3 täysin vuodotonta päivää... Sen jälkeen marssin gynelle ja mulle se kierukka sit laitettiinkin... Jatkuva tuhruttelu on hanurista!)

annsulille pahoittelut uuden kierron vuoksi :hug:

*Stiinalle tsempit ja iso :hug: Vaikka diagnoosi varmasti harmittaa, saattaa se olla parempi kuin jatkuva epätietoisuus. Jospa nyt sitten saataisiin terojen ja clomien avulla ne kaivatut kaksi viivaa r-testiin :heart:

Neyskille tervetuloa. :wave:

Memmo: Toivotaan ihmekierron aiheuttajaksi pientä ihmettä :heart:
 
*Esikoista yrittämään 2013!*


Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!

Tietojen päivitys ja lisäys listalle punaisella ja lihavoituna!

YK: yrityskerta/-kierto
YA: yritys aloitettu

Esikoista yrittävät:

NIMIMERKKIIKÄYKYA
Mmaria211809/2011
Evangelina271810/2011
Nea86 2601/2012
tarana2512
*Stiina241103/2012
miss_piggy31902/2012
Future Mum31805/2012
jjennaa- 218
haaveuni 2707/2012
Mary Ann29708/2012
LilyAlice33708/2012
mamiksi 217
Memmo25608/2012
Lauriska27609/2012
Milya 21510/2012
ralliruutu2310/2012
Hilda-Maaria27312/2012
pikkupingviini 29312/2012
Alexandra89 23301/2013
Heilanga30301/2013
pippuri85 283
annsuli233
kukkurukuu 23208/2012
annab31201/2013
Na-dene27201/2013
Helena201328202/2013
pienitiikeri 262
Neyski2001/2013
Laruu20101/2013
Tyttötiikeri26101/2013
enn1e23102/2013
Tiivis27103/2013
Yksinkaksin251
Paloma84 281



Plussanneet:
Eleanor85 02/2013 (YK 1)
Mylvinen 02/2013 (YK 6)
elsanen 02/2013 (YK 2)


Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua
Tilastoa raskaushormonin havaitsemisesta testissä DPO:n mukaan
Kuukautispäiväkirja

Listaa päivittää: Alexandra89
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

täällä olisi yksi uusi jäsen teidän ryhmäänne, mikäli mukaan otatte!
Meillä yritys alkanee tositoimin vasta kesällä tai syksyn korvilla, riippuu miten työkuviot menee. Tällä hetkellä ei ehkäisystä olla jaksettu huolehtia kovin tarkkaan, mutta ei tässä vielä ovistakaan olla tikutettu eli TJOT meinigillä mennään.

Tiedot: Ikä 28, yk 1 TJOT, ya 03/2013
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
miss_piggy
Na-dene:Mullahan oli 10 vuotta e-pillerit käytössä, sitte jossain vaiheessa alkoi yhdistelmäpillereiden kanssa tulemaan ylimääräistä vuotoa, niin ne vaihdettiin mineihin. Söin minejä vuoden verran, ja mulla ei tullu kertaakaan sinä aikana menkkoja :D Täytynee noita clearbluen testejä katella tuolta ebaysta, sais suhteellisen halvalla tilattua...
Tai jos jollain on se linkki ylhäällä, mitä hydra on mainostanut, niin laitatteko tänne..en millään jaksa alkaa selailemaan tätä ketjua taaksepäin :)

Mulla oli eilen semmosia ovis-oloja, mutta testit näytti kuitenki negaa... ja eilen alkoi taas joku tuhruttelu joten eipä tässä paljon seksihommat kiinnosta.
 
Joku eli minä penkasin osoitteen: Clearblue Monitor - Clearblue Pregnancy Tests - Ovulation Tests - Fertility Tests - Persona Tests. Oli tosiaan luotettava ja nopea toimitus.

Toivottavasti MP tilanne nyt selviytyisi ja pääsisit puhtaalta pöydältä aloittamaan yritystä. Km on kuitenkin elimistölle aikamoinen koettelemus, josta ei välttämättä heti ole kunnossa. Toivottavasti saisit puhua jonkun kaverin tai miehen kanssa tästä tilanteesta, ettei taakka käy liian raskaaksi kantaa.. Halauksia!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Stiina: haleja harmillisesta diagnoosista! Toivotaan että saisit lääkkeiden avulla pikaisesti plussan<3

Na-dene: toivon sitä todella paljon, mutta pelkäämpä että täti tulee jälleen pitkän odottelun jälkeen :/

Miss_piggy: toivotaan että maanantain gyne käynti antaa vastauksia! Haleja ja tsemppiä! <3

(.) järkyttävää turvotusta ja "mahakipuja" ihme viiltoja tuntuu navan alapuolella. Tissit ei yhtään kipeät, vaikka aina on ennen menkkoja? Nooh, nyt ajatuksia taas muualle! Katotaan mitä huominen testi näyttää? ;)

Ihanaa aurinkoista viikonloppua naiset! <3
 
miss_piggy
Alotin nyt sitte tänään terot ihan tälleen kesken kierron, kun poliltakin tosiaan sanottiin että näin voi tehdä jotta kierrot käynnistyy. Ku sitähän ei tiedä kuinka pitkäks tää kierto saattais venyä ton km:n takia ja kun ei nyt oviksestakaan ole ollut mitään havaintoa, niin vedetään tähän nyt sitte yks 10 pvän terokuuri väliin :) Muutoin kyllä en noitten terojen kanssa halua alkaa enää värkkäämään, kun se ovulaatio niiden aikana vaikuttaa olevan aika kyseenalainen.
 
kiitos! ovis oli eilen ilmeisesti kp 19, en jaksanut sitä tikuttaa mut limat katos totaalisesti eilen ja sit onki ollut kuivaa. tänään illalla töissä alko kauhee palelu ja kuumeinen olo, pelkään että tulen taas kipeäksi.. onneks kaveri tulee tänään kylään ja saan ajatukset muualla. vapaa viikonloppu edessä, voi levätä rauhassa. rinnat on tänään olleet tosi kipeet. merkki toivottavasti..

Mulla oli tosi hyvä mieli kunnes törmäsin exän profiiliin facessa. huono idea kurkkia.
 
miss_piggy: Mulla taas on takana varsin kirjava ehkäisymenneisyys :D Lukiossa oon alottanu yhdistelmäpillerit ja popsinu niitä viis vuotta kunnes paikkakunnan vaihdoksen jälkeen, kun menin kunnallisella gynellä käymään ihan reseptiä uusimaan, mut peloteltiin shokkitilaan niiden yhdistelmäpillereiden takia. (Voin kuulemma kuolla niihin!...) Mulla oli sillon jonnin verran ylipainoa (on edelleen, mutta vähemmän) ja gyne sano lähes suoraan, että "jos et laihdu, et saa enää mitään ehkäisyä (se ei oo tainnu kuulla kumeista :LOL:) ja nyt nämä pillerit vaihdetaan mineihin ja painonvartiat kun aloitat heti, niin kesään mennessä on jo monta kiloa saatu pois". No parkuhan siinä kotona pääsi, kun sellanen kuva jäi että ylipaino olis ollu syynä pillereiden vaihdolle. Myöhemmin kävi ilmi, että migreenidiagnoosi oli se todellinen syy. Ja tän jälkeen en muuten oo kunnallisella gynellä käyny :kieh: Minejä söin myös useamman vuoden (ilman menkkoja), kunnes laihduin reilut 25kg ja aloin vuotaa niillä kuin seula. Ensin vaihdettiin minien merkkiä, ei vaikutusta ja sitten laitettiin se kierukka, jonka kanssa menkat tuli säännöllisen epäsäännöllisesti pitkällä kierrolla. (Ja nykyään valkkaan mun gynen tosi tarkkaan :kieh:)


pikkupingviini: :hug:


Paloma: Tervetuloa :wave:


Memmo: Oireet vois sopia... :heart: Ei noi ainakaan ihan puhtaasti menkkaoireilta vaikuta? (Toki oireet vaihtelee jokasen kohdalla ja toisella samat oireet viittaa raskauteen ja toisella menkkoihin, mutta...) Aion kipittää tänne huomenna tarkistamaan miten testin kanssa kävi :)

ON: Mä en haluu taas tulla kipeeksi!! Koko viime yön näin unta, että nenä on niin tukossa, ettei henki kulje ja aamulla kun heräsin, nenä oli niin tukossa, ettei henki kulje :mad: Muuten ei oo juurikaan kipee olo, mutta toi tukkosuus tekee hallaa voinnille. En tykkää!
 
miss_piggy
Na-dene:Minä oon kans sellaselta pikkupaikkakunnalta kotosin, ja siellä neuvolassa oli kyllä kans välillä semmosta palvelua että voi jeesus...Mulla on jännitysverenpainetta, ja ku piti käydä välillä pilsujen takia mittauttamassa verenpaine, niin sehän oli aina ihan katossa... Sitte jouduin kaikenmaailman vuorokausimittauksiin ja vaihdettiin ton verenpaineen takia pillerimerkkejä, vaikkei mulla oikeesti mitään verenpainetta ees ollu! Sitte ku papa-kokeessa aloin vuotamaan aina verta, ilmeisesti herkät limakalvot, niin mua peloteltiin siellä, että voi kauheeta, sun pitää mennä lisätutkimuksiin, että voi olla vaikka joku syöpä, myooma tai ties mitä muuta :O Just... Ilmeisesti pillerit vaan kuivatti mun limakalvot, sillä ku lopetin pillerit vuosi sitte, niin ei enää oo ollu mitään yhdyntäkipuja tms, mitä ennen oli, ja siks seksikään ei maistunu ku pelkäs aina että sattuu. Ja mullahan on kumiallergia, joten kortsut taas täällä ei oo tullu kyseeseen :/

(.)Täällä on oltu nyt viikon verran vähähiilarisella dieetillä. Lähtöpaino oli viime sunnuntaina 72kg, nyt puntari näytti aamupainoksi 68,8kg :) Tätä jatketaan.
 
  • Tykkää
Reactions: annab
Memmo, kiitos :) Nyt kp 25/27-?. En malttanut olla aamulla testaamatta r.testillä (tollanen Pregcheck liuskatesti) mut eihän siihen mitään tullut :( tietenkin harmittaa mut toisaalta ajattelen et niin kauan ku ei menkkoja kuulu niin on toivoa ;) Mulla kans noita navan alla olevia "tuntemuksia" (viiltoja) eikä tissit oo kyl kovin kipeet, vähän tuntuu sivuilta aralat. Nyt vaan pitäis malttaa mieli :/
Pikkupingviini, onnea yritykselle, toivottavasti nyt tärppää :) "kolmas kerta toden sanoo"... ;)
Tervetuloa kaikki uudet :) ja plussatuulia kaikille toivon kyllä :heart:

Oma napa, eli tosiaan kp25/ 27-? ja ei oo menkat ainakaan vielä alkanut ;) Turvotusta on ollut parina päivänä, sit se hävis pariksi päiväksi ja nyt on taas tullut takas... Päänsärkyä aamuisin ja iltaisin edellen (ja mulla on pää tosi harvoin kipee). Yritän nyt jotenkin saada ajatuksia pois näistä plussajutuista ja vaihtaa vaihteen "tulee KUN on tullakseen" päälle mut onhan se vaikeeta. Henkisesti valmistaudun kyllä jo uuteen yrityskierrokseen ja oottelen tässä menkkoja...Pakko vielä todeta että kyllä osaa olla toi mileikuvitus hyvä kun oikein alkaa kroppaa seurailemaan :LOL:
Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille :cool:
 
Pika visiitti tänne! Testi näytti negaa, niinkun arvelinki. Onneksi en elätellyt enempää toiveita niin ei tunnu niin pahalta :) tänään ollu menkka kipuja mutta ei ainakaan vielä ole näkynyt! Isäntä vie mua tänään syömään, saa ainakin hyvällä omalla tunnolla ottaa viinilasin!

Ihanaa loppuviikkoa kaikille! <3
 
memmo ei kannata vielä toivoa menettää :)

Mulla on tosi paha vatsatauti ja kuumetta. Aluks eilen illalla syötyäni töiss jotain sopimatonta alkoi armoton paha olo. Pari tuntia myöhemmin kotona (ÄLLÖVAROTUS) jouduin käymään vessassa ripulilla puolen tunnin välein.. kun olooa ei helpottanut mikään päätin mennä nukkumaan... sängyssä palelin ihan horkassa. päälläni oli ulkovaatteet, kylpytakki sekä kolme peittoa mutta silti mulla oli kauhe kylmä, mittasi kuumeen 39.

Aamulla olo ei ollut yhtään parempi. Vaikka ei ole tarvinnut oksentaa tai ripuloida niin etova olo on jatkunut ja kuume. Oon saanut kuumeen vasta nyt illalla särkylääkkeillä laskettua ja etovasta oloas huolimatta sai äsken vähän syötyä, muuten päivä on mennyt sängy pohjalla.

En usko että oon raskaana.. lähinnä tuntuu et oolis joku infulenssa-
 
Helena: Saattaa olla myös Noro-virusta :x Paranemisia! Nesteitä vaan, ettei kroppa pääse kuivumaan.


ON: Täällä eilistä tukkoisuutta seurasi sitten ihan kunnon flunssa kuumeen kera. Olis kyllä ollu muutakin tekemistä just nyt, kuin tää sairastaminen, mut minkäs teet :headwall:
 
miss_piggy
Helena:Tuo taitaa olla Noro-virus. Oireet on just samat, ja siihen kuuluu kuume, ripuloiminen, oksennus, etova olo. Ja saattaa mennä nopeasti ohi.

Jos sulla oli ovis kp 19 eli 15.3 kuten kirjoitit, niin raskaus ei kyllä voi vielä näkyä. Alkion kiinnittymiseen menee aikaa noin 6 päivää, ja raskaustesti harvoin näyttää plussaa ennen kuin on dpo 10-12. Nythän sulla sitten olisi vasta dpo 1.
 
Laitanpa tännekkin viestiä välillä.
Malttia helena itse en sitä omaa niin hyvä tässä on puhua. :)

Omanapa varoitus. Hemmetin puntari, pari viikkoa nyt laihiksella ja olen lähinnä lihonnut. Pirulainen. Naama kukkii, paino nousee, menkat sekoilee. Hemmetin hemmetti. Menee hermot!!
Eilen kaveri ilmoitti äitinsä menehtyneen. Silloin kyllä nää omat ongelmat tuntu äärinmäisen pieniltä. Itkuhan siinä sitten tuli. En ole ollut missään yhteydessä häneen aikoihin. Tuntui tosi pahalta.
Yritetään tytöt pitää myös ystävistä huolta, vaikka tämä vauvatohina tuntuu vievän kaiken ajan. ne on kuitenkin niitä elämän tärkeimpiä ihmisiä.
 

Yhteistyössä