Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Itse olen ihan työelämässä ja lapset on päiväkodissa hoidossa.
Isäntä myös töissä. Minä vaan osaan arvostaa erilaisia ihmisiä erilailla. Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin. Ei minua haittaa vaikka joku on kotona lasten kanssa, jokainen tekee elämässään omat päätökset. Tämä perhe on tehnyt omat päätöksensä, samoin meidän perhe. Ja ketään on syyttä suotta turha haukkua tyhmäksi!
jos noin idioottimaisia kateuskortteja vetää keskustelussa esille niin tyhmä on, se on fakta. normaali ihminen tajuaa ettei ihmiset ole kateellisia joka asiasta mistä eivät pidä. en ole kateellinen pankkirosvoillekkaan, vaikka saisivat paljon rahaa. silti kritisoin heitäkin, siinä missä elämäntapatyöttömiä sossupummeja, ketkä eivät muuta osaa kun lisääntyä holtittomasti.
 
"kärhö"
fb-sivujen mukaan on varaa lomailla kylpylässä ja ostaa keskiseltä 3D-leffoja? Mulla ei oo (vielä) lapsia, käyn töissä, miehenikin käy ja silti tarkkaan saa harkita onko varaa kylpylälomaan saati leffoihin :D
hävettää toisinaan olla suomalainen ja suomen lakien alainen...
 
"vieras"
no siis sehän kävi siinä ohjelmassa kehumassa perhettä ja lapsenlapsiaan, että tykkää olla lapsenvahtina. muuten ei ohjelmassa ollut esillä enempää. tuolla facessa kehuu sitä miestä, ja sitten mainitsee että se on ollut nyt pari vuotta työtön. no, toi johanna kehui että vuoden..

mut joo. jos lähtee vapaaehtoisesti telkkariin esittelemään arkeaan, on varauduttava siihen että siitä keskustellaan, hyvässä tai pahassa.
 
"Vieras"
Eniten tässä käy sääliksi lapset. Kyllä lasten maailmaan tulolle pitää olla joku muukin syy kuin se, että niillä "tienataan". Ja kyllä niille pitää olla jotain henkistä pääomaakin annettavana. Surullista, hyvin surullista. :(
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27441183]no siis sehän kävi siinä ohjelmassa kehumassa perhettä ja lapsenlapsiaan, että tykkää olla lapsenvahtina. muuten ei ohjelmassa ollut esillä enempää. tuolla facessa kehuu sitä miestä, ja sitten mainitsee että se on ollut nyt pari vuotta työtön. no, toi johanna kehui että vuoden..
mut joo. jos lähtee vapaaehtoisesti telkkariin esittelemään arkeaan, on varauduttava siihen että siitä keskustellaan, hyvässä tai pahassa.[/QUOTE]
Millon toi ohjelma on kuvattu? Voihan olla, että ohjelman kuvaushetkellä mies on ollut työttömänä noin vuoden.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27441301]oletan että toi purkitettiin tänä kesänä.[/QUOTE]

Niin, eikö se juontaja ollut viime kesänä raskaana? Oli muuten tosi vaivaantuneen näköinen niissä imelissä juonnoissaan. Kukahan ne on kirjoittanut?
 
Keittiönoita
[QUOTE="Vierailija";27440859]Ihan pakko tulla kommentoimaan. Olen pieneltä paikkakunnalta ja täällä meillä on myös HYVIN PALJON samantyyppisiä perheitä. Työnteko ei huvita, mitään ammattia ei olla hankittu ja lapsia tulee vaan lisää ja lisää. Sossun rahoilla eletään ja "valitetaan", kun elämä on epäoikeudenmukaista, kun koulutetut ihmiset saavat työstään "niin paljon" palkkaa.
Itseä tämä ei oikeastaan ärsytä ja raivostuta, vaan tilanne on lähinnä surullinen. Muutaman vanhemman tunnen hieman lähemmin ja tiedän, että heidän vanhempansa ovat toimineet juuri samalla tavalla. Ovat jo lapsesta saakka oppineet, että näinkin voi elää. Rehellisesti sanottuna pelottaa, että sama tapa tulee myös heidän lapsilleen. Mielestäni ei tällaisten perheiden haukkuminen auta, vaan asioille tulisi tehdä jotain. Itse en todellakaan tiedä, mitä se olisi, mutta toivottavasti joku viisas ihminen keksisi ratkaisun tähän ongelmaan (epäilen kyllä, mutta toivossa on hyvä elää).[/QUOTE]
Meistä jokainen voi vaikuttaa asiaan olemalla aikuinen myös lastemme kavereille. Näyttämällä, että toisenlaistakin elämää on. Tapa, millä puhumme omasta työstämme ja työssäkäynnistämme vaikuttaa omiin lapsiimme ja sitä kautta myös lasten kavereihin. Voimme myös lastemme kavereiden ollessa paikalla sanoa ääneen, että olipas mukava työpäivä tms. Puhua opiskelun mielekkyydestä, työnteon mielekkyydestä ja siitä, millaisia vapauksia työtä tekemällä elämässään voi saada. Kysyä lapsen kavereilta, miten heillä menee koulussa, oliko matikankokeet vaikeat jne. Olla aidosti kiinnostunut, kannustaa ja rohkaista opiskelemaan. Ja teineille kertoa, että jos ei nyt mennytkään peruskoulu ihan putkeen, niin peli ei ole silti vielä menetetty. Kertoa eri opiskeluvaihtoehdoista, peruskoulun arvosanojen korotusmahdollisuuksista jne. Ei omien vanhempien tarvitse olla ainoa roolimalli.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27441301]oletan että toi purkitettiin tänä kesänä.[/QUOTE]
Okei. En ole katsonut kuin tuon jakson enkä eilen pistänyt merkille, elettiinkö siinä kesää vai talvea.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27441319:
Meistä jokainen voi vaikuttaa asiaan olemalla aikuinen myös lastemme kavereille. Näyttämällä, että toisenlaistakin elämää on. Tapa, millä puhumme omasta työstämme ja työssäkäynnistämme vaikuttaa omiin lapsiimme ja sitä kautta myös lasten kavereihin. Voimme myös lastemme kavereiden ollessa paikalla sanoa ääneen, että olipas mukava työpäivä tms. Puhua opiskelun mielekkyydestä, työnteon mielekkyydestä ja siitä, millaisia vapauksia työtä tekemällä elämässään voi saada. Kysyä lapsen kavereilta, miten heillä menee koulussa, oliko matikankokeet vaikeat jne. Olla aidosti kiinnostunut, kannustaa ja rohkaista opiskelemaan. Ja teineille kertoa, että jos ei nyt mennytkään peruskoulu ihan putkeen, niin peli ei ole silti vielä menetetty. Kertoa eri opiskeluvaihtoehdoista, peruskoulun arvosanojen korotusmahdollisuuksista jne. Ei omien vanhempien tarvitse olla ainoa roolimalli.
Tuo on kyllä totta, toisaalta se oma teini saattaa sanoa, että älä mutsi saarnaa... Mutta periaatteessa kyllä, noin olisin voinut tehdä ja toivon, että olisinkin kokeillut ainakin parin lasten kaverin kohdalla. En tiedä, olisiko vaikuttanut.
 
Oodio
Ihan pakko kommentoida sen verran, että minkä ihmeen takia se on paljon hyväksyttävämpää, että mies on töissä/opiskelee ja vaimo pukkaa lapsia toinen toisensa jälkeen -vaan sen takia, ettei tarvitse mennä itse sinne töihin (uskokaa vaan näitä tapauksia on tää maa pullollaan) , koska tollaset perheet useimmiten saa ainakin jotakin tukia yhteiskunnalta, vaikka se mies tosiaan töissä oliskin...
Ja musta tästä ketjusta voi lukea rivien välistä, että ihmisten mielestä myös kotiäidin kasvattamista lapsista tulee lusmuja -nehän saa sen mallin kotoa ;)
Mutta siis itse aiheesta,niin musta kunnioitettavaa, että haluavat hoitaa lapsensa itse ja kotona.. Huonommin tulisivat varmaan toimeen rahallisesti,jos kumpikin olis töissä ja pitäis maksaa kaikista lapsista hoitomaksut ja maksella vuokra ilman tukea ja siihen matkakulut sun muut... Ei varmasti motivoi työelämään, jos jää huonommille tuloille ja SILTI pitäis pystyä tuo kööri ja kotihommat hoitelemaan työajan ulkopuolella -kannattaa oikeesti miettiä, ennenkun liikaa arvostelee, vaikkapa sitä,kuinka itsellä on hervoton käyrä otsassa raahatessa yhtä uhmakohtauksen saanutta mukulaa hoidosta kaatosateessa kaupan kautta kotiin, että miltäs tuntuis raahata viittä ;)
Jokainen eläköön,kuten parhaakseen näkee.
 
"vieras"
Mutta siis itse aiheesta,niin musta kunnioitettavaa, että haluavat hoitaa lapsensa itse ja kotona.. Huonommin tulisivat varmaan toimeen rahallisesti,jos kumpikin olis töissä ja pitäis maksaa kaikista lapsista hoitomaksut ja maksella vuokra ilman tukea ja siihen matkakulut sun muut...
Mutta eiväthän he hoida lapsiaan itse kotona, isommat olivat menossa päiväkotiin ja äiti oikein sanoi innolla odottavansa sitä.
 
"Jenis"
Mutta siis itse aiheesta,niin musta kunnioitettavaa, että haluavat hoitaa lapsensa itse ja kotona.. Huonommin tulisivat varmaan toimeen rahallisesti,jos kumpikin olis töissä ja pitäis maksaa kaikista lapsista hoitomaksut ja maksella vuokra ilman tukea ja siihen matkakulut sun muut... Ei varmasti motivoi työelämään, jos jää huonommille tuloille ja SILTI pitäis pystyä tuo kööri ja kotihommat hoitelemaan työajan ulkopuolella -kannattaa oikeesti miettiä, ennenkun liikaa arvostelee, vaikkapa sitä,kuinka itsellä on hervoton käyrä otsassa raahatessa yhtä uhmakohtauksen saanutta mukulaa hoidosta kaatosateessa kaupan kautta kotiin, että miltäs tuntuis raahata viittä ;)
Jokainen eläköön,kuten parhaakseen näkee.
Ei oo todellista. Entä jos jokainen tekisi vain niin monta lasta, että pystyy ne elättämään ja raahaamaan kaupan kautta vielä kotiinkin tarvittaessa? Eikuniin, ehkäisy on niin kallista "eikä mun juttu", eli ei muuta ku uutta vauvaa putkeen vaan, kyllä sen joku sitten elättänee...

Jokainen eläköön, kuten parhaakseen näkee, mutta ei toisten kustannuksella. Jos omat tulot/miehen tulot/perintö/lottovoitto/whatever riittää, ei ku kotiin vaan vaikka loppuelämäkseen. Jos sen sijaan tämä "elämäntyyli" on täysin yhteiskunnan vastuulla, niin ei käy.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";27441337]Tuo on kyllä totta, toisaalta se oma teini saattaa sanoa, että älä mutsi saarnaa... Mutta periaatteessa kyllä, noin olisin voinut tehdä ja toivon, että olisinkin kokeillut ainakin parin lasten kaverin kohdalla. En tiedä, olisiko vaikuttanut.[/QUOTE]
Olet oikeassa. Kaikenlaisista asioista jutteleminen lasten kanssa pitäisikin aloittaa jo varsin varhain ja ilman mitään syyllistävää sävyä. Tällöin keskusteluista ei myöskään tule saarnaamista. Varmaan lähes kaikilta lapsilta on joskus kysytty, mikä hänestä tulee isona. Harmi vaan, että ne kysymiset jätetään siinä vaiheessa, kun asialla alkaisi olla oikeasti jotain merkitystä. Mitä enemmän aikuiset ovat positiivisella tavalla kiinnostuneita lastensa ja lastensa kavereiden harrastuksista, koulunkäynnistä, mielenkiinnon kohteista ja elämästä, sitä luontevampaa niistä keskusteleminen on.
 
Oodio
[QUOTE="vieras";27441347]Mutta eiväthän he hoida lapsiaan itse kotona, isommat olivat menossa päiväkotiin ja äiti oikein sanoi innolla odottavansa sitä.[/QUOTE]

Mieti hetki ihan oikeesti: varmasti odottaisit itsekin tossa tilanteessa! :D :D
Ja jossakin oli maininnut, että menee jonkun erityistarpeen vuoksi päiväkotiin ne isommat...
Ja otetaanpas nyt huomioon se, että ainakaan isommissa kaupungeissa ei myönnetä,kuin PUOLIPÄIVÄINEN hoitopaikka,jos molemmat vanhemmat on kotona, joten ihan sama, vaikka olisivat seurakunnan kerhossa tms. Itseasiassa toinen pojista oli ymmärtääkseni menossa eskariin..Pitäiskö se eskarikin kieltää tollasten sossupummien lapsilta?
Mä väittäisin,kuten joku edellä, että tää ketju on niin saakelin täynnä kateutta ja katkeruutta...En vain ihan ymmärrä, että miksi,koska jokainen on oman onnensa seppä...
 
dgdsg
Mutta sehän oli KUNTOUTUKSELLISESTA syystä hoidossa ja toinen eskarissa.

Sitä minä ihmettelen että on ollu aina töissä ja nyt sitten vuoden (johannan mukaan) tai kaks (johannan äidin mukaan) työttömänä, mutta ei silti saa ansiosidonnaista päivärahaa. Miksi ei? Kyllä kolmen tonnin tuloilla ihan mukavat päivärahat saa, lapsikorotuksen kanssa vielä hieman enemmän ja jos menis omaehtoiseen koulutukseen niin jäis jopa paremmin käteen kuin palkasta kun saa koulutustuen ja ylläpitokorvauksen.

Mut kun siinä tarttis nähän vaivaa ja tehä jotain...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27441391:
Olet oikeassa. Kaikenlaisista asioista jutteleminen lasten kanssa pitäisikin aloittaa jo varsin varhain ja ilman mitään syyllistävää sävyä. Tällöin keskusteluista ei myöskään tule saarnaamista. Varmaan lähes kaikilta lapsilta on joskus kysytty, mikä hänestä tulee isona. Harmi vaan, että ne kysymiset jätetään siinä vaiheessa, kun asialla alkaisi olla oikeasti jotain merkitystä. Mitä enemmän aikuiset ovat positiivisella tavalla kiinnostuneita lastensa ja lastensa kavereiden harrastuksista, koulunkäynnistä, mielenkiinnon kohteista ja elämästä, sitä luontevampaa niistä keskusteleminen on.
Tarkoitin lähinnä sitä, että äiti (useimmiten varmaan just äiti) sillälailla mammamaisesti häärää teinin ja tämän kavereiden ympärillä :) Mutta varmasti tosiaan on hyvä keskustella nuorten kanssa ja luontevasti se tietty käy, kun se tapa on pienestä pitäen tuttu. Jos kaveripiiri vaihtuu jossain vaiheessa, kuten meillä kävi, en tuntenut näitä nuoria kovin hyvin ja oma teini olisi voinut nolostua, jos kovin olisin tuttavallistellut :)
 
"vieras"
Mieti hetki ihan oikeesti: varmasti odottaisit itsekin tossa tilanteessa! :D :D
Ja jossakin oli maininnut, että menee jonkun erityistarpeen vuoksi päiväkotiin ne isommat...
Ja otetaanpas nyt huomioon se, että ainakaan isommissa kaupungeissa ei myönnetä,kuin PUOLIPÄIVÄINEN hoitopaikka,jos molemmat vanhemmat on kotona, joten ihan sama, vaikka olisivat seurakunnan kerhossa tms. Itseasiassa toinen pojista oli ymmärtääkseni menossa eskariin..Pitäiskö se eskarikin kieltää tollasten sossupummien lapsilta?
Mä väittäisin,kuten joku edellä, että tää ketju on niin saakelin täynnä kateutta ja katkeruutta...En vain ihan ymmärrä, että miksi,koska jokainen on oman onnensa seppä...
Ihan hyviä syitä, en minä sillä, mutten myöskään silloin sano, että he hoitavat lapsensa kotona, kun eivät sitä tee.
 
Lekurikekuri
[QUOTE="Johanna";27437686]Täällähän kuohuu :D no ei oo uutta. Marko on ollu koneistajana 17v lähtien ja työ on ollut lähinnä napin painallusta. Toimeliaana ihmisenä Marko kaipaa monipuolisempaa aktiviteettia ja jaksosta tietty jätettiin pois mieheni intohimoineb työllistymissuunnitelma.

Sulle, joka siellä iniset rikoksista ja pettämisistä. Salli mun nauraa. Minä otin avioeron joten mieheni ei mua pettäny. Minä halusin perua eron, mut uus akka takertu niin, että oli valmis jopa maksamaan jos haen kakkosvaiheen ;) minä sain mieheni takas ja uus akka jäi inisee kunnianloukkauksista ja uhkailuista. Mutään perättömiä ls ilmoja en ole ikinä tehnyt!!


Kauppareissu yhdessä tapahtuu pari kertaa vuodessa :D ja synnärillä join vettä, muutenkin kannatan terveellistä ruokavalioo ja ruuasta harvoin säästetään.

Uusi pesukone oli laadukas ja päädyimme siihen, koska pesukoneey ovat meillä osoittautuneet hyvin lyhyt ikäisiksi :( toistaiseksi ollut hyvä ostos. IPhone on ostettu miehen ollessa vielä töissä ja tienatessa lähes 3000/kk

En pidä meidän väliaikaista vuoden pituista sossun asiakkuutta perheemme elämäntapana.

1lapsista on kuntouttavassa päivähoidossa ja toinen esikoulussa 3kotona.

Mitähän vielä :D kysykää toki niin vastailen parhaani mukaan ;)
Galleriasta murto-osa näkyy julkisesti. Ja fb:ssä vahingossa muutama julkinen merkintä enkä jaksanu poistaa. Ei siis julkinen profiili :D[/QUOTE]

En katsonut ko. ohjelmaa, mutta täytyy sanoa, että tätä keskustelua sivusta seuranneena teidän tilanteesta todellakin tuli TÄYSIN erilainen kuva. Todella upeeta, että ihmiset uskovat kaiken, mitä tosi-TV suustaan suoltaa :headwall: Muutama kysymys Johannalle: etkö saanut katsoa itse ohjelmaa etukäteen? Eikö sulla ollut minkäänlaista valtaa siihen, missä valossa perheenne tilanne esitetään?

Jossain vaiheessa tätä keskustelua lukiessa tuli mieleen, että dokkarilla on tarkoitus. Nimittäin saada kansa raivostumaan ja kapinoimaan nykyistä sosiaaliturvajärjestelmää vastaan. Kokoomuslaista propagandaa parhaimmillaan!
 
Oodio
[QUOTE="vieras";27441409]Ihan hyviä syitä, en minä sillä, mutten myöskään silloin sano, että he hoitavat lapsensa kotona, kun eivät sitä tee.[/QUOTE]

Eli,jos joku on kotiäitinä ja laittaa lapsensa vaikkapa seurakunnan kerhoon 2-3 kertaa viikossa, niin se ei olekaan enää kotiäitinä oloa, vaan lapset hoidetaan verorahoilla, niinkö? :D Ja eskarihan on aika hyödyllinen....
Jäähän sinne vielä monta kotona hoidettavaa... Eli kyllä : hoitavat lapsensa kotona ja piste :D
 
miuhkis
Mulla ois hyvä ehdotus tälle perheelle. Muuttavat sellaiseen kuntaan missä jokaisesta syntyvästä lapsesta maksetaan 1000e tai enemmän, eikös jossain kunnassa suunniteltu jopa 10 000 euroa yhdestä syntyvästä lapsesta. Tai en tiiä hitto.. siinähän vois alkaa harmittaa kun 50 tonttuu on jo menny hukkaan..
 
"vieras"
Mä toivon et joku poistaa ton naisen kohdun, pakottaa jommankumman töihin ja toisen kotiin lasten kanssa, kaikkien kerralla koska heidät ovat halunneet ja poistavat sossun rahat kokonaan. Periä voisivat kaikki pummitut kymmenet tuhannet.
Vähänkö oot sairas! Hyi! Hanki ite kans 5 lasta ja jää kotiin kököttämään.Mielummin maksan veroja äidille kun jollekkin narkkarille tai alkoholistille!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä