Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Tervetuloa uusille!

(.) Alkuraskauden ultrassa käyty! Minä luulin, että viikkoja oli 7+2, mutta olikin 7+6! :eek: Ehdottomasti parempi tietenki näin päin niin ei tarvi arpoa onko pysyny kehhityksessä perässä tähän mennessä. La meneekin maalikuun puolelle, mut ette kai te heitä mu täält ketjusta ulos?

Suski90: La 31.3. Moika

T: Moika ja Möntti 7+6
No ei todellakaa heitetä!!
 
Moika: Ei todellakaan tarvii minnekkään mennä :) Muuttuuhan nuo, mutta ei niin radikaalisti kuitenkaan.

Natte: En tiedä onko kohtu suurentunut, mutta päivittäis nippailee. Ei tosin enää niin paljon kuin muutama päivä sitten. Mutta normaali farkut alkaa olla jo ahtaat... juuri ja juuri saan kiinni.

Sanna: Mä niin allekirjoitan tuon lihava-tunteen. Mulla on käynyt just niin kun esikostakin, että samantien tupsahti jostain muutama kilo ja turvonnut vatsa. Kiva kun aloituspaino neuvolassa tämä. Toukokuussa vasta olin ekan kerran samoissa mitoissa vaa'alla kuin ennen tyttöä ja nyt on tullu siihen 4kg lisää. Yritän nyt vaan jättää makea pois, mikä on vaikeaa, ja liikkua säännöllisemmin. Niin ja mikään ei hetkauta tuota painoa mihinkään. Se on kokeiltu :) Muutama päivä ilman makeaa ja liikkuu ahkerammin, ei mitään ja eilen irttareita ja vaan unta illalla ja sama paino :D

ON: Paha olo alkaa tulla tännekin. Eilen vähän ällötti ja nyt aamulla taas. Onneks alkaa viikonloppu... Tosin huomenna "sukujuhla" ja sunnuntaina rippijuhlat. Pitäis saada toi pömppö peittoon kans :) Onko muuten mitään vinkkejä, miten saa vajaa 3 vuotiaan viihtymään kirkossa 1,5h? Ainakin suht taakse pitäis kai jäädä.
Tytölle iski räkätauti nyt heti kun päiväkotiin mentiin, eipä juuri nukuttu viime yönä, kun toisella oli niin kurja olo :( Toivottavasti menis yhtä nopsaa ohi, eikä tulis mitää muuta nyt sit hetkeen. Korvaakin valitteli eilen, vaikka putket on laitettu jouluna.

Alley ja piipero 5+1
 
Moika, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Pysy toki täällämeidän ilonamme:

Minä kävin myös tänään ultrassa.
Melkoinen järkytys iski tajuntaan, kun lääkäri sanoi, että ei täällä mitään näy, tässä vaiheessa pitäisi jo näkyä.
Muutaman sekunnin päästä gyne kuitenkin korjasi, että näkyy kyllä. Kohtu on vain niin iso ja pitkänmallinen, että sikiöpussi sikiöineen oli aivan kohdun perällä.
Viikot oli sitä, mitä ovulaation mukaan pitikin.
Syke näkyi ja kuului. Se oli kyllä taas aivan uskomattoman ihanaa ja helpottavaa.
Jotenki oli vähän pössi gyne, kun halusi vielä lisätä, että vaikka kaikki on nyt hyvin, niin kaikki on kuitenkin vielä mahdollista tässä vaiheessa raskautta ...
Olisin tietenkin toivonut gyneltä jotain kannustavaa kommenttia.

Mut nyt vain yritän pitää hyvää mielialaa yllä, kun kaikki oli niin kuin piti!

Domi ja Tilli 7+0
 
Moikka!

Liittyisin seuraanne.. eli Ressu81/30/4./VAS/TYKS

Oireita ei hirveästi, väsymys ja seksihalujen olemattomuus menkööt raskauden piikkiin :D
Tää raskaus alko yllättävän nopeesti, jätin pillerit pois, toiveena kesävauva 2013, mut tärppäskin heti ja kevätvauvahan sieltä tulossa, jos kaikki hyvin menee. Lapset pojat -01 ja -03, sekä tyttö -11, kaksi viikkoa sitten täytti 1v
 
Määkin tuun tänne :D Heippa vaan!

Mää luulen, että mun laskettu aika on 5. tai 6.4. OYSissä varmastikin synnytän. Tällä hetkellä olisin siis suurinpiirtein rv 8 alussa. En oo ihan varma noista päivämääristä, tiiän milloin pupuiltiin, muttei mitään hajua mistään oviksista tai muista :D Ite täytän 24 nyt ihan tuossa tulevana maanantaina ja ensimmäistä odottelen.

Jo ennen plussaa oireina hirvee tissiaristus ja mahan nippailu, sen jälkeen sitten kauhee väsymys. Tämän kuluneen viikon oon kärvistellyt aivan tajuttoman kuvotuksen ja oksentelun merkeissä... Semmoisen ympärivuorokautisen, joka alkaa aamulla heti herätessä ja jatkuu siihen asti, kunnes vihdoin pystyn ällötyksiltäni nukahtamaan. En oo vielä keksiny mitään helpotusta tähän ja syöminen on kamalaa... Toivon totisesti, ettei tää kestäis kovin pitkään :D Oon käynyt ulkonakin tämän viikon aikana vaan kerran ja sekin oli yhtä tuskaa.

Niin ja turvottaa mahaa kans :)
 
Tervetuloa uusille! Meitä on täällä jo aika hurja määrä.
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!

Katselin noita laskettuja aikoja niin kohtahan tulee jo toukokuisten pino :O Äkkiä aika menee vaikka tuntuukin että se matelee...

Moika mulla on neuvolan mukaan LA 31.3. silti pysyttelen täällä tiukasti :D Ja itseasiassa tänään AR ultrassa varmistui että olisi oikeasti tuo 5.4. minkä itse laskeskelin. Mutta joka tapauksessa pysy täällä meidän kanssa :D

Dominque höh... Olipas gyne..Kait tässä on kokoajan sydän syrjällään muutenkin. Joka puolelta hyppää silmille että riskejä on ja monella on menny alkuraskauden ultran jälkeen kesken. Monella on myös kaikki mennyt hyvin! Iloitaan niistä pienistä hetkistä kuitenkin!

USL Ihana toi sun tytön kommentti :D

Eli käväisin myös ultrassa ja siellä näkyi sikiöpussi, jossa pikkuinen asusteli. Kooltansa vastasi itse laskemiani viikkoja ja pieni sydän siellä sykki :heart:. Kohtu oli myös selkeästi kasvanut ja keltarauhanen teki työtään. Olin kyseisellä gynellä ensimmäistä kertaa, mutta oli tosi mukava ja lopuksi sanoi että kaikki on tällä hetkellä niinkuin pitääkin. Jäi hyvä fiilis.

Sitten alkaa viikkojen 8 ja 9 jännitys. NP-ultra pitäisi myöskin varata ensi viikolla viikolle 11-12.

Scrat ja pähkinä 7+0 poks :D
 
Tervetuloa uusille :wave:

Ihania ultrakuulumisia jo monilla :heart:

Kävin tänään myös ultrassa ja siellä näkyi jotakin, mutta mitä??? En oikein päässyt sen lääkärin juttuihin kiinni, kertokaa te viisaammat :D Komea keltarauhanen oli kuulemma edelleen.
Viikon päästä uusi verikoe ja ultraus.

Muoks. Siellä näky sikiöpussi ja "heiverö" ruskuaispussi.
 
Viimeksi muokattu:
Dominique Johan oli lääkäri! :O Mä olisin varmaan tinttaissut sitä tuollaisesta säikyttelystä, pitäis vähän tarkemmin ensin tutkia eikä ensimmäiseksi tokaista, ettei täällä mitään ole. Huh. Onneksi kuitenkin kaikki oli hyvin :)

Moika Ei todellakaan tarvitse lähteä mihinkään, ainahan noi vähän heittää suuntaan ja toiseen :)

ON: Eipä tullut soittoa takaisin neuvolasta eli en pääse ar- ultraan kunnalliselle. Pskat sanon minä :( Ovispäivä on kyllä harvinaisen hyvin tiedossa, mutta eipä se mikään kiveen kirjoitettu totuus ole, että hedelmöittyminen on silloin tapahtunut. Yksityisellä ultraus on niin sikamaisen kallista ja lähin sellainen on yli 60km päässä. Eli taitaa sit jäädä ja pakko vaan kiukutella sinne nt- ultraan.

Ja tervetuloa taas kaikille uusille, meitä alkaa olla aika iso kööri kasassa! :)
 
Onpas tänne tullut porukkaa, hienoa! :)
Varhaisultrassa kävin tänään, ja siellä se pikkuisen sydän löi! Ovulaatiosta olen laskenut että nyt pitäisi olla 7+0, ja la 5.4, mutta sikiö vastasi kooltaan viikkoja 7+1, mutta koska kierron perusteella nyt on 6+6, niin lääkäri kirjoitti sitten sen neuvolakorttiin, ja kierron perusteella laskettu aika meni 6.-7.4, ja korttiin merkittiin siis tuo jälkimmäinen.

Mulle voisi korjata lasketun ajan:Eli Naksu P/7.4./OYS

Ihanaa kesäpäivän jatkoa kaikille! ;)
 
Voi kiitos ihanaiset ku saan täällä olla möllöttää teidän kanssa! :flower:

Tervetuloa uusille! :D

Dominique: Jopa oli kurja gyne! :( Mulle lääkäri nimenomaan tähdensi, että nyt ku syke on löytynyt, on keskenmenon mahdollisuus enää 2-3%. Eli 97% todennäköisyys, että raskaus jatkuu normaalisti. En ymmärrä miksi pitää korostaa että keskenmeno on mahdollinen. Paljon suurempi todennäköisyys nyt kuitenkin on, että kaikki menee hyvin. :hug:

Mahan koosta: Kohtu on kyllä pullistunu eteenpäin tosta navan alta todella selvästi. Mies aina iltasin sitä ihmettelee ku näkyy niin hyvin. Esikoisesta näky näin paljon vasta lähellä puoltaväliä. Käytän samoja muutamaa hyväksi havaittua vaatepartta töissä, joista ei luullakseni mitään huomaa. Korkeavyötäröiset farkut puristaa ikävästi, ei tee enää mieli pitää. Leggingssit on yllättävän jees ja siihen jotain tanttua päälle... Tästäkö se mammapukeutuminen alko?
 
Moi.. kai sitä vois varovaisesti tulla mukaan kuvioihin ;)
Britney / 24 / 2. / K-SKS LA on 25.4

eli näillä viikoilla ei vielä paljookaan oloja, väsymystä ehkä jonkun verran ilmassa. Esikoinen täyttää marraskuussa vuoden :) eli "vauva" vielä tällähetkellä jo olemassakin :D kaikki varusteet on vielä tallessa ja hyvä niin, ei tule paljoa hankintoja välttämättä.

esikoisesta menin ehdottomasti varhaisultraan, mut nyt koitan malttaa oottaa np-ultraan, sitä ennen voin taas hermoilla ton kotidopplerin kanssa jos liikaa jännittää onko siellä elämää vai ei ;)
 
Erittäin varoen liityn minäkin seuraan.
Alexa / 39 / 3. / KOS. LA on 24.4.

Taustasta sen verran, että lapsia on jo kolme, vaikka tämä on 3. raskaus. Jep! Arvasitte oikein, yhdet ovat tuplat. Taustalla myös 3 KM:a erittäin pitkällä aikavälillä.
Oireita on jo lieviä: pissalla täytyy juosta jatkuvasti, rintoja särkee ja "ahdistaa", aamulla on hieman oksettava olo ja silloin jos ruokailusta on liikaa aikaa. Oireet voivat tietysti johtua myös ISOSTA vauva-haaveesta!

Varoen liityn mukaan siksi, kun plussa on ollut aika haalea. Kaksi ensimmäistä roskisplussia (sairaalan testi), seuraava testi negaa (predictor early) ja tänään apteekin testistä haalea plussa aamuvirtsasta.
Eli olenko raskaana??? Toivotaan niin! Yksi testi on jäljellä ja sen teen vasta ensi viikolla. Sitten ainakin näkee suuntauksen...
Kierto on aikaisemmin ollut n.45-48pv. mutta "vauvan 5-v" jälkeen kierto oli 28pv. Hormonikierukka poistettiin juhannuksena. Pitäkää peukkuja!

p.s. sekava viesti, mutta olen aika täpinöissä...
p.s. vähän viluttaa ja närästää aika paljon... taidan tehdä uuden testin huomenna...
 
Viimeksi muokattu:
Varoen liityn mukaan siksi, kun plussa on ollut aika haalea. Kaksi ensimmäistä roskisplussia (sairaalan testi), seuraava testi negaa (predictor early) ja tänään apteekin testistä haalea plussa aamuvirtsasta.
Eli olenko raskaana???
En ole ikuna koskaan kuullut vääristä positiivisistä raskaustesteissä, joten tervetuloa mukaan ja hurrrrrrrrjasti onnea!! Toivotaan, että kyytiläinen pysyy tälläkerralla kyydissä loppuun asti:heart:
 
Tervetuloa uudet! :heart: ja Alexa kyllä varmasti uskallat jo liittyä joukkoon, eiköhän se ihan oikea plussa ole! =)

Ja taas oli ihania ultrakuulumisia, onnea niistä :heart:

Olikos muita kenellä ei rinnat arista yhtään? Vaikka mulla muuten kyllä on oireita, niin se ettei rinnat oo arat, mietityttää mua..

Väsyttää aivan järkyttävästi.. Täytyy kömpiä pian nukkumaan.
 
Tervetuloa taas uusille! :flower:

Hienoja ultrakuulumisia oli taas ollut monella. =) Pääsispä jo itsekin, mutta täytyy kärvistellä sinne np-ultraan, kun ei tällä kotihoidontuella paljon tollasia yksityisiä ultria maksella. :stick:

Kiva ressu, että tulee lisää meitä nelosen odottajia. Meillä on sit lähes saman ikäiset tän hetkiset kuopukset, kun meidän tyttökin on juuri täyttänyt 1. :heart:

Mullakaan ei rinnat arista. Esikoisen raskaus oli ainoa jossa aristi. Esikoinen siis poika. Tyttöjen raskauksissa ei ole aristanut. Hmmm... ettei sittenkin olis taas tyttö meille tulossa? =) Mä oon jotenkin ajatellut, että ne aristi vaan silloin ekassa raskaudessa, kun eivät olleet tottuneet moiseen muutokseen. Nyt raskaudet ja imetykset läpikäyneenä ei tunnu enää missään. En tiedä sitten...

Mulla eilen illalla ja tänään aamulla tuntu sellasta ajoittaista viiltävää/pistävää kipua oikealla puolelle alavatsaa. Tuli jo mieleen joku kohdun ulkoinen, mutta iltapäivällä se kipu loppui onneksi. Olisko vaan jotain kasvukipua tai keltarauhasen juilintaa ollut?
 
Natte: Mulla on ollu ehkä viikon verran erilaista nipistelyä/vihlontaa alavatsalla. Oikealla puolella enimmäkseen (sieltä epäilen oviksenkin tulleen). Eilen aamulla vihlasi niin että veti pariksi sekunniksi kaksinkerroin. Oon kans yhdistäny nämä normaaliin kehitykseen, kun mitään vuotoa ei oo tullut *koputtaa puuta*.

Uusille tervetuloa! :)
 
Miima aika hauska sattuma. Meilleki kolmas tulos :-D la selviää todennäköisesti ens vkolla ku mul 2. ultra. Mulla tuli km heinäkuus eikä menkkoja kerenny tulla niin ei mtn hajua la:sta :O

on: hormoonimäärityksessä käyty,ma selviää onko arvo koholla. Yökätys on kauhea ja väsy:-\
Hedy ja ilta*
 
Hei saisinko tulla teidän joukkoon mun laskettuaika taitaa mennä maaliskuun loppuun, mutta nyt kun olen seuraillut ketjua tunnen että kuuluisin tänne. Toiveessa olisi että tästtä tulisi meidän perheeseen toka lapsi raskaus on viides. Pelko on vielä kova oman taustan takia josta voin kertoa enempi jos huolitte mukaan. Eli senna 2 kys
 
  • Tykkää
Reactions: suski90
senna tottakai, tervetuloa mun puolesta ainakin! :wave:

Hyi yök mikä olo jatkuu kolmatta päivää.. huono olo ja pää aivan tosi kipeä :x tuntuu painetta päässä ja nenässä lisäksi sellainen olo, että olis poskiontelon tulehdus :eek:

Natte noin mäkin oon yrittänyt järkeillä, että siksi ei rinnat arista kun on jo kuitenkin raskauksia ja imetyksiä takana. Ja lisäksi lopetin kuopuksen imetyksen vasta muutama kuukausi sitten, ja imetystä kesti 1v8kk, joten aika lerput nahkalaput nämä on, eli ei niin ihmekkään ettei ne arista.. :D

Mies lähti eilen melkein heti töiden jälkeen mökille tekemään hommia, ja tulee vissiin tänään vasta myöhän illalla. Mulla sellainen olo, etten nyt jaksaisi tän olon kanssa olla yksin näiden lasten kans, ja varsinkin kun molemmat käy jotenki ihan ylikierroksilla..Kai ne huomaa, ettei äiti oo aivan täysissä voimissaan, niin yrittävät sit viedä viimeisetkin voimat |O
 
Minä kävin uudessa ultrassa rv 7+4

Kohdussa 2 sikiöpussia. toisessa normaalin näköinen raskaus CRL 10.5mm hyvä syke.
Toisessa CRL 7.2mm alkusydän pumppaa muutaman kerran, erittäin iso ruskuaispussi.
Hyvin todennäköistä että toinen sikiö ei säily. Uusinta 2 vko päästä.

Joo. 5% mahis että jatkaa kehittymistä. Kysyin että mitä jos niin huonosti käy (koska lääkärin mukaan toinen sikiöistä ei ole normaali) että jatkaa eloa, voiko sille tehdä mitään. EI VOI, liian suuri riski toiselle.

Alleylle piti vastata että sehän täs on ku en ole voinut syödä mitään makeita, tulee yökkö reaktio kun edes ajattelee esim tuplaa. Mä syön leipää ja vedän vettä, 1 x lämmin ateria x pv, +5KG!! Kengät puristaa jo, verenpaine on normi.
 
Viimeksi muokattu:
Moi ja tervetuloa kaikille uusille!

Mun puolesta tänne voi liittyä kaikki, jotka porukan omakseen tuntee. Oli laskettu aika sitten maalis, huht tai jopa toukokuulla. =)

Mulla ollut aivan hirveä väsymys, en oo jaksanut koneella hirviästi olla, saatika kirjoitella tänne. Eiköhän se kohta helpota. Edelleenkään ei pahoinvointia oo. Tissien arkuus vaan lisääntyny. Onneksi on edes nämä oireet, muuten epäilisin jo olenko raskaana ollenkaan.

Näyttää tulevan taas ihana aurinkoinen päivä. Ei muutakun ulos nauttimaan viimeisistä lämpöisistä!! :cool:

silkkii + itu 5+3
 
Huomenta kaikille!

Illalla nukkumaan 21.30, kamala väsymys! Tämä oli normaalia myös edellisissä raskauksissa... eli könysin nukkumaan iltaisin klo 20-21. Toki töihin herätys on jo klo 05.30, saattaa sekin väsyttää.

Aamulla pissatti niin, että meinas housuun tulla (siis jos käyttäisin housuja nukkuessani...). Malttamattomana testasin aamupissasta ja JES!!! viiva oli hieman näkyvämpi!

Kävin aamulenkillä, hölkätessä sattui tisseihin... aamupalan sain syötyä, mutta nyt hieman huimaa ja etoo.

Miehelle vilautin testipuikkoa aamulla, hän lähti töihin pöllämystyneenä ja hymy huulilla.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä