Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*

Pepsimax86 miulle ainakin Koksissa sanottiin että käynnistetään viimeistään la:na rd:n takia..tosin että miulla on ollu hirmusesti ongelmia pitää sokerit kurissa insuliinista huolimatta. Kuopus käynnistettiin myöskin laskettuna aikana rd:n takia vaikka oli ihan ok kaikki sokerit yms ja vauva oli normaalikokonen..

Supistukset on tullu tännekin nyt oikein napakoina :whistle: eilen siivosin lasten huonetta jotain 4 tuntia niin illalla olin niin kipeä supistuksineni ettei sohvalta ollu asiaa nousta..pari tuntia ne kesti ja sit onneks viimein helpotti..

Petipuuhat hiljasta on.. :ashamed: tosin niin harvoin on ees mahdollisuuskaan kun ei juurikaan olla ees samaa aikaa kotona : / ja sit harvoin ku ollaan ni molemmat on ihan kuolleita väsymyksestä..:(

Vauvaohjelmia tulee katottua aina kun kohdalle sattuu ku oon töllön ääressä :)

Sairaalakassi sisältö on pienentyny joka synnärireissulla :D ekaa mennessä synnyttää oli mukana iso kassi täynnä kaikkea rojua, seuraaval kerralla reppu, jossa oli edelleen turhaa tavaraa :D ja viimeeks vaan olkalaukku, jossa oli omat hygienia tarpeet, pientä naposteltavaa,neuvolakortti, insuliinit, rahapussi, kamera ja puhelin :D. Mies toi sitte kotiutumispäivänä toisen kassin missä oli miun ja vauvankotiutumisvaatteet..

Nyt siivoomaan taas ennen töihin lähtöä..

Minttis ja mini 32+0

nopnop meillä on lähinnä 56cm hankittuna. Meillä on aikaisemmat vauvat olleet suht reippaan kokoisia syntyessään (rv 40+0 4025g, rv 39+0 3655g) ettei 50cm ole mahtuneet päälle kun sairaalassa, mutta kuulostaisi että teille on tulossa reippaasti sirompi vauva. Ja meille ainakin on ihmiset tuoneet tosi paljon lahjaksi vaatteita, jotka ovat tulleet vauvaa katsomaan ja tuoneet melkein pelkästään 62cm:siä vaatteita, joten niitä en ole tällä krt kauheasti hankkinut. Nyt vielä varmaan ihmiset oikeasti tuovat vaatteita, kun tietävät että edelliset ovat olleet tyttöjä ja nyt poika ja kaikkea muuta vauvasälää on.

haluista on kyllä kohdallaan ja hyvä niin, koska mulla kanssa imetyshormonit vei halut aika totaalisesti edellisisten raskauksien jälkeen, joten nyt nautitaan niin kauan kun voidaan :) Ja tässä raskaudessa alku jouduttiin olemaan selibaatissa hematooman takia ja sitten olin tosi kipeä sen umpparileikkauksen takia pari viikkoa.

(.) kohta meillä on toivottavasti monta "narttua" raskaana. Toisella nartuista juoksu alkoi jo alkuviikosta ja astutukset alkaa ensi viikolla, toisen nartun juoksua odotan malttamattomana, kun se on oma eikä sijoituksessa, joten se hoidetaan itse.

Viimeksi muokattu:
Eka kunnollinen yö takana koko viikkoon, kyllä toi unenmäärä vaikuttaa mielialaan ihan hirveesti. Ihan rupesi pelottamaan tuo vauvantulo, jos onkin sellanen yökukkuja enkä saa yhtään nukuttua. En todellakaan kestä unettomuutta hyvin.

Sairaalakassin pakkaan sitten pari viikkoa ennen llaskettua-aikaa, viimeksi harmitti ettei ollut mukana omia maidonkerääjiä ja olin ottanut vain 56 senttiset kotiinlähtövaatteet. No vauvallehan piti antaa myös lisämaitoa joten olisi ollut kiva saada maidot talteeen, ja pieni hukkui matkustusvaatteisiin kun painoi alle kolme kiloa. Nyt otan molemmat setit mukaan
50 ja 56.

Vaatekoista, mä ainakin koin että 56:set oli tarpeellisia, 62:sia päästiin käyttämään vasta kolmen kuukauden iässä. Mutta lapsethan ottaa kasvuspurtteja eri aikoihin, ja ehtiihän kauppoihin syntymän jälkeenkin. Oikeestaan sitten tietää mitä tarttee. Ja ainhan voi lähisukulaisille vinkata koosta.

Vauvaohjelmia katson silloin tällöin, tohon Avan Erilaiset äidit olin kyllä pettynyt. On jotenkin pinnallinen verrattuna taannoin esitettyyn sydänääniin jota katsoin esikoisen odotusaikana.

Nyt täytyy lähteä herättelemään esikoista, oli eilen kovassa kuumeessa ja nukkuu tautia pois...

Undu 32+6

Nopeasti omaa napaa:

Aamuyöstä 03 aikaan heräsin kipeisiin supistuksiin. Seurailin niitä joku 45 min ja 5-10 min välein tulivat ja sen verran kipeää tekivät että piti hengitellä. Herätin sit miehen ja soitin synnärille josta sanoivat että parempi kun tulet näytille. Perillä sitten ainakin tunniksi käyrille ja 3 min välein tuli säännöllisiä supistuksia. Sain sit 2 tabl semmosta lihaksia rentouttavaa verenpainelääkettä jotta supparit loppuisi ja taas seurattiin. Se lääke tehosi kyllä, mutta siinä ohessa tuli hirveän huono olo kun verenpaineet laski nopeasti tosi alas. Tärisin vaan petillä ja silmät pyöri päässä, mies sanoi myöhemmin että näytin ihan hullulta :D Se meni onneksi ohi nopeasti ja puolen tunnin kuluttua oli ihan ok olo paitsi kova päänsärky. Mutta supistukset olivat loppuneet mikä nyt tietty olikin tärkeintä. Pissakin katsottiin ja oli puhdas. Pääsin sit päivystävälle lääkärille joka teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Kohdunsuu oli yhä kiinteä ja kiinni, ultrassa pituutta melkein 4 cm eli tosi hyvä. Painoarvio 2300g eli ihan reippaan kokoinen kaveri edelleen, lapsivettä yhä normaalia enemmän mutta määrä ei ollut parin viikon takaisesta lisääntynyt, mikä oli kans tosi huojentava tieto :) Otti sitten vielä emättimestä tulehdusnäytteen jonka vastaus tulee ensi viikolla. Pääsin kotiin kun supistukset lakkasivat lääkkeillä ja kohdunsuu oli niin hyvännäköinen, mutta sanottiin että takaisin vaan jos alkavat uudestaan. Siitä kun heräsin siihen että päästiin kotiin meni joku 3-4 h kaikkiaan. Vähän ehdin kyllä jo säikähtää. Sairaalaan lähtiessä voivottelin eteisessä että kun ei vauvanvaatteita ole pesty ja vaipparoskiskin puuttuu :LOL: Mies sitten naama peruslukemilla lohdutteli että kyllä hänkin osaa pesukonetta käyttää jos nyt oikeasti vauva päättäisi tänään syntyä. Ja tietty jos syntyisi nyt niin joutuisihan se pari viikkoa sairaalassa olemaan että ne loput hankinnat ehtisi kyllä ihan hyvin tehdä. Taisin olla vähän paniikissa :LOL: Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Rödluvan ja kärsimätön Beetakingi 32+0 *poks poks*

Missä teillä tuntuu supistukset? Mulla ei ole kipeitä, mutta tuntuu nivusissa ja jossain muuallakin, mutta en oikein osaa sanoa, missä. Ei mahassa, eikä selässä.

Eilen illalla tuli ekaa kertaa ihan kunnolla sellainen olo, että menisipä viikot nopeasti ja saisin oman kroppani takaisin, kun kyllästyttää kaikki supistukset ja asennon vaihtamisen ja liikkumisen hankaluus. Ja mulla on vielä pieni maha... Miten hankalaa teillä isomahaisemmilla on, kun itselläkin on näin vaikeaa.

Kamera pitääkin muistaa ottaa mukaan sairaalaan. Onneksi nykypuhelimissakin on hyvät kamerat, jos ei muista ottaa kameraa mukaan heti, vaan mies joutuu hakemaan sen.

Rödluvan, varmasti pelästytti. Onneksi supistukset loppui ja vauva sai vielä jäädä mahaan kasvamaan :)

Viimeksi muokattu:
Pihla, mulla supistukset tuntuu mahassa ja alapäässä, selässä tuntui ne kesän varhaiset rasituksessa tulevat supparit mutta sen jälkeen ei ole "selkäsupistuksia" ollut. Alapäässä särkee ja vihloo kyllä jatkuvasti muutenkin, mutta supistuksen aikana oikein erikoisen ilkeästi. Juu ei ole tän ison mahan kanssa olo helppoa, liikkuminen on tosi vaikeaa ihan pukemisesta/riisumisesta ja seisomaan noususta lähtien, ja henkeä ahdistaa. Mutta tuo öinen episodi kyllä auttoi tajuamaan että ei tässä joka tapauksessa ole enää kauaa jäljellä odotusta vaikka menisikin laskettuun aikaan asti. Että eiköhän tätä nyt vielä sen reilu 1,5 kk jaksa.

pihla sama mulla kun rödluvan:lla, tuntuvat mahassa ja alapäässä vihlontana kohdunsuulla. Maha puristuu kasaan ja työntää vauvaa alaspäin mikä taas aiheuttaa sitä ilkeää tunnetta kohdunsuulla.

rödluvan varmasti säikytti, huh, onneksi kaikki kunnossa! Kaveri on ollut lastenklinikalla vuosia ja kun hänellä viimeksi kyläilessä kirosin suppareita, niin totesi että rv 32-34 viikkoiset ovat ihanimpia hoitaa: ovat suht kivan kokoisia, tarvitsevat enää syöttöapua, valohoitoa eikä yleensä rankempia hoitoja mut kyllähän infektioriskit ym ovat yleisempiä ja tylsää kun ei pääse kotiin. Yritetään siis vielä pitää vauvat vielä hetken masussa, jookos :)

• Tykkää
Reactions: Rödluvan
Kirjoitan hieman eilisiä neuvola kuulumisia. Eli verikokeen tulokset oli ok (mitattiin siis sappi ja maksa arvot) Verenpaine oli aikalailla ylärajoilla ja joudun käymään ensi viikolla ylimääräisellä tarkastus käynnillä antamassa pissa näytteen ja mittaamassa verikokeen. Sano että jos pissasta löytyy proteiiniä niin aletaan epäilemään raskausmyrkytystä..mutta tuskinpa mitään löytyy :stick: Ainakin nyt pissa oli puhdas.

Neuvolassa kävi aika hullu juttu..mitattiin ihan normaalisti hb tuosta sormen päästä. laitoin siihen laastarin. Sitten siinä penkillä istuen juttelin hetken jotain neukku tädin kanssa kunnes siirryin makaamaan siihen tutkimuspöydälle jotta voitaisiin ottaa mittoja ja kuunnella sydänäänet. Siinä minä sitten makasin ja rupesin miettimään että hetkinen, mitähän märkää minulla on käsissä. Oli aikamoinen järkytys kun huomasin että molemmat kädet AIVAN kokonaan veressä. Pesin sitten käden eikä se vuotanut enää, mutta sitten huomattiin että penkin (jolla olin aiemmin istunut) jalkaa pitkin meni veri vana maahan ja siinä oli sitten pieni lammikko.. Noh ei siinä mitään, siivotaan ja jatketaan normaalisti. Sanoi että osui todennäk. johonkin pintasuoneen niin sen takia vuotanut noin kovin! Mutta aika hassua kun kumpikaan ei aiemmin huomannut että vuotaa :D

Petipuuhat
on meillä jäänet aika vähäisiksi..olen vaan niin naatti aina iltaisin kun mies tulee kotiin. Ja muutenkin olo on kuin valaalla, ei siis kovin seksikäs ainakaan :LOL:

Sf mitta 30cm
Sydänäänet 130
Verenpaine 139/87
Hb 116 (jes, oli noussut!)
Paino +220g/vko

helmeri & toukkis 32+5

Viimeksi muokattu:
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta mistä tietää, että supistukset tuntuu juuri kohdunsuulla? Mullakin on alapää vihlontoja, mutta kohdunsuuta en osaa paikantaa ollenkaan, joten en tiedä, tuntuuko siellä suunnilla mitään :D noihin vihlontoihin ei liity mahan kovettumista. Enkä ole huomannut, että supistukset painaisivat vauvaa alaspäin. Voiko jäädä huomaamatta, jos ne painaa vauvaa alas?

Mä ajattelen koko ajan, että 32 viikkoinen vauva on vielä niin keskonen, että tarvii pitkän sairaalassaolon ja tosi paljon erityishoitoa, jos nyt syntyy. Saisi vielä edes muutaman viikon pysyä mahassa.

Viimeksi muokattu:
Pihla, itse en ole erityisesti ajatellut että supistukset kohdunsuulla tuntuisi, mutta juurikin siellä ne varmaankin tuntuu ne pahimmat alapäävihlonnat supistuksen aikana, koska ne tuntuu tavallaan ikään kuin lantion keskellä/hiukan keskipisteestä taakse, eikä aivan pinnallisesti vaan hiukan syvemmällä (eli selvästi siis ei "iholla"). Voi pee jos ne tosiaan ovat kohdunsuukipuja, koska ne on todella todella kurjan tuntuisia ja olin toivonut että varsinaiset synnytyssupistukset olisi vaan sitä mahakipua, joka on tylpempää luonteeltaan ja helpompi kestää :whistle: Mulla on tota inhaa viiltelyä aina kuukautistenkin aikana kun mulla on endometrioosi, ja joka kerta on ollut itkun paikka kun kivut on olleet niin kovia. So not looking forward to giving birth....

Keskosista, kyllä se Pihla on enempi niin kuin malttamaton kirjoitti, että ei 32-viikkoiset ja sitä suuremmat mitään "kovia" hoitoja enää tarvi ellei ennenaikaisen synnytyksen syy ole nimenomaan lapsen sairaus. Jos on terve lapsi niin vähän lämpökaappia ja valoa ja ehkä nenämahaletkulla maitoa muttei välttämättä sitäkään. Pari viikkoa sairaalassa ja sit kotiin. Eli ei mun mielestä mikään paha juttu ollenkaan kun ajattelee mitä ongelmia pienemmillä keskosilla voi olla, esim. aivoverenvuotoja tms. Mutta se tietty on kans niin subjektiivista minkä kukakin kokee raskaaksi :) Ja tottakai oon siis sitä mieltä että hyvä kun ei nyt syntynyt, saa ihan mieluusti kölliä kohdussa sinne 38 viikolle asti.

Viimeksi muokattu:
pihla ei mullakaan aikaisemmissa raskauksissa tuntunut tuota alaspäin painamisen tuntua, sen takia siitä kävinkin näytlllä, kun tuntui niin omituiselta. Kun istun risti-istunnassa ja supistaa, niin tulee sellainen olo, että tekisi mieli ponnistaa ja vauva vaan plomsahtaisi ulos. Mutta nyt niin kuin lääkäri mulle ystävällisesti huomautti, että paikat "alkaa löystyy", kun olen niiin vanha (32v.) ja menossa 7. raskaus. Vaikka onkin vasta 3. raskaus mikä menee näille rv vkoille, niin kuulemma raskaushormoni on tehnyt tehtävänsä joka kerta. Ei mulla aikaisemmissa raskauksissa ollut tässä vaiheessa pää vielä laskeutunut ja ulkosuu auki...

Kiitos teille vastauksista. Joka päivä oppii jotain uutta :)

Malttamaton, voi kun kuulostaisikin helpolta synnytykseltä, että vauva vaan plompsahtaisi ulos, kun ponnistaa risti-istunnassa :D vieras tuntemus mulle vielä toistaiseksi.

Rödluvan, ei kuulosta nuokaan tuntemukset tutulta, eikä yhtään kivalta. Mulla nuo supistukset tuntuu lähinnä nivusissa ja lantiossa, mutta ei missään syvemmällä. Epämukavia ovat kyllä täälläkin, mutta kivuliaiksi en kuvailisi. Ei vaadi keskittymistä, eikä pysäytä.

Helpottavaa kuulla, ettei näillä viikoilla syntynyt vauva vaatisikaan niin paljon kuin olen luullut. Sopisi siltikin vielä malttaa muutama viikko, että saa vauvan heti viereen ja kotiin samaan aikaan, kun itsekin pääsee :)

Tänään on ollut tosi kurjia häpyluun vihlaisuja. Liitoskivut on sitten mukava vaiva. Toivon todella, että on synnytyksen jälkeen katoava vaiva.

Hyvät yöt kaikille, muistakaahan kääntää kellot oikeaan aikaan ;)

Enkä ole huomannut, että supistukset painaisivat vauvaa alaspäin. Voiko jäädä huomaamatta, jos ne painaa vauvaa alas?
.
Mä en ekassa raskaudessa tuntenut ainuttakaan supistusta tai vihlontoja ennen synnytystä mut silti jo pari viikkoa ennen synnytystä oli 3cm auki, paikat pehmeet ja vauva laskeutunu alas. Eli kyllä voi jäädä vaikka mikä huomaamatta. Nyt on kyllä vaikka mitä tuntemuksia ja supistelee ja vihloo ja tunnen tosi selkeesti et vauvan pää on alaspäin ollu jo pitkään.

Mun maha on niin iso jo et kiristää ja ku kävelen kotona niin kannan toisella kädellä mahaa ettei painais. ei mahdu enää tukivyöt eikä äitiysvaatteet päälle =) Kuljeskelen kotona aika mielenkiintosissa asuissa välillä =) Pari jättivaatetta on onneks ihan normaalin näkösenä ja yhdet raskausfarkut mitkä mahtuu. En raaski ostaa enää mitään vaatteita raskautta varten. Täytyy toivoa et jäis näitä kiloja synnärille yhtä reilusti ku viimeks.

pihla mun viimeisin synnytys oli tuollainen plumsahdun :) kotona kun heräsin supistukseen, hengailin netissä kuumavesipullo selän alla, en edes tajunnut että synnytys oli kunnolla käynnissä. Mies heräsi vahingossa noin tunnin päästä ja tajusi samantien et supistukset tulee ihan muutaman minuutin välein. Käskivät sairaalasta näytille varuiksi samantien. Tutkimushuoneessa rusahti ja mä "asiantuntija 1. synnytyksen kokemuksella" totesin kätilölle, että se oli varmaan limatulppa. Kätilö nauroi ääneen, että se oli kyllä pää ja mennääs ponnistaa vauva ulos synnytyssaliin. Kun sinne päästiin niin en saanut ponnistaa vaan yrittää pidättää ettei paikat repeä. Paikalle ei ehtinyt edes toinen kätilö vaan mies auttoi, edes vaatteita en ehtinyt vaihtaa :)

Huomenta!
Tänä aamuna unihiekat karisi aika nopeasti silmistä vessassa..Olen aika 99%:n varma että limatulppaa tuli paperiin. Vaikka edellisestä synnytyksestä on se 9 vuotta, niin tuttu fiilis tuli. Viikkoja nyt 34+2. Tokihan se limatulppa voi irrota useita viikkoja ennen synnytystä eli ei tässä vielä mikään paniikki ole sen puolesta.

Mulla vaan muutenkin ollut alusta asti se fiilis ettei joulukuulle asti mennä.. Neuvolalääkäriin aika vasta 7.11. ja sairaalaan tutustuminen 28.11 :D saattaa olla ettei tonne tutustumaan tartte mennä.

Rauhallisin mielin kuitenkin. Tulee sitten koska tulee, koska siihen ei oikein itse voi vaikuttaa.

Kirpakkaa pakkaspäivää kaikille! :)

Annah81 34+2

Annah81, voin samaistua sillä mulla irtosi limatulppa muistaakseni keskiviikkona. Kovin paljon ei jäänyt arvailuille tilaa, sen verran oli hyvin tunnistettavissa ihan juuri sellaiseksi. Mä soittelin neuvolaan kun viikkoja on vielä niin kovin vähän (31+6 tänään) niin laittoivat lähetteen pissanäytteeseen ja ohjeistivat isompaan sairaalaan jos synnytysoireita alkaa tulla sillä meidän sairaalassa ei saa synnyttää alle 36-viikkoisia ja kuitenkaan tätä ei enään estellä jos päättää alkaa syntymään.. Aika huima ajatus. Onneksi sen kummempia oireita ei ole ollut, mutta kyllä mä olen aivan varma, että kohdunsuulla tapahtuu. Sen verran kovaa painetta ja vihlontaa olen tuntenut ja sitten vielä tuo limatulppa..

Seerumia ja AnnaH81 Aika hurjaa, että nyt jo limatulppa on menny. Toisaalta olen jostain lukenut, että se voi myös uusiutua, jos ajoissa lähtee... Osaatteko kuvailla millainen se oli?

Hurja oli myös Malttamattoman kokemus säännöllisistä suppareista, onneksi ei ole paikkoja kypsyttänyt.

kaapo rv 32+4

Hui, täällä jo muutamalta lähteny limatulppa. Tosiaan siitähän voi mennä vielä pitempikin aika synnytykseen, mutta kuitenkin... Itellä on kerran irronnu limatulppa niin, että oon sen nähny ja poika synty sitte seuraavana aamuna. Muitten raskauksien aikana en tosiaan oo tuota sitten bongannutkaan.

Täällä vaivannu jo useita päiviä se, että tuo vauva tunkee itteään alaspäin ja tuo tekee kipeetä. Välillä samalla myös supistaa. Tarvii tiistaina puhua tuosta neuvolassa ja mieluusti kyllä lääkärissä kävisin katsomassa missä kunnossa kohdunsuu on, mutta saa nähdä mitä terkkari tuumaa. Muuten vointi melko jees.

Tänään poksuu taas uudet viikot 33+0. Enintään 9viikkoa raskautta jäljellä, JEE! Ei jaksas näitä vaivoja enään yhtään. Pitäs kai kohta alkaa suunnitteleen huoneitten vaihtoa niin saisi laittaa vauvan kamat paikalleen ettei sitten hoppukaan tule. Mua vaivaa saamattomuus, tuntuu etten saa mitään tehtyä mitä pitäs.

Mutta nyt ruokapatojen ääreen, maha kurnii :)

Jabadaba77 ja 33+0 :)

Mulla irotosi viimksi limatulppa torstaina ja loput tuli lauantaina, vauva syntyi ma-ti yönä. Eli ei mennyt kauan. Tosin viikkoja oli jo 39, luulen että sekin vaikuttaa tulpasta ennustamisen luotettavuuteen.

Vaivoista on ilmantunut alaselän jomotus, on niin kipeä että liikkuminen on tosi hankalaa. Tähän asti olinkin pahoilta slkäsäryiltä välttynyt, jos nyt ei lasketa hartiajumitusta.

Samat fiilikset kuin jabadanalla, 33 viikkoa täynnä ja alkaa mittakin olla täynnä raskaan olemista.

Tää on mulle ihan uus tunne ettei enään millään jaksais olla raskaana. Neljässä edellisessä raskaudessa ei haitannu yhtään olla raskaana sitä yli 40viikkoa tai vähän alle. Mutta toisaalta eipä näitä vaivoja niissä ollutkaan. Viime raskaudessa olin töissäki vkolle 32 asti ja nyt ollu kotona jo vaikka kuinka pitkään, että varmaan johtuu tän tympäseminen johtuu siitäkin. Päivät menee pitkälti kotona pyöriessä kun kaikilla kavereilla omat juttunsa jne ni ei paljoo jaksa täälläkään kummosia tehdä. Lapsetkin kun on vaan osittain täällä mun luona ja osan sitte isällään ni itekseni oon paljon. Aina tulee vaan odotettua iltapäivää, että saa alkaa tekeen iltaruokaa ja odotella miestä töistä kotiin. Nää viikonloput on onneks sitte vähän jotain muuta, mutta aika menee sitte liianki nopsaa ja aina tulee maanantai liian nopeeta.

Ohhoh, aika hurjaa että joillakin on jo tulpat lähteny veks :O Mutta toki, eihän se tarkoita että synnytys käynnistyy nyt, voi olla vasta monen viikon päästä, ja toivottavasti toki onkin ettei tästä tuu keskosketjua ;) Mutta kyllä marraskuussa varmasti alkaa tapahtua, silloin jo alkukuun odottajat ovat niin lähellä laskettua aikaa. Juu, itsekin alan olla jo aika kypsänä tähän raskauteen, lähinnä juuri siksi kun noita vaivoja on niin paljon. Parempiakin päiviä toki on jolloin tuntuu raskaanaolo ihan kivaltakin, mutta pääasiassa se on nykyään aika tuskallista.

malttamaton, ihana korkea masu sulla =) Mulla "tipahti" maha jo yli kuukausi sitten, mutta tuossa kun kävin synnärillä saamassa supistuksiin lääkettä niin ultrannut lääkäri sanoi että vauvan pää on "jo aika alhaalla", ja rt:ssä kaveri on ollutkin jo kohta 2 kuukautta. Että johtuu ehkä siitä, tai sitten mulla on vaan tosi surkea kudoskestävyys :D Mutta on ihan mukava ajatus että raskautta kestää enää 6-10 viikkoa.

Rödluvan ja Beetakingi 32+1

mullahan siis 5 raskaus ja en oo kertaakaan huomannu limatulpan lähtöö :confused: tosin 1 ainut on lähteny ns normaalisti,muut käynnistetty...

mullaki on ny maha tippunu. ilmankos alkoi nuo liitoskivut paheta |O

jaaha,haisuli tuli syliin :x

Huh heijaa kun alkaa kunto olemaan onneton... Esikoinen on viikonloppuhoidossa ja mies vapaalla ottaen vastuun keskimmäisestä eli olen kuopuksen kanssa saanut ottaa rennosti mutta silti ihan puhki-olo. Eilen käytiin kirppiksellä ja hyvä kun iltasesta jaksoi lähteä pienelle ulkoilulle. Tänään piti vielä viimeistellä talvikamoja muksuille, käytännössä kenkien ja talvirukkasten ostoa 6v autistille, kokemus taas sekin... Nyt vaan voimien keräilyä taas.

No, ei onneksi enää kauaa tarvi odotella, 3vko & 4yötä ja vauva on täällä! Alkaa olla jo tosi kypsä olo koko raskauteen mutta tosissaan parempi että vauva vielä odottaisi tuonne suunniteltuun sektioon asti. Onhan se vaan kiva saada hyväkuntoinen ja täysiaikainen vauva heti vierihoitoon ja kotiin mukanaan. :)

Jos jollain on vielä vauvaostokset tekemättä niin pistin tänään myyntiin meijän esikoisen Gesslein f6:t. Meillä on jo pari kuukautta ollu käytössä Britaxin B-dualit joista saa tuplat tehtyä. Jos pikkukakkosta ei tulis niin ei noista Gessuista luovuttais. YV:llä saa lisää tietoa.

Yhteistyössä