Kumpaa työtä tekisit mieluummin, vaatemyyjä vai assari/sihteeri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyvä ei tieltä eksy!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kumpaakin arvostan. Jos käy töissä ja maksaa veronsa, niin arvostan ihmistä.

Itse olen tradenomi, vaatemyyjänä en ole koskaan ollut, mutta assarin töistä olen tykännyt.

Niin ja perusteluita kans! =)

Itse olen assarina tällä hetkellä, mutta harkitsen työn vaihtamista vaatekaupan myyjän hommiin, jotta saan osa-aikaisen työn ja palkka on lähes sama (nyt työaika normi 8h/pv) lisien kanssa....

Otsikossa kysyit, että kumpaa tekisit. Tekisin itse sihteerin/assarin työtä.
Viestissä kysyit kumpaa arvostan.. arvostan noista enemmän vaatemyyjän työtä - varmasti haasteellista asiakkaiden myötä...

Itse uskoisin, että assarin töistä päässee helpommin etenemään, mutta sehän on tapauskohtaista. Aika huonoa palkkaa olet assarina saanut. Mikä koulutus? Vaatemyyjänä voi olla kivaa, tai sitten ei, ketjuja ja liikkeitä niin erilaisia.

Aina pitää katsoa kokonaiskuvaa, ei pelkkää rahapalkkaa. Muut edut? Etenemismahdollisuudet? Vaikutusmahdollisuudet omassa työssä? Työilmapiiri ja työkaverit? Soveltuvuus alalle? Työn miellyttävyys?

Kaikkea pitää pohtia.

Vaatekaupan myyjän työtä olis ihan kiva tehdä.

Mutta arvostan toki kumpaakin yhtälailla, sama kun rappusiivoojan töitä opiskeluaikoina tehdessäni eräs vanha setä sanoi, että ilman sua me hukuttaisíin paskaan :D

Mieluummin oslisin vaatekaupan myyjä.
Olen semmoinen sihteeri/assari ja haluaisin enemmän kontakteja ihmisiin ja ennenkaikkea inhoan niitä juttuja, kun pitää selvittää jotain, mistä ei ite tajua hevin kukkua |O

Olin viime kesänä assarina. Oli tosi nastaa, vaihtelevia päiviä. Joskus se oli matka- ja majoitusjärjestelyjä ulkomaisille delegaatioille, pieniä käännöksiä, kopiointia, postitusta, soittoja erilaisiin kanslioihin, kokousjärjestelyjä, vierailuja arkistoissa, pienimuotoista edustamista suurlähetystöissä ja ministeriöissä, puhtaaksikirjoittamista ja sanelujen vastaanottamista jne. Tykkäsin hirveästi!

Rapanhapakko: sori sekavuus otsikossa ja viestissä, itse ajattelin niin, että teen sitä työtä mieluummin, mitä arvostan enemmän, mut tajuan, ettei se aina ihan noinkaan mene....

Ja joo, olen merkonomipohjalla toiminut assarina kohta 10 vuotta, palkka alle 1800/kk, paska on, teidän, mutta julkisella puolella ne vaan on sitä. Myyjänä tienaisin 1650/kk, 30 h/vko, mutta tarkottais ilta- ja viikonloppuvuoroja hulluna. Mutta olis kuitenkin enemmän aikaa lapsille ja palkkaero ei ole suuri.

Kumpaakin työtä arvostan ja kumpikin kävis mulle. Nyt olen vaatemyyjä ja tykkään työstä sen verran etten meinaa vaihtaa. Lisäks mä oon saanu paikan jossa työajat on maanantaista perjantaihin toimistoaikoihin, ihan huippua :D
Mutta työpaikastahan se riippuu viihtyykö vai ei, enempi ku työtehtävästä. Näin mä oon antanu itteni ymmärtää :)

Yhteistyössä