Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"jenny"
[QUOTE="Johanna";27441632]Mies on ollut vuoden työkkärin asiakas. Aiemmin oli hoitovapaalla.
Mulla ei ole tarvetta selitellä mitään vaan kerron ainoastaan totuuden[/QUOTE]

Missäs sä olit, kun mies oli hoitovapaalla?
 
huhhei
[QUOTE="Johanna";27441632]Mies on ollut vuoden työkkärin asiakas. Aiemmin oli hoitovapaalla.
Mulla ei ole tarvetta selitellä mitään vaan kerron ainoastaan totuuden[/QUOTE]

Sä kerrot totuuksia? Salli mun nauraa, sä et tiedä totuuden puhumisesta mitään. :d :D :D
 
"Johanna"
[QUOTE="vieras";27438644]mietin eikö heil oo varaa siistiä poikalasten hiuksia?vai ei jaksamista?[/QUOTE]

Hahaha oikeesti! Parhaimmilla muusikoillaki on pitkä tukka. Ihan on kuule muut syyt kun raha tai jaksaminen ;)
 
Miksi kukaan ei ota huomioon tässä ansiosidonnaisjutussa, että sitähän saa vain, jos on työssäoloaikanaan kuulunut johonkin liittoon tai siis sen työttömyyskassaan (tai yleiseen työttömyyskassaan etes), hoitanut jäsenmaksunsa ja samana aikana ehtinyt täyttää työssäoloehtonsa.
 
Been there, done that....
[QUOTE="jeps";27441655]sossu maksaa lääkkeet.[/QUOTE]

Kurkkaa jollakin sossun laskurilla, paljonko on perusosat tarkalleen minkäkin ikäisestä ihmisestä ja laske sillä sumalla ihmisen KAIKKI perustarpeet..Ei tosiaan tarvii herroiksi elellä ;)
 
Keittiönoita
[QUOTE="Johanna";27441650]Hahaha oikeesti! Parhaimmilla muusikoillaki on pitkä tukka. Ihan on kuule muut syyt kun raha tai jaksaminen ;)[/QUOTE]
Mun kuopus kasvatti pitkää tukkaa ja kun sillä vielä on aivaan sairaan paksut hiukset, niin se oli todella upea näky. Pojan oli tarkoitus leikkauttaa lettinsä vasta inttiin mennessä, mutta koska hakikin opiskelujen vuoksi lykkäystä, letti lähti jo aiemmin. Tosin se letti on nyt isosiskonsa päässä rastoina :) Tyttö taannoin totesi, että oli vähän creepyä, kun vei pikkuveljen "päänahan" kotiinsa. Joten on niitä pitkiä hiuksia pojilla, vaikka vanhemmilla olisikin rahaa parturiin...itse asiassa yksi niitä harvoja asioita, missä olen exän kanssa ollut eri mieltä..exä kun on sitä mieltä, että pojalla pitää olla lyhyet hiukset (ettei vaan tule homoksi).
 
"jepjep"
" sossupummi..ei kai pummiksi voi sanoa perheellistä ihmistä joka yrittää saada pidettyä lapsensa leivässä.." tjm.
Joo voi, jos ne vanhemmat tekee niitä lapsia saadakseen enemmän tukia ja hyödykkeitä yhteiskunnalta ilman että vaivautuvat itsensä kouluttamaan ja tekemään töitä saadakseen itse kustannettua kulunsa!

Ja mies sanoo suoraan ettei töihin meneminen kiinnosta. Just.
En ole ko. jaksoa nähnyt, enkä taida katsoakaan. Mua nimittäin hävettäis ihan tolkuttomasti, sillä mun vanhemmat oli just tuollaisia. Miettikää, mulla on 8 sisarusta, pelkästään ettei tarttis mennä töihin. Ja arvatkaa vaan millaisen elämän mä oon elänyt, oon pienestä asti ollut nuorempieni lapsenvahti ja kotitalousorja kun eivät laiskottelultaan joutaneet edes perhettään hoitamaan. Sanomattakin lienee selvää etten nyt aikuisena enää halua olla tekemisissä, varsinkin kun alkoivat välittömästi pummaamaan multa rahaa kun menin töihin. Nyt kun lapsia asuu kotona enää neljä, elävät muiden omillaan asuvien sisarusteni rahoilla kun sossusta ja lapsilisistä ei enää kerry tarpeeksi... Ja isäpuoleni ei kanssa koko elämäni aikana ole ollut kuin ehkä yhteensä 2v töissä, senkin parin kuukauden pätkissä. Ja mä olen nyt 28v.
 
Been there, done that TOO
Kurkkaa jollakin sossun laskurilla, paljonko on perusosat tarkalleen minkäkin ikäisestä ihmisestä ja laske sillä sumalla ihmisen KAIKKI perustarpeet..Ei tosiaan tarvii herroiksi elellä ;)
no oletetaan että vuokra olis 1000e, ruokaan menis 1000e, vaatteita saa kirpparitl ja huutonetistä SIISTEJÄ sellaisia, ei tarvii kulkea ryysyissä siis. . Sossu kustantaa lisäksi harkinnanvaraisena esim talvivaatteet lapsille, harrastukset ja niihin tarvittavat välineet, kunhan on kohtuu hintaiset. lisäksi sossu kustantaa perustellun syyn kanssa matkakortin jos pitää julkisillä matkustaa. + Sitten tietty nää sähkö, vesi, lääkärikäynnit kustantaa sossu. Ja tämä kaikki ihan totisinta totta, mitä pidempään ollut tt asiakkaana sitä enemmän sieltä saa rahaa.
 
Lekurikekuri
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27441496:
Tietenkin ohjelmilla on tarkoitus ja mainosrahoin pyörivillä kanavilla se tarkoitus on saada mahdollisimman paljon katsojia -> mahdollisimman paljon mainosrahaa. Jos ohjelman jaksosta nousee kiivas keskustelu, sitä useampi luultavasti katsoo seuraavan jakson. Tavallinen omillaan tuleva, työssäkäyvien vanhempien perhe on tässä mielessä tylsä ja siten sellaisia ei ole järkevää ottaa ohjelmaan mukaan. Ohjelman pitää olla räväkkä, jotta se myy.

Muutama vuosi sitten tällä palstalla hyvin moni sanoi, että ei koskaan seuraa YLEn ohjelmia, koska ne ovat tylsiä. Yle tekee asiallisia ja epäräväköitä dokkareita, koska Yle saa rahoituksensa muualta muin mainostajilta. Ne katsovat, joita kiinnostaa. Suurinta osaa kansalaisista tuntuu kiinnostavan enemmän nämä räväkät ohjelmat ja ohjelmien tekijät ovat pian vailla töitä, jos tekisivät ohjelmia tavisperheestä, jossa aamulla lapset viedään tarhaan, vanhemmat menevät töihin, töiden jälkeen käydään ruokakaupassa, laitetaan ruokaa, tiskataan, leikitään lasten kanssa, laitetaan lapset iltapesulle jne jne. Kuka sellaista ohjelmaa katsoisi? No mä voisin katsoa, mutta mä nyt muutenkin useimmiten katson Ylen kanavia :D
Kiitos, mutta tuo kyllä on jo sen sortin itsestäänselvyys, ettei sitä varmaan enää tarvitse erikseen mainita :D

Tällä dokkarilla vaan sattuu olemaan myös poliittinen tarkoitus. En tarkoita, etteikö systeemiä olisi hyvä kriittisesti tarkastella ja viilata porsaanreiöt veks. Mutta että laittaa nyt kansaa lahtaamaan jotain suurperhettä yhden dokkarin perusteella, on jo aika arveluttavaa.
 
Been there, done that....
no oletetaan että vuokra olis 1000e, ruokaan menis 1000e, vaatteita saa kirpparitl ja huutonetistä SIISTEJÄ sellaisia, ei tarvii kulkea ryysyissä siis. . Sossu kustantaa lisäksi harkinnanvaraisena esim talvivaatteet lapsille, harrastukset ja niihin tarvittavat välineet, kunhan on kohtuu hintaiset. lisäksi sossu kustantaa perustellun syyn kanssa matkakortin jos pitää julkisillä matkustaa. + Sitten tietty nää sähkö, vesi, lääkärikäynnit kustantaa sossu. Ja tämä kaikki ihan totisinta totta, mitä pidempään ollut tt asiakkaana sitä enemmän sieltä saa rahaa.
Ja missähän kaupungissa mahtaa sossu kustantaa lapsille talvivaatetta, tai harrastusvälineitä???!!! Lastensuojelun asiakas pitää nykyään olla ja anoa sitä kautta...harkinnanvaraisia ei juurikaan myönnetä enään mihinkään....
Ja mä en väitä, etteikö niillä tuilla eläis, mutta ei niillä herroiksi elä, kuten täällä moni tuntuu luulevan.. Ja mitä tohon vuokraan tulee,niin monessakin paikassa vuokrat on kohtuullistettu, elli ei tosiaan sossu maksa vuokraa kokonaan...
 
Keittiönoita
Kiitos, mutta tuo kyllä on jo sen sortin itsestäänselvyys, ettei sitä varmaan enää tarvitse erikseen mainita :D

Tällä dokkarilla vaan sattuu olemaan myös poliittinen tarkoitus. En tarkoita, etteikö systeemiä olisi hyvä kriittisesti tarkastella ja viilata porsaanreiöt veks. Mutta että laittaa nyt kansaa lahtaamaan jotain suurperhettä yhden dokkarin perusteella, on jo aika arveluttavaa.
Meinaat, että Kokoomus on antanut AVAlle rahat ko ohjelman tuottamiseen?
 
been there, done that TOO
Ja missähän kaupungissa mahtaa sossu kustantaa lapsille talvivaatetta, tai harrastusvälineitä???!!! Lastensuojelun asiakas pitää nykyään olla ja anoa sitä kautta...harkinnanvaraisia ei juurikaan myönnetä enään mihinkään....
Ja mä en väitä, etteikö niillä tuilla eläis, mutta ei niillä herroiksi elä, kuten täällä moni tuntuu luulevan.. Ja mitä tohon vuokraan tulee,niin monessakin paikassa vuokrat on kohtuullistettu, elli ei tosiaan sossu maksa vuokraa kokonaan...
Jaa no en ole hetkeen ollut asiakas, mutta kyllä vielä parivuotta sitten harkinnanvaraista sai tiettyihin asioihin. Jos niillä tuilla eläminen on niin kamalaa ja vaikeeta, niin miks helvetissä ei voi sit tehdä jotain sen eteen että sitä rahaa olis enemmän.
 
"Johanna"
Sen verran kommenttia tuohon huostaanottoasiaan että aika toivotonta on saada esikoinen kotiin. Oli kuitenkin jo iso poika, minkäänlaista kunnollista sidettä ei ole lapseen. Äiti juu, mutta kyllä siellä sijaiskodissa on se oikea äiti; äiti joka on pitänyt huolta vuosikaudet, hoitanut, hellinyt, antanut aikaa ja rakkautta, turvaa, ottanut vastaan itkut ja surun siitä että sillä omalla syntymä-äidillä on muita lapsia mutta ei kuitenkaan ole kyennyt juuri minusta huolehtimaan jne. Puhelimitse ja muutaman kerran vuodessa tapahtuvien tapaamisten aikana ei tunnesidettä synny oikein minkäänlaista ja kuten nainenkin puhelimessa sanoi "sä oot jo niin iso että voisit ittekkin soitella useemmin" eli siirretään yhteydenpitovastuu lapselle.

Ja edelleen hämmästelen sitä ettei ollu rahaa kierukkaan, mutta gallerian mukaan esim. kesällä 2011 on tehty koko suomen kattava huvittelureissu ja kierretty siellä täällä, käyty norjassa ja ruotsissakin asti. Ei ole ilmaisia reissuja ei. Itse pienipalkkaisena useamman lapsen perheenä ei ole varaa ajella ympäri suomea ja käydä eri huvittelupaikoissa vaan valintoja on tehtävä siitä että missä käydään ja kuinka pitkälle on vara matkustaa.
Tuohan olis ihanne. Voikun Nikolla oliskin elämä mennyt noin. No ei mennyt. Minä olen se läheisin aikuinen ja olen kyllä nähnyt poikaa säännöllisesti 2vkl kuussa :D
Nyt ollut hieman harvemmin syystä, että poika on liiankin kiintynyt ja sehän ei sossuille sovi. Tässä tilanteessa on rikottu lastensuojelulakia ja tehty viattomasta pojasta pelinappula kostaa sen itsekeskeiselle äidille :( kuinja paljon helpompaa munkin ois ollu, jos lapsella olis ollu hyvä ja rakastava sijaisperhe.

Ja kierukkaan ei oo varaa, koska jos sen ottaa ja maksaa eikä se käykkään ja heti poistetaan niin meni neki rahat ihan susille.
 
Me katottiin toi miehen kanssa tänään, eikä nähty lainkaan mitään ihmeellistä tuossa ohjelmassa?
Ohjelma vaikutti kovinkin leikatulta ja "tehdyltä" en yhtään ihmettele teidän negatiivisiä kommentteja täällä, moniko osaa olla luonteva tv:ssä?
Noh se pesukone oli liian kallis tuohon tilanteeseen, mutta ihan normi perheeltä vaikutti.
Miehellä oli työllistymis suunnitelmia niitä ei näytetty, ja todellakin vuoden vasta sossun asiakkaita, sitäkään ei taidettu mainita?

Enemmän somput sossua lypsää, kattelin sitä touhua kymmenisen vuotta pk-seudulla, mutta eihän näistä asioista voi täällä puhua leimautumatta rasistiksi.:cool:
Mulla riittäs vaikka mitä juttua kuulkaa...

Järjestelmässä on vikaa, kaikille pitäisi pystyä tarjoamaan töitä, vaikka kunnalta tai kaupungilta ns.suoja työpaikkoja jollei muuta saa. Sossusta jos saa enemmän rahaa, kuin töitä tekemällä niin silloin järjestelmässä on VIKAA, ja se pitää välittömästi muuttaa päinvastaiseksi.
Miten saadaan kaikki kynnelle kykenevät töihin hmmm....
 
"huhhuh"
Tulee mieleen oma lapsuuteni. Äitini oli juuri tuollainen ja voi luoja että häpeän vieläkin. Ikuinen pummi ja saamaton ihminen. Onneksi opin jotenkin ihailemaan ystävieni normaaleja työssäkäyviä vanhempia, sellaisia kunnon vanhempia ja sain päähäni, että koulut/työnteko tai/ja molemmat todellakin kannattaa. Meistä tuli normaali ITSENÄINEN työssäkäyvä perhe, en elä muiden rahoilla, vaan itsenäisesti meidän rahoilla kuten kuuluisikin.

Tuollaiset tekevät yhteiskunallemme todella paljon hallaa, mutta eiväthän he siitä välitä.

Pudistelin vain päätäni, lapsiparat. Ei vaikuttanut ollenkaan rennolta perheeltä, päinvastoin. Ikuista ahdistusta (muiden) rahoista sekä kauhea älämölö ja lapset kasvatettu huonosti. :( Lasten vika tämä ei todellakaan ole, he eivät ole päättäneet mihin perheeseen joutuivat syntymään. toivottavasti saavat hyvän mallin jostain muualta sitten eivätkä jää tuolle tielle. : /

Toivottavasti eivät nuo vanhemmat vaikuta lapsiinsa liikaa, vaikka usein se menee niin. :(
 
Kgkfkff
Johanna, oletko kokeillut ehkäisykapselia? Se on 3v aina kerrallaan voimassa eikä tartte muistaa mitään pillereitä tms.

Mä ensaa veritulppariskin vuoksi käyttää muutakuin sitä tai kuparikierukkaa. Tässä on pelkkää kelarauhas hormoonia.
Suosittelen :)
 
Been there, done that....
Jaa no en ole hetkeen ollut asiakas, mutta kyllä vielä parivuotta sitten harkinnanvaraista sai tiettyihin asioihin. Jos niillä tuilla eläminen on niin kamalaa ja vaikeeta, niin miks helvetissä ei voi sit tehdä jotain sen eteen että sitä rahaa olis enemmän.
Jos 5 lapsen vanhemmat menee töihin molemmat, ottaen huomioon sen, että toisella ei oo tässä tapauksessa mitään koulutusta ja toinen ei halua enää tehdä alansa töitä,niin ei se työnteko oo järin kannattavaa -maksat 5 lapsen hoitomaksut, työmatkakulut, vuokrat, sähköt ym,ym,ym.. Niin se vaan on tässä maassa se homma, että huonommin pärjäisivät rahallisesti.... Eli käytännössä juurikin tekevät jotakin sen eteen, että rahaa olis enemmän....
 
been there, done that TOO
Jos 5 lapsen vanhemmat menee töihin molemmat, ottaen huomioon sen, että toisella ei oo tässä tapauksessa mitään koulutusta ja toinen ei halua enää tehdä alansa töitä,niin ei se työnteko oo järin kannattavaa -maksat 5 lapsen hoitomaksut, työmatkakulut, vuokrat, sähköt ym,ym,ym.. Niin se vaan on tässä maassa se homma, että huonommin pärjäisivät rahallisesti.... Eli käytännössä juurikin tekevät jotakin sen eteen, että rahaa olis enemmän....
sit ei kannata tehdä niin paljon lapsia että niitä ei ole varaa elättää itse. piste
 
"hissu"
[QUOTE="Johanna";27441738]
Ja kierukkaan ei oo varaa, koska jos sen ottaa ja maksaa eikä se käykkään ja heti poistetaan niin meni neki rahat ihan susille.[/QUOTE]

Itseasiassa kierukalla on ns. puolen vuoden takuu. Eli jos se syystä tai toisesta ennen sitä puolta vuotta poistetaan, siitä saa rahansa takaisin.

Joku korjatkoon, jos vuodessa on asia muuttunut johonkin suuntaan.
 
haahah
Jos säästäisitte rahaa ja ostaisitte järkevämmin, pillerit/kierukka tms olisi jo maksettu.
TUossa ohjelmassa näkyi jo asioita joissa keskituloinenkin olisi säästänyt. Säästetyllä summalla olisi saanut vaikka kaksi kierukkaa tai vuoden pillerit, mutta pakko ostaa kallista. :D
 
Lekurikekuri
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27441714:
Meinaat, että Kokoomus on antanut AVAlle rahat ko ohjelman tuottamiseen?
En tiedä AVAn tai maikkarin sidonnaisuuksia. En todellakaan tiedä, mitkä masiinat noiden lafkojen takana hyörii, mutta kiva olis tietää.
 
hhaha
Ei ole varaa ottaa kierukkaa, mutta on varaa ostaa 600e pesukone ja kalleinta lohta mitä kaupasta saa?! On myös varaa synnytt'' ja elättää se lapsi?! Siis täh?
 
Keittiönoita
Me katottiin toi miehen kanssa tänään, eikä nähty lainkaan mitään ihmeellistä tuossa ohjelmassa?
Ohjelma vaikutti kovinkin leikatulta ja "tehdyltä" en yhtään ihmettele teidän negatiivisiä kommentteja täällä, moniko osaa olla luonteva tv:ssä?
Noh se pesukone oli liian kallis tuohon tilanteeseen, mutta ihan normi perheeltä vaikutti.
Miehellä oli työllistymis suunnitelmia niitä ei näytetty, ja todellakin vuoden vasta sossun asiakkaita, sitäkään ei taidettu mainita?

Enemmän somput sossua lypsää, kattelin sitä touhua kymmenisen vuotta pk-seudulla, mutta eihän näistä asioista voi täällä puhua leimautumatta rasistiksi.:cool:
Mulla riittäs vaikka mitä juttua kuulkaa...

Järjestelmässä on vikaa, kaikille pitäisi pystyä tarjoamaan töitä, vaikka kunnalta tai kaupungilta ns.suoja työpaikkoja jollei muuta saa. Sossusta jos saa enemmän rahaa, kuin töitä tekemällä niin silloin järjestelmässä on VIKAA, ja se pitää välittömästi muuttaa päinvastaiseksi.
Miten saadaan kaikki kynnelle kykenevät töihin hmmm....
Ei tämän ymmärtämisessä tarvitse olla mikään ruudinkeksijä. Riittää, että on tarpeeksi vanha. Ennen 90-luvun lamaa sossussa asioimista pidettiin häpeällisenä. Jos joutui siellä asioimaan, siitä ei todellakaan hiiskuttu sanaakaan edes naapureille. Saatika, että ihan televisioon olisi menty asiasta kertomaan.

Sitten tuli lama ja yhä useampi suomalainen tarvitsi toimeentulotukea. Joukossa oli diploomi-insinöörejä, kauppatieteiden maistereita jne. Sitä "parempaakin" väkeä. Sossussa asioiminen lakkasi olla häpeällistä. Laman jälkeen tuista tuli saavutettu etu eikä palkka ollutkaan enää se työnantajan kerran kuussa maksama summa vaan se summa, mikä tilille napsahtavasta rahasta jäi jäljelle, kun siitä ensin poistettiin yhteiskunnan tuet, päivähoitomaksut ja työmatkakulut. Monen kohdalla kävi niin, että työnteko ei ollutkaan enää kannattavaa tai se kannatti vain parin saturaisen verran. Ja kuka hullu nyt parilla sadalla eurolla tekee kuukauden 8-tuntisia työpäiviä?

Asenteet siis muuttuivat. Enää ei ollutkaan ihmiselle kunnia-asia elättää itsensä ja perheensä.
 
"nanna"
Jokainen,joka arvostelee tota perhettä tässä ketjussa, vois oikeesti kokeilla kuukauden, pari sitä tuilla "herroiksi elämistä", mitä täällä on nyt katkerana puitu..
Kylmä tosiasia on se, että niillä rahoilla eletään tasan tarkkaan kädestä suuhun, rahat on oikeesti loppu jopa 2 viikkoa ennen seuraavaa rahapäivää ja pino laskuja erääntyneenä,kun ei oo ollut rahaa maksaa..Ja ne ei todellakaan ole mitään lehti- tai osamaksuja, koska sellasiin ei OIKEESTI ole mitään mahdollisuuksia tukien avulla. On pakko hamstrata pakastin täyteen ruokaa ja leipää -kaikki punaisella lapulla merkityt tuotteet lähtee kaupasta pakastimeen sen muutaman viikon varalle,kun sitä rahaa ei oikeesti ole penniäkään. Mihinkään ylimääräseen ei oo varaa IKINÄ. Vaatehankintoja tehdään harvoin edes kirpparilla, vaan vaatteet saadaan,koska ei ole varaa...
Ja täällä nää kateelliset mammat paasaa suu vaahdossa...Tsiisus... Kokeilkaa ihan oikeesti enenkun vauhkootte.......
Öööh? Pakko nyt vähän olla eri mieltä. Me olemme tuilla elävä perhe. Meillä on netti, tilaamme lehtiä, ja esim. tietokone ostettu osamaksulla. Lapset on puettu kivasti, tykkään kirppareistakin mutta ostan myös uutta. Käyn itse ystävien kanssa ulkona silloin tällöin jne.. En koe että olisimme mitenkään köyhiä, tai että jäisimme paitsi jostain. Ulkomaanmatkoihin nyt tietenkään ei ole varaa ilman säästämistä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä