En nyt ihan heti väittäisi, että kaikki naiset sinua pelästyvät. Toisten on vain syystä tai toisesta vaikea olla vastakkaisen sukupuolen kanssa "läheisesti" - mukaanlukien hissi. Se on joillekin intiimi tila, sillä meillä ihmisillä on hyvin erilainen raja sen "oman minän" -tilan ja muiden tilan suhteen. Hississä tuota omaa tilaa joutuu usein jakamaan toisen kanssa tahtomattaan... eli kyseessä on siis rajatilaloukkaus eikä suinkaan pelkotila sinua kohtaan.
Toki muitakin syitä voi olla. Olen itse kasvanut raavaan isän opissa, jossa naiset ja miehet lääppivät toisiaan, naiset olivat huoria jne. Tästä minulle jäi tietty omakuva. Löysin puolisoni alta kaksikymppisenä, hän oli ensimmäinen seurustelukumppanini. Menimme naimisiin, olimme parikymmentä vuotta yhdessä, kunnes tulin jätetyksi.
Olen muiden miesten seurassa outolintu. En osaa seurustella sujuvasti vastakkaisen sukupuolen kanssa, sillä avioliitossa ollessani mieheni oli mustasukkainen - ja se joka petti... ja sitten jätti.
Myönnän, että minäkin saattaisin olla vaivautunut hississä - kenen tahansa miehenpuolikkaan kanssa. Mutta toki kaiken tämän jälkeen olisin hissisä mieluiten raavaan miehen kanssa, joka olisi mahdollisimman kaukana siitä entisestä puolisostani.
Joten jatkossa hymyilet vain meille naisille nätisti, ja kestät meidän "pelkotilojamme", sillä et oikeasti voi tietää, mistä kulloinkin on kysymys.
Nähdään hississä...