Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
En edes katsonut ohjelmaa, mutta tiedän silti että nettipalstoilla voidaan olla helvetin julmia ja haukkua ihmiset joita ei tunne. Ihan lyttyyn. Onneksi olette itse niin paljon parempia, ( kaikin tavoin ) eikö? :heart:
 
"vieras"
[QUOTE="huoh";27440177]Tää ketju osoitti taas miten sydämettömiä paskakasoja suurin osa suomalaisista on! Pikkusieluisia valittajia joita kiinnostaa jauhaa jonkun toisen elämää monen sivun verran, väitellä juustoista ym. sonnasta. Hävettää taas teidän puolesta.
Mitähän jos Suomeen tulis joku katastrofi, silloinkin vaan tuijotettais omaan napaan ja mietittäis kuka saa eniten, kuka on luuseri ja ettei vaan MUN tarttis mitään tehdä toisten hyväksi, etten vain menettäisi ropoakaan yhteiskunnan tai jonkun LUUSERIN hyväksi?
Mielellään kyllä maksatte kansanedustajien palkat, niistä ei paljon valiteta!

Mitäpäs jos pistettäis kansanedustajien, ministereiden ym. virkaihmisten palkat samalle tasolle kuin "kutsumusammattien" kuten sairaanhoitajien? Olisko "alalle" enää tunkua kaikenmaailman huuhaa-julkkiksilla? Vai päätyiskö kansan asioita ajamaan oikeasti kutsumuksekseen sellaiset, joille se kunnia, maine ja raha ei ole tärkein?
Mitä tuollaisesta istumatyöstä, jossa nuokutaan ja kuunnellaa toisten höpinöitä edes pitää maksaa tuollaisia palkkoja? Muut edut päälle! Onko järkee? Valittakaa siitä seuraavaksi ja minimiketjun pituus on sitten 20 sivua, kiitos![/QUOTE]
Sydämetöntä?

MIksi ihmeessä on sydämetöntä olettaa, että ihminen edes PYRKII tulemaan toimeen omillaan, eikä ole pelkästää elätti ja käsi ojossa vaatimassa rahaa, jonka muut on veroina maksaneet. Kuinka monta työtätekevää veronmaksajaa tarvitaan elättämään yhtä tuollaista perhettä? Ja se raha on pois muusta, yhteisestä hyvästä.

Miksi ihmeessä joidenkin pitäisi saada elää tekemättä mitään?
 
"vieras"
En edes katsonut ohjelmaa, mutta tiedän silti että nettipalstoilla voidaan olla helvetin julmia ja haukkua ihmiset joita ei tunne. Ihan lyttyyn. Onneksi olette itse niin paljon parempia, ( kaikin tavoin ) eikö? :heart:
En sano että olisin kaikin tavoin parempi, mutta enpähän hanki lisää lapsia jos en kykene entisillekään hankkimaan elatusta työnteolla. Mulla on oikeus tässä asiassa arvostella tätä perhettä/ meidän yhteiskuntaa joka tuon kaiken kustantaa. Olen veronmaksaja, ja aion jatkossa käyttää äänioikeuttani siihen ettei tämmöinen peli jatku. Miksi hemmetissä me otetaan velkaa elämiseen, ja maksetaan sitten kaikkea ylimääräistä luxusta ihmisille joita ei huvita käydä töissä?

Niitä pitää auttaa jotka ovat avun tarpeessa, mutta ei tehdä siitä tällaista raha-automaattia että kaikki tulee sossusta kuin itsestään.

Kyllä tästä asiasta on oikeus keskustella ja olla mielipiteitä. Tuo perhe on itse siihen ohjelmaan mennyt, joten pitää kestää se jos joku ei heidän elämäntavastaan tykkää.
 
"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;27440265:
Hei, jos se asia on tarpeeksi kiinnostava tv-ohjelmaksi, kai se on tarpeeksi kiinnostava keskustelunaiheeksi?

Ja vakavissas väität ettei kansanedustajien palkoista valiteta? :D
Ei valiteta ainakaan tällä palstalla ja mistähän se johtuu? Kun ääliömammat luulee maksavansa veroja vain ja ainoastaan sossupummeja varten :D

Ja kyllä mä ymmärrän että tavismammojen elämää piristyttää kaikki ohjelmat missä voi arvostella toisten elämää ja pääsee tirkistelemään "itseään huonompia" kuten BB... No joo, senpä takia tätäkään ketjua ei tarvitse niin tosissaan ottaa kun tietää keskustelijoiden tason noin niinkuin yleensä :)
 
Minnaaa
Musta tuo oli kiva perhe ja äitikin mukava. Ei mua vaan haittaa vaikka on työttömiä ja käy sossussa ja kelasta hakemassa rahansa :D Ne vielä sattu asuunkin samassa kaupungissa kun minä. Pääasia, että ne on onnellisia. Niin olen minäkin, käyn töissä ja oma asunto.
 
[QUOTE="huoh";27440331]Ei valiteta ainakaan tällä palstalla ja mistähän se johtuu? Kun ääliömammat luulee maksavansa veroja vain ja ainoastaan sossupummeja varten :D

Ja kyllä mä ymmärrän että tavismammojen elämää piristyttää kaikki ohjelmat missä voi arvostella toisten elämää ja pääsee tirkistelemään "itseään huonompia" kuten BB... No joo, senpä takia tätäkään ketjua ei tarvitse niin tosissaan ottaa kun tietää keskustelijoiden tason noin niinkuin yleensä :)[/QUOTE]

Itseasiassa olen nähnyt tällä palstalla keskustelua myös kansanedustajien palkasta. Mutta koska kyse on kuitenkin lapsiperheiden palstasta, on ihan realistista olettaa täällä olevan enemmän keskustelua lapsiperheiden asioista kuin politiikasta. Varsinkin kun kyseinen naisihminen oikein läväyttelee naamalle asioitaan radion haastattelussa, julkisessa blogissa, netissä ylipäätään, telkkarissa yms. Mahtaneeko kerätä "tunnettavuutta" "näyttelijän" uraansa varten josta niin kovasti on puhunut. No, kait hänelle tuostakin maksettiin jotakin.
 
"vieras"
En lukenut ihan kaikkia viestejä, kun ketju on niin pitkä.

kävin katsomassa ohjelman..

Mun mielestä ihan tavallinen suomalainen perhe, siisti koti, siististi puetut lapset ja perheen henki lämmin ja välittävä.
Silti en pitänyt kommentista: lapsilisät nousee kun tekee yhden lapsen taas. Niin nousee, mutta vain pienenä lukuna pankkitilillä. Menot kasvaa seuraavaksi 18vuodeksi.
Enkä pitänyt siitäkään että lapsia vaan tulee kun ehkäisy on niin vaikea löytää sopivana. niin on meilläkin, mutta lapsia ei tule jos niitä ei oikeasti halua.
Töitä tosiaan olisi hyvä hakea että tulsi toimeen omillaan. Tuntui jotenkin että sossun hanat on nyt auki, niin sieltä voi pyytää ihan mitä vaan.

Siinä kohtaa mulle tuli kyyneleet kun äiti puhui esikoispojasta ja hänen kanssaan puhelimessa. Sitä ei varmasti voi kukaan teistä tai minusta käsittää miltä tuntuu menettää lapsi. Ja tässä tapauksessa kuitenkin on ollut vasta ihan teini eikä ole varmastikaan ymmärtänyt seuraamuksia tai edes nähnyt vuosien päähän miltä se sitten tuntuu. Kallis hinta ettei ymmärrystä ole ollut tarpeeksi, kun ollut liian nuori.

Toivottavasti saavat talouden taas kuntoon pian.

Kaiken kaikkiaan mukavan tuntuinen perhe. Tutustuisin varmasti jos hiekkiksella tapaisin. :)

Pahempiakin on nähty, sellaisia oikeita "räkäperheitä" joissa lapsia liuta ja kukaan ei pidä kenestäkään oikeasti huolta.
 
"jjjj"
[QUOTE="vieras";27440312]Sydämetöntä?

MIksi ihmeessä on sydämetöntä olettaa, että ihminen edes PYRKII tulemaan toimeen omillaan, eikä ole pelkästää elätti ja käsi ojossa vaatimassa rahaa, jonka muut on veroina maksaneet. Kuinka monta työtätekevää veronmaksajaa tarvitaan elättämään yhtä tuollaista perhettä? Ja se raha on pois muusta, yhteisestä hyvästä.

Miksi ihmeessä joidenkin pitäisi saada elää tekemättä mitään?[/QUOTE]

Siks kun on joutunu tänne syntymään, ei sitä oo keltään kysytty, että haluaako tänne ees syntyä.
 
ghjd
Luitteko Avan netistä Johannan haastattelua nyt ohjelman jälkeen? Mikään ehkäisy ei sovi, joten ei sille sitten mitään voi jos taas tulee lapsi vaikka sitä ei suunnitellakaan... joopa joo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27440172:
Sama, ja kuka muka, joilla on noin paljon lapsia, ostaa jonku kämäsen 3kg koneen? Meillä on vähemmän lapsia, ja 8kg kone, ja siltikin kone pyörii vähintään sen kerran päivässä. Että heille kaikki hifistelyt sen koneen kanssa suotakoon :)
Onko teillä kaksi ihmistä jakamassa kaikki pyykinpesut,tiskit ym joka päivä? :)
 
vastaaja
Jännä fiilis oli eilen telkkarin äärellä. Ensin katsoin dokumenttia afrikkalaisesta perheestä, jossa oli liuta lapsia ja lisää tulossa. Lasten annettiin tulla, koska ne on lahjoja Jumalalta. Ajattelin, että jotenkin tuonnekin pitäisi saada jonkinlaista ehkäisymeininkiä päälle. Ruoka kun ei oikein riittänyt ja lapset eivät pääseet kouluun. Sitten vaihdoin kanavan ja siellä tämä suomalaisäiti selittää, että seuraava lapsi pitää kyllä suunnitella ja miten ehkäisy on niin vaikeaa. Apua. 25-vuotias äiti ja kuusi lasta. Ihmettelen, miten sitä voi heittäytyä täysin yhteiskunnan varaan. En voi käsittää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27440383]En lukenut ihan kaikkia viestejä, kun ketju on niin pitkä.

kävin katsomassa ohjelman..

Mun mielestä ihan tavallinen suomalainen perhe, siisti koti, siististi puetut lapset ja perheen henki lämmin ja välittävä.
Silti en pitänyt kommentista: lapsilisät nousee kun tekee yhden lapsen taas. Niin nousee, mutta vain pienenä lukuna pankkitilillä. Menot kasvaa seuraavaksi 18vuodeksi.
Enkä pitänyt siitäkään että lapsia vaan tulee kun ehkäisy on niin vaikea löytää sopivana. niin on meilläkin, mutta lapsia ei tule jos niitä ei oikeasti halua.
Töitä tosiaan olisi hyvä hakea että tulsi toimeen omillaan. Tuntui jotenkin että sossun hanat on nyt auki, niin sieltä voi pyytää ihan mitä vaan.

Siinä kohtaa mulle tuli kyyneleet kun äiti puhui esikoispojasta ja hänen kanssaan puhelimessa. Sitä ei varmasti voi kukaan teistä tai minusta käsittää miltä tuntuu menettää lapsi. Ja tässä tapauksessa kuitenkin on ollut vasta ihan teini eikä ole varmastikaan ymmärtänyt seuraamuksia tai edes nähnyt vuosien päähän miltä se sitten tuntuu. Kallis hinta ettei ymmärrystä ole ollut tarpeeksi, kun ollut liian nuori.

Toivottavasti saavat talouden taas kuntoon pian.

Kaiken kaikkiaan mukavan tuntuinen perhe. Tutustuisin varmasti jos hiekkiksella tapaisin. :)

Pahempiakin on nähty, sellaisia oikeita "räkäperheitä" joissa lapsia liuta ja kukaan ei pidä kenestäkään oikeasti huolta.[/QUOTE]


Ja tästä vielä unohtui että lapsen syntymä oli ihana. Just sellainen mitä olisin itse toivonut 6 kertaa :) Omat olleet yhtä huutoa ja itkua kun kivun lievitys ei ole toiminut.
 
"vieras"
Noi ei taida kyllä ihan tajuta missä mennään. Eihän ne lapset vielä paljon mitään kuluta kun ovat pieniä.
Vaan entäs kun niitä on tehtailtu lapsi per vuosi- tahtiin ja ne 6 lasta on kaikki melkein yhtaikaa murrosiässä?
Milläs sitten eletään, kun yksi sälli syö jo yksistään 2 lautasellista ruokaa ja aamupalaksi melkein kokonaisen paahtoleivän? Ei ne sossunrahatkaan kaikkeen riitä, murrosikäiset ne vasta kalliiksi tulevatkin.
 
jaaa
Mua ärsytti eniten tossa ohjelmassa se mies, kun ei vaan viitti tehdä töitä. No, olihan sekin aika höhlää se äidin suhtautuminen ehkäisyyn. Mutta siis sen isän pitäis todellakin ottaa itseään niskasta kiinni.

Sitten mietin sen naisen äitiä, että osittain tyttären käytös voi johtua kotikasvatuksestakin. Tai siis se mummo ei näyttänyt olevan myöskään kovin jalat maassa tyyppi, kun vain kuulemma iloitsi joka lapsenlapsesta ilman huolta huomisesta. Mietin myös että kun mummi niin kehui lapsenlapsia ja että aina haluaa heitä hoitaa, niin miksi ei ottanut huoltaakseen sitä lasta, joka otettiin huostaan? No syitähän voi tietty olla montakin vaikka niitä ei ohjelmassa kerrottu, mut mietinpä vain.

Tosi surullista oli se, kun se nainen sanoi että yrittää ehkä uusilla lapsilla korvata menettämänsä lapsen jättämää tyhjyyttä :(.
 
No johan on kaikki keskustelupalstat kiihtyneet tuosta eilisen jaksosta. :D

Perheen äiti kuitenkin omien sanojensa mukaan on saanut enemmän positiivista,kuin negatiivista palautetta ohjelmasta..

Kun katsoo tätä keskustelua,Vauvan,Demin ym keskusteluja ja rouvan galleria profiilia,ni ei uskois. : /
 
no no
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;27440527:
No johan on kaikki keskustelupalstat kiihtyneet tuosta eilisen jaksosta. :D

Perheen äiti kuitenkin omien sanojensa mukaan on saanut enemmän positiivista,kuin negatiivista palautetta ohjelmasta..

Kun katsoo tätä keskustelua,Vauvan,Demin ym keskusteluja ja rouvan galleria profiilia,ni ei uskois. : /
Justiin niin Johannan tyylistä vääristellä asioita. Yhtäällä puhuu toista ja toisaalla taas ihan toista, kolmannella suunnalla taas ihan eri stoorit jne. Fb:ssä kehuskeli kuinka hänellä mies on kotona hoitamassa kaiken, et hän pystyy päivät pitkät lueskella netissä. Jep jep, menee ne yhteiskunnan rahat todella talteen. Niin joo, varokaahan, sillä Johannan mukaan hänellä on kätyreitä kaikkialla, jotka kertoo jos hänestä puhutaan pahaa. ;) Päälääkärille ois kyl töitä.
 
"mimmi"
Sanattomaks vetää... onneksi sentään näyttävät välittävän lapsistaan mutta kyllä nuo vanhemmat ovat itsekin kuin vastuuttomia lapsia. "Jos ei pesukonetta tuu niin kävellään sitten alastomina kaduilla ja sanotaan vastaantulijoille ettei meillä oo varaa pesukoneeseen. Se on sitten niitten ongelma eikä meidän."

Jonkinlaista palautusta maan pinnalle tarvitsisivat, ettei se sossu ihan kaikkea kustantais vaan pitäis itekkin nähdä vaivaa elämisen eteen. Surullista oikeastaan.
 
Justiin niin Johannan tyylistä vääristellä asioita. Yhtäällä puhuu toista ja toisaalla taas ihan toista, kolmannella suunnalla taas ihan eri stoorit jne. Fb:ssä kehuskeli kuinka hänellä mies on kotona hoitamassa kaiken, et hän pystyy päivät pitkät lueskella netissä. Jep jep, menee ne yhteiskunnan rahat todella talteen. Niin joo, varokaahan, sillä Johannan mukaan hänellä on kätyreitä kaikkialla, jotka kertoo jos hänestä puhutaan pahaa. ;) Päälääkärille ois kyl töitä.
No galleriaan sille on ainakin jotkut linkkaillut missä puhutaan ja mitä..
 
"Lindsay"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27437213:
Minusta on turha syyttää kansalaisia, jotka käyttävät heille päättäjien suunnittelemaa järjestelmää. Jos jotain haluaa syyttää, kannattaa syyttää niitä päättäjiä, jotka moisen järjestelmän ovat kehitelleet.
Ei sosiaaliturvajärjestelmä ole loisijoita varten, todellakaan! Se on siksi, että sillä voidaan turvata toimeentulo jonkin elämäntilanteen huonontumisen vuoksi väliaikaisesti. Kuten mitkään muutkaan järjestelmät, myös ko järjestelmä ei ole aukoton, vaan laiskat ja aikaansaamattomat tyypit pystyy käyttämään sitä hyväkseen.
 
Jotenkin tuolta vauvan palstalta pisti silmään,kun Johanna kertoi,kuinka soittelee salaa ansimmäisen lapsensa kanssa.
Pojan kasvattiäiti on siis Johannan sanojen mukaan kieltänyt puhelut..silti soittelevat ja poika on uhkaillut karkaavansa oikean äitinsä luo...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä