Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;27440584:
Jotenkin tuolta vauvan palstalta pisti silmään,kun Johanna kertoi,kuinka soittelee salaa ansimmäisen lapsensa kanssa.
Pojan kasvattiäiti on siis Johannan sanojen mukaan kieltänyt puhelut..silti soittelevat ja poika on uhkaillut karkaavansa oikean äitinsä luo...
Eikös se just eilen siinä ohjelmas sanonu, että ei tee mieli soitella sille lapselle, tjsp? Saatoin ymmärtää väärinkin.
 
jaaa
Alkuperäinen kirjoittaja röppö;27440584:
Jotenkin tuolta vauvan palstalta pisti silmään,kun Johanna kertoi,kuinka soittelee salaa ansimmäisen lapsensa kanssa.
Pojan kasvattiäiti on siis Johannan sanojen mukaan kieltänyt puhelut..silti soittelevat ja poika on uhkaillut karkaavansa oikean äitinsä luo...
Voi, jos näin on niin ikävästi tehty lasta kohtaan molemmilta äideiltä :(. Etenkin jos biol.äiti ei korjaa ajattelua, että lapsi voisi karata hänen luokseen.
 
"vieras"
Siis mikään ei tunnu olevan omalla vastuulla. Se tuossa mulla tökkii eniten. Ei oo puhtaita vaatteita, kun sossu ei maksa pesukonetta? Ei noista lapsistakaan pysty kasvamaan kunnollisia, työtätekeviä kansalaisia tuollasten vanhempien hoivissa. Mihinkään ei voi itse vaikuttaa? Lapsetkin vain tulee maailmaan yllättäen, kun mikään ehkäisy ei sovi tai sitä ei halua tai ei ole rahaa :(

En mä tiedä, mitä ajatella. Mistä tuollaisia vastuuttomia ihmisiä tulee - ja millä ihmeellä tuollaisten lisääntymisen pystyisi ehkäisemään. Musta alkaa tuntumaan, että mä olen jotenkin kokonaan eri maailmassa kasvanut ja mut on kasvatettu ihan eri arvoihin. Mun on hirveän vaikeaa ymmärtää ja hyväksyä tuollaista.

Onko tää nyt sitten sitä roskaväkeä (WT), mistä täälläkin väliin kirjoitetaan?
 
"vieras"
Mietin muuten, että eikö niiden taloyhtiössä ollut pyykkitupaa? Luulis olevan...
Yleensä on. Sinne olen mäkin aikanaan pyykit raahannut iltasella, kun mies kotiutui töistä. Myöhemmin kun muutettiin perheenlisäyksen vuoksi, ostettiin käytetty pesukone 50€. Ei ollut varaa parempaan ja taloyhtiössä ei ollut konetta.

Eipä käynyt mielessäkään, että joku muu olisi vastuussa meidän pyykeistämme,kuin me itse.
 
[QUOTE="mimmi";27440555] "Jos ei pesukonetta tuu niin kävellään sitten alastomina kaduilla ja sanotaan vastaantulijoille ettei meillä oo varaa pesukoneeseen. Se on sitten niitten ongelma eikä meidän."
[/QUOTE]

Tälläiseen ongelmaan löytyy ratkaisu pyykkilaudasta ja rehellisestä nyrkkipyykistä
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Heihei"
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27440172:
Sama, ja kuka muka, joilla on noin paljon lapsia, ostaa jonku kämäsen 3kg koneen? Meillä on vähemmän lapsia, ja 8kg kone, ja siltikin kone pyörii vähintään sen kerran päivässä. Että heille kaikki hifistelyt sen koneen kanssa suotakoon :)
No sillee se 600 e on paljon, että kelpo koneita - isohkojakin - saa parilla sadalla. Meillä on 7 kg:n uusi ja monipuolinen kone, joka maksoi tarjouksesta kytättynä 240 euroa. Mielestäni toimeentulotuella on mahdollisuuksien mukaan syytä tinkiä koneen hinnasta - eikähän ne edes lopulta maksaneet siitä koosta (tai vaikka Mielen laadusta) vaan siitä höyrypesusta ja muista "turhista" ominaisuuksista "kokeen vuoksi".

Sitä paitsi ensin kuulosti, että koko koneen rahat pitää saada sossusta, mutta sitten kun sanottiin selvä "EI", löytyikin itseltä se 300 heittää siihen masiinaan.

Ei noin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27440688]Yleensä on. Sinne olen mäkin aikanaan pyykit raahannut iltasella, kun mies kotiutui töistä. Myöhemmin kun muutettiin perheenlisäyksen vuoksi, ostettiin käytetty pesukone 50€. Ei ollut varaa parempaan ja taloyhtiössä ei ollut konetta.

Eipä käynyt mielessäkään, että joku muu olisi vastuussa meidän pyykeistämme,kuin me itse.[/QUOTE]

Ja yleensä sossu ei myönnäkään rahaa pesukoneeseen jos pyykkitupa on, mutta nämä saa ilmeisesti tuolla lapsilaumalla nyhdettyä erityisetuja.
 
hmph
ohjelmassa esiintynyt äiti mainitsi tässä keskustelussa, että ohjelma parantaisi mahdollisuuksia saada huostaanotettu lapsi kotiin.. nyt on ihan pakko sanoa, että mä vähän veikkaan että toi ohjelma ehkä jopa huononsi niitä mahdollisuuksia. tehdään putkessa lapsia yhteiskunnan elätettäväksi eikä kummallakaan ole aikomusta työllistyä. mä en käsitä miten joku voi elää noin, varsinkaan 5 lapsen kanssa jotka pitäis elättää kunnolla eikä vain kituuttaen. todella toivon että vanhemmille tulis vähän halua selviytyä joskus ilman sosiaalitoimiston apua.

plussaa oli se että lapset vaikutti onnellisilta ja varmasti saavat paljon rakkautta kaiktesta huolimatta. :)
 
"Vierailija"
Ihan pakko tulla kommentoimaan. Olen pieneltä paikkakunnalta ja täällä meillä on myös HYVIN PALJON samantyyppisiä perheitä. Työnteko ei huvita, mitään ammattia ei olla hankittu ja lapsia tulee vaan lisää ja lisää. Sossun rahoilla eletään ja "valitetaan", kun elämä on epäoikeudenmukaista, kun koulutetut ihmiset saavat työstään "niin paljon" palkkaa.
Itseä tämä ei oikeastaan ärsytä ja raivostuta, vaan tilanne on lähinnä surullinen. Muutaman vanhemman tunnen hieman lähemmin ja tiedän, että heidän vanhempansa ovat toimineet juuri samalla tavalla. Ovat jo lapsesta saakka oppineet, että näinkin voi elää. Rehellisesti sanottuna pelottaa, että sama tapa tulee myös heidän lapsilleen. Mielestäni ei tällaisten perheiden haukkuminen auta, vaan asioille tulisi tehdä jotain. Itse en todellakaan tiedä, mitä se olisi, mutta toivottavasti joku viisas ihminen keksisi ratkaisun tähän ongelmaan (epäilen kyllä, mutta toivossa on hyvä elää).
 
miilii
Ihmettelen kovasti tätä, että kovasti täällä nyt jotkut jankkaa siitä, ettei ole väärin heittäytyä yhteiskunnan elätettäväksi, koska se on mahdollista, tai vedetään se kateuskortti esiin. Kuitenkin monen viestistä on paistanut läpi (ja itsekin olen siis tätä mieltä), että on MORAALISESTI väärin elää tuolla tavalla, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että järjestelmä ko. toiminnan mahdollistaa. Ei ole reilua, että joku saa tekemättä mitään enemmän kuin toinen saa raskasta työtä tekemällä.

Mielestäni on suuri vääryys, että monesta muusta asiasta tingitään ja sitten rahaa käytetään pummien hyysäämiseen. Mummojen ulkoilutus esimerkiksi olisi paljon tärkeämpää.

Mielestäni ei myöskään ole missään nimessä reilua, että työttömällä on sama (tai jopa parempi!!) elintaso kuin työssäkäyvällä.
 
epäreilua
Niin ja sitten jos oot työssäkäyvä ja perheessä tapahtuu jotain yllättävää ja tulee pitkiä sairaslomia ja tulot tämän myötä tipahtaa niin auttaako sossu tällaista perhettä? No eipä auta ei kun työssäkäyvät elää vissiin pyhälläkin hengellä. Meillä tällainen tilanne nyt mutta ei tullu apuja euron euroa! Onhan se hienoa ku laskujen jälkeen jäi kahdeksi viikoksi 70€ rahaa 5 henkiselle perheelle
 
Huh, viimein sain katsottua kyseisen jakson Katsomosta, jökki mukavasti koko sivusto. Minusta Johanna on aivan mahtava äiti ja hällä on minusta todella hyvä asenne elämään. Ja kateelliset vain huutelee ja haukkuu toisia. Heille menee kuitenkin omalla tavallaan hyvin. Nostan heille kyllä hattua isolla kädellä huushollin pitämisessä pystyssä, itselle riittäävät kyllä nuo kaksi villikkoa :) Minusta saavat olla kotona ja nauttia elämästä lasten kanssa.

Ja sanon että jokaisessa taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa, että ei meilläkään ole tässä taloyhtiössä jossa asumme. Ja tässä lähistöllä on kolme kerrostaloa jossa oma pyykkitupa. Mekin vietiin anopille 1kk verran pyykkejä pestäväksi, koska meiltäkin hajos pesukone. Taikka sitten välillä pesin käsin rauhassa iltaisin kun muksut nukkuivat.
 
"vieras"
Huh, viimein sain katsottua kyseisen jakson Katsomosta, jökki mukavasti koko sivusto. Minusta Johanna on aivan mahtava äiti ja hällä on minusta todella hyvä asenne elämään. Ja kateelliset vain huutelee ja haukkuu toisia. Heille menee kuitenkin omalla tavallaan hyvin. Nostan heille kyllä hattua isolla kädellä huushollin pitämisessä pystyssä, itselle riittäävät kyllä nuo kaksi villikkoa :) Minusta saavat olla kotona ja nauttia elämästä lasten kanssa.

Ja sanon että jokaisessa taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa, että ei meilläkään ole tässä taloyhtiössä jossa asumme. Ja tässä lähistöllä on kolme kerrostaloa jossa oma pyykkitupa. Mekin vietiin anopille 1kk verran pyykkejä pestäväksi, koska meiltäkin hajos pesukone. Taikka sitten välillä pesin käsin rauhassa iltaisin kun muksut nukkuivat.
ootko samanlainen white trash- tukipummi kun nuo ohjelmassa? ja mitä vikaa pääkopassa on, ettei tajua että kaikki kritiikki ei johdu kateudesta? kuinka tyhmä sä oikeen oot? johan tässä ketjussa on moneen otteeseen rautalangasta väännetty miksi ihmiset on vihaisia tuollaisesta yhteiskunnan tukien kuppaamisesta. eikö mene perille?
 
"huoh"
Itseasiassa olen nähnyt tällä palstalla keskustelua myös kansanedustajien palkasta. Mutta koska kyse on kuitenkin lapsiperheiden palstasta, on ihan realistista olettaa täällä olevan enemmän keskustelua lapsiperheiden asioista kuin politiikasta. Varsinkin kun kyseinen naisihminen oikein läväyttelee naamalle asioitaan radion haastattelussa, julkisessa blogissa, netissä ylipäätään, telkkarissa yms. Mahtaneeko kerätä "tunnettavuutta" "näyttelijän" uraansa varten josta niin kovasti on puhunut. No, kait hänelle tuostakin maksettiin jotakin.
Joo just, lapsiperheiden asioistako? Tämä ketju on täynnä vero-sitä-vero-tätä juttua.
Yhtälailla voidaan miettiä mihin muuhun rahaa haaskataan, koska se tuntuu olevan se ykköspointti kaikessa!
 
[QUOTE="vieras";27440996]ootko samanlainen white trash- tukipummi kun nuo ohjelmassa? ja mitä vikaa pääkopassa on, ettei tajua että kaikki kritiikki ei johdu kateudesta? kuinka tyhmä sä oikeen oot? johan tässä ketjussa on moneen otteeseen rautalangasta väännetty miksi ihmiset on vihaisia tuollaisesta yhteiskunnan tukien kuppaamisesta. eikö mene perille?[/QUOTE]

Itse olen ihan työelämässä ja lapset on päiväkodissa hoidossa.
Isäntä myös töissä. Minä vaan osaan arvostaa erilaisia ihmisiä erilailla. Jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin. Ei minua haittaa vaikka joku on kotona lasten kanssa, jokainen tekee elämässään omat päätökset. Tämä perhe on tehnyt omat päätöksensä, samoin meidän perhe. Ja ketään on syyttä suotta turha haukkua tyhmäksi!
 
"vieras"
Eihän se ohjelma ollut yhtään niin paha, kuin tästä keskustelusta sai kuvan. Se kyllä kuului kauas ja selkeästi, etteivät ole tehneet yhtään päätöstä elämässään, joten mistään arvovalinnoista on ihan turha puhua. Mukavan oloisia ihmisiä, jotka möläyttivät muutamia juttuja, jotka särähtivät korvaan, mutta möläytyksiä nyt tulee vähän jokaisella. Tuohon perheeseensä kun keskittyvät, eivätkä tee lisää lapsia, niin hyvä homma.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä