Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27441402]Tarkoitin lähinnä sitä, että äiti (useimmiten varmaan just äiti) sillälailla mammamaisesti häärää teinin ja tämän kavereiden ympärillä :) Mutta varmasti tosiaan on hyvä keskustella nuorten kanssa ja luontevasti se tietty käy, kun se tapa on pienestä pitäen tuttu. Jos kaveripiiri vaihtuu jossain vaiheessa, kuten meillä kävi, en tuntenut näitä nuoria kovin hyvin ja oma teini olisi voinut nolostua, jos kovin olisin tuttavallistellut :)[/QUOTE]
Ymmärrän :) Mä olen ollut liian laiska ja mukavuudenhaluinen ryhtymään "muumimammaksi", joten nuoriso on välttynyt mun mammamaiselta hääräämiseltäni. Lisäksi lasteni ollessa teini-ikäisiä mä joko opiskelin työn ohella uuteen ammattiin tai olin jo siinä uudessa ammatissani (lapsillani 5 vuotta ikäeroa).

On tullut joskus lasten kavereiden kanssa puheeksi sekin, että mä teen työtäni varsin usein kotoa käsin. Ei tarvitse joka aamu herätä kukonpieraisun aikaan ja raahautua räntäsateessa bussipysäkille. Sen jälkeen, kun vaihdoin palkansaajasta yrittäjäksi, on tullut juteltua yrittäjyydestäkin. Omat lapseni ovat nähneet tämän hyviä ja huonoja puolia ja niistä huonoista huolimatta esikoinen opiskelee alaa, jossa työ on pääasiassa kotona tehtävää freelancer-hommaa. Ehkä tämä tapa tehdä töitä ei sitten kuitenkaan niin kamalalta ole näyttänyt :D
 
Been there, done that....
Jokainen,joka arvostelee tota perhettä tässä ketjussa, vois oikeesti kokeilla kuukauden, pari sitä tuilla "herroiksi elämistä", mitä täällä on nyt katkerana puitu..
Kylmä tosiasia on se, että niillä rahoilla eletään tasan tarkkaan kädestä suuhun, rahat on oikeesti loppu jopa 2 viikkoa ennen seuraavaa rahapäivää ja pino laskuja erääntyneenä,kun ei oo ollut rahaa maksaa..Ja ne ei todellakaan ole mitään lehti- tai osamaksuja, koska sellasiin ei OIKEESTI ole mitään mahdollisuuksia tukien avulla. On pakko hamstrata pakastin täyteen ruokaa ja leipää -kaikki punaisella lapulla merkityt tuotteet lähtee kaupasta pakastimeen sen muutaman viikon varalle,kun sitä rahaa ei oikeesti ole penniäkään. Mihinkään ylimääräseen ei oo varaa IKINÄ. Vaatehankintoja tehdään harvoin edes kirpparilla, vaan vaatteet saadaan,koska ei ole varaa...
Ja täällä nää kateelliset mammat paasaa suu vaahdossa...Tsiisus... Kokeilkaa ihan oikeesti enenkun vauhkootte.......
 
Keittiönoita
En katsonut ko. ohjelmaa, mutta täytyy sanoa, että tätä keskustelua sivusta seuranneena teidän tilanteesta todellakin tuli TÄYSIN erilainen kuva. Todella upeeta, että ihmiset uskovat kaiken, mitä tosi-TV suustaan suoltaa :headwall: Muutama kysymys Johannalle: etkö saanut katsoa itse ohjelmaa etukäteen? Eikö sulla ollut minkäänlaista valtaa siihen, missä valossa perheenne tilanne esitetään?

Jossain vaiheessa tätä keskustelua lukiessa tuli mieleen, että dokkarilla on tarkoitus. Nimittäin saada kansa raivostumaan ja kapinoimaan nykyistä sosiaaliturvajärjestelmää vastaan. Kokoomuslaista propagandaa parhaimmillaan!
Tietenkin ohjelmilla on tarkoitus ja mainosrahoin pyörivillä kanavilla se tarkoitus on saada mahdollisimman paljon katsojia -> mahdollisimman paljon mainosrahaa. Jos ohjelman jaksosta nousee kiivas keskustelu, sitä useampi luultavasti katsoo seuraavan jakson. Tavallinen omillaan tuleva, työssäkäyvien vanhempien perhe on tässä mielessä tylsä ja siten sellaisia ei ole järkevää ottaa ohjelmaan mukaan. Ohjelman pitää olla räväkkä, jotta se myy.

Muutama vuosi sitten tällä palstalla hyvin moni sanoi, että ei koskaan seuraa YLEn ohjelmia, koska ne ovat tylsiä. Yle tekee asiallisia ja epäräväköitä dokkareita, koska Yle saa rahoituksensa muualta muin mainostajilta. Ne katsovat, joita kiinnostaa. Suurinta osaa kansalaisista tuntuu kiinnostavan enemmän nämä räväkät ohjelmat ja ohjelmien tekijät ovat pian vailla töitä, jos tekisivät ohjelmia tavisperheestä, jossa aamulla lapset viedään tarhaan, vanhemmat menevät töihin, töiden jälkeen käydään ruokakaupassa, laitetaan ruokaa, tiskataan, leikitään lasten kanssa, laitetaan lapset iltapesulle jne jne. Kuka sellaista ohjelmaa katsoisi? No mä voisin katsoa, mutta mä nyt muutenkin useimmiten katson Ylen kanavia :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27441496:
Tietenkin ohjelmilla on tarkoitus ja mainosrahoin pyörivillä kanavilla se tarkoitus on saada mahdollisimman paljon katsojia -> mahdollisimman paljon mainosrahaa. Jos ohjelman jaksosta nousee kiivas keskustelu, sitä useampi luultavasti katsoo seuraavan jakson. Tavallinen omillaan tuleva, työssäkäyvien vanhempien perhe on tässä mielessä tylsä ja siten sellaisia ei ole järkevää ottaa ohjelmaan mukaan. Ohjelman pitää olla räväkkä, jotta se myy.

Muutama vuosi sitten tällä palstalla hyvin moni sanoi, että ei koskaan seuraa YLEn ohjelmia, koska ne ovat tylsiä. Yle tekee asiallisia ja epäräväköitä dokkareita, koska Yle saa rahoituksensa muualta muin mainostajilta. Ne katsovat, joita kiinnostaa. Suurinta osaa kansalaisista tuntuu kiinnostavan enemmän nämä räväkät ohjelmat ja ohjelmien tekijät ovat pian vailla töitä, jos tekisivät ohjelmia tavisperheestä, jossa aamulla lapset viedään tarhaan, vanhemmat menevät töihin, töiden jälkeen käydään ruokakaupassa, laitetaan ruokaa, tiskataan, leikitään lasten kanssa, laitetaan lapset iltapesulle jne jne. Kuka sellaista ohjelmaa katsoisi? No mä voisin katsoa, mutta mä nyt muutenkin useimmiten katson Ylen kanavia :D
Eikö ne Teiniäidit ole YLEN ohjelma, samoin kuin Satuhäät, joita katsoo hämmästyttävän moni sellainenkin, joka on toistuvasti kieltänyt koskaan ylen ohjelmia katsovansa:)
 
Been there, done that....
[QUOTE="vieras";27441489]Ei minulla olisi noin montaa lasta, jos taloudellinen tilanteeni olisi tuollainen.[/QUOTE]

Ehkä sen voi kääntää toisinkin päin -koska sun rahatilanne on parempi,niin sulla ei ole niin montaa lasta, eikä tule olemaankaan,koska sun intressit elämässä on täysin toiset,kun tolla perheellä...... Jotkut ajattelee (onneksi) niin, ettei raha sitä onnea tuo, vaan ihan muut asiat..
Ja kyllä mä sanon, että pahaa tekee nyky-yhteiskunnan materialistiksi kasvavat kersat..6-vuotiailla pitää suunnilleen olla jo oma läppäri ja kännykkä..ja sitte ihmetellään ja itketään kaksplussalla,kun pentu ei oo tyytyväinen mihinkään, eikä arvosta tavaroitaan... Haloo-ne ei opi arvostamaan,koska ne saa KAIKEN ja ihan ilmasella,kun isi maksaa :D
Tossa ohjelman perheessä ei taatusti lapset opi materialisteiksi ja kaiken kukkuraksi ne oppii jakamaan ja ottamaan toiset huomioon.... Tätä ei kaikkien aleksi-petterit opi ikinä, vaan niistä tulee just yhtä ihanan tuomitsevia ja katkeria ja omahyväisiä,kuten tässä ketjussa turhan paljon näkee...Se malli,kun lähtee kotoa, sitähän te jauhatte ;)
Ugh, olen puhunut :D
 
"vieras"
No niin abortin tehneet. Miltä tuntuu nyt jos syy on ollut se ettei muka ole varaa toiseen tai kolmanteen tai neljänteen lapseen? Harmittaako kun köyhemmällä on enemmän ja on onnellinen?
 
"vieras"
Ehkä sen voi kääntää toisinkin päin -koska sun rahatilanne on parempi,niin sulla ei ole niin montaa lasta, eikä tule olemaankaan,koska sun intressit elämässä on täysin toiset,kun tolla perheellä...... Jotkut ajattelee (onneksi) niin, ettei raha sitä onnea tuo, vaan ihan muut asiat..
Ja kyllä mä sanon, että pahaa tekee nyky-yhteiskunnan materialistiksi kasvavat kersat..6-vuotiailla pitää suunnilleen olla jo oma läppäri ja kännykkä..ja sitte ihmetellään ja itketään kaksplussalla,kun pentu ei oo tyytyväinen mihinkään, eikä arvosta tavaroitaan... Haloo-ne ei opi arvostamaan,koska ne saa KAIKEN ja ihan ilmasella,kun isi maksaa :D
Tossa ohjelman perheessä ei taatusti lapset opi materialisteiksi ja kaiken kukkuraksi ne oppii jakamaan ja ottamaan toiset huomioon.... Tätä ei kaikkien aleksi-petterit opi ikinä, vaan niistä tulee just yhtä ihanan tuomitsevia ja katkeria ja omahyväisiä,kuten tässä ketjussa turhan paljon näkee...Se malli,kun lähtee kotoa, sitähän te jauhatte ;)
Ugh, olen puhunut :D
Minusta on kyllä huomattavasti parempi, että kaikki mitä meillä lapset ovat saaneet onkin isän ja äidin maksamaa. Mutta ymmärrän, että toisille se, että yhteiskunta maksaa, on yhtä hyvä. Miten se voi olla parempi, sitä on vähän vaikea ymmärtää, mutta ei se mitään. Jaksan kyllä elää tuon hankaluuden kanssa.
 
Been there, done that....
Ja vielä yks asia: mikä jumalaton huuto oliskaan, jos noi kaikki mukulat olis koko päivähoidossa, mies opiskelis ja se äiti olis vaikka siivoojana...Täällä te kiljuisitte kurku suorana yhtä pitkässä ketjussa, kuinka "se ämmä pukkaa pentuja ja yhteiskunta kirjaimellisesti kasvattaa ne!"
Huh,huh.. pikkumaista sakkia :D
 
Been there, done that....
[QUOTE="vieras";27441536]Minusta on kyllä huomattavasti parempi, että kaikki mitä meillä lapset ovat saaneet onkin isän ja äidin maksamaa. Mutta ymmärrän, että toisille se, että yhteiskunta maksaa, on yhtä hyvä. Miten se voi olla parempi, sitä on vähän vaikea ymmärtää, mutta ei se mitään. Jaksan kyllä elää tuon hankaluuden kanssa.[/QUOTE]

Minä en tiedä,kuinka paljon teidän ns. parempien piireissä korostetaan niille niko-pettereille,kuinka "äiti ja isi on repinyt persnahastaan tämänkin läppärin ja verottaja vei loput ja nyyh,nyyhnyyh,mutta hyvää 5 vee päivää nyt kuitenkin"
Ei köyhemmissä piireissä oo tapana kuormittaa lapsia aikuisten raha-asioilla, eli ei ne lapset sitä tiedä, että kirpparilta ostetut luistimet on tuilla ostettu....
 
"vieras"
Ehkä sen voi kääntää toisinkin päin -koska sun rahatilanne on parempi,niin sulla ei ole niin montaa lasta, eikä tule olemaankaan,koska sun intressit elämässä on täysin toiset,kun tolla perheellä...... Jotkut ajattelee (onneksi) niin, ettei raha sitä onnea tuo, vaan ihan muut asiat..
Ja kyllä mä sanon, että pahaa tekee nyky-yhteiskunnan materialistiksi kasvavat kersat..6-vuotiailla pitää suunnilleen olla jo oma läppäri ja kännykkä..ja sitte ihmetellään ja itketään kaksplussalla,kun pentu ei oo tyytyväinen mihinkään, eikä arvosta tavaroitaan... Haloo-ne ei opi arvostamaan,koska ne saa KAIKEN ja ihan ilmasella,kun isi maksaa :D
Tossa ohjelman perheessä ei taatusti lapset opi materialisteiksi ja kaiken kukkuraksi ne oppii jakamaan ja ottamaan toiset huomioon.... Tätä ei kaikkien aleksi-petterit opi ikinä, vaan niistä tulee just yhtä ihanan tuomitsevia ja katkeria ja omahyväisiä,kuten tässä ketjussa turhan paljon näkee...Se malli,kun lähtee kotoa, sitähän te jauhatte ;)
Ugh, olen puhunut :D
Ja niistä tulee myös KATEELLISIA, kuten moni tässä ketjussa ;) :D
 
been there, done that TOO
Jokainen,joka arvostelee tota perhettä tässä ketjussa, vois oikeesti kokeilla kuukauden, pari sitä tuilla "herroiksi elämistä", mitä täällä on nyt katkerana puitu..
Kylmä tosiasia on se, että niillä rahoilla eletään tasan tarkkaan kädestä suuhun, rahat on oikeesti loppu jopa 2 viikkoa ennen seuraavaa rahapäivää ja pino laskuja erääntyneenä,kun ei oo ollut rahaa maksaa..Ja ne ei todellakaan ole mitään lehti- tai osamaksuja, koska sellasiin ei OIKEESTI ole mitään mahdollisuuksia tukien avulla. On pakko hamstrata pakastin täyteen ruokaa ja leipää -kaikki punaisella lapulla merkityt tuotteet lähtee kaupasta pakastimeen sen muutaman viikon varalle,kun sitä rahaa ei oikeesti ole penniäkään. Mihinkään ylimääräseen ei oo varaa IKINÄ. Vaatehankintoja tehdään harvoin edes kirpparilla, vaan vaatteet saadaan,koska ei ole varaa...
Ja täällä nää kateelliset mammat paasaa suu vaahdossa...Tsiisus... Kokeilkaa ihan oikeesti enenkun vauhkootte.......
ei pidä paikkaansa. sossun rahat riittää kyllä vaatteisiin ja syömiseen, kun ei ostele mitään _turhaa_. itse elin 4vuotta toimeentulotuella, joista osan sen jälkeen kun lapsi syntyi. (nykyään ei olla asiakkaita). Laskimpa myös huvikseni, paljonko tuollainen 7henkinen perhe saisi rahaa sossusta ja summa oli yli 3000euroa. Sossu maksaa vuokran, sähkön, veden eli aika paljon. Veikkaampa että tuo perhe ei saisi edes työssäkäymällä samoja rahoja mitä nyt saavat, siis tarkoittaen että äiti olis kotona ja isä töissä.
 
been there, done that TOO
Kateellinen en ole, koska itse olen kokenut siellä luukulla ravaamisen sen 4vuotta. Minusta on silti helvetin tyhmää tehdä peräperään niitä lapsia yhteiskunnan elätettäväksi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27441504]Eikö ne Teiniäidit ole YLEN ohjelma, samoin kuin Satuhäät, joita katsoo hämmästyttävän moni sellainenkin, joka on toistuvasti kieltänyt koskaan ylen ohjelmia katsovansa:)[/QUOTE]
Saattaa ollakin :D En ole noita ohjelmia koskaan katsonut. Näköjään Ylenkin pitää kalastaa katsojia.

Esikoinen opiskelee alaa ja on kertonut, että sitä tehdään, mitä tv-kanavat tilaa. Tositeeveeohjelmissakin on käsikirjoitus ja kohdat, jotka eivät sovi käsikirjoitukseen, leikataan ohjelmasta pois.
 
Been there, done that....
ei pidä paikkaansa. sossun rahat riittää kyllä vaatteisiin ja syömiseen, kun ei ostele mitään _turhaa_. itse elin 4vuotta toimeentulotuella, joista osan sen jälkeen kun lapsi syntyi. (nykyään ei olla asiakkaita). Laskimpa myös huvikseni, paljonko tuollainen 7henkinen perhe saisi rahaa sossusta ja summa oli yli 3000euroa. Sossu maksaa vuokran, sähkön, veden eli aika paljon. Veikkaampa että tuo perhe ei saisi edes työssäkäymällä samoja rahoja mitä nyt saavat, siis tarkoittaen että äiti olis kotona ja isä töissä.
Osteleppa ne 7 hengen vaatteet ja kengät ja ruuat ja lääkkeet ym... 3000e on oikeesti ihan naurettava summa kun perhe on noinkin iso,kun 7 hlöä... Laskeppa suurinpiirtein menotkin siihen... ruokiin menee aivan mielettömästi, pelkkiin pyykinpesuaineisiin menee kans jne....
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27441577:
Saattaa ollakin :D En ole noita ohjelmia koskaan katsonut. Näköjään Ylenkin pitää kalastaa katsojia.

Esikoinen opiskelee alaa ja on kertonut, että sitä tehdään, mitä tv-kanavat tilaa. Tositeeveeohjelmissakin on käsikirjoitus ja kohdat, jotka eivät sovi käsikirjoitukseen, leikataan ohjelmasta pois.
Näinhän se on, eikä pitäisi olla kenellekään epäselvää, niille ohjelmiin mukaan lähteneillekään. Kai siinä sopparit tarkkaan laaditaan ja monesti lienee niin, että enemmän painaa vaakakupissa mahdollinen rahallinen korvaus ohjelmasta tai s 15 min "kuuluisuutta" tai kauanko se jakso kestääkään. En usko, että ihmisiä (tavallisella järjellä varustettuja) voi nykyään enää tuollaisiin huijata, kyllä heille kelpaa se julkisuus vaikka sitten päivän parin av:lla ja plussalla heistä jauhettaisiinkin. Kuka enää muistaa niitä edellisiä vastaavia?
 
Been there, done that....
[QUOTE="vieras";27441563]Ja niistä tulee myös KATEELLISIA, kuten moni tässä ketjussa ;) :D[/QUOTE]

Lapsia,kun seuraa,niin kyllä ne menestyneimpien vanhempien kakarat on niitä kaikista kateellisimpia,koska niille ei riitä MIKÄÄN,kun ovat tottuneet saamaan kaiken....
En väitä, etteikö köyhätkin kadehtis, mutta köyhät on kiitollisia pinestäkin... Ja musta se on kunnioitettava piirre, etenkin lapsissa...
 
"vieras"
Minä en tiedä,kuinka paljon teidän ns. parempien piireissä korostetaan niille niko-pettereille,kuinka "äiti ja isi on repinyt persnahastaan tämänkin läppärin ja verottaja vei loput ja nyyh,nyyhnyyh,mutta hyvää 5 vee päivää nyt kuitenkin"
Ei köyhemmissä piireissä oo tapana kuormittaa lapsia aikuisten raha-asioilla, eli ei ne lapset sitä tiedä, että kirpparilta ostetut luistimet on tuilla ostettu....
Eipä ole tapana. Lapset ovat saaneet tavaroita ja asioita sen mukaan, mitä olemme järkevänä pitäneet ja jotka olemme voineet itse heille kustantaa. Mikähän tässä voi olla huonosti?
 
"Johanna"
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;27438585:
Jos tuo mies olis oikeesti ollu 17-vuotiaasta asti töissä, jossa tienaa n. 3000€/kk, josta nyt ollut n. vuoden työttömänä, niin hän kyllä saisi ansiosidonnaista, jolloin perhe ei joutuisi elämään kokonaan tukien varassa, joten kukakohan tässä nyt yrittää saada tilanteensa näyttämään paremmalta muiden silmissä.... Hmmmmmm...
Mies on ollut vuoden työkkärin asiakas. Aiemmin oli hoitovapaalla.
Mulla ei ole tarvetta selitellä mitään vaan kerron ainoastaan totuuden
 
"vieras"
[QUOTE="Johanna";27441632]Mies on ollut vuoden työkkärin asiakas. Aiemmin oli hoitovapaalla.
Mulla ei ole tarvetta selitellä mitään vaan kerron ainoastaan totuuden[/QUOTE]

Ethän sinä vaahtoa tuossa ylempänä, vaan olet kirjoittanut vain "Johanna"-nikillä tähän ketjuun?
 
"jenny"
[QUOTE="vieras";27441534]No niin abortin tehneet. Miltä tuntuu nyt jos syy on ollut se ettei muka ole varaa toiseen tai kolmanteen tai neljänteen lapseen? Harmittaako kun köyhemmällä on enemmän ja on onnellinen?[/QUOTE]

On kyllä todella helpottunut olo, että olen tehnyt abortin 17-vuotiaana, hankkinut sen jälkeen yliopistokoulutuksen, seurustellut pitkään ja mennyt naimisiin, enkä päätynyt tuollaiseksi white trash -mammaksi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27441603]Näinhän se on, eikä pitäisi olla kenellekään epäselvää, niille ohjelmiin mukaan lähteneillekään. Kai siinä sopparit tarkkaan laaditaan ja monesti lienee niin, että enemmän painaa vaakakupissa mahdollinen rahallinen korvaus ohjelmasta tai s 15 min "kuuluisuutta" tai kauanko se jakso kestääkään. En usko, että ihmisiä (tavallisella järjellä varustettuja) voi nykyään enää tuollaisiin huijata, kyllä heille kelpaa se julkisuus vaikka sitten päivän parin av:lla ja plussalla heistä jauhettaisiinkin. Kuka enää muistaa niitä edellisiä vastaavia?[/QUOTE]

Juuri näin :) Mä olen ollut yhdessä dokumenttielokuvassa haastateltavana ja aika moneen paperiin joutui laittamaan nimensä. Just niihin, missä tuotantotiimi sai vapaasti päättää, mitkä osat kuvatusta materiaalista otetaan elokuvaan mukaan ja mitkä jätetään pois. En olisi ikipäivinä laittanut nimeäni niihin papereihin, jos en olisi tuntenut tuotantotiimiä henkilökohtaisesti. Koska siitä filmimateriaalista olisi voitu toisin leikkaamalla tehdä täysin vastakkainen elokuva kuin mihin mä suostuin.
 
Been there, done that....
[QUOTE="Johanna";27441632]Mies on ollut vuoden työkkärin asiakas. Aiemmin oli hoitovapaalla.
Mulla ei ole tarvetta selitellä mitään vaan kerron ainoastaan totuuden[/QUOTE]

Täältä ainakin täysi peukku teille Johanna... Jo tässä yhteiskunnassa joku mättää,niin juurikin se, että työntekoa ei ole tehty kovin kannattavaksi,jos on suuri perhe, eikä ammatillista koulutusta,taikka ei oo sattunut syntymään kultalusikka suussa...Sinne sossunluukulle joutuu juoksemaan siinä tapauksessa, vaikka kuinka kävis töissä...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä