Kumpaa arvostat enemmän, kotiäitiä "ammattina" vai huoraa "ammattina"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko oikeassa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai että miehet vaihtavat vaimon huoraan? Eipä ole näin. Huoria pannaan, ei niiden kanssa naimisiin mennä eikä heitä arvosteta. Käydään vaan panemassa. Kummallista että joku arvostaa eniten huoraa kuin kotiäitiä..En minäkään arvosta soskan elättinä olevaa kotiäitiä, mutta muita kotiäitejä kyllä. Huoraa en arvosta vaikka minut uhattaisiin tappaa

Ketähän sä ylipäätään sitten mahdat arvostaa?

Jälleen on kyllä todettava että on tämä Suomi melko surullisten asenteiden maa.

Työuran tavoitepituus on 18v- 75v ja jos tässä aikajaksossa hoitaa lapsiaan muutaman vuoden kotona, saat näin uskomatonta paskaa niskaasi?
Ja vielä toisilta äideiltä tullut nämä kommentit. :(

Elämässä on myös tärkeämpiä asioita kuin työ, raha ja arvostus.

• Tykkää
Reactions: Minna77
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27680411:
Olen prostituution laillistamisen kannalla ja mielestäni tuon työn pitäisi kestää päivänvalo. On paljon ihmisiä, joilla on perustarpeet mutta eivät pysty niitä samalla tavalla toteuttaa kuin valtaosa.

Mikä oikeus terveellä, seksuaalitarpeensa tyydyttävällä, on kieltää esim. vammaista ostamasta seksiä, jos sitä ei muuten saa?

:D Mua aina huvittaa nämä argumentit, joissa seksin ostaja on aina vammainen tai vähintäänkin jälkeenjäänyt ressupetteri.
Ihan kuule myös ne normi perheenisät siellä käy kikkeliään uittamassa prostituoidun luona. Tai pankinjohtajat joilla vaimo ja lapset kotona oottavat ja joilla on vielä se salarakaskin olemassa.

[QUOTE="vieras";27681210]Kotiäiti on ammatti, ei "ammatti".[/QUOTE]

Ei se siitä ammattia tee, jos se on wikipediassa sanottu ammatiksi.
Eihän työtön enokaan ole ammatti.

Kummankin homman voi sössiä tai tehdä sen hyvin. Vrt. seksiammattilainen, joka valikoi asiakkaansa ja tienaa työllään(kenties jopa veronsa työstään maksava) tai ryyppyringissä itseään viinapullosta jakava kulmakapakan lady? Vrt. sossun tuilla pahnanpohjimmaisensakin kortistoon asti kotihoidossa pitävä äiti tai lapsensa hyvin hoitava äiti, joka palaa työelämään saatuaan lapset kouluikään. Siinä mielessä huonoja hommia kumpikin, että vaikee tehdä eläkeikään saakka, vaikka eikös Helsingissä ollu joku 70-vuotias prostituoitu. Minusta ei ois kumpaankaan.

on näin mustavalkoista? Nainen voi olla kotiäiti tai huora, ei kai se ihmisarvoa vie? Ihan kuin tässä koetetaan mollata molempia osapuolia.
Annetaan huorien huorata ja äitien olla kotona, ei se kenenkään muun navasta ole pois.

Aivan. Ihan yököttää välillä tämä naisten keskuudessa vallitseva toisten riipiminen. Ja toinen alinta kastia oleva trendi tämä, että rahalla mitataan se ihmisen kunnioitus ja arvostus .Ihminen on joko menoerä tai tuottava kansalainen, ja siitäpä sitten mitataan. HUH.

:D Mua aina huvittaa nämä argumentit, joissa seksin ostaja on aina vammainen tai vähintäänkin jälkeenjäänyt ressupetteri.
Ihan kuule myös ne normi perheenisät siellä käy kikkeliään uittamassa prostituoidun luona. Tai pankinjohtajat joilla vaimo ja lapset kotona oottavat ja joilla on vielä se salarakaskin olemassa.

Ei käy normi perheenisät. Ei normaalit tee tollasta.

Tottakai se buustaa mun itsetuntoa että niin monet ovat valmiita maksamaan mulle ison rahan saadakseen harrastaa kanssani seksiä. Samoin moni mies kehuu mun ulkonäköä, panotaitoja ja luonnetta, monta kertaa viikossa. Toki mäkin tiedostan että monet ajattelee musta täysin päinvastoin, mutta mulle tuntemattomien mielipiteillä ei oikein ole väliä tässä asiassa. Olen oppinut kovettamaan itseni sen verran vuosien saatossa ettei vieraiden ihmisten sanat loukkaa mua, ja itseasiassa sosiaalisissa tilanteissa prostituutiosta juteltaessa itsekin koen helpommaksi paheksua alaa kuin kertoa siitä totuuksia. Kasvotusten juteltaessa siis tämä.

Tiedäthän että monelle muullekin naiselle oltaisiin valmiita maksamaan seksistä ja saavat jatkuvasti kehuja kauneudestaan, mutta eivät silti ole myytävissä koska itsekunnioitus ja moraali ovat oikealla tolalla.

Kun itsekin häpeät "ammattiasi" niin muiden pitäisi vain arvostaa?

Voihan sitä ihmistä arvostaa ihmisenä, vaikkei hänen toimialaansa arvostakaan? Ja siihen arvostukseen kuuluu se, ettei solvaa sitä ihmistä sen ammatin takana sillä tavalla kuin tässäkin ketjussa on tehty.

Enkä edes ole saanut tuosta ilolintusi -nikistä sitä käsitystä että vaatii "ammatilleen" arvostusta, mutta ihmisenä voi kuitenkin kunnioittaa sen verran ettei aleta hyökätä ja suoltaa paskaa niskaan omien luulojen (harha-sellaisten) kera.

Kun itsekin häpeät "ammattiasi" niin muiden pitäisi vain arvostaa?

Missä mä olen käskenyt, tai edes pyytänyt arvostamaan? Pääasiassa olen kertonut omista valinnoistani, sekä oikaissut vääriä luuloja. En todellakaan kuvittele että koskaan tulisin saamaan edes enemmistön arvostusta uravalinnalleni, eletäänhän me sentään suomessa, missä kaikki erilaisuus on pahasta. :)

Tiedäthän että monelle muullekin naiselle oltaisiin valmiita maksamaan seksistä ja saavat jatkuvasti kehuja kauneudestaan, mutta eivät silti ole myytävissä koska itsekunnioitus ja moraali ovat oikealla tolalla.

No, minun moraalini tämän suhteen on sen verran löyhä että sillä ei ole mitään tekemistä itsekunnioitukseni kanssa. Korvaus vaivannäöstäni on vähintäänkin huomattava, vai etkö itse haluaisi tienata ka. 5000e/kk tekemällä töitä n. 12 päivää kuukaudessa?

Hetkinen...olemme sivulla neljä, eikä täällä ole oikein määritelty tuota kotiäitiä ammattina. Tässä puhutaan aika paljon kuitenkin pienistä lapsista, kotihoidon tuesta jne. Minun mielestäni jos on esim. kolme vuotta hoitovapaalla, tai ensin kaksi vuotta, sitten syntyy perään toinen, ja taas kaksi vuotta, ei ole "ammatiltaan kotiäiti". Hoitovapaalla oleva on mielestäni ammatiltaan se mikä on, oli sitten kaupan kassa, lääkäri, opettaja, sihteeri tai keittäjä, ja sillä hetkellä hoitovapaalla. "Kotiäidiksi" noin niin kuin ammatiltaan laskisin ne, joiden lapsista nuorinkin on täyttänyt sen 3 v, eivätkä ole menneet/palanneet töihin.

Tuohon arvostuskysymykseen en osaa ottaa kantaa. Mikäs siinä huoraamisessa, jos oikeasti kokee sen omaksi jutukseen. Pakon edessä itseään myyviä käy lähinnä sääliksi, ja sitä toivoisi, että pääsisivät jaloilleen. Toisaalta en osaa arvostaa tuollaista edellä määrittelemääni "ammatti"kotiäitiä sen kotiäitiyden takia. Hän voi olla ihmisenä ihana ja arvokas, ja tietysti voi olla terveydellisiä syitä, työttömyyttä, aivan kohtuuttomia vaihtoehtoja työoloiksi jne., mutta kyllä se vähän kulmakarvoja kohotuttaa, jos jonkun lapset alkavat nuorinkin olla jo koulussa, eikä mene töihin, kun ei vaan katso sitä asiakseen, koska on kotiäiti. Toki on perheen sisäinen asia, kuka tienaa jne., mutta jos lapset ovat päivät koulussa ja iltapäivät kavereillaan, en osaa ajatella, että voi kun ihanaa uhrautumista ja tauotonta puurtamista omien lasten eteen.

Rehellisesti sanoen olen myös sitä mieltä, että viimeistään jostain viisivuotiaasta olisi ihan hyväkin olla ainakin osapäivähoidossa tai kerhossa, vähän opettelemassa ryhmässä olemista erossa äidistä. Niin kuin useimmat ovatkin, vaikka äiti olisikin kotona. Mutta jos saa muutaman tunnin omaa aikaa päivittäin (ja jos se kaikki menee johonkin maaniseen siivoamiseen ja porkkanoiden pilkkomiseen, kannattaa ehkä tarkistaa standardejaan), ei se mitään kamalan rankkaa uhrautumista 24/7 enää ole. Eikä elämän tarvitse ollakaan, ei siinä. Mutta enemmän arvostan sitä jaksamista nimenomaan pienten lasten kotiäideiltä, jotka taas yleensä eivät ole "ammatti"kotiäitejä, vaan niitä hoitovapaalaisia.

Juu, ja siis yksikään huora tuskin kenenkään miestä vie, meidän ammattietiikkaan kuuluu ettei väkisin tyrkytetä kellekään mitään, eikä varsinkaan soitella perään ja pyydetä uudestaan kylään. :D

[QUOTE="Vieras";27679732]Kotiäiti maksaa veroja ainakin kotihoidon tuesta, huora ei maksa veroja vaan toimii harmaan talouden pyörittäjänä...[/QUOTE]

Kotiäidit ovat yleensä sellaisia, jotka eivät saa yhteiskunnan tukia, vaan mies elättää koko perhettä. Kotihoidon tukea saa vain 3 vuotta lasta kohti, joten isompien lasten äidit eivät saa kotihoidontukea.

Jos arvostuksesta puhutaan, niin tietenkin arvostan kotiäitejä enemmän, koska he käyttävät aikaansa perheensä eteen, eivät vain itseensä tai tuntemattomiin miehiin.

Yhteistyössä