Erilaiset äidit...vittu, mä olen sanaton!

Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Noh, olihan tää ohjelma sikäli informatiivinen, että nyt sitten varmaan kaikki uskoo että ihan samallalailla suomalaisetkin pummit saa sossusta kuin somalit :D
 
[QUOTE="vieras";27438827]Mistäs ne rahat tulee, joilla noita tukia maksellaan? AIVAN, veronmaksajilta! Olisko silloin vähintäänkin oletettavaa, että työtä tekeviä veronmaksajia ihan vaan vähän vituttaa jos jonkun elämäntapa on elää niillä väliaikaisiksi hätäavuiksi tarkoitetuilla tuilla? Ei ne rahat tyhjästä ilmesty, ja ovat aina jostain muusta pois.[/QUOTE]

No tähänhän jo joku älypää vastasi. Maksetaanhan tuistakin veroja jopa isommalla prosentilla kuin moni maksaa palkasta! :headwall:
 
neljänlapsentyössäkäyvämutsi
Paljonko niiden tulot on kk, sanottiinko sitä missään vaihees? Eli siis paljonko tukia niille jää käteen? Mites se asunto, kuis iso se oli? En ehtiny kattoon tota ohjelmaa ja en jaksa koko ketjua lukea, jos asia on tullu jo siellä esiin...
 
"äippä12"
Katsoin tuosta pätkän. Mulle tuli surullinen olo lasten puolesta, erityisesti sen esikoispojan puolesta:( Mitähän on voinut edes tapahtua että 10kk otetaan huostaan?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27438340:
Valinnoistahan tässä nimenomaan on kyse. Tosin itselle se on aina ollut selvää, että jos haluaa downshiftata, se on mahdollista vasta sitten, kun ei sossun apua siihen tarvi.
Nimenomaan valinnoista. Meillä on oikeus valita monia asioita. Kuinka korkean koulutuksen hankimme vai hankimmeko ollenkaan. Asummeko maalla vai kaupungissa. Elämmekö sinkkuina vai parisuhteessa. Käymmekö töissä vai emmekö käy. Menemmekö heti äitiysloman jälkeen töihin vai olemmeko kotona, kunnes nuorin lapsista on 3 v. Kuinka monta lasta hankimme vai hankimmeko lapsia ollenkaan... tuohon tosin vaikuttaa se, että lapsia ei aina ihan niin vaan hankita. Se on sitten jo ihan toinen asia, kuinka suuret valinnanvapaudet yhteiskunnan on järkevää yksilöilleen antaa.

Mun pointtini alunperin oli, että jos ärsyttää, niin kannattaa myöntää itselleen, että minäkin voisin elää noin, mutta en halua. Ärsytys vähenee silloin kummasti :)
 
Hiukan kauniita lapsia, aivan ihania :)
Ei mulle tullu yhtää pahoja viboja, päinvastoin näköjään rakkautta riittää.

On ollut tuo Johanna kyllä tosi nuori kun sai esikoisensa. Harmi, että elämä meni väärille raiteille, mutta eikö se ole pääasia, että sai elämänsä kuntoon? Poika otetiin huostaan tosi pienenä, en usko että enää palautuu äidilleen. Mutta toivottavasti säilyttävät hyvät välit läpi elämän.

Mulle tuli vauvakuume... :D
 
Mitä tää tarkalleen ottaen tarkoittaa? Mä kun kevensin oman jaksamiseni vuoksi ja lapsieni. Jos teen osa-aikatyötä mutta silti saan joskus tt-tukea tai asumistukea, onko se väärin?
Mielestäni jaksava, onnellinen perhe on tärkeämpi.
jos on mahdollista tehdä kokopäivää, sitä tehdään, eikä tehdä vapaaehtoisesti puoltapäivää, jos sitä ei ole mahdollista tehdä, ilman ttt yms. Mutta tämä vaan on mun mielipide.
 
you know?
Mietin tuota ehkäisyäasiaa. Mekään ei miehen kanssa tykätä kumista eikä minulla olla intoa tunkea hormoneja kehooni, joten päädyimme jo vuosia sitten keskeytettyyn yhdyntään. Jos mies oikeasti hillitsee itsensä hyvin + harjoittelee, tämä on hyvin luotettava ehkäisykeino. Minä tulen helposti raskaaksi ja molemmat lapset on saatu haluttuun aikaan tämän menetelmän kanssa; 5 vuoden ikäerolla ja heti siitä kierrosta raskaaksi, milloin mies on lauennut sisään ekan kerran.

Vanhempien jaksamista pohdin myös. Kivasti olivat lasten kanssa kun kuvattiin ja esim. sängyn maalaaminen oli söpöä, mutta... enpä tiedä. Jotenkin välinpitämättömän oloisia jollain tasolla..? Siis että lapsia nyt vaan "tulee", rahakin vain "tulee sossusta"...
 
tghfh
Sen verran kommenttia tuohon huostaanottoasiaan että aika toivotonta on saada esikoinen kotiin. Oli kuitenkin jo iso poika, minkäänlaista kunnollista sidettä ei ole lapseen. Äiti juu, mutta kyllä siellä sijaiskodissa on se oikea äiti; äiti joka on pitänyt huolta vuosikaudet, hoitanut, hellinyt, antanut aikaa ja rakkautta, turvaa, ottanut vastaan itkut ja surun siitä että sillä omalla syntymä-äidillä on muita lapsia mutta ei kuitenkaan ole kyennyt juuri minusta huolehtimaan jne. Puhelimitse ja muutaman kerran vuodessa tapahtuvien tapaamisten aikana ei tunnesidettä synny oikein minkäänlaista ja kuten nainenkin puhelimessa sanoi "sä oot jo niin iso että voisit ittekkin soitella useemmin" eli siirretään yhteydenpitovastuu lapselle.

Ja edelleen hämmästelen sitä ettei ollu rahaa kierukkaan, mutta gallerian mukaan esim. kesällä 2011 on tehty koko suomen kattava huvittelureissu ja kierretty siellä täällä, käyty norjassa ja ruotsissakin asti. Ei ole ilmaisia reissuja ei. Itse pienipalkkaisena useamman lapsen perheenä ei ole varaa ajella ympäri suomea ja käydä eri huvittelupaikoissa vaan valintoja on tehtävä siitä että missä käydään ja kuinka pitkälle on vara matkustaa.
 
järki
Hitto, pohdin tuskissani voinko koskaan tehdä toista lasta kun mies ei oo saanut kokoaikatöitä ja mulla ei ole työpaikkaa kun vanhenpainpäiväraha loppuu. Asutaan ihanmukavasti vuokralla ja oon rikkaampi kuin koskaan (takana 10 v. opiskelu+pätkätyöputkea). Siltikin mielestäni on älytöntä tehdä lapsia JOS NIITÄ EI ITSE PYSTY ELÄTTÄMÄÄN.
No, enpä ajattele tämän jälkeen enää kahta kertaa, ens keväänä saa alkaa yritys. Varmasti pystytään itse elättämään lapsemme paremmin kui nämä.
Olemme korkeasti koulutettuja kumpikin, takana yliopisto-opintoja vuosia ja iPhoneen ei ole ollut koskaan varaa (saati haluja).
Ikinä emme ole ostaneet pesukonetta uutena kaupasta, kun käytettynäkin saa ihan hyviä. Satasella ostimme elämämme ekan astianpesukoneen kesällä (ikää meillä 30 v.), toimii kuin uusi. Kun pesukone hajosi aikoinaan ostimme kaveriltani jollain kympillä sen vanhan. Toimii edelleen, meillä ollut nyt 4 v. + kaverillani vuosia ennen sitä.
Ei ymmärrä.
 
"jepjep"
Miksi te pahiten ärsyyntyneet ette itse elä tuollaista elämää?
Elämä on valintoja, kuten monet on todenneet.
He ovat päättäneet elää noin, saavat varmasti samalla myös kovasti paheksuntaa ja halveksuntaa osakseen sekä tutuilta että tuntemattomilta.
Mutta onhan se hyvä tietysti että löytyy näitä perheitä/ihmisiä joita seuratessa voi tuntea itsensä edes vähän paremmaksi ja onnistuneemmaksi jossakin.
Kimppapilkkaaminen ja kuorossa arvostelu nostaa kivasti sitä yhteishenkeäkin!
 
"jaahas"
[QUOTE="jepjep";27439277]Miksi te pahiten ärsyyntyneet ette itse elä tuollaista elämää?
Elämä on valintoja, kuten monet on todenneet.
He ovat päättäneet elää noin, saavat varmasti samalla myös kovasti paheksuntaa ja halveksuntaa osakseen sekä tutuilta että tuntemattomilta.
Mutta onhan se hyvä tietysti että löytyy näitä perheitä/ihmisiä joita seuratessa voi tuntea itsensä edes vähän paremmaksi ja onnistuneemmaksi jossakin.
Kimppapilkkaaminen ja kuorossa arvostelu nostaa kivasti sitä yhteishenkeäkin![/QUOTE]

sylkeä voi myös sallitusti kodittomien, alkoholistien, tupakoivien, teiniäitien, narkommaanien, ja mielenterveysongelmaisten päälle.

ja kylläpäs sitten ollaan ITSE hyviä ihmisiä!!!!

todellisuudessa paheksunta ja syrjiminen aiheuttaa pahoinvointia, mutta sehän on tarkoituskin, koska jos kaikki olisivat mallikelpoisia, niin ketä sitten yhteishengen kohottamiseksi kiusattaisiin ja pilkattaisiin?
 
"vieras"
Kieltämättä ihmetytti, kun kaikki oli niin uuden ja hyvännäköstä vaatteista sisustukseen. Itse vähän tiukemmalle jouduttuamme karsin heti kaikista menoista. Alan ostamaan halvempia tuotteita ja mieluummin käytettyjä. Pesukoneen olisi varmasti saanut halvemmallakin. Ei kyllä mistään olisi arvannut että sossussa on käyty.
Samaa olen ihmetellyt, kun mamujen lasten vaatteet on aina niin hienoja ja uuden näkösiä. Itse töissä käyvänä ostan silti vaatimattomampia vaatteita. Omassa lapsuudessani säästettiin myös vaatteista ja kaikesta. Isäni oli pienellä palkalla ja äiti kotona. Minut on siihen kasvatettu, että sossuun ei mennä, kuin äärimmäisessä hädässä, koska se on häpeällistä. Eikä ole tarvinut koskaan käydäkään. Ehkä se vaan menee niin että se saa, joka kehtaa pyytää.
 
järki
[QUOTE="Jenis";27437243]Olen eri mieltä. Moraalia, etiikkaa yms. ei voi jättää päättäjien ja lainsäädännön huoleksi. Tällä perusteellahan esim. Nokian Renkaat ei tee mitään väärin, kun irtisanovat Suomessa porukkaa samalla kuin tekevät miljoonien voittoja - sen on oltava oikein, koska se on laillista. Ihan jokaista porsaanreikää ei voi sälyttää "päättäjien" tukittavaksi, vaan voisi ajatella, että yhteiskunnan jäsenen velvollisuus, ihan itse, olisi yrittää olla edes jotenkin hyödyksi :D[/QUOTE]

Just näin.

Kyllä jokaisella on velvollisuus tehdä jotain tän yhteiskunnan hyväksi eikä vaan lypsää mitä saa irti.

Ja myös arvostella niitä jotka lypsää.

Jokaisella aikuisela ihmisellä on oltava myös joku järki ehkäisyn suhteen.
Hyvin näyttivät onneksi lapset hoitaan ja ihania lapsia.
 
"niinnii"
[QUOTE="vieras";27439000]Oikeasti? Yhteiskunta maksaa pummeille kaiken ja nämä pummit maksaa yhteiskunnalta saamistaan rahoista veron, joten voidaan vedota siihen että kyllä nämäkin veronsa maksaa :LOL:[/QUOTE]

:D :D :D
 
"höh"
Sen verran kommenttia tuohon huostaanottoasiaan että aika toivotonta on saada esikoinen kotiin. Oli kuitenkin jo iso poika, minkäänlaista kunnollista sidettä ei ole lapseen. Äiti juu, mutta kyllä siellä sijaiskodissa on se oikea äiti; äiti joka on pitänyt huolta vuosikaudet, hoitanut, hellinyt, antanut aikaa ja rakkautta, turvaa, ottanut vastaan itkut ja surun siitä että sillä omalla syntymä-äidillä on muita lapsia mutta ei kuitenkaan ole kyennyt juuri minusta huolehtimaan jne. Puhelimitse ja muutaman kerran vuodessa tapahtuvien tapaamisten aikana ei tunnesidettä synny oikein minkäänlaista ja kuten nainenkin puhelimessa sanoi "sä oot jo niin iso että voisit ittekkin soitella useemmin" eli siirretään yhteydenpitovastuu lapselle.

Ja edelleen hämmästelen sitä ettei ollu rahaa kierukkaan, mutta gallerian mukaan esim. kesällä 2011 on tehty koko suomen kattava huvittelureissu ja kierretty siellä täällä, käyty norjassa ja ruotsissakin asti. Ei ole ilmaisia reissuja ei. Itse pienipalkkaisena useamman lapsen perheenä ei ole varaa ajella ympäri suomea ja käydä eri huvittelupaikoissa vaan valintoja on tehtävä siitä että missä käydään ja kuinka pitkälle on vara matkustaa.
ohhoh. monet lapsiperheet kyvät ehkä yhdessä huvipuistossa, jotkut yh-perheet säästävät sitä varten pitkään. ei tod. koko suomea ja pohjoismaita.
 
"Mirkku"
Oli pakko katsoa ko ohjelma Katsomosta ja en tiedä onko sitä sit itse jo niin turtunut tommosiin asioihin, mistä te vauhkoatte, sillä ainoa asia mikä mua ihmetytti tai ihmetyttää on se, et miksi suurin osa "pummilla" elävistä on ylipainoisia? Paino on joo jokaisen oma asia mut omassa lähipiirissä olen tämmöisen seikan huomannut. Kertooko se just siitä huonosta elämänhallinnasta? Mun mielestä kyllä...
 
[QUOTE="Mirkku";27439638]Oli pakko katsoa ko ohjelma Katsomosta ja en tiedä onko sitä sit itse jo niin turtunut tommosiin asioihin, mistä te vauhkoatte, sillä ainoa asia mikä mua ihmetytti tai ihmetyttää on se, et miksi suurin osa "pummilla" elävistä on ylipainoisia? Paino on joo jokaisen oma asia mut omassa lähipiirissä olen tämmöisen seikan huomannut. Kertooko se just siitä huonosta elämänhallinnasta? Mun mielestä kyllä...[/QUOTE]
ootkos kiinnittänyt huomiota, että halvin ruoka on aika paskaa noin ravintoarvoiltaan? lähinnä rasvaa ja tyhjää mössöä. ja on se kiinni elämänhallinnastakin, mut kyllä nikotti, kun ostin mulle ja pojalle tänään yhden ison kuhafileen ja maksoin siitä KUUSI eli 6 EUROA :eek:
 
[QUOTE="jaahas";27439352]ja kylläpäs sitten ollaan ITSE hyviä ihmisiä!!!![/QUOTE]

Mitä, jos ollaankin? Mitä, jos toiset ihan oikeasti ovat moraaliltaan erilaisia kuin toiset ja siten hyviä ihmisiä? Ja toiset taas sitten ei ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä