<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 11 <3<3

miss_piggy
Babyfever: Ois tuo Combat varmaan ihan jees jos vaan pysyis paremmin mukana, oon aika kömpelö kaikissa potkuissa ja lyönneissä, ainaki näin vielä ekan kerran jälkeen :D Tänään Balanceen rentoutumaan ja jos sitte huomenna pumppi.

Muuten, onko teillä muilla silleen, että tuntuu välillä jotta mies vaistoais oviksen? Mulla oli eilen ja toissapäivänä niitä ovistuntemuksia, ja kyllä ovistestiin viivat tuli, ei tosin ihan tasapaksut mut melkein, ja ite mies eilenki halus alkaa sänkypuuhiin ilman että ehotin mitään :LOL:
 
miss_piggy mun mies ei ainakaan mitään tajua, mut kun hän huomaa että nyt se taas tikuttelee jotain niin ei tartte paljon "suostutella" peiton heilutuksiin. Hih hih. ja hei, hienoo, että ovis on varmaan siellä ihan hollilla :D Lissää vaan peiton heilutuksii!

Tuntuu, että babyfever ois ollut pitkään veks täältä.. Tais olla mulla jo vähän ikävä suo :) Tervetulloo takas Treen reissulta sekä työkiireiltä. Joskus ne työt vaan haittaa tätä forum elämää ja muutakin vapaa-aikaa ;)
 
Hellouuuu!

Pitkästä aikaa taas..

Miss_piggy voi vitsit bodycombatti kuulostaa kivalta en ooo ikin ollu, mut tykkään taistelulajeista :p


voi vitsit hurahdin eilen ihan katteleen kaiken maailman vaunuja ja sittereitä ja pinnasänkyjä jne... vaikkei yritystäkään oo voinu viel aloittaaa :DD joks teillä on kaikki hankinnat suunniteltu sitten kun sen hetki tulee ku se nyytti on tulossa? :D

voi olla et on jo keskusteltu moneen kertaan mut ei ainakaan mun aikana :DD
 
babyfever Täällä olis kyl vaikka mitä tuntemuksia, mut en oo vielä testannu.. En varmaan ainakaan viikkoon vielä testaa, ku mun mielestä ovis oli kauheen myöhään..

miss_piggy Mä kävin kanssa joskus salilla ja tykkäsin ihan kauheesti tosta body compatista. Haluisin alottaa jumpissa käynnin taas uudestan, mut en vaan oo saanu aikaseks.. Ja sitten kun toi toinen harrastus varsinki näin kesäsin tuntuu vievän melkein kaiken vapaa-ajan.. Jos sitä talvella sitten taas innostuis jumppailemaan :)

ON Mahdolliset oireet alkaa taas nostaa päätään... Tissit edelleen kipeet. Tosin vähän eri tavalla ku aiemmin.. Nännikivut ja tissikivut alkaa helpottamaan, mut ne on silti nyt kauttaaltaan arat.. Aikasemmin oli vaan jostain kohtia.
Vatsa oli aamulla ihan hirveen kipee. Sellasia kauheita vihlasuja tuli ja alavatsa oli ihan kosketusarka.. Mut en nyt sit taas tiedä mahtoko johtuu vaan jostain ummetuksesta.. Mulla kun vatsa normaalisti on sellanen, et kaikki tulee suoraan melkein läpi mitä on syönyt ja nyt olin eilis illasta asti käymättä kakkosella( :D)
Mut selvästi tuol vatsas on sellasta outoa oloa :)
 
Teps mun mielest tää hankintakeskustelu on aina yhtä kiva :D Meillä on siis sänky jo hetken mielijohteesta ostettu ja se on AIVAN IHANA, tosi vanha mutta, mä tykkään semmottis maalaisromanttisesta sisustustunnelmasta. Miehen kanssa me ollaan sit mietitty vähän hankintalistaa, joka on kyllä aika pitkä. Mutta loput hankinnoista tehdään sit ku vauva on alulla, ellei eteen sit taas satu jotain ekstra ihanaa =)

Mä kyllä tykkään kierrellä vauvaosastoilla ja nettikaupoissa, must on hauska haaveilla kaikesta ihanasta:)

Meilläkään mies ei kyllä ovista huomaa, mutta haluu kyl kovin pitää kiinni että jos semmonen on tuloillaan, että se olis myös hyödynnetty! Eli kovasti koitetaan peittoja heilutella =)
 
Teps heippa, me ei ollakaan ennen tavattu :) Meillä ei ol mitään hankintoja viel tehty eikä tehdäkkään ennen ku vauva on tuloillaan. Kerran ehdotin miehelle, et mitäs eiks ois ihana kehto niin hää tuhahti, että mitäs sä sillä kun ei sitä vauvaakaan ole. Niinpä niin. Eikä oikeestaan suurempaa listaakaan ole. Pikkusisko, kun sai just vauan ja on tehnty paljon hankintoi niin hältä saa sitten varmasti vinkkei mitä kaikke pitä hankkii jos menee itellä sormi suuhun. Tosin epäilen kyllä ettei mee. Kaikkista vaatteista oon sille sanonut, että ei saa sitten alkaa niitä myymään, kun meillä yritys päällä. Ja riippuu miten pitkään menee ennen kuin itsellä on vauva sylillä niin saattaapi siskolta saada jotain tarpeellista muutenkin. Mutta tosiaan hänen Olivia tyttö on vasta ens viikolla 3kk eli on vielä pikkunen ku mikä.

ON hyvä, ku tänään ajattelin aamulla että nyt en yhtään enää kokeile onko tissit kipeet ja onko mulla jotain oloja, jotta valmistautuis siihen negatiiviseen tulokseen niin onhan niiden tissien pakko ilmottaa itestään ilman kokeiluja ja oikeella oli pakko olla pari ihmeellistä vihlasii niin ettei heti voiny kyykystä nousta (olin riisumassa lapsia, kun tuliin sisälle) ja kotona päikkäreiden jälkeen hirvee ällötys olo, joka kyl meni ohi. Mut kuiteskin. Plaah! Mut siis mahtoks kukaan kommenoida mun kysymystä joskus aiemmin siitä, että miten pian teillä on tullut tissikipui jne oviksen jälkeen? (vai oonko ees kysynyt? Ajatellut vaan varmaan :)Päivät vois kyllä kuluu vähän nopeemmin. Danalle täällä peukut pystyssä :) ite oottelen jo kovin ens viikkoa, toivottavasti malttaa ootella ettei turhan ajoissa ala testailla.
 
Meidän täytynee tehdä kaikki hankinnat itekseen, siskoilta ei varmaan ole käytettäväksi jäänyt pal mittään. Heillä vähän enemmän jo noita lapsukaisia, joten tavarat on kyllä kiertonsa kiertäneet :LOL: Vaatteita oon kyllä kirppiksiltä ajatellu shoppailla, mutta tää esikon toivominen on vähän semmosta, että haluu kaikkee uutta ja hianoo. Mie oon vähän materialisti :ashamed:

Maimaille varmaan muut viisaat oviksensa tuntevat naiset osaavat vastata, mutta mulle tisseistä tuli mieleen, jos joku on edes niin pitkälle vielä miettiny, mutta aijotteko ruveta imettämään tulevaa vauvaanne? Sekä rintaa että korviketta, vai vaan rintaa? Ja miten pitkään haluaisitte tissittää. Kuukauden, puolivuotta vuoden...jne??
 
Rintaruokinnasta.. Mä kyllä ainakin haluisin imettää, jos se vaan ois mahollista. Sitäkään kun ei aina ole tajunut, että ei sekään ole niin helppoa ja yksselitteistä. Ja jos vauva vaan sais tarpeeks rinnasta ja kaikki menee hyvin niin eihän sitä korviketta sitten tarvittais. Aika sen näyttää. Ajasta en ol ajatellut ett miten pitkään se ois... Mulla aika paljon tulee esimerkkejä tuosta siskota, mut ne on kaikki nii pinnalla mun elämässä ne siskon ja Olivian jutut :) Niin sisko ei saanu imetettyä, tosin eihän Olivia ois koskaan pysynyt tissiä imemäänkään. Aluks sisko heräs pumppaamaan maitoa yöllä neljältä, aamulla kasilta, päivällä kun kävi sairaalan jälkeen kotona ja sitten taas sairaalaan tytön uokse ja sitte kotiin pumppaamaan. Sillä ei vaan tullut maitoo. . E sai vietyy jotain 5-15ml omaa maitoaan tytölle. Joten yhdessä hoitajien kanssa päättivät, että hän lopettaa sen pumppaamisen, kun on muutakin mihin keskittyä. Sisko oli tosi surku ja sanoi et tuntuu ku ois luovuttanut. Mut hyvin tyttö kasvaa korvikkeellaakin :) Ja saavan kaikki vastasyntyneet sit ainakin sen jonkun tietyn aikaa siel synnärillä tai ainakin keskolassa äidinmaitoa :) Ettei siitä tarvii huolta kantaa.
 
Niin eipä se imettäminen oo mitään yksiselitteistä. Itekin oon seurannu siskoja kun ovat lapsia saaneet. Musta vaan tällä hetkellä tuntuu siltä että imettäminen ei välttämättä ole se mun juttu. Tai voi olla että hetken aikaa, jos alkaa sujumaan, mutta siskoilla tuo imetys on ollu kyllä semmonen projekti ettei oo päässy oikein menemäänkään minnekään ilman vauvaa, kun ruuat on sitten mukana ja pullosta ei oo suostunu juomaan ku tissiin tottuneet. Ja yösyötötki helpompi jakaa miehen kesken kun pullosta syöttää. Ja sit se rinnasta erottainen on ollu myös aina semmonen rojekti. Mua ei mikään muu mietitytä kun se ku äidinmaidosta saa sitä vastustuskykyä. Ja mä kyllä arvostan suunnattomasti naisia jotka imettää pitkään. Mutta toivottavasti täällä ei kukaan tuomitse mua ihan täysin, kun tämmöset ajatukset tosta omasta imettämisestä....
 
Jaksuja empp!! Kyllä se siitä :heart: Onhan tää välillä aika rankkaa puuhaa, mut kyllä suakin varmasti vielä siunataan pikkuisella, kun on sen aika :) itse olen parhaimmille kavereille kertonut, et yritetään, ni onneks ne aina vaan silloin tällöin kyselee, onko tärpännyt, mut kaikki muut kyl tenttaa vähän väliä, et millo tulee lapsia :/ mulla aina sama selitys: eihän täs nyt vielä, kun kouluakin jäljellä...".
miss_piggy aika nopeesti siihen combattiin tottuu, itsekin alussa IHAN pihalla, mut nyt jo saa siitä paljon enemmän irti, kun handlaa perusliikkeet!! :p i like!! Kävin pumpissa monta vuotta ja se oli mun lemppari, mut sit ehkä jo hieman kyllästyi siihen... combati tosi kivaa vaihtelua!!! :p ja kunnon rasvanpolttoa! Ja mies ei todellakaan mitään ovista oo huomannut :D :D niinhä sitä on sanottu, et silloinhan meidän pitäs olla kaikista haluttavimmillamme(onkohan tää ees oikee sana :D), kun on ovis ;)
Voi kiitos maimai, jos oikein ikävä ollut :D :p kyl oon aina välillä, ku nhetken oo kerennyt, ni käyny kannyn kautta lukees jotain juttuja, mut siel ei jaksa alkaa napyttää kosketusnäytöllä mitää viestii tänne, ku on niin hidasta ja mun nakkisormilla se on sellasta säätämistä, että :D ja mulla ainoastaan kerran ollut oviksen jälkeen ne tissikivut, joten en oo paras kommentoimaan :D mut mulla tais tulla aika nopeesti oviksen jälkeen, muutaman päivää sen jälkeen! Alle viikko varmasti!
Teps myökään ei olla taidettu vielä tavata, eli heips! :) ei olla vielä ostettu mitään, kun on siinä sitten se 9kk aikaa käytää kaikki ylimääräinen raha kaikkeen vauva krääsään :D onko sulla mitään valiina?? Ja miks yritystä ei oo voinu vielä aloittaa?? :( höh
dana voi että mie niin toivon, et tällä kertaa noi olis NIITÄ tuntemuksia!!! :p ja tottahan se, että ei sitä tarvii kyl paljoo testailla, ku joko se täti tulee, tai sit jos vasta paljon myöh. ni sit vasta voi alkaa testailee!! Itse oon nyt yrittänyt, kun huomasin, et ei jaksa tätä ainasta stressii tästä asiasta (onko ovis, onko raskaana), et otan vaan ihan iisisti ja pikkuinen tulee jos/kun on tullakseen!! :) paljon mukavampaa olla, kun ei koko ajan ole joku tikutus menossa!! :/ ainakin mun mielestä!!
Fiinaliina tissiä vaan niin kauan, kun mahdollista, kun se kuulemma auttaa pääsemään parhaiten vauvakiloista eroon :D ja tietty myös etttä se on ilmaista ruokaa :D ja niin pitkään kun maitoa tulee, mut siis ei mihinkää pari vuotiaaks! :D mitenkäs sinä oot aatellu? :)
 
Babyfever kyllä sitä ikävä ehtii tulla, kun tuttu kaveri on poissa "pitkään" :) Mut joo, niin sitä itekkin pitäis olla ettei stressai, ku ei sekään mitään hyvää tee. Kierrot vaan venyy. Mut sit taas ite koen ton tikuttamisen nyt ihan jees puuhaaks ja hauskakskin oikeestaan. Ehkä se sitten, jos joutuu monet kierrot tikutteleen eikä mitään tulostatuota sikäli mikäli peiton heilutukset osuu siihen samaan tikutus rumpaan :) Kävinkin nyt vasta ekaa kerta lueskelees tuolta raskaus puolelta niitä ekojen viikkojen tapahtumia. Oon ajatellut ,että perehdyn sellasiin vasta sitten jos ja kun se on ajankohtasta. Jos se oiski nyt :D
 
Moikka kaikille! Ja varsinkin teille uusille kuumeilijoille! :)
Ja heti perään pahoittelut piiiiitkästä hiljais elosta.. Kovin on ollut säpinää viimeiset 1½ viikkoa.

Tässä välissä oli menkatkin. No, toisaalta olivat sitten ekat "luomumenkat" pitkästä aikaa.. Mutta voin sanoo, että tässä kierrossa on ollut yritystä! ;)

Mulla tänään loman viimeinen päivä. Ihan tympii huominen ja kuuden herätys. :(
No kyllä se kait siitä taas, kunhan pääsee rytmiin kiinni. Onneks tosin tämä on jämäviikko -> huomenna normi 8h ja perjantaina sitten lyhyt päivä (4½h). Mulla on siis ma-pe "toimistorotan" työajat. :D

Paljon on kaikkee mielessä pyörinyt ja jotenkin kovin haikee olo. En tiiä mitä on. Kaippa se loman loppumisesta johtuvaa osin. Ja kyllähän tämä kuumeilu alkaa olla niin kovaa, että välillä meinaa silmät kostua silkasta vauvanhuuruisista ajatuksista. Olen aika tunteella elävä höperö.

Oletteko te jo ajatelleet, että sehän on ihan justiisa syksy?! Huhhuh, voiskohan kuiteski laulaa että "Vielä on kesää jäljellä, vielä tulee kauniita päiviä.."
 
Iitahoo kiva, kun pääsit taas meitä moikkaamaan :) Joskus on kyl joo niin kiireistä. Itellä aina sitte hirveet vierotusoireet, ku ei koko päivään esim. pääse ;) Onnittelut luomumenkoista ja hirveesti plussatuulta tähän kiertoon :heart:
Tosiaan, syksyhän se sieltä kovasti tekee tuloaan. Ja toi "Vieläkö on kesää jäljellä..." En oikeen tiiä. Tänään oli kyl kiva ilma, mut missä e kesä yleensäkään on ollut? Tainnut hypätä koko suomen yli tai ainkin Satakunnan :/ Ellei sitten Merikarvialla ole ollut se kesä, siellähän mainostetaan "100 aurinkoista päivää enemmän" ;) Toisaalt syksykin on kiva, jos vaan on niitä aurinkoisia päiviä. saa laittaa jo vähän vaatetta päälle, mutta silti on ihanan lämpönen ilma. Oon kyllä ihan kesä ihminen vaikka nyt haaveilenkin kivasta syksystä.
 
Kiitos maimai83 tsemppi tulee tarpeeseen. :)

Täällä on taas koko päivän satanut. Oli aikomus käydä vähän mustikoita keräilemässä, mutta sisällä möllien tämä päivä on mennyt. Syksy on kyllä kaunista aikaa ja ensimmäisten pakkas öiden jälkeiset aamut on kauniita ja raikkaita. Tykkään kyllä lämpimästä ilmasta, mutta mieluisin vuodenaika on talvi. Silloin on jotenkin niin rauhallista. <3

Voi kun saisi ensi talvena käyttää vähän reilumpaa takkia massun takia. ;)
 
iitahoo pahoittelut, mutta toisaalta myös onnet luomumenkoista. Hyvä että teillä ei ainakaan ole yritysen puutetta ollut. Kivaahan tuo vauvojen tekeminen on :LOL: Toivotaan, että tää olis se The kierto =) Ja tottahan tässä projektissa tunteet on mukana, eli et oo yhtään erikoinen jos välilä muutaman kyyneleenkin tirautat vauvahaaveiden takia. Kummallisempaahan se olisi jos ei yhtään tunteita olisi matkassa mukana :hug: Tsempit myös työnaloitukseen, syksy se sieltä hiljalleen hiipii. Mutta syksy on mun mielestä se romanttisin vuoden aika kun voi käpertyä kullan kainaloon kynttilänvalossa :) hih
 
Fiinaliina syksy on kyllä tosiaan aika romanttista aikaa. Syksyllä saa olla kaihoisa ja uppotua ajatuksiin.

Ja tosiaan, se tekemisen ilo..Sinäpä sen sanoit! :D :D

Tästä ois kohta lähdettävä petipuuhiin. (Fiinaliinalle tiedoksi, että siis nukkumaan :D ) Viitsi vitsi! :D

Makoisia unia ja plussatuulia kaikille!
 


THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 9.8.2012



Cheer115-..............20.................kp 63/28-65.................yk 8



Babyfever1..............26.................kp 29/32.....................yk 10
miranenn................23.................kp 29/28-?............yk 12/yv 2
Dana-....................28..................kp 29/28......................yk 14
miss_piggy..............31.................kp 23/?.........................yk 3
Marpa....................23.................kp 22/23-31....................yk 7



maimai83................28.................kp 19/27-33....................yk 2
empp.....................21.................kp 18/32-44...................yk 4
Vilijonkka...............26................kp 17/29-34....................yk 6
Fiinaliina................22.................kp 15/?...................yk/TJOT 1
Lullaby89...............23.................kp 12/31-36.................yk 11



eläväinen..............19.................kp 9/30........................TJOT
iitahoo..................25.................kp ?/?..........................yk 1



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
tada
Hey
Tuisku85
Laola
Sanja
Ampparsson
Sati
Shih
An-nie
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
iloksi
Pamsu*
Satuh83
Tnya
felina
Dremming
Lilly-
pöppinen
-jannica-
jenninoora





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160869-esikoishaaveista-plussanneet-2011-2012-a/


horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4 (tm)
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
iseeyou 29.4.2011 yv 1+
Arby 30.4.2011 yk 1
Ella83 3.5.2011 yk 7
Jomi 14.5.2011 yk 9
Namppis88 20.5.2011 yk 5
Puputi 18.6.2011 yk 2
"kuumeilija" 20.6.2011 yk 20
Memelisa 22.6.2011 yk 6+2
Laretzki 24.6.2011 yk 2
Away 29.6.2011 yk 2
Lilli88 6.7.2011 yk 7
Epa_88 18.7.2011 yk 4+3
mynttis 28.7.2011 yk 3
PikkuHöttiäinen 29.7.2011 yk 8
Syysmyrsky 6.8.2011 yk 16
viida 26.8.2011 yk 1+3
Gabrielle 27.8.2011
tiuhti_ 1.9.2011 yk 12
eskapismi 1.9.2011 yk 2
atl 8.9.2011 yk2
enkeli85 11.10.2011 yk 4
Emby^ 14.10.2011
Pikkumyy87 15.10.2011 yk 6
-pansku- 27.11.2011 yk 6
Callisto 30.12.2011 yk?
Selia ? ?
Taiteilijatar 7.12.2011 yk 3
Vanilja 87 19.12.2011 yk 5
lemonade 27.12.2011 yv 3
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10


 

ON hyvä, ku tänään ajattelin aamulla että nyt en yhtään enää kokeile onko tissit kipeet ja onko mulla jotain oloja, jotta valmistautuis siihen negatiiviseen tulokseen niin onhan niiden tissien pakko ilmottaa itestään ilman kokeiluja ja oikeella oli pakko olla pari ihmeellistä vihlasii niin ettei heti voiny kyykystä nousta (olin riisumassa lapsia, kun tuliin sisälle) ja kotona päikkäreiden jälkeen hirvee ällötys olo, joka kyl meni ohi. Mut kuiteskin. Plaah! Mut siis mahtoks kukaan kommenoida mun kysymystä joskus aiemmin siitä, että miten pian teillä on tullut tissikipui jne oviksen jälkeen? (vai oonko ees kysynyt? Ajatellut vaan varmaan :)Päivät vois kyllä kuluu vähän nopeemmin. Danalle täällä peukut pystyssä :) ite oottelen jo kovin ens viikkoa, toivottavasti malttaa ootella ettei turhan ajoissa ala testailla.


mä voin vastata tähän :) mulla tuli aina ovispäivänä, eli kun munasolu oli irtoamassa niin nännikipua! ja mä tunsin ovulaation aina selvästi :) koski jompaankumpaan puoleen munasarjoista.. kun ovis oli ohi, niin nännikipu jatkui muutaman päivän! eli tiesin aina tarkkaan oviksen.. tärppikierrolla oli vielä niin että oli kauheet nännikivut ovisaikaan ja siitä noin viikko eteenpäin alkoi uudestaan, mistä mä ajattelinki et nyt on jotain erikoista ;) mulla tuli kans tissit aina ennen menkkoja tooooosi kipeiksi, niin tuli myös plussakierrolla :) ei poikennu normaalista mitenkään, paitsi rv6 kun ne oli tosi kipeet :D
 
kiitos tiuhti :) Mä tässä oon miettinyt, että toisaalta tuntuu nyt siltä, että oli ne tissit kipeet tai ei niin aina ne menkat sieltä tulee :/ Mut silti jotenkin se kipuilu herättää niin toiveen ylös :)


Mahtaakohan muuten nyt olla liikkeellä jotain mikä saa niin aivasteleen ja nokan vuotamaan aamuisin! Taikka sitten meillä vaan on niin pölystä. En ol hetkeen aivastellu, mut kuuluu kyllä ihan mun normi arkeen sinänsä. Kun meillä on tuo kissa ja oon sille allerginenkin vähän. Mutta tullaan toimeen kyllä tosi hyvin. Mut nyt viikon verran saanu niistellä oikee urakalla ja aivastella tässä aamukaffeella. Ei kai nyt mitään siitepölykään tuolla ole, ku sade ainakin saanu ne hyvin huudeltuu pois puista jos sellasta on ollut :D

Aurinkoista päivää, piinailupäivää ja jos sataa vettä niin mukavaa päivää siitäkin huolimatta :)
 
Tervehdys tänne pitkästä aikaa!
Vaikka taustalla olenkin ollut niin kyllä on tullut teidän juttuja lueskeltua. Oon yrittänyt vähän irtautua koko vauvaprojektista, stressiä oli melkoisesti ja oli pakko pistää asialle stoppi, lopettaa oviksen tikuttamiset ym.

Nyt kuitenkin riitti, ja ensikäynti lapsettomuusklinikalle on varattu, 20.8. Jännittää kovasti :)
Simppanäyte oli tarkotus käydä antamassa ennen tota, niin sitten olis jo heti tolla käynnillä ollut tärkeimmät tutkimukset tehtynä (kun itsellä ultrat, aukiolotutkimus ym tehtynä), ja ehkä oltais jopa jotain vastauksia saatu.
Mutta ongelmaksi on muodostunut miehen työ, niillä pyörii lomat ja pari sairaslomaa tällähetkellä, ja sen on aika mahdoton olla töistä poissa. Ja kun klinikat on auki sen saman 8-16 kun hänkin on töissä, niin aika perseestä suoraan sanottuna. Saas nähdä joutuuko totakin aikaa siirtämään...

Mulle oli tosi iso kynnys mieheltä kysyä josko tonne simppatestiin menisi, en tiedä mikä siinä oli, kun muuten asioista ollaan kuitenkin keskusteltu. Odottelin vaan että itse ottaisi asian puheeksi.
Ehkä pelkäsin miehen reaktiota, että ottaa sen niin että mun mielestä hänessä on vikaa :D No, tosiaan viestillä sitten kerran asiasta kysyin, kun en saanut suuta auki, ja melkonen helpotus oli kun vastasi että joo pitäis mennä, että on se hänelläkin käynyt mielessä.

Vähän pelottaa kyllä tulokset, kun mies oli itse netistä jotain lukenut että selkävammat voisi aiheuttaa lapsettomuutta... Miehellähän on selkä jopa kaksi kertaa tapaturman johdosta leikattu (murtui niin että oli 50/50 käveleekö enää), ja ihan kuntoon sitä ei enää saatu, välillä on ollut ongelmia mm jalkojen puutumisen kanssa, ja selkä jäi lopullisesti vähän väärään asentoon...
Mä en edes jotenkin ole osannut yhdistää tota koko lapsettomuuteen, mutta kun mies itse otti sen puheeksi, niin kyllähän toi on yksi iso mahdollisuus :( Pelottaa, mutta uskon että kyllä me tollasetkin uutiset kestetään. Tässä alkaa jo haluamaan vastuksia, oli ne millasia vaan...

Mutta jokatapauksessa isot plussapuhurit kaikille :whistle::whistle: Heilutelkaahan peittoja ahkerasti :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Apuaa, mää en nyt taas yhtään tiiä mikä mua vaivaa. Alaselkä on tosi kipee, samalla lailla ku yleensä menkkojen aikaan, vatsassa tuntuu kummalta ja naamakin näyttää jotenki oudolta. Niinku ois "rasvasempi" ku yleensä. Voiskohan mulla nyt olla se ovis? Tisseissä ei oo kyllä mitään tuntemuksia, enkä sitä oo vielä osannu liittää ovikseen muuten ku että jossain aiemmassa kierrossa oli kyllä kierron puolivälin paikkeilla nännit tosi arat. Ei tässä vissiin auta ku jännäillä. Tekis mieli nyt kuitenki tikutella ovista, mutta en pääsis kyllä ennen huomista ees ostaan niitä testejä, niin onkohan se sitte turhaa...
 
tada, tervehdys =) Toivottavasti saatte projektin hyvin käyntiin ja mies saisi vapaata sen verran töistä että pääsisi klinikalla käymään. Älkää lukeko liikaa etukäteen netistä tietoa, meinaan sieltä löytyy kyllä varmaan vaikka mitä mikä saa karvat pystyyn. Kertoilehan tänne meille sitten kuulumisia jahka ootte asiaa saanu eteenpäin. Joka tapauksessa ihan hiirrrrrmuisesti onnea matkaan!=)

Empp mulla myös vähän saman tyyppisia oireita ilmenny tämän aamun aikana, rasvaisuutta kasvoissa jne. Voiskohan tosiaan olla merkki oviksesta? Nyt kp16
 
hei ajattelin nyt minäkin liittyä tänne kun päivittäin pitää käydä lukemassa.eli tilanne se että ekaa yritetty vasta vähän aikaa(jätin pillerit pois vasta toukokuussa)tuli popsittuan 15v,välillä pieniä taukoja.viim menkojen aikana helvetilliset kivut ja jatko vielä niiden jälkeenkin tohtorilla kävin viim pe ja määräs puikot kun paha hiiva(ei kutinaaeikä muitakaan oireita) alapäässä.kivut ei hävinneet mihinkään tällä viikolla ja eilen yksityisellägynellä eikä löytänyt sisäultralla mitään(kohtu ja muut lyönnissä)kysyin voiko olla ovis vaivoja kun välistä vihlasee.ei osannut sanoa.määräsi kuitenkin antibiotit varmuuden vuoksi jos tulehdus kohdunsuussa(vaikka kohdun suu puhdas?).kaikki raskausoireet päällä rinnat arat/tummunu,väsyttää jne.seuraavien menkojen pitäs alkaa ens viikon lopulla.en oo vielä tastaillu.onko muilla kokemuksia samanlaisista oireista?hulluksi meinaa tulla kun ei mitään varmuutta mistään.
 

Yhteistyössä