Huhtikuun 2013 helmet *elokuussa*

Hei oireettomat ja muut epäilijät!

Itse olin jotenkin ihan satavarma, etten ole oikeasti raskaana, että tämä on tuulimuna tms. Oli vain jotenkin niin epätodellinen olo. Ajattelin, että jos olen oikeasti raskaana, niin kyllä tämä hyvin sujuu.

No, nythän tuulimuna on alkuraskauden ultran ja sykkeen myötä suljettu pois ja olen
tietenkin keksinyt jo kymmenen muuta asiaa, mitkä voi mennä pieleen.

Pointtina siis sse. että ainahan raskaudessa ja äitiydessä on huolta jos jonkinmoista.
Itselle murehtiminen raskausaikana on vähän liiankin isossa osassa. Toivottavasti jokainen meistä saa mielenrauhan edes jossain vaiheessa ja tärkeimpänä tietenkin, että saisimme ne ihanaiset vauvelit huhtikuussa tai siinä tienoilla syliimme :)

Stressitöntä tai ainakin vähästressistä viikkoa kaikille! :)

Hjannah& Pallero 7+4:heart:
 
Heippa kaikki!
Täältä mukaan keskusteluihin yrittää pyrkiä yksi hysteerinen esikoistaan myöskin huhtikuussa 2013 pukkaava tiedoilla

26v./1. lapsi/ la 13.4.2013/ HYS

Ihan ensin kiitän Hjannahia rauhoittavasta kirjoituksesta raskauden oireettomuudesta.
Täällä nimittäin kehittelen itselleni oireettomuudesta hysteriaa ihan sairastumiseen asti. Esikoista odotellaan, eikä ole mitään hankalaa historiaa painolastina, mutta silti pelottaa alun puolesta niin että korvissa soi... Ar-ultraan aika varattu oman mielenterveyden vuoksi 28.8. Neuvola 6.9.

Ehkäpä tämä tästä alkaa selvitä :)

Viu&Jaska6+1
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkanutta viikkoa kaikki ihanat odottajat :)

Ensiksi kaikille uusille lämpimästi tervetuloa porukkaan mukaan. Meitä tosiaan on paljon =D

Sanna77:lle tsemppiä ja jaksamista.

Rintojen oireettomuudesta oli joku kysellyt(anteeksi en muista kuka), eli täällä nyt menossa viides raskaus ja joka kerta tämä klassinen oire on minulta jäänyt puuttumaan. Kiva kuulla, että jollain muillakin on näin, sillä olen pitänyt itseäni jonkinlaisena luonnonoikkuna...

Muista oireista, niin minulla tämä kuvotus voimistuu päivä päivältä ja on läsnä koko ajan. Yökkimässä olen saanut käydä, mutten ole kuitenkaan oksentanut. Väsymys on myös jotain aivan järkyttävää :(
Varasin ajan neuvolaan, joka on 3.9 ja samalla kysyin neuvoa tuosta väsymyksestä ja vaikeudesta jaksaa yötyössä...Terkka sanoi, että kirjoittavat saikkua ihan jonsoiton perusteella, mikäli minusta siltä tuntuu. Jotenkin tuntuu, että en voi tämän asian takia olla poissa, mutta toisaalta kuka hyötyy siitä, että olen aivan äärimilleni venytetty työviikolla.

Onnea myös muuten kaikille, jotka ovat saaneet ultrasta hyviä kuulumisia. Itselläni tuo ultra on edessä huomenna ja jännitys alkaa olla sen mukainen.

No nyt takaisin töiden pariin.

Bigmama&hippu rv 7+1
 
Uusille taas tervetuloa! :wave: Huimasti joukko kasvaa koko ajan, kivaa!

Onko täällä muita kyynelehtijöitä? Mulla on tunteet koko ajan ihan pinnassa, ja monista asioista päivän mittaan tulee tippa linssiin. Eilen vuodatin kunnolla kyyneleitä ku katsoin Junior Master Chefiä, niin liikuttavaa kun ne lapset niin tosissaan ja jännityksissään, ja niin taitavia :heart:

Kyllä se pahoinvointi on tainnut nyt tähänki osoitteeseen oikeasti löytää tiensä.. monta päivää jo ollut etova olo, ja tänään meinas jo nousta oksu kurkkuun. Oikeasti oon aika onnellinen tästä oireesta (oon varmaan hullu), mutta tokikaan en haluaisi ruveta oksentelemaan, kammoan sitä! Mutta tämä etova olo vaan antaa vähän mielenrauhaa itselle.. Vaikka edelleenkin, raskaushan voi olla oireeton! Teille oireettomille/vähäoireisille (joihin mäkin kuuluin vielä viikko sitten) rohkaisuna, että joko ne oireet sieltä vielä tulee taikka sitten on käynyt sellainen säkä, että saatte olla hyvällä ololla raskaana :hug:

Mielitekoja? Mun rupes eilen tekemään niin paljon mieli irtokarkkeja, et lähdin tohon lähikaupalle päin illalla kaheksan jälkeen.. pääsin melkein pihaan saakka, kunnes hoksasin, että nythän on sunnuntai ja se on mennyt jo kuudelta kiinni!! :kieh: suututti! Lisäksi mun tekee mieli pitsaa ja nuudelia. Niin, ja appelsiinia ja muuta raikasta.

Mies sanoi eilen kun oltiin menossa nukkumaan, et "mä kyllä tykkään raskausajasta" :D kiva kuulla, hehe! Ei vaan oikeasti oli kyllä nyt ihana jutella miehen kans tästä, kun tämä kolmas oli tosiaan ylläri, ja miehelle oli aluksi aika kova shokki. Oltiin suunniteltu, että mä saisin opiskeltua eka loppuun, sitten oltua hetken töissä, ja sitten olisi kolmannen aika.. mutta nyt kävi näin ja nyt ollaan tästä onnellisia :heart: Mies on nyt tottunut ajatukseen, ja on iloinen kun oon raskaana.

Naneni kuulostaapas mielenkiintoiselta aineelta! Mä vaan oon aika arka aloittamaan tuollaista raskausaikana jos siitä varoitellaankin.. Mutta kieltämättä hyvältä kuulostaa, jos maitoa tuli sen ansiosta hyvin ja kynnet ja hiuksetkin kasvoi huimaa vauhtia :)

Maidontulosta puheen ollen.. Esikoisen kanssa mulla kesti imetystä 5kk, ja siitä vain eka kuukausi oli täysimetystä. Toisen kanssa onnistui paljon paremmin ja meni niin omalla painollaan (alussa oli kyllä vähän ongelmia kun mulla tuli nännit niin hirveen kipeiksi), ja maitoa riitti tosi hyvin ja pitkälle. Nyt kieltämättä mietityttää, että kuinka kolmannen kanssa menee, kun takana kaksi niin erilaista imetystä. En kyllä ota asiasta mitään stressiä, mutta toivoisin, että kolmannen kanssa sais täysimettää 6kk saakka, ja sitten jatkaa osaimetystä vielä niin pitkään kuin onnistuu ja hyvältä tuntuu.

mmiilia&napu 7+0!<3
 
Heippa!

Nyt mennään asioiden edelle ja reippaasti! :) Eli oon jo alkanu miettimään tota vaunupuolta..
Meillä siis näille nuoremmille tulee ikäeroa (jos kaikki menee hyvin) n 1v 9kk, tytölle ostettiin
uutena Emmaljungan edge duo combit jotka ovat olleet loistavat täällä meillä maalla, autossa
on Gragon Mosaic matkarattaat aina mukana, aivan ihanat kun menevät niin pieneen tilaan ja sai
turvakaukalon kiinni, nyt olenkin miettinyt hommata gracon quatro tour duot autoon. Meillä
Grand Voyager ja luukkuun pitäisi rattaitten lisäksi mahtua vielä tuo saksanpaimenkoiramme :)
Niin.. ja nyt asian ytimeen, olen miettinyt olisiko sisaristuin hyvä ratkaisu noitten emmaljungien
kanssa, kun ei millään viitsisi taas ostaa uusia vaunuja ja voisi sitten käyttää noita myös
seisomalaudan kanssa.. Kellään kokemuksia sisaristuimista?

Ehkä tätä asiaa nyt ei edes kannattaisi vielä miettiä :D
 
Moi kaikille uusille!

Itse ollut mökillä loppuviikon ja täällähän on ollut ahkeraa kirjoittelua, ei oikein kaikkea ehdi edes ajatuksella lukemaan.

mmiilia täällä kyyneleet viime viikolla virrannut tosi helposti ja mieli on tosi herkkä.

Tänä aamuna ekaa kertaa kunnolla paha olo ja hammaspesun jälkeen jouduin vähän yökkäilemään. Muuten oireina rinnat arat ja jonkin verran turvonneet, kova nälkä ja väsy.

Mies kertoi aamulla, että kun hän oli yöllä vetänyt peittoa itselleen (meillä yhteinen iso peitto), olin unissani sanonut "älä satuta vauvaa", peitto oli siis kiristynyt mun alavatsan kohdalta kun oli jäänyt jumiin mun selän alle, ja vaikka olin ihan syvässä unessa, mulla oli ollut huoli ettei mahaan satu :D

Halaus ja 6+5 (tosin taitaa olla ultran mukaan 6+3)
 
Heippa!

Nyt mennään asioiden edelle ja reippaasti! :) Eli oon jo alkanu miettimään tota vaunupuolta..

Ehkä tätä asiaa nyt ei edes kannattaisi vielä miettiä :D
Mä oon tota vaunuasiaa miettiny jo pitkään ja isäntä kävi tänään vaunut ostamassa!! :LOL: (Löytyi siis just sellaset mitä oon aatellu haluavani, käytettynä ja sopivaan hintaan...) Nyt vaan malttamattomana odottelen että pääsen kärryjä kokeilemaan! :xmas:
Tosta sisaristuimesta ja seisomalaudasta mulla ei ole kokemusta. Vanhimmat tytöt mulla on 1v7kk ikäerolla ja eka vuosi kuljettiin oran tuplayhdistelmillä.

Eilen paukkui viikot ja eka kuva masusta (lue: läskeistä) otettu! Harmittaa niin noista aikasemmista kun ei oo kuvia tullu otettua, niin nyt aattelin kuvatuttaa mahani joka viikko! :)

Paha olo ja väsymys on kadonnut jonnekin, tuskin kuitenkaan lopullisesti.. Rinnat on ihan sikakipeet, aikasemmissa raskauksissa (tyttöjä kaikki..) ei läheskään näin paljoa, joten voiskohan olla että meille olis ehkä se poika nyt tulossa... :)

Meidän Äiti + nappula 5+1
 
ressu81 Meillä esikon ja kakkosen välissä 1v7kk ja meillä oli käytössä sekä tuplat että tavan vaunut sisarisuimella ja myöhemmin sisaruslaudalla. Tuplat oli aivan loistavat, kun usen heitettiin pitkiä kävelylenkkejä päikkäriaikaan (pääsi esikkokin makuuasentoon ja pystyi kunnolla nukkumaan). Tavan vaunut taas olis loistavat esim. ostoskeskuksia kierrellessä, kun kuitenkin veivät vähemmän tilaa hyllyjen välissä ja busseissa. Meille siis molemmat vaihtoehdot oli ihan ehdottomat! Tuplia tuli ehkä kuitenkin enemmän käytettyä (mulla tosin ei silloin ollut autoa päivisin käytössä joten aina käveltiin/mentiin busseilla joka paikkaan)..

Täällä on hampilääkäristä selvitty, enkä pelosta huolimatta oksentanut hammaslääkärin päälle :D Vähän teki kyllä tiukkaa kun piti yli puolituntia maata suu auki.. pelkäsin, etten saa sitä enää kiinni kun juurihoito ohi (onneksi oli turha pelko).

Tervetuloa uusille!!!!!

-Nelly ja salarakas 8+6-
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia
Mulla ei oo kans juurikaan mitään oireita, väsymystä ehkä enemmän kun yleensä. Tissien arkuuden huomaa vasta jos niitä hipelöi kunnolla :D En jaksa ees kattoa mikä on tarkka rv, mut viikolla 5 jokatapauksessa VASTA. Kun edellisessäkin raskaudessa oireet tuli siinä viikolla 7 ja viikolla 9 ne oli jo täydellisen ohi ;) Kaikki oli silti loppuun asti alkiolla, sikiöllä ja vauvalla ihan hyvin :)

Suht. luottavaisin mielin oon nytkin. Mut aika ja elämä näyttää mitä tuleman pitää, toivon tietenkin että kaikki on niin hyvin miltä tuntuukin.

Mä oon alkanu taas varoo miehen jalkojen liikkeitä sängyssä nukkuessaan, ettei vaan koukista polveensa just ja täysiä pamauta mahaan. Tuli jotenkin refleksinä jo toikin.. taas. No kyllähän mä aika kauan sitä viimeks varoin ja komensin miestäkin et nyt se koipi muualle siitä :D ja jos oon viimeks tehny sen marraskuussa niin hyvin näytti olevan verissä vieläkin ;)

Ensin tätä asiaa ei meinannu tajuta ja nyt tuntuu jo siltä kun ois ollu jo kauemminkin raskaana.

Nyt poika päiväunille ja voisin mennä itekkin, Zzzzz....
 
Tervehdys, varovasti haistelen miltä tuntuisi olla täällä odottajien puolella :heart: Kesäkuussa oli varhainen km joten nyt jännättää ja pelottaa.

Hei voisitteko auttaa noiden raskausviikkojen laskemisessa? Hormonit on ilmeisesti pehmittäneet pään lopullisesti kun saan kokoajan eri tuloksen kun yritän laskea kalenterista r-viikkoja (ai miten niin esikoista odotan? ;) )
Eli jos mun edelliset menkat alkoi perjantaina 20.7 niin oonko mä nyt rv 4+3 vai 5+3, miten se menee? Vissiin 4+3 ? Millon te muut olette soitelleet neuvolaan?

Huih kun tämä kaikki on niin jännää ja ihanaa.Oireita löytyy:aivan hirvittävä tissi&nännikipu, alavatsan painontunne,väsymys ja pissalla ravaaminen.Ja sitten,suun kuivuminen,onkohan tää ees raskaudesta johtuvaa? :rolleyes: Tämä kaikki laittaa pienen ihmisen ihan sekaisin.
 
Olen lueskellut tätä teidän ketjua, koska itselläkin kova vauvakuume ja tähän ketjuun toivoin pääseväni, mutta menkat kuitenkin alkoivat... No anyway tuosta oireettomuudesta halusin vain lohdutella, että minulla takana 3 onnistunutta raskautta ja ikinä ei ole oireen oiretta ollut... paitsi nyt tietysti loppuraskaudessa niitä ison mahan tuomia hankaluuksia =), mutta siis on niitä oireettomia alkuraskauksiakin, että ei muuta kun nautitte niistä =)

Onnellista odotusta kaikille =)
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna-77
Heippa kaikille :)
Täällä myös pohdittu kaikenmaailman tavaran hankintoja kun meillä ikäero tulee olemaan 1v1kk :eek: tuplat on siis hankittava ja pienemmälle kehto/pinnasänky kun tytsy silloin vielä liian pieni jatkettavaan.. aika hätäseen täälläkin hankintoja mietitään :) tänään varasin neuvolan ja ja syyskyyn puoleen väliin menee silloin viikkoja miltein 8. Tuntuu niin epätodelliselta vielä tämä vauva asia vaikka oireita on ja tänään vielä kävin labrassa ja positiivinen testi oli :) on tää niin jännäävaikka edellisestä raskaudesta vasta niin vähän aikaa..
Mieskin sanoi kun mietin että onko normaaleja nuo kivut alavatsassa että on ne .. viimeks luulit että kaikki ei hyvin juuri näiden kipujen vuoksi :) äkkiä sitä kaiken unohtaa :)
Jännittääkö /mietityttääkö muita jo synnytys ?? Minulla siis takana kaksi helppoa synnytystä mutta silti sitä miettii ja ehkä pikkasen pelkää :/ toivottavsti menisi ohi kun h-hetki lähenee :/
 
Meen esikoisen kans hänen 10kk neuvolaan 10.9 jossa varaan itelleni sitten ajan tästä raskaudesta :) Mulla ei oo sinne mikään kiire, pääasia että ennen viikkoa 12 on siellä että saa sen np-ultra-ajan ajoissa.
Viimeks olin menny neuvolaan näköjään rv8+1 ja silti muistan ku tuli älyttömän pitkä aika odotellessa tuota np-ultraa tai seuraavaa neuvola-aikaakaan :D kenties jotenkin kärsimätön olin ;) Siellä kun ei sen kummempaa tehty/tehdä ekalla kerralla kun paino/pituus/verenpaine/rauta-arvot ja mulle kerrottiin ruokavaliosta, josta jo itse tiesin enemmänkin kuin neuvolan terkka :D Ja sain hirveesti kaikkee lippuja, lappuja ja odotuskirjasen, mikä oli kyl kiva :)
Mut nyt kun raskaus ei ole enää uutta niin en tee niillä lipareilla mitään ja maltan odottaa. Esikoista jos odottaisin niin EN malttais :D
 
Ilmoittautuu mukaan eli 30v/4./La 24.4

Tuo laskettu aika on ihan omien laskujen mukaan, että se siitä varmaan vielä muuttuu. Rv on nyt kuitenkin 4+4 jos vielä osaan niitä oikein laskea:)
Torstaina tein ekan testin ja sain haalean viivan, sunnuntaina sitten varmistin sen digitaalisella. Epä uskoa loi se, että ekasta kerrasta tärppäs.
Oireista: Mulla meni unirytmi ihan sekaisin. Olen aina ollut iltavirkku ja aamulla herääminen on ollut vaikeaa. Nyt olen kuitenkin hereillä ennen kellon soittoa ja heti täynnä tarmoa. Hirveä siivousvimmakin. Ja vatsan toiminta on ollut sekaisin. Jonkin verran on ollut alavatsan jomottelua ja turvotusta. Parina päivänä on väsymys iskenyt kesken päivää. Pahaa oloa osaan aikaisempiin kertoihin katsoen odottaa alkavaksi viikolla 6.
 
Päiviä taasen,

emppuli83 ihana neuvolantäti sinulla ja hyvä, että pääset ultraan. Kyllä se mielenrauha on kuitenkin niin arvokas asia.

Muistelin juuri, kuinka esikoista odottassa julistin ensimmäiset 2,5vkoa, ettei mitään oireita ole. No kun pahoinvointi alkoi viikolla 7, niin se olikin sitten sitä luokkaa, ettei mikään pysynyt sisällä ja lopulta olin tiputuksessa...

Vaunuista oli kyselyä. Meillä oli aikoinaan käytössä juurikin emmaljungan rattaat+sisaristuin ja tykkäsin kyllä. Lapsilla ikäeroa 1v. Meillä esikoinen tykkäsi kävellä mlko paljon, joten toimi senkin takia hyvin. Ainut miinus tietysti ole se, että esikoista ei saanut satelta ja tuulelta suojaan siinä istuimessa ja rattaista ei uskaltanut irrottaa juurikaan otettaan, kun painopiste oli sen verran "vinksallaan". Tossa rinnalla meillä oli myöskin gracon peräkkäin istuttavat tuplat.

Joudutaan tälläkin kertaa ostamaan uudet vaunut, kun kerkesin myydä tuolla nelossa olleet emmaljungan ceroxit:| Niin, kun meidän lapsiluvun piti olla täynnä:whistle:

Itse olen kovasti katsellut teutonia spirit yhdistelmiä ja emmaljungan edgejä. Onko kellään näistä jotain mielipidettä? Edgejä tuossa taidettiinkin jo kehua.
Ja seisomalauta hommataan varmaan, kun ikäeroa lapsosille tulee 3 vuotta.

Ja sitten, onko täällä muita joita tuleva synnytys pelottaa? Itselläni tämä siis on viides synnytys ja ensimmäinen kerta, kun oikeasti pelottaa:(
Kolme ensimmäistä synnytystä on sujuneet oikein hyvin ja lleet nopeitakin, 3-7h kestoltaan, mutta tuo nelosen synnytys olikin sitten jotain ihan muuta.. Ei toki kestänyt sekään kuin 8h, mutta kivuiltaan olikin aivan eri osastoa.
Olen ajatellut aloittaa mammajoogan, jossa oppisi noita hengitystekniikoita ja mahdollisesti auttaisi kivun kanssa.
Pitänee myös neuvolassa puhua tuosta pelosta, ettei ala hallita odotusaikaa.

mmilia, itkuherkkyyttä on kyllä täälläkin. Katsoin aamulla mtv3 faktalta synnytyssairaalan ja voi sitä itkun määrää.
Ja mua kanssa mietityttää toi imetys. Takana melko huonot kokemukset ja nelosen aikaisesta epäonnistumisesta en ole oikein päässyt vieläkään yli. Mä ajattelin itse ihan jopa pyytää asiaan erikoistuneelta kätilöltä kotikäynnin(muutama niitä tekee vissiin ja olen siitä käynnistä valmis sen hinnan maksamaan), niin sitten ainakin olisi eväät onnistuneeseen imetykseen.

Olipas taas avautuminen:D Jospa sitä koittaisi tehdä jotain järkevää täällä kotona.

bm&hippu rv 7+1
 
emppuli83 Vau! Mukavaa, että pääsit ultraan! Tulipa täällä vain itselekin mieleen, josko kannattaisi sinne neuvolaan oireettomuudesta sitten soitella... Nyt ollaan menossa varhaisultraan yksityiselle lääkäriasemalle ja hintaahan sille toki tulee...
Itselle ei ole tullut mieleenkään, että neuvola ottaisi asiaan kantaa...

Ja täällä on kyllä menty jo reilusti asioiden edelle kaikesta huolimatta, nimittäin hyvät Brion yhdistelmärattaat löytyivät naapurista erittäin sopuhintaan :)
 
Heissan! Huomasin, että edelleen mun kohdalla on päivittämättä tonne listaan ikä 37v ja 3. lapsi tulossa.

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Oon lukenu ketjun, mutten millään muista kaikkea, mihin piti kommentoida, kun kauheesti on tullu tekstiä mun reissun aikana. Ihania ultrakuulumisia joillain, ois kiva itekin päästä, mutta kotihoidontuella kun oon, ei oo oikeen irtorahaa laittaa.

Vaunuasiaa, mäkin oon jo tuplia vähän kattellu. Ja seisomalautoja ja sisaristuimia. Meillä poika on laskettuna aikana 1v 8kk, joten varmaan ostetaan tuplat ainakin. Ja seisomalauta. Katotaan tota sisaristuinta sitte lähempänä, onko tarvetta. En vaan tiä, millaset tuplat ois hyvät, vierekkäiset vai peräkkäiset... Vierekkäisiä isopyöräsiä ois varmaan maastossa helpompi työntää, mutta peräkkäisillä ei ois ehkä niin tiellä kaupoissa ym. Pääsis kapeempiinkin väleihin. Hmm. vaikeeta.

Äitiyspakkaus oli ihan ok. Enemmän kuitenkin ehkä tykkäsin edellisestä ja sitä edellisestä. Tätä pakkausta ei oteta, kun kaikki pakkauskamat on pojalta tallessa, käytetään rahat varmaan just noihin tupliin. Eikä ees riitä :)
 
Iltaa!

Tänään sitten soitin neuvolaan labravastaukset, perjantaina siis kävin hormoonimäärityksessä ja neuvolan täti tuumasi: Hyvä Rouva kyllä te olette raskaana :heart: Arvo oli jotain 6900, "normaali" arvo 5! Perjantaina sitten uusi ultra, josko me saataisiin la meidän iltatähdelle =)

OMAA NAPAA: Tissi-kipu on ihan järkkyä, viime yönä jopa heräsin siihen kun peitto oli tissin päällä niin kipeää kävi :( En muista kyll aiemmista et olis näin kipeät olleet... Yökötystä aamuisin ja kummallisia mielihaluja kyllä löytyy. Alamahaa nippailee välillä, mut sille ihan erilailla ku km:ssa =) Närästystä löytyy, oli kyllä ennen raskauttaki, mut varmaan etova olo sitä jotenki provosoi :x

Työkamuille kerroin raskaudesta, nimittäin sanoin itseni irti ja astelen 2 vkon päästä uuteen työhön :LOL:
Jotenkin niin helpottunut olo! Vielä piti sanoman et tyttö (8 vee) löysi digi-testin (siis sen + testin) jonka olin hätäpäissäni laittanu yhteen koriin laastareiden kanssa ja kyseli tietty mikä tää on... Mie paniikissa vaan selitin et se on vaan yx aikusten testi ja sen saa laittaa roskiin. Siitä ei puhuttu sen enempää, saapa nähä millon äly-välkky huomaa jostain mainoksesta et hei äiti sullahan oli tuollanen :D

Mukavaa viikon jatkoa mammat ja voikaa paksusti

Hedy ja ilta*
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Tuplarattaat on meilläkin harkinnassa, kun nuorimmille ikäeroa on tulossa se 1v8kk. Aikasin mäkin tätä olen pohtinut. Ollaan me tosin jo nimiäkin mietitty. Aikanen lintu madon nappaa. ;) Tuplat on meillä aika tarpeelliset, kun vien ensi syksynä esikkoa kouluun. Ja muutenkin kiva päästä vähän lenkkeilemään. Isommat lapset ajaa pyörällä ja pikkuset on tuplien kyydissä.En vaan ole päättänyt, millaset tuplat hankitaan. Pitäis olla halvat, mutta hyvät työntää. Mielellään vierekkäin istuttavat. Tässä on parilla naapurilla aika hyvän näköset. Tohtiskohan kysästä myisikö mulle ne keväällä? Sisaristuin tuntuu jotenkin hankalalta ja seisomalaudasta en tykännyt ykkösellä ja kakkosella, kun ei pystynyt kunnolla työntämään, kun se rotisko oli siine edessä.

Synnytyspelkoa oli mullakin kolmannessa raskaudessa. Vaikkakin mulla kaksi ekaa synnytystä meni tosi hyvin. Meni tää kolmaskin erittäin hyvin, mutta kolmosen kohdalla pelkäsin sitä kipua. Kakkosen synnytyksessä päästin kivun niin voimakkaaksi ja se oli perätilasynnytys. Siitä jäi vähän kammo tosiaan, kun en ottanut kivunlievitystä ajoissa. Kolmannessakin tosin päästin kivun tosi rajuksi, mutta se oli niin nopea ja hyvä synnytys muuten. Nyt ei ainakaan vielä synnytys murehdituta. Tai vähän murehdin sitä, miten aikasin täytyy ehtiä sairaalaan, kun viimeksi synnytys kesti 2,5 tuntia säännöllisistä supistuksista. Joo pikkasen on ehkä aikaista murehtia sitä. :whistle:

Mulla oli tänään sellasta outoa menkkajuilintaa alavatsassa. Ei ollut kovaa, vaan sellasta kevyttä aaltomaista. Miten mä en muista, että muissa raskauksissa olis ollut vastaavaa. Mietin sitäkin, että voihan tää raskaus vaikuttaa erilaiselta nyt, kun raskauksien väli jää niin lyhyeksi. Ei ehkä ole keho kunnolla palautunut.

Raskausoireet on lisääntyneet. Ihanaa! :) Tänään on tullut etova olo aina syönnin jälkeen. Mulla siis toimii vähän toisin päin, kun monella muulla. Ja sit järkky väsy iskee illalla. Päivän pärjään hienosti, mutta illalla väsyttää vaikka normaalisti olen iltavirkku.

Bigmama kyseli kokemuksia Emmaljungan Edgeistä. Meillä oli ne ykkösellä ja kakkosella. Sit myin pois ja kolmoselle ostettiin Emmaljungan City Crossit. Tykkäsin molemmista, mutta pikkasen enemmän tykkään näistä nykyisistä. On jotenkin vähän sirommat. Tai ainakin se City-koppa on sirompi, kun Edgessä. Edgessä tosin plussaa se integroitu hyönteissuoja myös kopassa. Käytössä varmasti ihan yhtä hyvät. Ei niillä paljon edes taida olla eroa. Suosittelen siis. Hyvät on Edget! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä