Päiviä taasen,
emppuli83 ihana neuvolantäti sinulla ja hyvä, että pääset ultraan. Kyllä se mielenrauha on kuitenkin niin arvokas asia.
Muistelin juuri, kuinka esikoista odottassa julistin ensimmäiset 2,5vkoa, ettei mitään oireita ole. No kun pahoinvointi alkoi viikolla 7, niin se olikin sitten sitä luokkaa, ettei mikään pysynyt sisällä ja lopulta olin tiputuksessa...
Vaunuista oli kyselyä. Meillä oli aikoinaan käytössä juurikin emmaljungan rattaat+sisaristuin ja tykkäsin kyllä. Lapsilla ikäeroa 1v. Meillä esikoinen tykkäsi kävellä mlko paljon, joten toimi senkin takia hyvin. Ainut miinus tietysti ole se, että esikoista ei saanut satelta ja tuulelta suojaan siinä istuimessa ja rattaista ei uskaltanut irrottaa juurikaan otettaan, kun painopiste oli sen verran "vinksallaan". Tossa rinnalla meillä oli myöskin gracon peräkkäin istuttavat tuplat.
Joudutaan tälläkin kertaa ostamaan uudet vaunut, kun kerkesin myydä tuolla nelossa olleet emmaljungan ceroxit:| Niin, kun meidän lapsiluvun piti olla täynnä
Itse olen kovasti katsellut teutonia spirit yhdistelmiä ja emmaljungan edgejä. Onko kellään näistä jotain mielipidettä? Edgejä tuossa taidettiinkin jo kehua.
Ja seisomalauta hommataan varmaan, kun ikäeroa lapsosille tulee 3 vuotta.
Ja sitten, onko täällä muita joita tuleva synnytys pelottaa? Itselläni tämä siis on viides synnytys ja ensimmäinen kerta, kun oikeasti pelottaa
Kolme ensimmäistä synnytystä on sujuneet oikein hyvin ja lleet nopeitakin, 3-7h kestoltaan, mutta tuo nelosen synnytys olikin sitten jotain ihan muuta.. Ei toki kestänyt sekään kuin 8h, mutta kivuiltaan olikin aivan eri osastoa.
Olen ajatellut aloittaa mammajoogan, jossa oppisi noita hengitystekniikoita ja mahdollisesti auttaisi kivun kanssa.
Pitänee myös neuvolassa puhua tuosta pelosta, ettei ala hallita odotusaikaa.
mmilia, itkuherkkyyttä on kyllä täälläkin. Katsoin aamulla mtv3 faktalta synnytyssairaalan ja voi sitä itkun määrää.
Ja mua kanssa mietityttää toi imetys. Takana melko huonot kokemukset ja nelosen aikaisesta epäonnistumisesta en ole oikein päässyt vieläkään yli. Mä ajattelin itse ihan jopa pyytää asiaan erikoistuneelta kätilöltä kotikäynnin(muutama niitä tekee vissiin ja olen siitä käynnistä valmis sen hinnan maksamaan), niin sitten ainakin olisi eväät onnistuneeseen imetykseen.
Olipas taas avautuminen
Jospa sitä koittaisi tehdä jotain järkevää täällä kotona.
bm&hippu rv 7+1